Gå til innhold

Er det noen andre enn meg som husker bomberom-øvelser på skolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

K68. Hadde aldri den type øvelse. Heller ikke brannøvelse.

Anonymkode: 7ef27...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er født i -80, og ja vi hadde bomberomøvelser på skolen!

Anonymkode: d46b6...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

født i '81. Vi hadde aldri slike øvelser. Ikke engang brannøvelser opplevde jeg (og jeg var innom mange skoler!)

Anonymkode: 1367a...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 13.08):

Nå høres jeg sikkert gammel ut, men jeg husker vi hadde hva vi kalte " bomberoms-øvelser" både på barne-og ungdomsskolen. Alarmen gikk, lyset ble slått av og vi måtte finne veien til bomberommet. Vel, læreren følgte oss selvsagt. 

Både barne-og ungdomsskolen hadde bomberom. Dette var på 80- og 90- tallet.

Anonymkode: e0dbc...bc1

Nei. Men vi hadde bomberom på skolen som ble brukt som bibliotek. Jeg er født i 1980. 

Anonymkode: 05c95...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe usikker. 

Garderobene på gymmen vår var bomberom. Det var to sånne tjukke dører før døren inn til gutte og damegarderoben. Det var det på to sider, siden garderoben hadde utgang til svømmehallen i andre enden. Vi hadde garderobe under jorden og det var ikke vinduer i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 85, og vi hadde sånn type øvelse tidlig på barneskolen. Husker ikke om lyset ble slått av da.

Anonymkode: fd20f...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1981 og vi hadde aldri slike øvelser. Dette var i Bergen. 

Anonymkode: 9684b...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på skole i Bergen på 80 tallet. Der hadde vi øvelser i bomberommet. Ikke ofte, men tipper 4-5 ganger iløpet av barneskolen. 

Anonymkode: 58cea...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et bombersom på barneskolen. Fikk vite at det var det men husker ingen sånne øvelser. Vi lekte gjemsel der.

Anonymkode: dd396...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83.

Hadde ikke bomberom på barneskolen, så der hadde vi bare brannøvelser bortsett fra FN-dagen. Da lagde de "bomberom" av pulter og presenninger som vi måtte krype inni alle sammen, også spilte de av "bombedrønn" på full guffe på musikkanlegget, og noen av lærerne dulta borti så vi skulle få "kjenne hvordan det føltes"... De siste årene ble det slutt på denne øvelsen, for foreldrene til de yngre barna klagde på at barna ble redde, og den kalde krigen var jo over, så ingen grunn til å skremme dem... At balkan-krigene fortsatt raste og at barna der nede gikk gjennom mye verre ting, brydde de seg ikke om... (Helt annen diskusjon; men i mitt hode begynner generasjon "snowflake" der... Født etter 1985-6) 

Hadde bomberom på ungdomsskolen, men der kan jeg ikke huske om vi hadde brannøvelser en gang.. Siste året ble det gjort om til en slags kantine (kunne bare kjøpe mat, ikke sitte der). 

Vestfold

Anonymkode: 229e0...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 13.14):

Nei, men jeg husker vi hadde gymtimer i bomberommet på barneskolen. 

Anonymkode: 0c541...aef

Vi hadde og gym i bomberommet, før nytt bygg med gymsal og svømmebasseng kom. 

Anonymkode: 26ef3...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker vi hadde et par slike øvelser. Det var på 80-tallet på Østlandet. 

Anonymkode: 5688b...aeb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Vi hadde tv og vhsspiller på bomberommet. Så var nede der å så film og tv og sånn. Kan ikke huske noen øvelser. Skolen er uansett revet og erstattet med en ny (ikke alt, men gamledelen der bomberommet lå er revet). Har ikke vært inne der siden jeg slutta i 2005,så aner ikke hva de har nå etter skolen blei pussa opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte på barneskolen i midten av 90 tallet, vi hadde og bomberom i kjelleren på skolen, så vi hadde disse øvelsene ja. Men ikke på ungdomskolen.

Anonymkode: 08436...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dette, på 2000 tallet. Bomberommet var i kjelleren på skolen. 

Anonymkode: d8856...b86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 2.34):

Gikk på skole i Bergen på 80 tallet. Der hadde vi øvelser i bomberommet. Ikke ofte, men tipper 4-5 ganger iløpet av barneskolen. 

Anonymkode: 58cea...67b

Jeg også, men det var på 90-tallet.

Anonymkode: fd20f...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 74. Vi hadde slike øvelser på barneskolen jevnlig, men det het tilfluktsrom hos oss, ikke bomberom :)

Anonymkode: 391c9...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

85-modell her. Vi hadde og sånne øvelser. Vestlandet.

Anonymkode: bff4d...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å erindre svakt at det var et par øvelser. Lurer på om ikke bomberommene ble brukt til utstillinger av bilder vi hadde laget :klo: på ene skolen oppholdte SFO seg i bomberommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...