AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Det virker nå som det begynner å bli "in" å være trans/ikke-binær/osv. Jeg er selv en lesbisk dame tredveåra, så jeg er ikke en gamling som ikke ser lengre enn nesa si, men for meg så virker det som "alle" ungdommer (da spesielt jenter) nesten uten å tenke seg om kutter brystene og vil bytte kjønn eller være ingenting eller alle. De sier at de har villet det hele livet osv, men da jeg var 25 trodde jeg at jeg visste alt om meg selv, og tok piercinger og lagde meg en gotisk stil. Men de piercingene er ute, og håret er tilbake til vanlig kjedelig blond. Jeg har tatoveringer som jeg angrer på fra den tiden, men de er lette å dekke til om det er ønskelig. Det å fjerne brystene er ikke like greit å gjøre noe med. Også synes jeg det er vondt at kvinnen ofte blir tilsidesatt når transfolk vil gjøre plass til seg selv. "Fødeperson" f.eks. Jeg føler ikke at jeg passer inn i skeive miljøer lenger fordi det er fylt opp av "woke" meninger o.l. og jeg prøvde å dra på en "kun kvinner" fest hvor jeg ble sjekket opp av en transdame som ikke så ut som en kvinne, da ble jeg omtrent guiltet til å flørte fordi "kjønn betyr jo ingenting". Er jeg gammeldags som mener dette? Anonymkode: 45b38...3cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Del Skrevet 6. desember 2023 Nei. Men det er nesten ikke lov til å ha andre meninger enn at alt er vanlig nå om dagen. Begrenset ytringsfrihet.. Anonymkode: 5d7f3...100 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. desember 2023 #3 Del Skrevet 6. desember 2023 (endret) Ingen kvinner blir tilsidesatt. Ord som fødeperson er for de som vil bruke dem, om du ikke vi at de skal brukes om deg.. Ok. Ikke gjør det da. Trans er Ikke mer "in", de er bare mer synlige. Endelig kan de få være seg selv. Ja du er gammeldags, som tydeligvis hører på høyre sidens propaganda om at woke er noe negativt. Endret 6. desember 2023 av SlemUlv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 6. desember 2023 #4 Del Skrevet 6. desember 2023 1 minutt siden, SlemUlv said: Ja du er gammeldags, som tydeligvis hører på høyre sidens propaganda om at woke er noe negativt. Hører på høyresidens propaganda? Du tror ikke trådstarter er i stand til å tenke selv, eller har gjort seg noen erfaringer i det skeive miljøet hun er en del av? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. desember 2023 #5 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det virker nå som det begynner å bli "in" å være trans/ikke-binær/osv. Jeg er selv en lesbisk dame tredveåra, så jeg er ikke en gamling som ikke ser lengre enn nesa si, men for meg så virker det som "alle" ungdommer (da spesielt jenter) nesten uten å tenke seg om kutter brystene og vil bytte kjønn eller være ingenting eller alle. De sier at de har villet det hele livet osv, men da jeg var 25 trodde jeg at jeg visste alt om meg selv, og tok piercinger og lagde meg en gotisk stil. Men de piercingene er ute, og håret er tilbake til vanlig kjedelig blond. Jeg har tatoveringer som jeg angrer på fra den tiden, men de er lette å dekke til om det er ønskelig. Det å fjerne brystene er ikke like greit å gjøre noe med. Også synes jeg det er vondt at kvinnen ofte blir tilsidesatt når transfolk vil gjøre plass til seg selv. "Fødeperson" f.eks. Jeg føler ikke at jeg passer inn i skeive miljøer lenger fordi det er fylt opp av "woke" meninger o.l. og jeg prøvde å dra på en "kun kvinner" fest hvor jeg ble sjekket opp av en transdame som ikke så ut som en kvinne, da ble jeg omtrent guiltet til å flørte fordi "kjønn betyr jo ingenting". Er jeg gammeldags som mener dette? Anonymkode: 45b38...3cc Nei, du er ikke gammeldags. Du viser at du har en sunn fornuft som setter spørsmålstegn til galskapen. "Fødeperson" liksom... Jeg er sikker på det stammer fra en spøk og sauene tør ikke annet enn å ta det alvorlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. desember 2023 #6 Del Skrevet 6. desember 2023 Yodas skrev (1 minutt siden): Hører på høyresidens propaganda? Du tror ikke trådstarter er i stand til å tenke selv, eller har gjort seg noen erfaringer i det skeive miljøet hun er en del av? "kvinner blir tilsidesatt av ord som fødeperson" "miljøet er fylt opp av meninger" Det var ikke vanskelig å skjønne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 6. desember 2023 #7 Del Skrevet 6. desember 2023 2 minutter siden, SlemUlv said: "kvinner blir tilsidesatt av ord som fødeperson" "miljøet er fylt opp av meninger" Det var ikke vanskelig å skjønne. Og dette er ordbruk som høyresiden har funnet opp, altså? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 Det er ikke "in" å være trans. Det er mer akseptert. Om du på ekte hadde vært en skeiv kvinne hadde du visst at akuratt din egen gruppe har blitt anklaget for det samme og måttet gå gjennom de samme fordommene og undertrykkingen og dermed støttet transrettigheter og synliggjøring. Så det er veldig enkelt å se at du ikke er en lesbisk kvinne som du hevder, men bare enda en av de transfobiske personene her inne som elsker å skape debatt. Bruk livet på noe smartere og mer fruktbart er mitt råd 👍 Anonymkode: f0994...ad6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 6. desember 2023 #9 Del Skrevet 6. desember 2023 Yodas skrev (Akkurat nå): Og dette er ordbruk som høyresiden har funnet opp, altså? Det er somregel høyre siden som mener det er skummelt at noen vil bruke andre ord om seg selv. Og som tror woke er negativt. Ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det virker nå som det begynner å bli "in" å være trans/ikke-binær/osv. Jeg er selv en lesbisk dame tredveåra, så jeg er ikke en gamling som ikke ser lengre enn nesa si, men for meg så virker det som "alle" ungdommer (da spesielt jenter) nesten uten å tenke seg om kutter brystene og vil bytte kjønn eller være ingenting eller alle. De sier at de har villet det hele livet osv, men da jeg var 25 trodde jeg at jeg visste alt om meg selv, og tok piercinger og lagde meg en gotisk stil. Men de piercingene er ute, og håret er tilbake til vanlig kjedelig blond. Jeg har tatoveringer som jeg angrer på fra den tiden, men de er lette å dekke til om det er ønskelig. Det å fjerne brystene er ikke like greit å gjøre noe med. Også synes jeg det er vondt at kvinnen ofte blir tilsidesatt når transfolk vil gjøre plass til seg selv. "Fødeperson" f.eks. Jeg føler ikke at jeg passer inn i skeive miljøer lenger fordi det er fylt opp av "woke" meninger o.l. og jeg prøvde å dra på en "kun kvinner" fest hvor jeg ble sjekket opp av en transdame som ikke så ut som en kvinne, da ble jeg omtrent guiltet til å flørte fordi "kjønn betyr jo ingenting". Er jeg gammeldags som mener dette? Anonymkode: 45b38...3cc Verden har gått av hengslene. Kanskje normale mennesker bør gå med gul vest så vi kan se hvem de er. Anonymkode: 4c716...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kargo Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 Du kan jo bare være den kvinnen du vil være, eller hva du nå vil være. Og vær det med stolthet, ingen har lov å dømme deg for det. Det ble mye vær her 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Del Skrevet 6. desember 2023 Veldig sannt, det er faren med at de endrer seg mens de er i endring enda. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg føler ikke at jeg passer inn i skeive miljøer lenger fordi det er fylt opp av "woke" meninger o.l. og jeg prøvde å dra på en "kun kvinner" fest hvor jeg ble sjekket opp av en transdame som ikke så ut som en kvinne, da ble jeg omtrent guiltet til å flørte fordi "kjønn betyr jo ingenting". Ufattelig, du har all rett til å like dem du liker. Drit i hva de sier. De skal respektere deg, slik de også vil bli respektert, så ironisk at de som er woke er såpass utoleante til andre, men alle må være så åpen for dem. Syns ikke det burde være gammeldags, bare normal folkeskikk og vett og ta ting serriøst. Noen vil genuint bytte kjønn, mens andre vil angre det er viktig å stille spørsmål til sånnt. Og du skal ikke bli guiltet til å flørte med noen. Så en video hvor en homofil mann nærmest tok et skritt tilbake inn i heterofili fordi kjæresten hans hadde en kvinnelig kjæreste å da måtte jo hun også ha en relajson til han, men han må jo få lov å bare like menn. Sykt at lgbtq+ kan være anti homofili til tider, de som burde forstå. Men alt skal være så spesielt, og for å være åpent så skal det ha mistenkelig mange trange bokser hvor ting skal sorteres å låses inne. Hoff. Nei vær deg selv og lykke til om du kommer oppi noe slikt igjen. Anonymkode: 6fd71...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Så det er veldig enkelt å se at du ikke er en lesbisk kvinne som du hevder, men bare enda en av de transfobiske personene her inne som elsker å skape debatt. Bruk livet på noe smartere og mer fruktbart er mitt råd 👍 Anonymkode: f0994...ad6 Jeg er en lesbisk kvinne, det at du mener at jeg ikke er det fordi jeg er noe skeptisk til hva som er "in" nå er derfor jeg føler at jeg ikke passer inn i skeive miljøer lenger. Anonymkode: 45b38...3cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Del Skrevet 6. desember 2023 Du er ikke alene,ts. Føler akkurat det samme. Noe av det som gjør meg mest frustrert er faktisk å bli assosiert med de greiene der om dagen. Sånn har det dessverre blitt. Anonymkode: 98c3d...ad4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Del Skrevet 6. desember 2023 Psykogene epidemier er ganske populært blant yngre for tiden. Anonymkode: d1adc...23f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 6. desember 2023 #16 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke "in" å være trans. Det er mer akseptert. Om du på ekte hadde vært en skeiv kvinne hadde du visst at akuratt din egen gruppe har blitt anklaget for det samme og måttet gå gjennom de samme fordommene og undertrykkingen og dermed støttet transrettigheter og synliggjøring. Så det er veldig enkelt å se at du ikke er en lesbisk kvinne som du hevder, men bare enda en av de transfobiske personene her inne som elsker å skape debatt. Bruk livet på noe smartere og mer fruktbart er mitt råd 👍 Anonymkode: f0994...ad6 Kjære deg. Det finnes MANGE lesbiske/homofile/bifile som går imot transmiljøet nå. Følger du ikke med i verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 6. desember 2023 #17 Del Skrevet 6. desember 2023 (endret) Yodas skrev (5 timer siden): Og dette er ordbruk som høyresiden har funnet opp, altså? Er du ikke en radikalfeministisk traktorlesbe som aktivt deltar på møljesexfester med blåhårede kroppspositivister er du jo selvfølgelig en nazist må vite. Endret 6. desember 2023 av HemmeligSpion la til ordet "blåhårede" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Del Skrevet 7. desember 2023 Det er fint at det er blitt mer åpenhet og toleranse for transpersoner (selv om det fortsatt er en lang vei å gå). Bivirkningen av dette er at det er en haug med ungdommer med identitetsforstyrrelser som nå blir lurt til å tro at kirurgi og hormoner er løsningen på deres problemer (i stedet for å få hjelp til å ta tak i identitetsforstyrrelsene som symptom/lidelse). Mer terapi, mindre kirurgi, takk. Anonymkode: 28968...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er fint at det er blitt mer åpenhet og toleranse for transpersoner (selv om det fortsatt er en lang vei å gå). Bivirkningen av dette er at det er en haug med ungdommer med identitetsforstyrrelser som nå blir lurt til å tro at kirurgi og hormoner er løsningen på deres problemer (i stedet for å få hjelp til å ta tak i identitetsforstyrrelsene som symptom/lidelse). Mer terapi, mindre kirurgi, takk. Anonymkode: 28968...3c9 Hører stadig vekk at det ikke er blitt in å være trans, det har bare blitt mer akseptert. Synes dette er et vanskelig tema, for som du sier er det fint at det blir mer åpenhet og aksept. Samtidig fatter jeg ikke at ikke flere tar i betraktning "smitteeffekten" av slike fenomener blant ungdom. Da jeg gikk på ungdomsskolen for 15 år siden utviklet en av jentene anoreksi, senere prøvde samtlige jenter i klassen å sulte seg og kaste opp etter å ha spist. Det har lenge eksistert nettsamfunn hvor spiseforstyrrede jenter pusher hverandre til å gå mer og mer ned i vekt, og forum hvor ensomme unge menn blir radikalisert til å tro at feminisme har skylden i at de har det kjipt. Og nå virker det som det har blitt en greie å identifisere seg som trans, hvor unge mennesker med diverse psykiske plager får for seg at de vil få det bedre ved å skifte kjønn. Nå er dette forholdsvis regulert i Norge såvidt jeg har skjønt, men feks i USA tjener jo legene ganske fett på å utføre kjønnskorrigerende kirurgi. Anonymkode: 98b13...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 7. desember 2023 #20 Del Skrevet 7. desember 2023 Som skeiv selv syns jeg det har gått for langt. Selvsagt skal det og bør det aksepteres og mangfold er viktig, men ikke for en hver pris. Fødeperson er et av de dummeste orda jeg hører. Det er kvinne, ferdig snakka.. (med mindre hun selv er trans, da er det litt anna dilemma) hele greia er litt forvirrende, men jeg kjenner at det handler om mye mer enn respekt for at alle er forskjellige. Om en person ønsker å være ikke-binær er så en ting, men som du er inne på er det blitt mer populært enn hva som er reelt og woke kan faktisk kysse meg en viss plass nettop fordi det ikke handler om respekt lenger. Veldig mange i det skeive miljøet tar avstand fra alle de rare ideene. Ikke fordi det mangler respekt og forståelse, men fordi det hele er på tur til å ta helt av.. En person her har svart at terapi faktisk er en løsning og jeg er helt enig. Noen vet veldig godt, men de som faktisk er usikre burde bli tilbudt terapi FØRST. Jeg var selv usikker tidlig i ungdommen. Jeg visste at jeg likte personer uavhengig av kjønn, men midt i dette var jeg utsatt for alvorlig overgrep fysisk og psykisk og forvirring rundt at min mor prøvde å beskytte meg etter beste evne. Jeg ville ha mindre oppmerksomhet og begynte å lure på om jeg følte meg mer tilpass som gutt/mann. Jeg begynte å gå i sæggebukser og hettegensere, og vanlige jeans og topper med svart sminke vekselsvis. Jeg visste ingen ting om hvem jeg var eller hvorfor.. Jeg fikk samtaletimer på BUP hos en oppegående person og henvendte meg til familie og venner av familie med kompliserte spørsmål. Til slutt var konklusjonen at jeg ikke var trans, jeg var rett og slett nedbrutt og forvirra.. I voksen alder (gift i 12 år) vet jeg fortsatt at jeg tiltrekkes av mennesker uavhengig av kjønn, men basert på personlighet, at jeg er veldig monogam og liker meg best som dame. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå