Gå til innhold

Leave the world behind på Netflix


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 12/13/2023 at 10:51 AM, fjellglad said:

Slutten ødela den for meg, samme med filmen Bird box da den kom. Likte begge to helt til slutten - gir meg absolutt ingenting når filmen slutter "midt i handlingen".

Jo, det er akkurat det det gjør. Det gir deg frustrasjon. Akkurat som gjorde den lille jenta frustrert over å ikke kunne se slutten av Friends. Hun ble ikke glad/tilfreds før hun fikk en slutt på serien selv om verden raste utenfor, og vi er ganske like. Etter filmen så synes jeg den var superteit, for det var jo fremdeles så mange løse tråder i handlingen, helt til jeg innså at hun jenta er oss alle... Da først innså jeg at filmen er full av geniale metaforer.

Anonymkode: e8479...5d9

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutten er jo genial. Jenta stenger ute elendighetene som skjer utenfor ved å rømme inn i en falsk virkelighet på skjermen, akkurat som de fleste av oss gjør hver eneste dag. 

Mens vi drukner i filmer, serier, tiktoks, kjendisnytt og sladder dør verden utenfor sakte, men sikkert.

Egentlig veldig ironisk at folk flest ikke skjønner/liker slutten på denne filmen fordi vi til stadighet bare vil ha mer og mer...

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var bra, og den hadde noen knagger som var realistisk med tanke på hva som kan skje. 

Anonymkode: b3b78...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...