Gå til innhold

Til dere med utenlandsk partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte om menn som skaffer seg utenlandske damer.
Asiatere er visst en gjenganger, spesifikt; Thailand

Hva var det som gjorde at dere valgte en utenlandsk dame fremfor Norsk?
Var det bare kjemien, eller var det et mer målrettet valg? 

Anonymkode: c0c5b...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det står "partner" og ikke "dame" i overskriften, så svarer jeg selv om jeg er dame med mannlig partner. Jeg valgte bort norske menn og ble sammen med en mann fra et annet skandinavisk land. Det er flere grunner til det - den norske alkoholkulturen, utroskap som skjedde i alle mine fire tidligere forhold, dalende interesse for sex som munnet ut i sexnekt, manglende innsats på hjemmebane og null interesse i kultur, litteratur, musikk osv. Jeg er lykkelig nå, og fornøyd med valget.

Anonymkode: e8ac0...98a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en utenlandsk partner (mann). Det var bevisst. De fleste norske menn er ikke gentlemen, men akkurat denne delen er viktig for meg, så..

Anonymkode: 7b178...e41

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har en utenlandsk partner (mann). Det var bevisst. De fleste norske menn er ikke gentlemen, men akkurat denne delen er viktig for meg, så..

Samme her. Kjemien var selvfølgelig også der, men tror det har mye å gjøre med at jeg aldri hadde datet en ordentlig gentleman før og ble fryktelig sjarmert :fnise: Valgte også å satse på en utenlandsk mann for å kunne få den livsstilen jeg ønsker meg, i hans kultur er det vanlig at mannen forsørger familien, jeg trives best med å jobbe deltid og ha mye tid hjemme. 

Anonymkode: 399f1...4b4

• Liker 2
Skrevet

Var ikke aktivt valg i den forstand, bare skjedde lissom. Møttes på byen og hadde god kjemi fra starten. Nå bor vi begge i Norge, men hun er hjemme i Sverige et par ganger i året og besøker familien.

Anonymkode: 980a8...254

Skrevet

Ga en polsk dame en sjanse en gang, som hadde bodd ett år i Norge, og selv der ble kulturforskjeller så store at jeg ikke klarte det, så forstår ikke at folk klarer forhold med folk som bor i Asia, hvis ikke man liker ekstreme forskjeller i forholdet da 

Anonymkode: d7810...6a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ga en polsk dame en sjanse en gang, som hadde bodd ett år i Norge, og selv der ble kulturforskjeller så store at jeg ikke klarte det, så forstår ikke at folk klarer forhold med folk som bor i Asia, hvis ikke man liker ekstreme forskjeller i forholdet da 

Det er jo det menn som går for asiatiske damer vil. Skjevdeling i forholdet, der han har mest makt på alle måter

Anonymkode: bfc07...da7

• Liker 5
Skrevet

Første gang var det helt tilfeldig.  Vi ble kjent og jeg ble forelsket. At han ikke var norsk var ikke en tanke eller tema 

Andre gang var det mere bevisst etter flere år som singel og møtt en del norske menn for date. Uromantisk ugenerøs og uinteressante typ jobbintervju dates eller manglende sosiale antenner som prøver å legge armen rundt på første date. Utenlandske menn er mer respektfullt og takknemlige, verdsetter at man vil møte de, er ikke redde for romantikk eller gaver eller hente meg i bilen sin osv som norske menn ville kalt kravstort så etter å ha vært på date med en del norske begynte jeg bevisst å gå for utenlandske for å møte noen som behandlet meg bedre. Og det fant jeg mange av :) er sammen med en herlig fyr i dag og kunne ikke ønsket meg mer perfekt mann

Anonymkode: 0f0ec...1a2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første gang var det helt tilfeldig.  Vi ble kjent og jeg ble forelsket. At han ikke var norsk var ikke en tanke eller tema 

Andre gang var det mere bevisst etter flere år som singel og møtt en del norske menn for date. Uromantisk ugenerøs og uinteressante typ jobbintervju dates eller manglende sosiale antenner som prøver å legge armen rundt på første date. Utenlandske menn er mer respektfullt og takknemlige, verdsetter at man vil møte de, er ikke redde for romantikk eller gaver eller hente meg i bilen sin osv som norske menn ville kalt kravstort så etter å ha vært på date med en del norske begynte jeg bevisst å gå for utenlandske for å møte noen som behandlet meg bedre. Og det fant jeg mange av :) er sammen med en herlig fyr i dag og kunne ikke ønsket meg mer perfekt mann

Glemte å legge til at jeg syns utenlandske er mer flinke til å ta vare på utseendet og kroppen sin også enn norske menn 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det menn som går for asiatiske damer vil. Skjevdeling i forholdet, der han har mest makt på alle måter

Mulig, men der tar de feil, de finner seg ikke i hva som helst de heller. Må handle mye om at dette er siste muligheten de har, utenom evig singel. For de vil i de fleste tilfeller å ingenting til felles, og verdier og syn på livet vil også ekstremt sjelden stemme overens. Og dette gidder de.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du ga henne en sjanse? Kanskje omvendt? Polske damer drømmer ikke akkurat om nordmenn 

• Liker 2
Skrevet

Var ingen strategi bak dette. Jeg forelsket meg. Han forelsket seg også i meg. Ganske standard historie angående at mann og kvinne møtes altså, og tilfeldigvis oppsto dette mellom meg og mann som ikke opprinnelig er norsk. 

Det har vært utfordringer ved dette og også mange gleder.

Anonymkode: 9609d...48b

Skrevet

Valgte utenlandsk dame fordi jeg ble forelsket i henne.

Jobbet for et norsk selskap med interesser i hennes hjemland, og bodde der i nesten 10 år.  Skulle egentlig bare være der i ett år, men elsket både kulturen og menneskene der. Da jeg sluttet i jobben og flyttet tilbake til Norge så ble hun med.

Folk anntar selvsagt at jeg har hentet henne hit via nettdating eller at vi møttes på bar i Pattaya eller noe (hun er ikke engang thai, og jeg har aldri vært i Thailand). Hvit mann/asiatisk kvinne er veldig triggende på folks rasisme.

Anonymkode: 840d8...db4

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sant såååå sant! Det er hovedårsaken til at jeg også foretrekker utenlandske menn 🥰🌷

• Nyttig 1
Skrevet

kvinne 34, gift med en mann fra Asia. Vi møttes da vi studerte, hadde god kjemi og fikk barn tidlig  i forholdet. Har vært sammen i 10 år og gift i 5. Kulturforskjellene blir nok noe dempet da vi bor i et annent land og begge må tilpasse oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Vestlige damer har mistet en god del av familieverdier og femininitet.
Det kan hende det er dette disse mennene søker i utlandet

Anonymkode: c0c5b...1ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du ga henne en sjanse? Kanskje omvendt? Polske damer drømmer ikke akkurat om nordmenn 

Vi møttes et par ganger, begge var interessert, hun mer enn meg, og siden jeg måtte tenke meg om 2 ganger før hun fikk svaret, så vil jeg si jeg ga henne en sjanse, noe jeg ikke burde gjort 

Skrevet

Morsomt med damer som går til utlandet for å finne menn med egenskaper som "gentlemen" og "tradisjonell forsørger evne hvor dama er mest hjemme.". Dette er jo egenskaper feminismen har tatt knekken på. 😂

Menn finner jo damer i Asia blant annet fordi det er mange tradisjonelle og feminime damer der.

Anonymkode: 0dab2...6b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Morsomt med damer som går til utlandet for å finne menn med egenskaper som "gentlemen" og "tradisjonell forsørger evne hvor dama er mest hjemme.". Dette er jo egenskaper feminismen har tatt knekken på. 😂

Menn finner jo damer i Asia blant annet fordi det er mange tradisjonelle og feminime damer der.

Anonymkode: 0dab2...6b8

Ikke riktig med mindre "feminitet" betyr submissiv oppvaskshjelp uten krav til mannen og ikke forventer egen orgasme. Suspekt ofte er det nettopp det enkelte menn mener med "feminin"

På hvilken måte mener du at kampen mot voldtekt og menneskehandel og barnebruder og seksuell trakassering og like politiske rettigheter er det som har ført til at norske menn er mindre gentlemen? Det har jo ingen sammenheng i det hele tatt, men det er typisk misogynistisk tafatt mann å ha noen damer å skylde på for sin egen latskap og bortskjemthet spm manbaby istedet for å vokse opp å ta ansvar 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvor kommer mennene som er mer gentlemen fra? 

Anonymkode: 80cce...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...