Gå til innhold

kan noen gå gjennom talen min til exens bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er den første talen jeg har skrevet i mitt liv og jeg er både redd og nervøs. Jeg har tatt et valg, og må stå ved det. Okey, nå vet dere.

Talen:

Kjære (navn)

Gratulerer med dagen. Vi er samlet her i dag for å forene to fantastiske mennesker. En mann og en kvinne.

Vi kan jo begynne med mannen. Hei (navn). Du kom sent inn i mitt liv. Jeg husker at jeg misunte deg. Jeg syntes du minnet om meg selv, men var bedre på alle måter. Du kunne mer enn meg, så bedre ut enn meg, til og med tjente mer enn meg. Likevel fant vi tonen. Vi ble raskt gode venner og du tok meg under vingen. Kanskje det var på grunn av Manchester? For det hadde vi til felles. Vi holdt med Manchester United. Det har ført til store skuffelser. Men felles skjebne felles trøst. Vi har sørget sammen og blitt sterke. Og det er ingen jeg heller ville ha sørget med enn deg.

Også... kvinnen. (Navn), du ser like nydelig ut i dag som du alltid har gjort. Håret. Smilet. Alt er perfekt. Ikke alle her vet det, men vi pleide faktisk å date. Jo, det er sant. Jeg har vært sammen med den fantastiske dama der. Og det var den beste tiden i mitt liv. Jeg er selvfølgelig lei meg for at det ikke er jeg som står der ved siden av deg i dag, men siden det ikke er meg, er jeg glad for at det er (navn). Dere er et godt par. Et godt par...

Når to mennesker finner sammen skjer det noe magisk. Det kan ikke forklares med noe annet enn magi, for ingen mennesker vet hva det er. Filosofene har tenkt, men ingen vet. Alt vi vet er at det er en følelse som er sterkere enn solens kraft. Kjærligheten brenner som en ild i våre hjerter og kan ikke slukne.

Faen (navn). At det ikke kunne bli oss to. Jeg orker ikke gjemme disse følelsene mer. Måtte bare få det ut. Jeg skal gå nå. Finner veien ut selv. Ok. Skål for brudeparet da.

(Så går jeg ut uten å heve glasset).

Anonymkode: fe08c...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du kødder, men holder du den talen har du bæsjet på leggen. Her skyter du.... deg selv i foten. Avansert form for selvskading, for du er den eneste som blir skadelidende her.

• Liker 14
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig skulle gjennomføre dette, så vil du bare bevise for absolutt alle i bryllupet at bruden er ufattelig smart og heldig som ikke valgte deg!

At du ønsker å ødelegge deres dag, det viser at du har store problemer med deg selv. Søk hjelp!

Vil du si noe til bruden, så må du si det før bryllupet - i god tid før!

Gjennomfører du så vil du bli sett på av alle som er der som en stakkarslig og ødeleggende fyr, mindre begavet, uten respekt, omtanke og sosiale antenner - og historien om deg vil spre seg, og du vil bli sett på som han som er ustabil, hevngjerrig, ikke til å stole på, best å ligge langt unna.

Det er det du vil?

Seriøst - bli voksen, søk hjelp før du ødelegger for deg selv!

Anonymkode: 7257f...383

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, åpenbart troll🥲 Gadd du virkelig skrive en slags tale for å trolle på forumet her, haha

Anonymkode: 1dc31...eea

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke for noen andre. Jeg gjør det for meg. For oss. Oss to. Hvis andre begynner å se på meg som byens rare? Jeg blåser i det. De kan seile sin egen sjø! Men hun. Henne. Jeg klarer ikke tenke på annet. Hun er med meg i tankene hvor jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er den første talen jeg har skrevet i mitt liv og jeg er både redd og nervøs. Jeg har tatt et valg, og må stå ved det. Okey, nå vet dere.

Talen:

Kjære (navn)

Gratulerer med dagen. Vi er samlet her i dag for å forene to fantastiske mennesker. En mann og en kvinne.

Vi kan jo begynne med mannen. Hei (navn). Du kom sent inn i mitt liv. Jeg husker at jeg misunte deg. Jeg syntes du minnet om meg selv, men var bedre på alle måter. Du kunne mer enn meg, så bedre ut enn meg, til og med tjente mer enn meg. Likevel fant vi tonen. Vi ble raskt gode venner og du tok meg under vingen. Kanskje det var på grunn av Manchester? For det hadde vi til felles. Vi holdt med Manchester United. Det har ført til store skuffelser. Men felles skjebne felles trøst. Vi har sørget sammen og blitt sterke. Og det er ingen jeg heller ville ha sørget med enn deg.

Også... kvinnen. (Navn), du ser like nydelig ut i dag som du alltid har gjort. Håret. Smilet. Alt er perfekt. Ikke alle her vet det, men vi pleide faktisk å date. Jo, det er sant. Jeg har vært sammen med den fantastiske dama der. Og det var den beste tiden i mitt liv. Jeg er selvfølgelig lei meg for at det ikke er jeg som står der ved siden av deg i dag, men siden det ikke er meg, er jeg glad for at det er (navn). Dere er et godt par. Et godt par...

Når to mennesker finner sammen skjer det noe magisk. Det kan ikke forklares med noe annet enn magi, for ingen mennesker vet hva det er. Filosofene har tenkt, men ingen vet. Alt vi vet er at det er en følelse som er sterkere enn solens kraft. Kjærligheten brenner som en ild i våre hjerter og kan ikke slukne.

Faen (navn). At det ikke kunne bli oss to. Jeg orker ikke gjemme disse følelsene mer. Måtte bare få det ut. Jeg skal gå nå. Finner veien ut selv. Ok. Skål for brudeparet da.

(Så går jeg ut uten å heve glasset).

Tror du skal bli hjemme den dagen, jeg. 

Anonymkode: 76269...8b6

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. hva var liksom hensikten med talen? 

Hvis du tenker å lage rar stemning så kjør på! 

Men hvis du er bedt om å si en tale, fordi disse menneskene har deg kjær. Ja, da står du i fare for å brenne noen bruer. Det er en gledes dag, for disse to. Og du er invitert for å feire dette med dem. Talen skal jo dreie seg om dem og ikke om hva du ville hatt og hva du går glipp av... 

Anonymkode: d4d3e...866

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aller beste fall er dette svært svært dårlig humor som vil nå astronomiske høyder på kleinhetsskalaen. Hva det er i verste fall vil jeg ikke engang si. 

Anonymkode: 19afa...140

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette mot formodning er sant: hvis du er så glad i henne som du sier, hvorfor skal du ødelegge dagen for henne?  

Anonymkode: 38f09...950

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg gjør det ikke for noen andre. Jeg gjør det for meg. For oss. Oss to. Hvis andre begynner å se på meg som byens rare? Jeg blåser i det. De kan seile sin egen sjø! Men hun. Henne. Jeg klarer ikke tenke på annet. Hun er med meg i tankene hvor jeg går.

Du gjør det ikke for "oss", du gjør det kun for din egen skyld.

Og med det viser du en så enorm egoisme og umodenhet at hun bør takke sin skaper for at hun er kvitt deg!

Ønsker du å såre og skade henne og hennes lykke - da elsker du henne ikke, da elsker du kun deg selv!

Når du ikke greier å få tankene på henne bort og av den grunn nå er i ferd med å skade henne (som du påstår å elske - ha!), og deg selv, så trenger du å oppsøke profesjonelle hjelp. NÅ!

Anonymkode: 7257f...383

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten verre enn da broren talte og sa " Jeg så henne FØRST" 

Anonymkode: e1fad...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan du være så snill å dra på tur mens de gifter seg?

Anonymkode: e1fad...f6f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis det bare er for dere to så trenger du ikke publikum.

Anonymkode: e6ebb...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe av det mest egoistiske og selvsentrerte jeg noen gang har lest.

Deres bryllupsdag handler ikke om deg. Har du noe å si så sier du det en hvilken som helst annen dag, du ødelegger ikke bryllupet deres. Slutt å forsøk å få alt til å handle om deg. 

Anonymkode: 1cc13...316

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med denne talen?  At bruden skal innse sin "feil", kaste seg i armene dine og si "sorry [brudgom], det er "Knut" jeg egentlig elsker?  

For du skjønner at du brenner absolutt alle broer med henne hvis du holder en slik tale?  Ikke bare som potensiell partner, hun vil ikke ha ditt vennskap eller bekjentskap mer, du vil ødelegge den største dagen i hennes liv.  Er det verdt det?

Anonymkode: 8fa64...0bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde vært så pinlig å være vitne til! 

Og du er garantert å bli valgt vekk av venner etterpå. Hvis du er god nok venn av brudgommen til å tale, burde det vel plage deg litt?

Anonymkode: d34e2...bed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele startet jo bra og jeg trodde det skulle være noe morsom. Men skiftet retning etter at du fortalte om at du hadde data bruden. Du kunne fint sagt alt det før, og så tom noe om at dere har data, men da må det snu om til noe fint og ikke avslutte sånn.. du burde vel egentlig snakke med en psykolog, fordi du fortsatt ikke har bearbeidet bruddet, som antakelig skjedde for en god stund tilbake.. 

Anonymkode: e3916...b1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...