Gå til innhold

Leave the world behind på Netflix


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om denne? Må si den skiller seg ut fra de fleste katastrofefilmer jeg har sett (og det er ganske mange). Mye foregår på det psykologiske plan, det er en av tingene som gjør den annerledes. Gode skuespillere, og det obligatoriske barnet er ikke så stakkarslig som barn pleier være i slike filmer. Og filmen gir egentlig også en god pekepinn på hvor hjelpesløse vi er i dag bare ved det å miste digital kommunikasjon og ikke vite hva som skjer minutt for minutt. Anbefales!

Anonymkode: 76b3b...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner litt behov for etablere et kriselager etter å ha sett denne 🙄 Veldig god film, tankevekkende. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ab_naturals said:

Kjenner litt behov for etablere et kriselager etter å ha sett denne 🙄 Veldig god film, tankevekkende. 

Jenta fant i hvert fall det hun trengte mest i kriselageret 😅 Synes denne filmen hadde mange lag, og sier mye om tiden vi lever i.

Anonymkode: 76b3b...aef

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror produsenten b.la er Obama. Har ikke selv sett filmen. Blir vel neste gang jeg er innom netflix 🙂

Anonymkode: 0f08f...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å se den nå faktisk! Litt usikker hva jeg synes så langt ca halvveis..

Bra laget er den jo, om poenget er at man skal føle seg like clueless som karakterene. 

Anonymkode: 923f4...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette var dårlige greier. Så mye potensiale, ødelagt av dårlig historiefortelling. 

Anonymkode: 80245...e80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne var kjempebra! Utypisk amerikansk. Elsket slutten. 

Anonymkode: 29345...674

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutten ødela den for meg, samme med filmen Bird box da den kom. Likte begge to helt til slutten - gir meg absolutt ingenting når filmen slutter "midt i handlingen".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sk katastrofefilmer og hadde gledet meg til denne. Men må si at den var alt for lang/treg etter min smak og med en elendig slutt. 

Anonymkode: 150a4...8b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke en åpen slutt? Landet (USA) gikk jo under. Ønsket dere å se 3 timer med mennesker i en bunker? 

Anonymkode: 29345...674

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns denne var kjempebra! Utypisk amerikansk. Elsket slutten. 

Anonymkode: 29345...674

Enig. Syns slutten er noe av det som gjorde filmen.

Anonymkode: 11d45...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den i går. Synes den var helt ok.

Litt lei av klisjéer med giddalaus storebror, og hun eldste jenta som tester alles grenser ved å være frekk og munnrapp. Karakterer i det aldersspennet blir ofte fremstilt veldig stereotypisk, begynner å bli litt lei.

Kevin Bacon er god til å spille litt drittsekk, og det fikk han lov til her og, Ethan Hawke er god på rollene som innehar en eller annen karakterbrist, og dermed er han og i sitt rette element.

Typisk, typisk og enda litt mer typisk.

Men tematikken er utrolig interessant, og filmen virker skummelt realistisk.

At den slutter midt i handlingen, som noen har nevnt, er og... typisk.

Julia Roberts bærer hele greia, da. Hun er utrolig dyktig. 

Så verdt å se, synes jeg 😊

Anonymkode: bb318...4ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt en del på dette fra før, så spennende å se en film som tok opp tematikken. Jeg likte både filmen og slutten, men hvem brukte skuret i skogen? Tenker på dette med å spionere på det ene rommet i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den, litt meh men greit nok. Den er full av mye subtile meldinger, symbolikk og henvisninger.
Feks :
Referanser ved bruk av klokker og hva den er stilt til.
Bilder på veggen som endrer seg fra stille sjø til mer sjø og så bølger som referans til "look at the water"
Frihetsgudinnen opp ned i åpningen
Mye anti-hvit retorikk og henvisninger til rasisme
Blå piller vs røde piller
Skip ved navn White Lion for referanser til slaver
osv.. lista er så ekstremt lang at det bli i overkant.

Sett 1 gang og aldri igjen.


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...