AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #1 Skrevet 8. desember 2023 Fikk en ny kollega for 3 uker siden, og jeg legger merke til hva hun spiser i lunsjen. Ikke fordi jeg har noe med det men man får jo ofte med seg det når man sitter å spiser sammen. Men hun spiser altså 4 egg til lunsj hver dag, altså bare 4 kokte egg. Uten noe til. Hun spiser også litt frukt/grønt til lunsj. Men bare syns det er så snodig. En annen kollega spurte henne om dette med eggene, og hun svarte at hun syns det er enkelt og greit og holdere henne mett lenge. Men jeg tenker det kan da umulig være bra for helsa å spise så mye egg! Får men ikke mye kolesterol av det da? Anonymkode: 9bb8a...4e5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 8. desember 2023 At man får høyt (skadelig) kolesterol av egg er en myte. Anonymkode: 78b80...5eb 46 1 19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Finnes det ikke noe som heter eggedietten eller noe sånn? Hadde en kollega en gang som spiste egg for å gå ned i vekt. Du skal ikke begynne å veilede henne iallefall. Jeg er så dritt lei av at folk kommenterer det jeg spiser (mye) i lunsjen, og det blir sikkert hun også. Anonymkode: e4776...29b 19
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Egg er veldig mettende da så hun har rett i det Anonymkode: 931f8...ae6 18 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 Klart, å spise såpass ensidig gjør jo at hun går glipp av andre matvarer, og ideelt sett bør man jo variere maten. Veldig mange spiser brødskiver med lite variert pålegg til lunsj hver dag, din kollegas lunsj høres mye mer næringsrik ut. Kolesterolet ville ikke bekymret meg nevneverdig. Dessuten er det kun ett måltid av dagen, hva hun spiser resten av dagen betyr jo mye. For all del, ikke begynn å kommentere i hvertfall. Er ganske slitsomt med de som holder på med det. Anonymkode: ac6e0...5e8 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 Egg er supermat, så kanskje du skulle blitt inspirert og gjort det samme. Anonymkode: d099d...8ce 24 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At man får høyt (skadelig) kolesterol av egg er en myte. Anonymkode: 78b80...5eb Dette. Egg er proteinrikt, mettende og noe av det mest næringsrike du kan spise. Anonymkode: 8da61...ff5 17 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Flere kostholdseksperter som fremmer lavkarbo, har mye egg i maten. Blant annet 2-4 egg til frokost og på nytt igjen til lunsj. Angåene kosesterol er det noen få som skal være forsiktig, men de fleste tåler dette helt greit. Det er mettende og næringsrikt. Anonymkode: 73e64...dac 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Jeg spiser også 3-4 egg hver dag. Enkel mat som metter og som er billig. Med mindre du har sykdommer fra før av, er det ingenting som tilsier at 4 egg er farlig. Anonymkode: 20a75...28e 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Klart, å spise såpass ensidig gjør jo at hun går glipp av andre matvarer, og ideelt sett bør man jo variere maten. Veldig mange spiser brødskiver med lite variert pålegg til lunsj hver dag, din kollegas lunsj høres mye mer næringsrik ut. Kolesterolet ville ikke bekymret meg nevneverdig. Dessuten er det kun ett måltid av dagen, hva hun spiser resten av dagen betyr jo mye. For all del, ikke begynn å kommentere i hvertfall. Er ganske slitsomt med de som holder på med det. Anonymkode: ac6e0...5e8 Egg inneholder alt man trenger bortsett fra vitamin C, har jeg hørt. Men man får ikke så mye fiber av egg Anonymkode: a3bef...24b 8 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 Egg er noe av det mest næringsrike man kan spise Spiser 3 hver morgen, MEN husk at de skal være bløtkokte/våte. Anonymkode: 2589e...69e 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Egg er noe av det mest næringsrike man kan spise Spiser 3 hver morgen, MEN husk at de skal være bløtkokte/våte. Anonymkode: 2589e...69e Hvorfor? Anonymkode: b2ae2...f79 2 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Hvis man først skal spise lite variert, er jo egg det beste man kan velge😊 Og hun spiser jo grønt og frukt i tillegg. Anonymkode: 2aba8...bc7 6
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): At man får høyt (skadelig) kolesterol av egg er en myte. Anonymkode: 78b80...5eb I Danmark er det anbefalet MAX 1 egg i uka.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Spiser også fire kokte egg nesten hver dag Anonymkode: d05fd...c6f 2
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fikk en ny kollega for 3 uker siden, og jeg legger merke til hva hun spiser i lunsjen. Ikke fordi jeg har noe med det men man får jo ofte med seg det når man sitter å spiser sammen. Men hun spiser altså 4 egg til lunsj hver dag, altså bare 4 kokte egg. Uten noe til. Hun spiser også litt frukt/grønt til lunsj. Men bare syns det er så snodig. En annen kollega spurte henne om dette med eggene, og hun svarte at hun syns det er enkelt og greit og holdere henne mett lenge. Men jeg tenker det kan da umulig være bra for helsa å spise så mye egg! Får men ikke mye kolesterol av det da? Anonymkode: 9bb8a...4e5 I Danmark anbefales det å spise MAX 1 egg i uka. Jeg og kan koke meg 2 egg og spise det alene 😂 Brukte få med meg egg i matboksen på skolen også haha. Trodde det var normalt.
Thyra Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Egg er noe av det mest næringsrike man kan spise Spiser 3 hver morgen, MEN husk at de skal være bløtkokte/våte. Anonymkode: 2589e...69e Hvorfor skal de være bløtkokte? Jeg elsker egg, men liker ikke bløtkokte. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 Jentamedtekopp skrev (4 minutter siden): I Danmark er det anbefalet MAX 1 egg i uka. To. Men det er på bakgrunn av klima og miljø, ikke helse. Anonymkode: 78b80...5eb 3 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 https://www.youtube.com/watch?v=LEjZ5t9EFvI Anonymkode: 2589e...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå