AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Del Skrevet 5. desember 2023 Hei, min gravide venninne på 19 år er veldig frekk mot meg. Jeg skjønner at det er mye hormoner men hun vurderer helt seriøst å kalle ungen sin Ludvig. Og før hadde jeg en hund som het Ludvig men han er død. Han var som et barn for meg sånn som hun har et barn i magen nå. Jeg kan ikke se for meg å holde det er barnet å tenke på den kjære hunden min. Sånn seriøst liksom hun tar ingen hensyn til meg og mitt ord i dette med navn. Vi kjenner hverandre ikke så godt, har et par felles venner men synes likevel hun skal høre på meg. hva tenker dere synes du hun er skikkelig uhyggelig? Anonymkode: 2574c...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Del Skrevet 5. desember 2023 Kjenner to stk som har gitt det navnet til barn født i år. Veldig populært navn Anonymkode: 798ce...901 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Del Skrevet 5. desember 2023 Nei, jeg synes du er sær og dramatisk. Anonymkode: c04b8...c8f 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. desember 2023 #4 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg tenker at hvis du virkelig er seriøs her, trenger du å jobbe hardt med deg selv og din egen selvopptatthet. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg synes du er sær og dramatisk. Anonymkode: c04b8...c8f Stopp å gjemme deg bak en anonym skjerm. Det er skikkelig sårende at du sier at jeg er sær😭 Anonymkode: 2574c...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 5. desember 2023 #6 Del Skrevet 5. desember 2023 Du er seriøst dårlig på trolling…det er ikke noe tegn til forbedring heller uansett hvor mye du øver. 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Del Skrevet 5. desember 2023 Navn til et barn er jo for alltid. Om det er det hun virkelig ønsker, så synes jeg det er veldig merkelig å forsøke å hindre henne i å bruke det navnet bare for at du hadde en hund som het det.. Om 30 år har hun forhåpentligvis fortsatt dette barnet og barnet heter antakeligvis fortsatt det samme. Følelsene rundt hunden vil mest sannsynlig være mye mildere, og kanskje dere ikke engang er venner lenger. Tenker absolutt ikke dette er noe hun skal trenge å ta hensyn til. Det er helt klart greit og forståelig at du synes at det er sårt ❤️ Men det gir deg ikke rett til å kreve noe ang hennes navnevalg. Anonymkode: e4d49...2c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 5. desember 2023 #8 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stopp å gjemme deg bak en anonym skjerm. Det er skikkelig sårende at du sier at jeg er sær😭 Anonymkode: 2574c...d79 Nei, jeg synes du er sær og dramatisk. Bedre nå? Forresten enig med Daria over her. Du fremstår som selvopptatt og det bør du jobbe med. Og du bør også slutte å grine om noen kaller deg sær på nett. Det får være måte på hvor sart man kan tillate seg å være. Det blir fort slitsom å forholde seg til mennesker som tar seg nær av den minste ting. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 5. desember 2023 #9 Del Skrevet 5. desember 2023 Hun hører selvfølgelig ikke på deg og kaller ungen det hun vil. Du har noen merkelige holdninger til både navn og venninner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Del Skrevet 5. desember 2023 1/10 🧌 Uavhengig av det, hadde en venninne kalt opp barnet sitt etter min døde hund, Lilly, hadde jeg blitt både stolt og glad. Anonymkode: bf920...a73 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 5. desember 2023 #11 Del Skrevet 5. desember 2023 Dårlig trolleforsøk. Og Ludvig er da et helt vanlig menneskenavn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stopp å gjemme deg bak en anonym skjerm. Det er skikkelig sårende at du sier at jeg er sær😭 Anonymkode: 2574c...d79 Men vedkommende har jo helt rett, du er sær, og dårlig på trolling! Hvis det sårer deg så bør du jobbe med deg selv! Anonymkode: 5f557...a50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Del Skrevet 5. desember 2023 Og forøvrig er det neppe en oppkalling etter ditt døde dyr, men heller et navn den vordende mamma liker og vil ha på sitt barn! Anonymkode: 5f557...a50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. desember 2023 #14 Del Skrevet 5. desember 2023 Nå trodde jeg dette var en tråd om å kalle barnet sitt Fido eller noe sånt Men Ludvig er jo et helt vanlig menneskenavn, og venninna di oppkaller jo ikke barnet etter hunden din, hun vil bare kalle barnet noe hunden din tilfeldigvis også het. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 5. desember 2023 #15 Del Skrevet 5. desember 2023 Det er kanskje ikke hyggelig gjort, hvis hun har oppfattet at du blir lei deg på grunn av det. Men uhyggelig er det vel ikke. Det er ikke engang bisarr atferd, som det ville vært hvis hunden din het Fido eller Sniff. Og frekt? Spesielt hvis dere ikke kjenner hverandre så godt?? Navnetrender går i bølger, og navn på barn resirkuleres til bruk på kjæledyr når barna har blitt godt voksne. Du har bare vært "uheldig" med å treffe et navn som var på vei opp som guttenavn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #16 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg synes du er særere som kaller bikkja si Ludvig. Hun har da full rett til å kalle ungen sin et helt vanlig guttenavn Anonymkode: 66454...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #17 Del Skrevet 5. desember 2023 En død hund vs et barn som skal leve med navnet i 80+ år. Du bør helt klart slutte å gjøre deg vrang over dette. Andres liv handler ikke om dine døde dyr. Ludvig er et helt vanlig navn. Jeg kjenner små barn med det navnet selv. Anonymkode: d9fee...693 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #18 Del Skrevet 5. desember 2023 Hvis dere ikke kjenner hverandre så godt, så tenker jeg at dette ikke er noe hun kan eller bør ta hensyn til. Jeg var veldig glad i katten jeg hadde og sørget vel unormalt mye over den, så jeg forstår jo at det er vondt for deg. Hadde det vært din nærmeste venninne, som hadde hatt et nært forhold til hunden, så hadde hun nok ikke valgt det navnet. Men vi kan ikke velge hvilke navn vi vil "frede", Ludvig er et fint navn, som hun står fritt til å velge. Anonymkode: c6ded...5d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #19 Del Skrevet 5. desember 2023 Ut fra tittel, så trodde jeg først det var ts som hadde et dyr som hadde dødd, og vil bruke navnet på et barn. Det ville vært rart, mener jeg. Anonymkode: c6ded...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #20 Del Skrevet 5. desember 2023 Slutt, du eier ikke navnet Anonymkode: e9f58...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå