Gå til innhold

I dag föler jeg meg tjukk - igjen!

Minmy

Anbefalte innlegg

Gud, jer får angst! I dag föler jeg meg så utrolig tjukk, spesiellt er det lårene som plager meg...

Jepp jeg vet det er et luksusproblem og at jeg er en patetisk, selvopptatt kvinne, men hvilken rolle spiller det, lårene mine er enorme!

Uff, jeg hater virkelig denne fölelsen, vet ikke helt hvorfor jeg får den, men den kommer i perioder og det er virkelig helt forferdelig... det kjennen som om hele meg bare består av lårene liksom...vanskelig å forklare.

Jeg vet at sikkert nesten hver eneste kvinne föler det samme innimellom, hva gjör dere for å hanskes med den fölelsen?

Og viktigere (og enda mer patetisk) hva skal jeg gjöre for å bli kvitt lårene mine? Hvilken trening er best? Jeg vil absolutt ikke ha muskulöse lår, jeg vil ha slanke!

Jeg vet dette ble et tåpelig innlegg, men idag er dette viktig for meg, dette går på selvfölelsen lös... eller, sansynligvis manglet den i utganspunktet... Hva kom först, höna eller egget??

Klem til alle som föler som meg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har en vennine som brukte en krem for å bli kvitt cellulitt hud, hun ble faktisk kvitt en del kilo i tillegg. Hun gikk inn ca. 25 cm totalt sett på lårene, mage og rumpa. Det var ikke til å tro, men det er sant.

Og nå bruker jeg det, og fikk strekkene på magen min til bli glattere allerede etter tre uker. Helt utrolig! :)

Hilsen Gita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er lårene dine som er problemet. Jeg tror du har andre problemer du ikke vil se i øynene - og tar lårene dine for deg istedet.

Jeg tviler sterkt på at du har tjukke lår; var de tjukke for to uker siden kanskje?

Misnøye med egen kropp stammer gjerne fra andre problemer; føler du deg ensom, mislykket eller vraket på andre områder - så vraker du gjerne din egen kropp som en mot-reaksjon.

Tar jeg feil?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med deg Vibeke - kjenner meg igjen selv.

I dag er kroppen min en stor fiskepudding, i går var jeg sånn passelig fornöyd ihvertfall :roll:

Har nok ikke vondt av å trimme mer eller spise sunnere :oops: , men det sitter nok mest i hodet ja.

Det er rart hvor mye energi man bruker på å være misfornöyd med seg selv når de er så mange andre *hyggelige* ting å bruke energien til! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg i hvertfall mye mere blubbete og rund når jeg er i dårlig humør for et eller annet, enn når jeg er fornøyd med tilværelsen. Hvis jeg er usikker på noe med kjæresten, når jeg har fått nok et avslag på en jobb, når jeg ikke får til å gjøre noe som er rimelig simpelt, når ting bare er generelt dass, da er definitivt magen min altfor stor og kvapsete.

Når jeg er fornøyd, er magen min helt grei. Dvs, den er jo akkurat som før, men jeg fokuserer ikke negativt på den.

Kropp og selvbilde... speiler hverandre ofte, tror nå jeg.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp er enig i det at kropp og selvbilde henger sammen.

Du fikk sagt det flott Vibeke. Lytt til dama dere andre, for det var meget bra skrevet og helt korrekt i hht psykologer bøker ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Hope - ikke pålogget

Å, jeg kjenner meg så igjen. Rent bortsettfra at jeg er opphengt i det hele tiden, og føler meg konstant tjukk. Har liksom et bilde i hodet hvordan jeg vil være, og når jeg kommer dit på vekta, så stemmer det ikke likevel. Ganske slitsomt. Det sitter i hodet ikke i lårene, eller rompa eller magen. Og jeg er klar over det.

Lurer på et praktisk spørsmål - jeg er 1.57 høy. Hva er min matchvekt? Per i dag veier jeg 43 kilo. I følge BMI er jeg lett undervektig, men jeg føler det absolutt ikke sånn. Vet jeg har et lite problem med dette, og forsøker å gjøre noe med det.

Det er så fælt nå rman har en fæl dag - ser seg i speilet - og føler seg tjukk og forferdelig. Det er så typisk. Tror alle kvinner opplever det innimellom. I større eller mindre grad. Menn også for så vidt.

Jaja... Fornuft og følelser stemmer ikke alltid overens. Synd. For meg.

Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har dere helt rett alle dere som sier at dette sitter i hodet.

Jeg vet det godt og har prövd å takle/löse det problemet i mange år nå, men av og til innhenter det meg igjen.

Jeg ville igrunnen bare höre om det er andre som får den desperate fölelsen av å väre tjukk liksom, at alle tanker kretser rundt akkurat den kroppsdelen, og det er nesten sånn at ingenting annet her i livet betyr noe...

Og det fikk jeg jo bekreftet...

Og en annen ting, det er nok sånn at dette kommer av at jeg föler meg mislykket på andre områder, men jeg kan bare ikke finne ut hvilket område det er snakk om.

Selvsagt föler jeg meg generellt mislykket av og til, men det gjör vel alle?

Jeg har en fantastisk kjäreste, en jobb jeg trives helt okey med, forholdet til familien har aldri värt så bra som det er nå, hva er det da som er feil?

Jo, jeg har svaret selv, jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjöre med det: jeg liker ikke meg selv noe särlig godt. Det er ingenting spesielt jeg ikke liker, det er bare en generell fölelse av..."ikke like".

Det höres sikkert merkelig ut, og det er det vel også.

Jeg vet ikke om jeg noen ganger kommer ut av denne "tilstanden", jeg håper bare....

Og by the way, 1.57 og 43 kg er ikke "lett undervektig", det er ganske så mye, og tro meg, du vil ikke gå ned den veien du er på vei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet om et superduper triks :) Når jeg føler meg tjukk og feit stikker jeg på trenings studioet og løper meg en laaaaang tur, virkelig sliter meg helt ut. Når jeg da er ferdig tar jeg litt badstu, så en kald, så varm, så kald dusj, og når jeg kommer ut da er jeg god som ny! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...