AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #41 Skrevet 2. januar 2024 Føler med deg. 31 år gammel selv og eldst i søskenflokken, vært med mannen i 7 år. Masingen kommer primært fra søsken og mine foreldre, usikker på om hans side har vært like intens som min siden jeg for noen år siden ga klar beskjed om at jeg ikke vil ha noen sånn type masing, og spesielt ikke når mannen er med på ting - ta det heller på tomannshånd. Det har de respektert, men til gjengjeld har de jo fortsatt å spørre hver eneste gang vi snakkes, og nesten lagt det frem som at det er «synd» i de som ikke får bli besteforeldre, tanter eller onkler. Her må det nevnes at begge mine andre søsken har barn allerede, så det er ikke manko på hverken barnebarn, nieser eller nevøer. Nå har vi blitt enige om at tiden er riktig da, så det «etterlengtede» barnet kommer i løpet av februar uansett, men jeg tviler på at det er lenge til de begynner å mase om nummer to. Blir svett av tanken og merker at jeg bærer på litt sinne når jeg tenker på dette. Anonymkode: fcdfc...420 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #42 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler med deg. 31 år gammel selv og eldst i søskenflokken, vært med mannen i 7 år. Masingen kommer primært fra søsken og mine foreldre, usikker på om hans side har vært like intens som min siden jeg for noen år siden ga klar beskjed om at jeg ikke vil ha noen sånn type masing, og spesielt ikke når mannen er med på ting - ta det heller på tomannshånd. Det har de respektert, men til gjengjeld har de jo fortsatt å spørre hver eneste gang vi snakkes, og nesten lagt det frem som at det er «synd» i de som ikke får bli besteforeldre, tanter eller onkler. Her må det nevnes at begge mine andre søsken har barn allerede, så det er ikke manko på hverken barnebarn, nieser eller nevøer. Nå har vi blitt enige om at tiden er riktig da, så det «etterlengtede» barnet kommer i løpet av februar uansett, men jeg tviler på at det er lenge til de begynner å mase om nummer to. Blir svett av tanken og merker at jeg bærer på litt sinne når jeg tenker på dette. Anonymkode: fcdfc...420 Første setninga om min og hans side ble litt feil. Vet ikke om hans side har mast siden de aldri har gjort det i mitt nærvær i alle fall og det ikke har vært et tema, mens min side er uhelbredelig og har fått beskjed om å slutte å ta det opp med mindre det er bare meg de snakker med. Anonymkode: fcdfc...420
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #43 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 11.38): Å "sette på plass" og "ta" folk osv, synes jeg blir for dumt uansett! Anbefaler heller at man er åpen om det, hvis det er sårt for en at folk spør, enn å komme med krasse irettesettelser og sette folk i en ekkel situasjon fordi de ikke ser det fra din side.... Anonymkode: ae362...f92 Er ingen som har noe med om jeg er ufrivillig barnløs eller ikke, og er ikke noe jeg ønsker å dele med alle. Jeg opplever at de som spør setter meg i en «ekkel» situasjon, så da kan de jo like gjerne føle på det tilbake. Er uansett rart å spørre folk om og bry seg med. Anonymkode: 73dac...c56 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #44 Skrevet 2. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Er ingen som har noe med om jeg er ufrivillig barnløs eller ikke, og er ikke noe jeg ønsker å dele med alle. Jeg opplever at de som spør setter meg i en «ekkel» situasjon, så da kan de jo like gjerne føle på det tilbake. Er uansett rart å spørre folk om og bry seg med. Anonymkode: 73dac...c56 Jeg tror ikke de som svarer slik; «du trenger ikke irettesette folk» forstår hvor ille og provoserende det kan bli fra enkelte. Anonymkode: 7a6ed...28a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #45 Skrevet 2. januar 2024 Beste jeg har hørt er hun som da begynte å mase etter søsken, prøv det? Om det er søsken av deg som maser, så begynn å mas etter flere tantebarn. Juster etter det som passer. Anonymkode: 26f41...941
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #46 Skrevet 2. januar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Beste jeg har hørt er hun som da begynte å mase etter søsken, prøv det? Om det er søsken av deg som maser, så begynn å mas etter flere tantebarn. Juster etter det som passer. Anonymkode: 26f41...941 Er kanskje litt vanskelig å mase om flere barn fra sin egen mor eller svigers Anonymkode: 7a6ed...28a
C8H10N4O2 Skrevet 2. januar 2024 #47 Skrevet 2. januar 2024 Jeg har heldigvis stort sett sluppet unna spørsmål om barn, sikkert fordi 🏳️🌈. De få gangene jeg har fått spørsmål og ikke gidda å gå inn på temaet, har jeg sagt noe sånn som "Nei altså, kona har prøvd å gjøre meg gravid nå i femten år, men det er noe som ikke helt funker" 😜 Da har det kommet en litt flau latter fra den som spurte, og latt temaet ligge. Vil nesten tro at det beste er å bare si "Ok" når folk setter i gang å mase. Det virker som at folk ikke er interessert i svarene de får, men er mest opptatt av å høre sin egen stemme. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #48 Skrevet 3. januar 2024 Jo,den dagen du plutselig ikke klarer å skifte stein på taket ditt,lafte ditt eget stabbur. Overhale motoren på din egen bil,eller programmere gearkassen. Eller noe så enkelt som å dra ut en kalv som ligger feil... Bare å klemme på,tror barn,barnebarn og oldebarn kommer til nytte. Så klem på!!! Anonymkode: fab94...41c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #49 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er kanskje litt vanskelig å mase om flere barn fra sin egen mor eller svigers Anonymkode: 7a6ed...28a Jeg hadde glatt gjort det, vært gøy å sett ansiktet på svigermor om jeg sa mannen min ønsket seg søsken 😂 Anonymkode: 26f41...941 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #50 Skrevet 3. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde glatt gjort det, vært gøy å sett ansiktet på svigermor om jeg sa mannen min ønsket seg søsken 😂 Anonymkode: 26f41...941 Da tror jeg nok de hadde tatt det som en spøk og fortsatt å mase Ikke tatt det så seriøst. Men det er jo opp til enhver. Jeg pleide si til svigersøster, hvis hun ville ha flere babyer, fikk hun føde dem selv. Anonymkode: 7a6ed...28a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #51 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da tror jeg nok de hadde tatt det som en spøk og fortsatt å mase Ikke tatt det så seriøst. Men det er jo opp til enhver. Jeg pleide si til svigersøster, hvis hun ville ha flere babyer, fikk hun føde dem selv. Anonymkode: 7a6ed...28a Det er da man går inn og viser frem de aller eldste nye mødrene fra internett og drar frem både adopsjon og fosterhjem for å gni det ordentlig inn 🤣 Anonymkode: f6e31...4a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå