AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Hei, jeg er en snart 50 år gammel mann på vei ut av et ekteskap som varte omtrent halvparten av den tida. Det har skrantet ganske lenge, og jeg er egentlig klar til å se fremover ganske snart, men ser at det å finne aktuelle kandidater i min livssituasjon ikke nødvendigvis er så enkelt. Fordelen med å bli så gammel, er at jeg etter hvert kjenner meg selv og hva jeg trenger ganske bra. Spørsmålet er da om hvem av datingtjenestene der ute vil være mest treffsikker for meg. Jeg har tenkt at litt mer overfladiske sider som Tinder i høyden funker i en overgangsperiode. Jeg er interessert i å få sortert på en del på annet enn om bildet er pent nok. Jeg ser en del har personlighetstester, noe jeg i og for seg er for, men jeg stoler ikke helt på at de bruker det bra nok. Kanskje er sider med litt mer matching på profiler det beste for min del? Som en akademiker som nok helst vil passe best med en annen akademiker, er det kanskje lett å tenke EliteSingles eller Academic Singles e.l., selv om det høres litt selvhøytidelig ut å melde seg på en sånn tjeneste. Eller er det like gode sjanser for meg på mer tradisjonelle tjenester der man kan være litt mer spesifikk på hva man er ute etter? Sukker, Match, Møteplassen osv. Noen jeg ikke har tenkt på her? Anonymkode: 33183...182 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #2 Skrevet 8. desember 2023 Jeg vet om en del av begge kjønn som er på Elite Singles, og ingen av dem er akademikere, ikke i nærheten en gang. Helt ærlig tror jeg det er langt bedre sjanser for å møte en ny om du heller oppsøker nye aktiviteter og interesser, hvor du kan møte andre ansikt til ansikt i mer uformelle situasjoner. Jeg har forsøkt Sukker, Match og Møteplassen. Av dem syntes jeg Sukker var best. Men det ble bare verre og verre der også. Så jeg hoppet av karusellen før jeg mistet troen på menn (antar man kan oppleve akkurat det samme som kvinne). Det var så mange som var useriøse, som var i forhold, som bare var ute etter sex selv om de oppga å søke et langvarig forhold. Jeg har heller fokusert på å skape meg et nytt nettverk, skaffe meg nye interesser som gjør at jeg treffer helt andre personer enn tidligere - og det har gitt meg troen tilbake på at det faktisk finnes gode, seriøse menn som søker langvarige forhold. Om du begynner å bruke slike datingsider/-apper, vær bevisst hvordan du bruker dem - og ikke minst, at du ikke lar dem bli eneste måten du søker ny partner. Ps... algoritmene til slike datingsteder er jo heller ikke laget for at for mange skal møtes, for da ville de hatt for få brukere... Men, du får nok til å bli hektet på det å få oppmerksomhet. Er du blant et bittelite mindretall så kanskje du treffer en dame før du er begynt å miste troen på andre. Anonymkode: ea5c9...244 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei, jeg er en snart 50 år gammel mann på vei ut av et ekteskap som varte omtrent halvparten av den tida. På vei ut, men tenker allerede på dating? AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordelen med å bli så gammel, er at jeg etter hvert kjenner meg selv og hva jeg trenger ganske bra. Spørsmålet er da om hvem av datingtjenestene der ute vil være mest treffsikker for meg. Hva har du å tilby da? Ingen av datingtjenestene er bra. Alle er i grunn like. Ingen av de er egentlig intressert i at noen treffer andre, da forsvinner jo deres kunder. Å treffe noen i det virkelige livet er nok langt mer treffsikkert. Du må vel ha noen interesser, finn noen der. Anonymkode: abd7a...2aa 3
Fjellmannover190 Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Mann I midten av 40 årene og dater fast godt utdannet, flott dame no. Kjem frå laaangt forhold. Har researcha hva som må til på plattformene og har god suksess på Tinder og Happn. Få gode bilder, nok bio til å pirre interessen med litt gode, morsomme fakta. Ha ein morsom og litt personlig åpningsreplikk! Send meg gjerne PM for tips! 1
TomKrus Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei, jeg er en snart 50 år gammel mann på vei ut av et ekteskap som varte omtrent halvparten av den tida. Det har skrantet ganske lenge, og jeg er egentlig klar til å se fremover ganske snart, men ser at det å finne aktuelle kandidater i min livssituasjon ikke nødvendigvis er så enkelt. Fordelen med å bli så gammel, er at jeg etter hvert kjenner meg selv og hva jeg trenger ganske bra. Spørsmålet er da om hvem av datingtjenestene der ute vil være mest treffsikker for meg. Jeg har tenkt at litt mer overfladiske sider som Tinder i høyden funker i en overgangsperiode. Jeg er interessert i å få sortert på en del på annet enn om bildet er pent nok. Jeg ser en del har personlighetstester, noe jeg i og for seg er for, men jeg stoler ikke helt på at de bruker det bra nok. Kanskje er sider med litt mer matching på profiler det beste for min del? Som en akademiker som nok helst vil passe best med en annen akademiker, er det kanskje lett å tenke EliteSingles eller Academic Singles e.l., selv om det høres litt selvhøytidelig ut å melde seg på en sånn tjeneste. Eller er det like gode sjanser for meg på mer tradisjonelle tjenester der man kan være litt mer spesifikk på hva man er ute etter? Sukker, Match, Møteplassen osv. Noen jeg ikke har tenkt på her? Anonymkode: 33183...182 Ro ned og bli ferdig med det du har, så kan du velge en datingtjeneste med omhu! Uansett skal du lykkes må du lage en god profil som beskriver deg, og hva du ønsker. Skal du ha et godt utvalg av seriøse kandidater må du betale for en slik profil over en tid. Hva du velger er ikke så viktig, akademikere er det stort sett på de fleste datingtjenester. Det er profilen du lager som er avgjørende, og ikke minst hvordan du skriver og kommuniserer der. Ville skygget langt unna Tinder, det er ikke en seriøs datingapp for de aller fleste. 1 2
TomKrus Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ingen av datingtjenestene er bra. Alle er i grunn like. Ingen av de er egentlig intressert i at noen treffer andre, da forsvinner jo deres kunder. Dette er jo bare tull, de er jo avhengig av at man lykkes i stor grad, ellers vil ingen kjøpe tjenester der. Og det er nok av single som etter hvert fyller tomrommet fra de som finner noen. Det har aldri vært noe problem i dagens samfunn. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Jeg er en akademiker som møtte min akademiker-mann på Sukker for 10 år siden. Vi matchet veldig bra ut fra testene, og jeg har aldri hatt det så fint i et forhold før. Anonymkode: e1a84...38a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Du er ikke ute av forholdet enda, men tenker allered på dating? Det er et rødt flagg for ganske mange damer. Anonymkode: bdea4...0ab 3 1
Silvia515 Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Jeg traff en fyr på sukker.no for noen år siden. Det var egentlig full match, bortsett fra et gammelt skjelett som ramlet ut av skapet hans plutselig. Nå har jeg akkurat startet litt forsiktig dating med en mann jeg traff via felles kjente.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 «På vei ut» er skrekk og gru for kvinner. Kom deg helt ut først. Tinder og facebook er bra. Skriv hva du søker. Ikke skriv mange krav slik kvinnene skal være. Vær «på» og vær interessert, og vær interessert i henne, ikke i det hun har eller er. hilsen kvinne rundt din alder. Anonymkode: 33ece...da5 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt ærlig tror jeg det er langt bedre sjanser for å møte en ny om du heller oppsøker nye aktiviteter og interesser, hvor du kan møte andre ansikt til ansikt i mer uformelle situasjoner. (...) Ps... algoritmene til slike datingsteder er jo heller ikke laget for at for mange skal møtes, for da ville de hatt for få brukere... Men, du får nok til å bli hektet på det å få oppmerksomhet. Er du blant et bittelite mindretall så kanskje du treffer en dame før du er begynt å miste troen på andre. Anonymkode: ea5c9...244 Jeg er kanskje ikke helt overrasket over den vinklingen, og jeg burde kanskje ha adressert det i TS. Det er nok lurt å se på andre måter å møte noen på også, men jeg tenker det er verdt å forsøke datingtjenester også, for å få sortert og effektivisert det litt. Da vil jeg jo gjerne forsøke det alternativet jeg blir minst lurt av. Anonymkode: 33183...182
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): «På vei ut» er skrekk og gru for kvinner. Kom deg helt ut først. Tinder og facebook er bra. Skriv hva du søker. Ikke skriv mange krav slik kvinnene skal være. Vær «på» og vær interessert, og vær interessert i henne, ikke i det hun har eller er. hilsen kvinne rundt din alder. Anonymkode: 33ece...da5 "På vei ut" var vagt med vilje, og jeg har ikke så mye hast med å komme i gang, men trenger samtidig å se fremover. Ellers litt usikker på den sondringen mellom "hva jeg søker" og "krav". Det kan jo fort være to måter å formulere det samme på. Jeg har vel først og fremst noen tanker om hva vi bør ha felles og hva jeg tenker det kan være fint å gjøre sammen og hvordan ha det sammen. Så er det et spørsmål hvordan jeg skal formulere det (og det blir ikke her). Anonymkode: 33183...182
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Fjellmannover190 skrev (57 minutter siden): Mann I midten av 40 årene og dater fast godt utdannet, flott dame no. Kjem frå laaangt forhold. Har researcha hva som må til på plattformene og har god suksess på Tinder og Happn. Få gode bilder, nok bio til å pirre interessen med litt gode, morsomme fakta. Ha ein morsom og litt personlig åpningsreplikk! Send meg gjerne PM for tips! Takk for svar! En god bio er det nok verdt å legge litt jobb i, ja. Man blir kanskje nødt til å selge seg litt inn, også, men jeg tenker på det også mye som en måte å filtrere bort de som ikke passer så bra med sånn jeg er. Anonymkode: 33183...182
