Druid Skrevet 12. desember 2023 #41 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (44 minutter siden): Om Ukraina bare hadde godtatt å være nøytral, og ikke en del av NATO-krigsmaskinen hadde krigen vært over før den startet... Helt til Russland tok kontroll over Krim, var det utenkelig at Ukraina kunne bli NATO medlem , og Russland visste det godt. Nå er situasjonen slik at Ukraina kan bli NATO medlem selv om det er faktisk krig. Hvis ikke Russland hadde begynt militær trussel, hadde det aldri vært en trussel mot Russland. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 12. desember 2023 #42 Del Skrevet 12. desember 2023 2 minutter siden, likestilling said: Head of Ukraine's leading party claims Russia proposed "peace" in exchange for neutrality (yahoo.com) Fred mot at Ukraina forholder seg nøytrale og ikke blir nok en militærbase for USA (I praksis var de allerede det, men offisielt medlem i NATO var dråpen) Det blir på samme måte som at jeg skal si: Kan du bytte brukernavnet ditt? JEG liker det ikke fordi JEG føler meg støtt. Bytter du det så skal jeg være enig med deg. Jeg synes du burde bytte brukernavn, hva du mener om saken bryr jeg meg ikke om. Det er trossalt MEG det går utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #43 Del Skrevet 12. desember 2023 Melkebarten skrev (3 minutter siden): Det blir på samme måte som at jeg skal si: Kan du bytte brukernavnet ditt? JEG liker det ikke fordi JEG føler meg støtt. Bytter du det så skal jeg være enig med deg. Jeg synes du burde bytte brukernavn, hva du mener om saken bryr jeg meg ikke om. Det er trossalt MEG det går utover. Du synes ikke at kanskje... tja, Cubakrisen er en bedre analogi enn en krangel om brukernavn? Det blir på samme måte som å forvente at USA skal akseptere at "Drep USA"-alliansen skal kuppe Canada og Mexico og plassere ut styrker og offensive våpen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 12. desember 2023 #44 Del Skrevet 12. desember 2023 3 minutter siden, likestilling said: Åh, hvem var det Afghanistan angrep? Serbia er et selvstendig land. Med samme logikk regner jeg med du mener NATO bør bombe Israel til grus og henrette Netanyahoo? Libya... jada... hvordan skiller det seg fra det Russland gjør når de nå "beskytter sivilbefolkningen" i øst? Osama Bin Laden sin gruppe angrep USA. Taliban skjulte han, USA fikk tilbud om at de selv skulle stille han for en *rett* men godtok selvfølgelig ikke dette. Da gikk det som det gikk. Ulikt Ukraina så var Libya ett diktatur, med en personkult rundt han som styrte. Det skal sies at de hadde ett godt velferdstilbud, og at han forsøkte og innføre gulldinaren. Men når man støtter terrorister med bla Lockerbie, og nattklubben i Berlin på samvittigheten så blir man skjøvet ut. Det var ett folkeopprør, ikke noen *frihetskjempere fra Donetsk* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 12. desember 2023 #45 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (8 minutter siden): Fred mot at Ukraina forholder seg nøytrale og ikke blir nok en militærbase for USA (I praksis var de allerede det, men offisielt medlem i NATO var dråpen) Putin ønsker seg en lakei. Aka. Yanukovych som de kan kontrollere. At Ukrainerene ser tegninga og har valgt frihet er det som gjør at Ukraina idag ikke er nøytralt og må søke seg mot nato for å unngå i best mulig grad kremlins klamme hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #46 Del Skrevet 12. desember 2023 Melkebarten skrev (Akkurat nå): Osama Bin Laden sin gruppe angrep USA. Taliban skjulte han, USA fikk tilbud om at de selv skulle stille han for en *rett* men godtok selvfølgelig ikke dette. Da gikk det som det gikk. Ulikt Ukraina så var Libya ett diktatur, med en personkult rundt han som styrte. Det skal sies at de hadde ett godt velferdstilbud, og at han forsøkte og innføre gulldinaren. Men når man støtter terrorister med bla Lockerbie, og nattklubben i Berlin på samvittigheten så blir man skjøvet ut. Det var ett folkeopprør, ikke noen *frihetskjempere fra Donetsk* Okei, så Afghanistan angrep ikke USA? Merkelig hvordan du klarer å unnskylde alle kriger som USA starter....og det er mange. Ingen har ødelagt flere land enn USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #47 Del Skrevet 12. desember 2023 ltfutt skrev (Akkurat nå): Putin ønsker seg en lakei. Aka. Yanukovych som de kan kontrollere. At Ukrainerene ser tegninga og har valgt frihet er det som gjør at Ukraina idag ikke er nøytralt og må søke seg mot nato for å unngå i best mulig grad kremlins klamme hånd. Natokuppet i 2014 er det som gjør at Ukraina i det hele tatt står i situasjonen de gjør nå. Og at presidenten ikke gjorde det eneste han ble valgt for, å normalisere forholdet til Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 12. desember 2023 #48 Del Skrevet 12. desember 2023 2 minutter siden, likestilling said: Du synes ikke at kanskje... tja, Cubakrisen er en bedre analogi enn en krangel om brukernavn? Det blir på samme måte som å forvente at USA skal akseptere at "Drep USA"-alliansen skal kuppe Canada og Mexico og plassere ut styrker og offensive våpen der. Nei det synes jeg ikke. Begge parter har en agressor og ett offer (meg) som må føle meg støtt hele dagen uten at noe blir gjort med grunnen. Hvis grunnen hadde blitt gjort noe med, så hadde jeg sluppet og føle meg støtt, og ting hadde blitt så mye bedre (for meg) og jeg synes det er litt merkelig at motparten ikke er villig til og gå med på det? Det er jo meg det går utover, ingen andre, hvis bare grunnen hadde blitt gjort noe med så hadde alt ordnet seg. Iallefall til neste måned, da finner jeg sikkert noe nytt og bli skuffet og lei meg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 12. desember 2023 #49 Del Skrevet 12. desember 2023 2 minutter siden, likestilling said: Okei, så Afghanistan angrep ikke USA? Merkelig hvordan du klarer å unnskylde alle kriger som USA starter....og det er mange. Ingen har ødelagt flere land enn USA. Det har jeg ikke gjort, Irak burde vært håndtert annerledes skrev jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 12. desember 2023 #50 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (1 minutt siden): Natokuppet i 2014 er det som gjør at Ukraina i det hele tatt står i situasjonen de gjør nå. Natokupp? De er fortsatt ikke med i Nato. Så dette er ikke noe natokupp. Ukraina har så godt dem klarer prøvd å klamre seg til friheten. At putin ønsker et Ukraina i likhet med hviterussland bør vel for de fleste opplyste folk være en nobrainer. Takk og lov at Ukraina har klart å stå imot de autoritære kreftene enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 12. desember 2023 #51 Del Skrevet 12. desember 2023 (endret) likestilling skrev (9 minutter siden): Okei, så Afghanistan angrep ikke USA? Merkelig hvordan du klarer å unnskylde alle kriger som USA starter....og det er mange. Ingen har ødelagt flere land enn USA. Afghanistan ga en plattform og beskyttelse for angrep mot USA. Det er internasjonale regler som regulerer dette, og Afghanistan ignorerte dem og på den måten bekreftet dette som et nasjonalt angrep. Jeg er ikke veldig begeistret for angrepet på Afghanistan fra et politisk ståsted, men de endte opp med å gjøre det geopolitisk akseptabelt kun ved å ikke forstå at fundementale geopolitiske regler. Endret 12. desember 2023 av Druid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #52 Del Skrevet 12. desember 2023 ltfutt skrev (2 minutter siden): Natokupp? De er fortsatt ikke med i Nato. Så dette er ikke noe natokupp. Ukraina har så godt dem klarer prøvd å klamre seg til friheten. At putin ønsker et Ukraina i likhet med hviterussland bør vel for de fleste opplyste folk være en nobrainer. Takk og lov at Ukraina har klart å stå imot de autoritære kreftene enn så lenge. Har du sett denne? Den ble sluppet under Maidan-opprørene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 12. desember 2023 #53 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (11 minutter siden): Du synes ikke at kanskje... tja, Cubakrisen er en bedre analogi enn en krangel om brukernavn? Forskjellen var at det aldri var noen mulighet for at USA og NATO ville få noen posisjon i Ukraina uansett hvor mye de ønsket det. Det var veldig godt kjent allerede før 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #54 Del Skrevet 12. desember 2023 Uansett hvor mye man liker å fantasere om en perfekt verden der alle lar USA og NATO herje, så er realiteten at Ukraina er over, enten de vil eller ikke. De har ikke menn igjen og demografisk er de helt ødelagte. Snittalderen i militæret er 43 år og de mellom 20-30 er enten døde eller har flyktet. For USA har de også utspilt sin rolle, og nå får de den velkjente ryggen som før eller senere kommer til de som er dumme nok til å stole på USA... New US aid for Ukraine by year-end seems increasingly out of reach as GOP ties it to border security | AP News Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 12. desember 2023 #55 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (Akkurat nå): Har du sett denne? Den ble sluppet under Maidan-opprørene... Folket jaget ut putin lakeien fordi de visste hva det ville føre med seg. Vi veit alle at Russland/hviterussland osv.. er diktatur. Er det så forbanna vanskelig å forstå at folket ikke vil ha det faenskapet der?!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #56 Del Skrevet 12. desember 2023 ltfutt skrev (1 minutt siden): Folket jaget ut putin lakeien fordi de visste hva det ville føre med seg. Vi veit alle at Russland/hviterussland osv.. er diktatur. Er det så forbanna vanskelig å forstå at folket ikke vil ha det faenskapet der?!!!!!!!!!!!!!!!!! Jaja, jeg prøvde... Tydeligvis krever det litt omløp å skjønne hva som egentlig foregår når Nuland løper rundt i Kiev og deler ut kaker og planlegger hvilken regjering og president de skal sette inn på bakrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 12. desember 2023 #57 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (1 minutt siden): Jaja, jeg prøvde... Tydeligvis krever det litt omløp å skjønne hva som egentlig foregår når Nuland løper rundt i Kiev og deler ut kaker og planlegger hvilken regjering og president de skal sette inn på bakrommet. Jaja. har sett alt før. Ukraina kan velge den presidenten dem vil. -Med mindre Putin har forgiftet han/hun da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 12. desember 2023 #58 Del Skrevet 12. desember 2023 2 minutter siden, ltfutt said: Jaja. har sett alt før. Ukraina kan velge den presidenten dem vil. -Med mindre Putin har forgiftet han/hun da. Men han skal ha at han gjør det VELDIG godt hjemme. Forrige gang vant han med 77 % enten elsker alle Vladi, eller så har de ingen andre og stemme på. De fleste faller jo ut av vinduer, eller får illebefinnende på fly. Han er så elsket at til og med de døde stemmer på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 12. desember 2023 #59 Del Skrevet 12. desember 2023 ltfutt skrev (4 minutter siden): Jaja. har sett alt før. Ukraina kan velge den presidenten dem vil. -Med mindre Putin har forgiftet han/hun da. Den første presidenten (og regjeringen) ble ikke valgt av Ukraina, han ble valgt av Nuland og Pyatt. Ukraine crisis: Yatsenyuk is PM-designate, Kiev Maidan told - BBC News Hvis du har hørt samtalen før har du kanskje hørt at de velger Yatsenyuk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 12. desember 2023 #60 Del Skrevet 12. desember 2023 likestilling skrev (4 minutter siden): Jaja, jeg prøvde... Tydeligvis krever det litt omløp å skjønne hva som egentlig foregår når Nuland løper rundt i Kiev og deler ut kaker og planlegger hvilken regjering og president de skal sette inn på bakrommet. Problemstillingen er at du har en tanketom forståelse av virkeligheten, som ikke har noen som helst kobling til geopolitiske virkeligheter og som er like idiotiske som ideen om å gå til en territorial krig. Det største problemet jeg har hatt med denne krigen har vært at jeg har slitt med å forstå hvordan Putin kunne være så idiot at han faktisk startet den. Ganske enkelt fordi han har plassert seg i Hitler første fotspor og forventet at vi skulle feile på samme måte en gang til. Jeg forventet en mer effektiv løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå