Gå til innhold

Noen som driver med sparkstøtting?

origin

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen driver med sparkstøtting idag eller om det blir sett på som helt avleggs? Husker da jeg var barn på 90 tallet, dels 2000 tallet så brukte jeg spark til og fra skolen, og til og fra ulike steder jeg skulle besøke. Eller bare dro på tur med venner som også brukte sparkstøtte. Husker det var veldig gøy med høy fart i nedoverbakke.  Fått med meg at det kan være fin mosjon om man har litt fart. 

https://www.nrk.no/livsstil/vi-sparker-som-aldri-for-1.7454283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver med? Det er vel ikke noe man "driver med". Spark er et fremkomstmiddel.

Anonymkode: 2642f...4fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte det i barndommen. Men sjelden sparkføre her nå.

Anonymkode: fd29f...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere sparker på hytta, og bruker det som fremkomstmiddel til og fra venner i nabohytter.

Anonymkode: 74e4e...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt ordet "sparkstøtting" før 🤔 Vi har ikke spark, men skulle gjerne hatt det. Dessverre legges det grus på veiene så fort det kommer snø 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der dukket ’norsklæreren’’ opp og fortalte deg noen sannhetens ord. Ang.overskriften.
 😂😂😂

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert ikke så mange steder det er føre til det nå. Brukte det mye da jeg var barn. Sparken erstattet sykkelen om vinteren, og så satte vi også sparkene tett sammen etter hverandre og laget sparktog nedover bakkene.

Kjempegøy, det var tider😄

Anonymkode: db1d7...eeb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spark, bruker den når vi er ute med unger. Problemet er at det strøs med en gang det er godt sparkføre

Anonymkode: 671c3...259

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at Bolt, Ryde osv snart får den glube ide å lage elsparkestøttinger til norske fortau vinterstid 😛 

Anonymkode: fd29f...521

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Driver med? Det er vel ikke noe man "driver med". Spark er et fremkomstmiddel.

Anonymkode: 2642f...4fb

Dersom du skal rette på alle her i forumet som skriver feil i forhold til bruk av og/å, kommafeil, utebliende punktum osv, får du en fulltidsjobb. Just saying😂😂😂 (Håper du har litt humor!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Dersom du skal rette på alle her i forumet som skriver feil i forhold til bruk av og/å, kommafeil, utebliende punktum osv, får du en fulltidsjobb. Just saying😂😂😂 (Håper du har litt humor!?)

H*n driver jo og kommenterer.

Anonymkode: ee629...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spark på hytta som brukes ofte. Sjeldent sparkeførebhjemme i byen.

Anonymkode: cf909...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har byttet ut sparken fra barndommen med kickspark og hund nå i voksenlivet. Setter på ski når det ikke er føre for meier. Synes fremdeles det er like morsomt å stå bak sparken. Det gir en barnlig glede☃️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spark på hytta. Bruker den ned til den nærmeste butikken, og noen ganger raller guttungen og jeg på den for gøy. Går an der, i hyttefeltet, med lite trafikk og veier som ikke strøs/saltes. I Oslo er det dødfødt. 

Husker min mor gikk på tryne over sparkstyret, og måtte legges på sykehus i mange dager da jeg var barn. Full fart nedoverbakke - og så var det noen som hadde strødd akkurat ved en utkjørsel. 😬

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg vet om som bruker det jevnlig er svigermor😅 Men så bor de på et sted som passer til det og med all snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også mye spark da jeg var liten (90-tallet), det var kjempegøy! Men på et tidspunkt begynte de å strø på gangstiene og salte på veiene så nå er det jo ikke mulig lengre. Litt kjedelig selvfølgelig men det er jo ikke så moro å falle på glatta eller skli av veien heller så.. 🙈

Anonymkode: 13e50...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spark. Bor i en by på sørlandet, her er det sparkføre kanskje en halv dag i året. Resten av vinteren er det enten strødd, saltet eller regn.

Anonymkode: 8de9a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk en del som sparker her, men de må jo bæres mye pga strøing, har derfor tenkt at det er meningsløst å skaffe seg. 

Anonymkode: 3a657...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...