AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Del Skrevet 5. desember 2023 Hei dere! Jeg har lurt på dette en stund. Jeg er for tiden i fast forhold, men har tidligere datet en del menn som alle har samme syn på sminke. Jeg sminker meg nesten daglig. Veldig lite sminke, av og til mascara, concealer og litt blush. Altså lite, men absolutt sminket. Disse mennene sier alltid at jeg er fin uten sminke på, selv om jeg har det som for meg oppfattes som "full face of make up". Jeg har også snakket med mine mannlige venner om dette, og de klarer heller ikke å skille på naturlig make up og ingen make up. Ikke bare på meg, men på våre venninner også. Jeg har også etterhvert skjønt at når de sier at de liker "naturlige og sminkefrie" jenter, så mener de faktisk jenter med sminke. Bare ikke så mye. Spørsmålet mitt er da, tror ikke menn at kvinner har på sminke før det er smokey eyes, falske vipper og røde lepper? Skjønner de ikke at det finnes en mellomting? Mener ikke å stille noen i dårlig lys, men jeg skjønner det bare ikke😅 Anonymkode: a7629...d80 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Del Skrevet 5. desember 2023 Ja, man må ha gullfarga øyelokk eller røde lepper for at menn skal se sminke Anonymkode: 15814...67f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Del Skrevet 5. desember 2023 Ja du har rett. Menn tror at alt uten falske vipper og rød lepper er "No makeup" og det irriterer meg så inni granskauen når de sier at de foretrekker naturlige jenter uten mye sminke og kommer med eksempler på fotomodeller med masse sminke og settingpudder og retusjert hud 🤷♀️ Og når de ser en dame helt uten sminke så tror de hun er sjuk og kaller hun ustelt De unaturlige skjønnhetsidealene som har blitt normen de siste 30 årene påvirker ikke bare damer til dårlig selvbilde men også menn til helt urealistiske forventninger til hvordan en dame faktisk ser ut Anonymkode: 21175...280 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg bruker ikke sminke, og menn ser ikke det heller. De ser kun sminke når en dame er oversminket. De ser tydeligvis ikke forskjell på lite sminke og ingen sminke Anonymkode: 25053...220 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker ikke sminke, og menn ser ikke det heller. De ser kun sminke når en dame er oversminket. De ser tydeligvis ikke forskjell på lite sminke og ingen sminke Anonymkode: 25053...220 Ikke på mye sminke og ingen sminke heller. Både eks og nåværende date har sagt at jeg er så fin uten sminke og sier at jeg ikke trenger sminke, men da har jeg på primer, foundation, litt bronzing pudder, litt mattende pudder på nesa, svak blush, hudfarget øyenskygge, lett mascara og browmascara hjemme 😅 Anonymkode: 21175...280 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosa Limonade Skrevet 5. desember 2023 #6 Del Skrevet 5. desember 2023 De skjønner at det finnes en mellomting men at det ikke finnes en penere måte å si det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 5. desember 2023 #7 Del Skrevet 5. desember 2023 Vil anta at dette er unge menn med lite erfaring? For meg er det ihvertfall enkelt å se forskjell på dama med lite eller ingen sminke, unntaket er at man kan bli lurt med en gang når man ikke egentlig vet hvordan de ser ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #8 Del Skrevet 5. desember 2023 Artmo3 skrev (8 minutter siden): Vil anta at dette er unge menn med lite erfaring? For meg er det ihvertfall enkelt å se forskjell på dama med lite eller ingen sminke, unntaket er at man kan bli lurt med en gang når man ikke egentlig vet hvordan de ser ut Det gjelder menn i alder 25-35 med ganske mye erfaring. Min antakelse er at mange menn sliter med å identifisere sminke dersom det er fravær av mascara/annen øyensminke og leppestift. De ser ikke nødvendigvis pudder, blush, litt concealer eller brynsgele. Men det er bare min erfaring! Anonymkode: a7629...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Del Skrevet 5. desember 2023 Klassisk eksempel føler jeg er et slikt bilde: https://okmagazine.com/photos/walk-of-shame-hailey-baldwin-steps-out-with-no-make-up-on/ Her har kvinnen ganske mye make up, men siden det ikke er noe øyesminke tror man at det ikke er sminke i det hele tatt. Eller et slikt ansikt: https://www.mecca.com/en-nz/mecca-memo/makeup/no-makeup-makeup-look/ Her er det jo åpenbart mye sminke, men lagt veldig naturlig og flott! Anonymkode: a7629...d80 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 5. desember 2023 #10 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder menn i alder 25-35 med ganske mye erfaring. Min antakelse er at mange menn sliter med å identifisere sminke dersom det er fravær av mascara/annen øyensminke og leppestift. De ser ikke nødvendigvis pudder, blush, litt concealer eller brynsgele. Men det er bare min erfaring! Anonymkode: a7629...d80 Hørt mange si det, så tviler ikke, men for meg skjønner jeg det ikke helt, jeg ser slikt lett. Men klart, er det en dame med veldig lyse øyevipper, som tar på mascara, og jeg ikke vet hvordan hun egentlig ser ut, så har jeg sikkert blitt lurt, men generelt så synes jeg ikke det er vanskelig å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #11 Del Skrevet 5. desember 2023 Artmo3 skrev (2 timer siden): Hørt mange si det, så tviler ikke, men for meg skjønner jeg det ikke helt, jeg ser slikt lett. Men klart, er det en dame med veldig lyse øyevipper, som tar på mascara, og jeg ikke vet hvordan hun egentlig ser ut, så har jeg sikkert blitt lurt, men generelt så synes jeg ikke det er vanskelig å se Haha uff ja skikkelig lurt av litt mascara 😂😂😂😂 Ikke like lurt som menn med skjegg som egentlig har stygg ansiktsform eller menn med lue/hatt som har måne Anonymkode: 21175...280 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 5. desember 2023 #12 Del Skrevet 5. desember 2023 Du har helt rett, de greier ikke å identifisere lite/minimal sminke. Du må være «sparkla og kitta» som min bestefar sa før de tenker at du har på sminke. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 5. desember 2023 #13 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei dere! Jeg har lurt på dette en stund. Jeg er for tiden i fast forhold, men har tidligere datet en del menn som alle har samme syn på sminke. Jeg sminker meg nesten daglig. Veldig lite sminke, av og til mascara, concealer og litt blush. Altså lite, men absolutt sminket. Disse mennene sier alltid at jeg er fin uten sminke på, selv om jeg har det som for meg oppfattes som "full face of make up". Jeg har også snakket med mine mannlige venner om dette, og de klarer heller ikke å skille på naturlig make up og ingen make up. Ikke bare på meg, men på våre venninner også. Jeg har også etterhvert skjønt at når de sier at de liker "naturlige og sminkefrie" jenter, så mener de faktisk jenter med sminke. Bare ikke så mye. Spørsmålet mitt er da, tror ikke menn at kvinner har på sminke før det er smokey eyes, falske vipper og røde lepper? Skjønner de ikke at det finnes en mellomting? Mener ikke å stille noen i dårlig lys, men jeg skjønner det bare ikke😅 Anonymkode: a7629...d80 Du har et poeng..jeg kan absolutt null om sminke..men jeg ser når øyelokkene er farget og vippene ser falskt lange ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #14 Del Skrevet 5. desember 2023 He he he hvorfor tror dere sminke er blitt en greie da? Vi menn er ikke SÅ obervante. Anonymkode: 79348...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #15 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klassisk eksempel føler jeg er et slikt bilde: https://okmagazine.com/photos/walk-of-shame-hailey-baldwin-steps-out-with-no-make-up-on/ Her har kvinnen ganske mye make up, men siden det ikke er noe øyesminke tror man at det ikke er sminke i det hele tatt. Eller et slikt ansikt: https://www.mecca.com/en-nz/mecca-memo/makeup/no-makeup-makeup-look/ Her er det jo åpenbart mye sminke, men lagt veldig naturlig og flott! Anonymkode: a7629...d80 Synd så ung jente med botox. Anonymkode: 2d808...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Klassisk eksempel føler jeg er et slikt bilde: https://okmagazine.com/photos/walk-of-shame-hailey-baldwin-steps-out-with-no-make-up-on/ Her har kvinnen ganske mye make up, men siden det ikke er noe øyesminke tror man at det ikke er sminke i det hele tatt. Anonymkode: a7629...d80 Jeg er kvinne, sminker meg daglig, og jeg kan ikke se noen tegn på sminke her. Altså, det kan godt være at hun har sminke på, men hva er det som gjør at vi kan fastslå det? Anonymkode: 7725a...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #17 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er kvinne, sminker meg daglig, og jeg kan ikke se noen tegn på sminke her. Altså, det kan godt være at hun har sminke på, men hva er det som gjør at vi kan fastslå det? Anonymkode: 7725a...98d Teksturen på huden og pudder Anonymkode: a7629...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg hører både fra kvinner og menn at jeg er så naturlig.. Fint at jeg bare bruker mascara. Mm.. Jeg bruker alltid skin tint. Og blush og lip tint Anonymkode: cb427...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #19 Del Skrevet 6. desember 2023 Menn har jo ikke peiling på sånne ting, noe som er forståelig all den tid de ikke bruker det selv. Det er jo en gjenganger at menn sier at de vil ha en naturlig dame, selv om den naturlige dama de sikler etter bruker masse hudsminke, har microblada bryn, falske korte vipper, farget hår, silikonpupper osvosv. Mannen min skjønte ikke at jeg hadde silikonpupper før jeg fortalte han det etter to år(!!). Han ante heller ikke at jeg hadde microbladet brynene og brukte hudsminke daglig. Anonymkode: f8f4f...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #20 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kvinne, sminker meg daglig, og jeg kan ikke se noen tegn på sminke her. Altså, det kan godt være at hun har sminke på, men hva er det som gjør at vi kan fastslå det? Anonymkode: 7725a...98d Hun er jo full av foundation og pudder. Veldig lett å se. Men ingen mascara gir en no makeup look. Anonymkode: 21175...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå