AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #1 Del Skrevet 5. desember 2023 Hei! Hvordan ble huden din under Isotretinoin-behandling? Jeg har endel røde arr. Mest flate arr, men noen litt mindre søkk i huden. Jeg har tatt 150 piller så langt, og det begynner å dempe seg med nye utbrudd. Men arrene/ røde flekker er veldig synlig..... Er det fordi huden er tynnere? Blir arrene/ de røde flekkene vekk? Jeg må innrømme at jeg er en som plukker endel på kvisene.... Men da jeg gikk på antibiotika for kviser for et år siden, ble alle kviser vekk. også røde arr. Vil det skje etter Iso også`? Anonymkode: 773af...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #2 Del Skrevet 5. desember 2023 Det er veldig forskjellig, men det viktigste nå er å tilføre huden fuktighet og IKKE pille på kvisene. Du stopper mye av produksjonen av olje i huden nå, noe som gjør den langt mer sårbar (tenk tørt lær, sprekker og riper fort), og du skal bare holde ut kuren og tilføre kremer for å beskytte huden. Jeg gikk på kuren i 5 mnd, og i nå tre år etterpå har jeg normal hud, kan ha en kvise eller to om jeg er rett før mensen, men nesten ingenting igjen, og ikke de dype, vonde jeg fikk før. Nå bruker jeg hudpleie for å gjevne ut huden og hudfargen, og jeg gidder ikke bruke foundation lengere, bare lett pudder. Veldig deilig. Arr har jeg enda, men jeg ser at niacinamide hjelper på å få gjevnere hudfarge. Men akkurat nå skal du IKKE bruke noe annet en vanlig fuktighetskrem. Anonymkode: a42ce...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #3 Del Skrevet 5. desember 2023 Arr blir ikke nødvendigvis borte. Under behandlinga var huden min helt merkelig, rød flere steder og veldig tørr. Det ble bedre etter kuren. Nå, flere år etterpå, har jeg en del arr i kinnene. Men ingen nye utbrudd på 10 år nå! Det er fantastisk. Men pillekuren var et helvete. Anonymkode: 2a72b...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #4 Del Skrevet 5. desember 2023 Har ikke gått på Iso men trodde ikke det fjernet arr, kun stoppet nye kviser og fjernet gamle kviser. For å minske synlighet av kvisearr anbefales microneedling. Jeg har fått veldig gode resultater etter fem behandlinger. Har ikke hatt de dypeste krater arrene men sett før og etter bilder av de som har fått bedret det også Anonymkode: c2e68...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valiant Skrevet 5. desember 2023 #5 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Arr blir ikke nødvendigvis borte. Under behandlinga var huden min helt merkelig, rød flere steder og veldig tørr. Det ble bedre etter kuren. Nå, flere år etterpå, har jeg en del arr i kinnene. Men ingen nye utbrudd på 10 år nå! Det er fantastisk. Men pillekuren var et helvete. Anonymkode: 2a72b...b2a Hvorfor var pillekuren et helvete? Jeg håper jeg får den kuren etter mange år med ulike kremer/salver, som bare hjelper kortvarig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #6 Del Skrevet 5. desember 2023 Valiant skrev (56 minutter siden): Hvorfor var pillekuren et helvete? Jeg håper jeg får den kuren etter mange år med ulike kremer/salver, som bare hjelper kortvarig. Jeg fikk få bivirkninger, så for noen går det helt knirkefritt. Jeg fikk tørre lepper og kløende utslett på hendene, og det var alt. Isotretinoin er det beste som har skjedd meg, skulle bare ønske jeg hadde fått det mange år tidligere. Anonymkode: 4cedb...1fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valiant Skrevet 5. desember 2023 #7 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk få bivirkninger, så for noen går det helt knirkefritt. Jeg fikk tørre lepper og kløende utslett på hendene, og det var alt. Isotretinoin er det beste som har skjedd meg, skulle bare ønske jeg hadde fått det mange år tidligere. Anonymkode: 4cedb...1fa Takk for svar. Er 45 år nå, så er rimelig lei av stadige kviseutbrudd. Godt å høre at det funket for deg🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. desember 2023 #8 Del Skrevet 5. desember 2023 Sønnen min brukte den medisinen i 17 års alderen. Han var imidlertid en som aldri klemte, skviste og fiklet med kvisene. Men han hadde mye dype, store kviser og alvorlige utbrudd. Etter kuren med isotretinoin, har huden hans blitt helt fin. Faktisk ingen synlige arr. Mulig det er EN liten rosa prikk et sted som er et gammelt arr, men det er ikke noe man legger merke til. Han hadde noen røde for noen år siden, men de er borte. Mulig det er fordi han var så ung og nå er det gått noen år siden kuren, så alt har fått tid. Jeg ville hatt troa litt til, og ventet til kuren er over og det har gått noe tid, om jeg var deg. Det kan bli bedre. Men dette med "grokjøtt" er veldig forskjellig fra person til person. Noen får veldig lett synlige og store arr for selv småting, mens andre knapt får et arr av noe. Jeg har for eksempel veldig lett for å få arr selv etter bagateller. Hendene mine er for eksempel fulle av småarr etter de årene da jeg hadde rosehage, og stelte roser med torner uten hansker på... Masse små rifter der det ble arr av mange av de. Hvordan har huden din taklet sårheling og arrdannelse hittil i livet når det gjelder andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Del Skrevet 5. desember 2023 For meg er også Roaccutane det beste som har skjedd. Huden min ble helt fin etter endt kur, ingen rødhet. Arrene ble ikke borte, men de bleknet over tid. Jeg var ferdig for 12 år siden og får nå bare en vanlig kvise i ny og ne. Hadde cystisk akne før. Anonymkode: 74a77...a6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #10 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg tok to piller daglig i 6 måneder. Nå, 5 år etter, er huden min fortsatt helt fin. Tok vel 3 år før jeg fikk min første kvise etter kuren, og jeg kan få en enkelt kvise nå og da, men det er sjeldent, de er veldig små og forsvinner raskt. Huden min var veldig rød i et par måneder etter iso kuren, så ga det seg. Anonymkode: 6659a...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er evig glad for iso som stoppet mine cystiske akneutbrudd. Jeg skulle dog ønske at jeg fikk dette flere år tidligere da jeg var yngre før kvisene fikk gjort så mye skade i huden. Selv den dag i dag, (mange år etter iso) har jeg arr etter kviser, noen icepick arr som jeg er i tvil om jeg noen gang vil kunne få fjernet. Vet at mange mener at behandlinger som laser og dermapen skal fungere, og det kan godt være, - men jeg har ikke hatt råd til gjentatte behandlinger av dette. Anonymkode: e1718...661 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå