Gå til innhold

Hva er den verste feiloppfatningen du ser her på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som mener at kvinners rettigheter er noe MENN ga dem, og som menn kan ta fra dem når de vil. At kvinner skal være unge, pene, slanke, jomfruelige og underdanige, mens det ikke skal stilles noen krav til mannen. Fordi biologi, vøtt. 

Anonymkode: 08e6b...bfd

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At barnevernet er der for å ødelegge familier og skremselspropaganda 

Anonymkode: 4aab4...dff

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svarte strømpebukser passer bedre enn hudfargede til ALT. 

Anonymkode: 84c14...599

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har studert ved youtubeakademiet og tror de fikk implantert en chip under koronavaksinering.

De samme folkene tror gjerne at klimakrise er noe kineserne har funnet på for å ødelegge for den "rene" oljeindustrien vår.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan legge til alle de som tror de har vunnet i Lotto når de får igjen på skatten. Men sånn fremstilles det i media også, så senest i dag en "ekspert" på tv som snakket om at folk var flinke hvis de klarte å betale for mye skatt. 

Anonymkode: cf713...c79

Tror du mangler litt perspektiv. Det kommer jo mer an på personlighet. For meg som synes økonomi er det kjedeligste i verden og som betaler det jeg skal hver måned og bruker opp resten, så er det er veldig fin måte å ‘tjene’ penger på. Hvis jeg hadde fått det utbetalt før, innbakt i lønnen, så hadde det jo vært sløst bort uansett. Fint å få alt i en ‘pott’, og det gir litt større valgfrihet og muligheter, fremfor at pengene hadde vært fordelt på 12 måneder. Det handler om at det er lettvint og at noen andre tar seg av det og Voila: plutselig er det masse penger på konto. Hvor kom de fra? De dalte ned fra himmelen og rett i fanget litt, halleluja! 

Det er ikke alle som er så smarte og veldisiplinerte som deg, vettu. 🤭 

Anonymkode: 2f597...9e2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

At barnevernet er der for å ødelegge familier og skremselspropaganda 

Anonymkode: 4aab4...dff

Vel, jeg trodde barnevernet holdt skyhøy standard jeg, helt til jeg møtte dem selv. Nå er jeg skremt over hvor lite sikkerhetstiltak de fører over seg selv, hehe. At de ikke er flinkere til å regulere seg selv. 😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (14 minutter siden):

Folk som har studert ved youtubeakademiet og tror de fikk implantert en chip under koronavaksinering.

De samme folkene tror gjerne at klimakrise er noe kineserne har funnet på for å ødelegge for den "rene" oljeindustrien vår.

Det er jo typisk feil mening: at de som er skeptiske til koronavaksinen er utdannet på youtubeakademiet eller livets harde skole. 

Det stemmer selvfølgelig ikke  

Anonymkode: d11c3...57e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk forteller om en kronkret ting om f.eks. samboer, noe han gjør/ikke gjør, også dømmer alle ham nord og ned og er sikker på at han er f.eks. dårlig og alkoholisert far fordi han har lyst å gå på fest før barnet kommer mens mor ikke har lyst...., folk som tror at de som liker å game automatisk ikke har kontroll på livet og kommer til å bli dårlige foreldre osv.

Samme med de som skal "ta" TS og vri det han/hun forteller og mistenkeliggjør dem i stedet for å svare ut fra det man faktisk vet, eller folk som kaller andre troll fordi de selv ikke har opplevd det TS skriver... 

Anonymkode: de9bc...0c4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror du mangler litt perspektiv. Det kommer jo mer an på personlighet. For meg som synes økonomi er det kjedeligste i verden og som betaler det jeg skal hver måned og bruker opp resten, så er det er veldig fin måte å ‘tjene’ penger på. Hvis jeg hadde fått det utbetalt før, innbakt i lønnen, så hadde det jo vært sløst bort uansett. Fint å få alt i en ‘pott’, og det gir litt større valgfrihet og muligheter, fremfor at pengene hadde vært fordelt på 12 måneder. Det handler om at det er lettvint og at noen andre tar seg av det og Voila: plutselig er det masse penger på konto. Hvor kom de fra? De dalte ned fra himmelen og rett i fanget litt, halleluja! 

Det er ikke alle som er så smarte og veldisiplinerte som deg, vettu. 🤭 

Det er en grunn til at folk blir bedt om å være etterrettelige. 

Anonymkode: c4a97...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når folk forteller om en kronkret ting om f.eks. samboer, noe han gjør/ikke gjør, også dømmer alle ham nord og ned og er sikker på at han er f.eks. dårlig og alkoholisert far fordi han har lyst å gå på fest før barnet kommer mens mor ikke har lyst...., folk som tror at de som liker å game automatisk ikke har kontroll på livet og kommer til å bli dårlige foreldre osv.

Samme med de som skal "ta" TS og vri det han/hun forteller og mistenkeliggjør dem i stedet for å svare ut fra det man faktisk vet, eller folk som kaller andre troll fordi de selv ikke har opplevd det TS skriver... 

Anonymkode: de9bc...0c4

Jepp. Veldig vanlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke gidder å sette deg inn i reglene, er ikke en av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Støre/ regjeringen/ sentralbanksjefen har "skyld" i at folk har mindre penger.
Som om resesjon ikke var varslet i lang tid, og rentene ikke måtte heves, hvis høyresiden hadde sittet på makten.

Anonymkode: 69b45...61b

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en grunn til at folk blir bedt om å være etterrettelige. 

Ja, sjef. 🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritalei av de surmaga mannfolkene her inne som brøyter seg inn i alle samlivsproblem-tråder og lirer av seg den samme leksa hver jævla gang; alle problemene, det er kvinnens feil fordi hun valgte mann over sin liga og hun var bare ute etter utseende hans og status og penger, og nå har hun blitt så stygg, feit og og gammal at han ikke vil ha henne lenger, og det er bare akkurat hva hun fortjener fordi hun ikke valgte en stygg nerdejomfru til mann i stedet for alle de årene siden!

Anonymkode: cdf0a...f4e

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At 70 av kvinnfolk dater 10 av menn 🙄🙄

Anonymkode: 91082...0f9

Skulle stå prosent altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At naturister er noen superkåte exhibisjonister som elsker å vise seg fram, og som har sex med hvem som helst, og hvor som helst.

Anonymkode: a6e49...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At 70 av kvinnfolk dater 10 av menn 🙄🙄

THIS!!!! Så lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Folk som ikke tror på høyere utdanning men sverger til vgs og livets harde skole

Anonymkode: 98b06...638

Hvordan tror du et samfunn ville fungert uten de med "bare vgs"? Snakk om å se ned på alle med yrkesfag.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...