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er en akademiker som møtte min akademiker-mann på Sukker for 10 år siden. Vi matchet veldig bra ut fra testene, og jeg har aldri hatt det så fint i et forhold før. Anonymkode: e1a84...38a Det er jo i hvert fall fint å høre at det går an. Anonymkode: 33183...182 1
Pappi Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Litt off topic, men hva legger dere i at dere er «akademikere»? Og er det en veldig sentral del av deres identitet? 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du er ikke ute av forholdet enda, men tenker allered på dating? Det er et rødt flagg for ganske mange damer. Anonymkode: bdea4...0ab For ganske mange damer er det et rødere flagg at ts ikke gikk det første av de «mange» årene forholdet skrantet. De fleste mennesker ønsker seg en partner som tar vare på seg selv. Vi aner ikke om ts og hans ex har eller ikke har barn. Har han ikke barn er å avvikle et dårlig forhold gjort på en god helg. Anonymkode: c6b32...cba 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 TomKrus skrev (52 minutter siden): Ro ned og bli ferdig med det du har, så kan du velge en datingtjeneste med omhu! Uansett skal du lykkes må du lage en god profil som beskriver deg, og hva du ønsker. Skal du ha et godt utvalg av seriøse kandidater må du betale for en slik profil over en tid. Hva du velger er ikke så viktig, akademikere er det stort sett på de fleste datingtjenester. Det er profilen du lager som er avgjørende, og ikke minst hvordan du skriver og kommuniserer der. Ville skygget langt unna Tinder, det er ikke en seriøs datingapp for de aller fleste. Takk for svar! Jeg forsøkte å være så vag som mulig på hvor langt ut jeg er, men det ble tema her likevel. Og ja, jeg har jo absolutt tenkt til å velge med omhu - både datingtjeneste og hvem jeg evt dater etter hvert. Og da skal jeg være ennå mer ferdig enn jeg er nå. Har vel også tenkt at Tinder ikke helt er greia for meg med tanke på hva slags menneske jeg er ute etter å møte. Tenker jo på en som ikke bare er smart, men som passer bra sånn verdimessig og sånt, også. (Er ikke helt noen typisk Paradise Hotel-seer, for å sette det litt på spissen, og det er nytteløst å bli sammen med en som man skal dele sofatid med med å se på Paradise Hotel, for å fortsette å spissformulere.) Anonymkode: 33183...182
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 Pappi skrev (3 minutter siden): Litt off topic, men hva legger dere i at dere er «akademikere»? Og er det en veldig sentral del av deres identitet? Det er et godt spørsmål. Jeg tenker mest på en som er både intelligent og intellektuelt nysgjerrig. Det trenger jo ikke i og for seg være en akademiker, men jeg tror det høyner sjansene mine for treff på dette. Anonymkode: 33183...182
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Jeg forsøkte å være så vag som mulig på hvor langt ut jeg er, men det ble tema her likevel. Og ja, jeg har jo absolutt tenkt til å velge med omhu - både datingtjeneste og hvem jeg evt dater etter hvert. Og da skal jeg være ennå mer ferdig enn jeg er nå. Har vel også tenkt at Tinder ikke helt er greia for meg med tanke på hva slags menneske jeg er ute etter å møte. Tenker jo på en som ikke bare er smart, men som passer bra sånn verdimessig og sånt, også. (Er ikke helt noen typisk Paradise Hotel-seer, for å sette det litt på spissen, og det er nytteløst å bli sammen med en som man skal dele sofatid med med å se på Paradise Hotel, for å fortsette å spissformulere.) Anonymkode: 33183...182 Altså, det er jo alt mulig på Tinder. Jeg er langt fra typen som ser Paradise Hotel. Har bra utdanning og jobb, godt nettverk og vil også påstå jeg har gode verdier og holdninger. Nå er jeg 15 år yngre enn deg og kvinne, da. Men har snakket med både mye ræl, men også mange flotte menn på Tinder. Det gjelder å være litt bevisst når man sveiper, samtidig som man må være åpen og klar på hva man søker etter (både i bio og i chat). Anonymkode: 4c2d1...042 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): "På vei ut" var vagt med vilje, og jeg har ikke så mye hast med å komme i gang, men trenger samtidig å se fremover. Ellers litt usikker på den sondringen mellom "hva jeg søker" og "krav". Det kan jo fort være to måter å formulere det samme på. Jeg har vel først og fremst noen tanker om hva vi bør ha felles og hva jeg tenker det kan være fint å gjøre sammen og hvordan ha det sammen. Så er det et spørsmål hvordan jeg skal formulere det (og det blir ikke her). Anonymkode: 33183...182 Åja du er ikke engang på vei ut? Mennesker som overlapper er særs lite attraktive, ingen vil ha noen som ikke klarer å være selvstendige. Anonymkode: bdea4...0ab 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå