Gå til innhold

Kaller opp baby etter dødt kjæledyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror du tuller.  

Samtidig. Jeg hadde ei venninne som ble sur på meg da jeg sa at babyen i den høygravide magen min skulle hete Ingrid. 

For hun, og kjæresten hun hadde kjent i 3 uker, hadde nemlig planlagt at deres fremtidige barn skulle hete Ingrid. Og da kunne jo ikke jeg bruke det navnet...

Heldigvis roet hun seg med tid og stunder. Og nå har vi hver vår Ingrid. 

Men det finnes  plenty av voksne som tror verden spinner rundt dem. Så jeg er ikke 100% sikker på at ts tuller. Bare 99%. 

Anonymkode: 58195...7b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en venninne kalt opp barnet sitt etter min kjære døde katt, Zorro, så hadde jeg lurt litt på om hun hadde tørnet helt.

Men Ludvig er jo et veldig populært menneskenavn og har vært det i mange år, så å ikke bruke det navnet fordi noen i omgangskretsen har hatt en hund som het det, blir bare rart. 

Anonymkode: 113a8...cf7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle opp babyer etter døde er en av våre fremste og lengste navnetradisjoner, ts. Har du ikke møtt mennesker før med navnet til en død onkel, tante, bestemor etc? En hel gren av min familie er alle kalt opp etter sin døde bestemor. 

Jeg synes som deg at å gi babyer navnet til spesifikke døde folk (eller dyr) er noe morbid. Men det er også en tradisjon, og folk liker sine tradisjoner. Å resirkulere navn som har tilhørt *ett eller annet* dyr eller menneske før er derimot uungåelig - vi ville raskt sluttet opp for navn dersom vi ikke brukte dem opp igjen.

Anonymkode: 891ab...80a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen vår kalte ungen sin det samme navnet som den døde katten vår. Vi synes det var litt morsomt:fnise:

Anonymkode: 916cc...335

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 15.32):

Hei, min gravide venninne på 19 år er veldig frekk mot meg. Jeg skjønner at det er mye hormoner men hun vurderer helt seriøst å kalle ungen sin Ludvig. Og før hadde jeg en hund som het Ludvig men han er død. Han var som et barn for meg sånn som hun har et barn i magen nå. Jeg kan ikke se for meg å holde det er barnet å tenke på den kjære hunden min. Sånn seriøst liksom hun tar ingen hensyn til meg og mitt ord i dette med navn. Vi kjenner hverandre ikke så godt, har et par felles venner men synes likevel hun skal høre på meg. hva tenker dere synes du hun er skikkelig uhyggelig?

Anonymkode: 2574c...d79

Det er da vel du som er uhyggelig. Du eier ikke navnet 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, min gravide venninne på 19 år er veldig frekk mot meg. Jeg skjønner at det er mye hormoner men hun vurderer helt seriøst å kalle ungen sin Ludvig. Og før hadde jeg en hund som het Ludvig men han er død. Han var som et barn for meg sånn som hun har et barn i magen nå. Jeg kan ikke se for meg å holde det er barnet å tenke på den kjære hunden min. Sånn seriøst liksom hun tar ingen hensyn til meg og mitt ord i dette med navn. Vi kjenner hverandre ikke så godt, har et par felles venner men synes likevel hun skal høre på meg. hva tenker dere synes du hun er skikkelig uhyggelig?

Du tuller??! 😲 

Hun bestemmer selv. Og hun har nok ikke valgt navnet med tanke på at du hadde en hund som het det... 

Makan..

Anonymkode: 05533...05e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er en trolletråd så er TS ganske bra på bærtur. 

Anonymkode: ca115...fb0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å ta deg en bolle.. Mange mennesker som heter Ludvig.

Jeg personlig synest du høres skikkelig uhyggelig ut☺️

Anonymkode: 5a78f...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdriver kanskje litt er populært navn hun tenker nok ikke noe over hunden din som het det. Hun syns nok bare det er et fint navn

Anonymkode: 16d62...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke kjenner hverandre så godt er det vell ikke så sannsynlig du kommer til å holde denne babyen engang?

Anonymkode: 4251d...d16

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjeder seg veldig og bestemte seg for å finne på en historie for å se hvor mange som biter på. Det finnes et ord for dette: 

image.png.9cf9678d360519005b03ca50a25e0da2.png

Endret av Lilleblomst90
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uhyggelig nesten venninne du har! Det kan jo ikke gå an? Ludvig er jo hundenavn, ikke menneskenavn? Kanskje en av deres felles venner kan snakke med denne nesten venninnen din for å få de til å kalle opp barnet etter noen andres hund? Jeg ville i hvertfall nektet å holde et barn som har samme navn som min avdøde hund, det er å dra strikken for langt. Ville bare blitt minnet på hunden min hver gang jeg så dette barnet! 😭🥺

Anonymkode: 8e9c0...8af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde tråden skulle handle om å kalle sin egen baby etter død kjæledyr, og tenkte at det virket litt sært..

Men så er det bare en dårlig trolletråd..

Anonymkode: 3594a...bc6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2023 at 3:32 PM, AnonymBruker said:

Innleget ditt er falskere enn din mors kjærlighet for deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...