AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #121 Del Skrevet 19. desember 2023 LadeJarl skrev (7 timer siden): Jeg ser ikke ned på folk som ikke har utdanning...ser ned på folk som ikke har hjerne men føler de må uttale seg om noe de forstår null niks og nada av likevel... Så ser jeg ned på folk som tror de er smart fordi de har utdanning....null sammenheng. Synes du er fryktelig ovenfra og ned jeg. Ser tydeligvis ned på alle som ikke er enig med deg også. Det er vanskelig å vite om du troller eller bare er ufordragelig og nedlatende. Hva med å være litt hyggelig og raus kanskje? Anonymkode: 061d2...592 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #122 Del Skrevet 19. desember 2023 42 minutter siden, Example said: Der KG skiller seg mest fra sunn fornuft er vel når det gjelder menn og kvinner, forhold og dating. Det er fascinerende å se hvordan stemningen i enkelte tråder domineres av følelser og null tro på tall, statistikk og forskning. De trådene du sikter til handler jo gjerne om at man lyver hvis man ikke passer inn i statistikken det vises til. Og hvis 100 stk sier nei og en til slutt ja, kommer "endelig en som er ærlig". Anonymkode: cf713...c79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #123 Del Skrevet 19. desember 2023 Amossa skrev (9 minutter siden): Hvorfor skriver du sånne kommentarer til folk her på KG? Noen sparker folk ned for å føle seg bedre dessverre. Synes de er morsomme og koser seg med spydige kommentarer. Er trist å se hvor ufyselig noen blir her. Anonymkode: 061d2...592 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 19. desember 2023 #124 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg mener at veldig mange her inne leser statistikk feil. Om forskning har blitt gjort på X antall mennesker basert på X demografi, og svaret er flertall, presenteres det ofte som en sannhet, og spørsmålet blir: Hvorfor mener alle i gruppe X dette. I stedet for: hvorfor mener mange i denne undersøkelsen dette, tror dere? Og bør det endres og hvordan. Det er for mange diskusjoner som handler om å vinne eller ha rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #125 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes du er fryktelig ovenfra og ned jeg. Ser tydeligvis ned på alle som ikke er enig med deg også. Det er vanskelig å vite om du troller eller bare er ufordragelig og nedlatende. Hva med å være litt hyggelig og raus kanskje? Anonymkode: 061d2...592 Skal si fra når jeg troller jeg...fram til da kan du gå ut ifra at jeg er ufordragelig og nedlatende...ok?..😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #126 Del Skrevet 19. desember 2023 Amossa skrev (24 minutter siden): Hvorfor skriver du sånne kommentarer til folk her på KG? Hvorfor kommenterer du på hva jeg svarer en annen bruker her..? Hvor kommer du egentlig inn i bildet her og hvilken rolle har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElderMillenial Skrevet 19. desember 2023 #127 Del Skrevet 19. desember 2023 LadeJarl skrev (29 minutter siden): Skal si fra når jeg troller jeg...fram til da kan du gå ut ifra at jeg er ufordragelig og nedlatende...ok?..😉 Den er grei👍 Jeg ser fortsatt ikke helt poenget med det, men hver sine lyster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 19. desember 2023 #128 Del Skrevet 19. desember 2023 ElderMillenial skrev (1 minutt siden): Den er grei👍 Jeg ser fortsatt ikke helt poenget med det, men hver sine lyster. 😂😂🙈👌...Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #129 Del Skrevet 20. desember 2023 LadeJarl skrev (11 timer siden): De rundt gamingstolen din da eller? Har aldri hatt noen gamingstol, kommer heller aldri til å ha. Anonymkode: 0e1dd...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. desember 2023 #130 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De trådene du sikter til handler jo gjerne om at man lyver hvis man ikke passer inn i statistikken det vises til. Og hvis 100 stk sier nei og en til slutt ja, kommer "endelig en som er ærlig". Anonymkode: cf713...c79 Nei, det handler vel så mye om at folk ikke forstår at anekdoter ikke nødvendigvis er så mye verdt. "Det stemmer ikke for meg, ergo er det feil". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #131 Del Skrevet 20. desember 2023 Helene1982 skrev (6 timer siden): Jeg mener at veldig mange her inne leser statistikk feil. Om forskning har blitt gjort på X antall mennesker basert på X demografi, og svaret er flertall, presenteres det ofte som en sannhet, og spørsmålet blir: Hvorfor mener alle i gruppe X dette. I stedet for: hvorfor mener mange i denne undersøkelsen dette, tror dere? Og bør det endres og hvordan. Det er for mange diskusjoner som handler om å vinne eller ha rett. Forskning gjøres veldig ofte med håp om å kunne generaliseres, og da snakker man gjerne om et «ufarget utvalg» som på statistisk vis er representative for en populasjon. Andre ganger forsker man på studenter av praktiske årsaker: de er tilgjengelige og positivt innstilt. Jeg oppfatter KG som relativt fiendtlig til forskning. Anonymkode: 9b91c...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #132 Del Skrevet 20. desember 2023 LadeJarl skrev (6 timer siden): Hvorfor kommenterer du på hva jeg svarer en annen bruker her..? Hvor kommer du egentlig inn i bildet her og hvilken rolle har du? En slags kollektiv justis for å markere grenser for ufin oppførsel kan være bra. Det som er vanskelig er at det fungerer best om de som er enig med deg i sak, korrigerer deg på form. Anonymkode: 9b91c...587 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #133 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 0.11): Myte som er helt feil eller overdrevet? Overdrevent mye fokus på? Anonymkode: efad7...8e3 Autisme og folk som tror de har så forbanna god peiling på autisme, når de egentlig vet nada og bare har vært på klipp og lim fra Wikipedia og lignende nett. Generaliseringer og fordummende artikler som hører hjemme på nittitallet. Mindre smarte folk som tror de har rett om autisme, bare fordi det de poster er skrevet på engelsk. Slike folk tror jeg det noe mindre med mentalt Anonymkode: a5fb9...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 20. desember 2023 #134 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En slags kollektiv justis for å markere grenser for ufin oppførsel kan være bra. Det som er vanskelig er at det fungerer best om de som er enig med deg i sak, korrigerer deg på form. Anonymkode: 9b91c...587 Hvis noen her skal opphøye seg til å dømme andres framferd kreves minimum at vedkommende ikke begrenser seg til å lese siste posten i en lang rekke poster mellom to brukere.. Å ta 1 post ut av en lang sammenheng og så karaktersette den til stryk gjør ingen inntrykk på meg...lavpannet kritikk som prelle av bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 20. desember 2023 #135 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har aldri hatt noen gamingstol, kommer heller aldri til å ha. Anonymkode: 0e1dd...9ee Den globale oppvarmingen utover normalen vi ser nå har aldri skyltes 97-98 % naturlige forhold heller.... 100 % skapt av menneskelig aktivitet og en eksistensiell trussel mot menneskeheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #136 Del Skrevet 20. desember 2023 LadeJarl skrev (7 timer siden): Den globale oppvarmingen utover normalen vi ser nå har aldri skyltes 97-98 % naturlige forhold heller.... 100 % skapt av menneskelig aktivitet og en eksistensiell trussel mot menneskeheten. Det kan du jo bare fortsette å tro. Jeg tar dette med flere kilo salt og dermed også med knusende ro. Anonymkode: 0e1dd...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 20. desember 2023 #137 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kan du jo bare fortsette å tro. Jeg tar dette med flere kilo salt og dermed også med knusende ro. Anonymkode: 0e1dd...9ee Den verste feiloppfatningen jeg ser på kg er fremdeles alle idiotene som tror menneskeskapte klimaendringer er noe mann tror på eller ikke.... Tro handler om religion og julenissen...klimakrisen er et vitenskapelig faktum og har vært det i 30 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #138 Del Skrevet 20. desember 2023 15 hours ago, Example said: Nei, det handler vel så mye om at folk ikke forstår at anekdoter ikke nødvendigvis er så mye verdt. "Det stemmer ikke for meg, ergo er det feil". Men trådene spør gjerne "hva tenker dere kvinner om..." og så blir man beskyldt for å lyve straks det man mener ikke stemmer med statistikken. Mange som ikke innser at vi alle faktisk har fasiten på vår egen mening. Anonymkode: cf713...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #139 Del Skrevet 21. desember 2023 LadeJarl skrev (5 timer siden): Den verste feiloppfatningen jeg ser på kg er fremdeles alle idiotene som tror menneskeskapte klimaendringer er noe mann tror på eller ikke.... Tro handler om religion og julenissen...klimakrisen er et vitenskapelig faktum og har vært det i 30 år. Vi vet at klimakrisen er et faktum. Det kan alle se på alle mulige måter. Det som derimot er ravende galt er at mennesket har forårsaket dette. Anonymkode: 0e1dd...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #140 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi vet at klimakrisen er et faktum. Det kan alle se på alle mulige måter. Det som derimot er ravende galt er at mennesket har forårsaket dette. Anonymkode: 0e1dd...9ee Kutt ut bare..jeg er ikke interessert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå