Gå til innhold

Eggløsning og temperatur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om temperaturen øker på eggløsningsdagen eller om den kan øke 1-2 dager etter eggløsning? 

Temperaturøkningen skjedde på tirsdag og har nå hatt tempøkning i 3 dager.. Men lurer på hvilken dag jeg hadde eggeløsning. 

Jeg tror jeg hadde eggløsning 4.desember, men temperaturen økte ikke før 5.desember😊

Noen som vet? 

Anonymkode: f25d7...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Ofte får man er lite dip...sp vil tempe gå opp etter eggløsning:)

Okei:) For jeg hadde en liten dip 04.desember (0,5 grader lavere enn 05.desember) Såå da kan det hende eggløsningen var dagen jeg hadde dip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hva man opplever. Mitt beste råd er å følge med og bli kjent med din syklus. Mange får ikke noe dip i temperatur. 

Det er ikke verken temp dipen eller økningen som viser EL, det er at den eventuelle økningen vedvarer i MINST 3 dager etter EL. 

Alles temp kurver vil være ulike, det er ikke noe fasit på hvordan en kurve skal se ut, men økning etter EL skal være på minst 3 dager på rad. 

Jeg har temp dip dagen før EL, og 4 dager med økning etter, før min temp stabiliserer seg og ligger gjevnt helt frem til mensen.

Anonymkode: d916e...6ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det varierer veldig hva man opplever. Mitt beste råd er å følge med og bli kjent med din syklus. Mange får ikke noe dip i temperatur. 

Det er ikke verken temp dipen eller økningen som viser EL, det er at den eventuelle økningen vedvarer i MINST 3 dager etter EL. 

Alles temp kurver vil være ulike, det er ikke noe fasit på hvordan en kurve skal se ut, men økning etter EL skal være på minst 3 dager på rad. 

Jeg har temp dip dagen før EL, og 4 dager med økning etter, før min temp stabiliserer seg og ligger gjevnt helt frem til mensen.

Takk for mye bra info!:)

Jeg hadde: 

04.desember: 36,01 

05.desember: 36,51 

06.desember: 36,54

07.desember: 36,69 

Får bare vente å se🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde: 

Får bare vente å se🥰 

Generelt sett så ligger jeg over36,00°C etter EL og under 36,00 °C mellom mensen og EL. Men igjen, så er jo alles temp ulik. Les litt om basal kroppstemperatur så er det mye god informasjon, også ser du forhåpentligvis et mønster i syklusen din etter noen mnd. 

Men viktig å ta temp samme sted og ca samme tid hver dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde: 

Får bare vente å se🥰 

Du legger de inn i en app/ skjema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er lettere å telle dager enn sånne tester, du kan få smil ,men da skulle vel helst allerede vært sædceller i deg.

Anonymkode: 34565...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Du legger de inn i en app/ skjema? 

Nei, det gjør jeg ikke:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det gjør jeg ikke:) 

Det er veldig nyttig å legge i app eller skjema, men funker helt fint å bare skrive ned også :)

Bruker Premom selv, den matcher temp med EL tester hvis jeg legger testene inn i appen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...