AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #21 Skrevet 5. desember 2023 "Ikke alle KAN få barn vettu" - hadde jeg sagt Anonymkode: e7375...be8 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #22 Skrevet 5. desember 2023 Trodde at har man normale sosiale antenner så vet man at man ikke spør om sånn. Har selv barn og har flere venninner på samme alder som ikke er i forhold eller skal ha barn, men kunne ikke falle meg inn å spørre og grave om noe så privat. Man vet jo aldri grunnen til at noen ikke vil ha barn eller kan få barn. Livet er ikke en oppskriftsbok, man kan leve utenfor oppskriften også. Anonymkode: 7c764...155 1
Lorieen Skrevet 5. desember 2023 #23 Skrevet 5. desember 2023 «Vet du, jeg hadde sååå lyst på barn tidligere, men så møtte jeg dine og fikk totalt avsmak!» Eventuelt bare be de om å passe sine egne saker. Nei, alle vil ikke ha barn. Og uansett så er det en privatsak og et personlig valg INGEN andre har noe med. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #24 Skrevet 5. desember 2023 "Helt ærlig: hva skal til for at du slutter å spør? Det er tydeligvis ikke nok å opplyse om at vi ikke ønsker barn, så da ligger ballen hos deg. Hva kan jeg si for å stoppe dette?" Anonymkode: d008e...1c7 3 3
Yodas Skrevet 5. desember 2023 #25 Skrevet 5. desember 2023 Nå er jeg fembarnsmor, men var barnløs lenge nok til at jeg husker alle disse spørsmålene og maset. Min erfaring er at istedenfor å svare frekt, så er det bedre å svare åpent eller floskelaktig. Hvis du svarer på en sint eller irritert måte, så skjønner de at det er et sårt punkt for deg, og så fortsetter de å mase fordi de er noen rasshøl. Det er lettere å slippe unna med å si noe sånt som "kanskje det", "vi får se", eller "hvem vet hva framtiden vil bringe" på spørsmål om barn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #26 Skrevet 5. desember 2023 Gi dem denne listen 😄 https://nypost.com/2023/11/27/lifestyle/australian-model-shares-the-117-reasons-why-she-doesnt-want-kids/amp/ Anonymkode: dc222...29c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #27 Skrevet 5. desember 2023 Jeg tror dessverre ikke man får stoppet slikt helt før man har passert 40 og alle skjønner selv at det er for sent. Det beste er å bare svare kortest og enklest mulig og ikke skape rom for diskusjon. - Når skal dere få barn da? - Vi har ikke lyst på barn./Vi skal ikke ha barn. - Men dere kommer jo til å få lyst på barn senere. - Ok. Å være slem og si at det er andres barn som har gjort at man ikke har lyst på egne eller komme med merkelige feilaktige argumenter som at alle mødre tisser og bæsjer på seg eller at barna kan få atferdsproblemer og ender opp på underbemannede skoler og hva verre er holder jeg meg for god til. Anonymkode: 0ffbb...7f3
Yodas Skrevet 5. desember 2023 #28 Skrevet 5. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror dessverre ikke man får stoppet slikt helt før man har passert 40 og alle skjønner selv at det er for sent. Det beste er å bare svare kortest og enklest mulig og ikke skape rom for diskusjon. - Når skal dere få barn da? - Vi har ikke lyst på barn./Vi skal ikke ha barn. - Men dere kommer jo til å få lyst på barn senere. - Ok. Anonymkode: 0ffbb...7f3 Maset slutter ikke ved 40. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #29 Skrevet 5. desember 2023 Som ufrivillig barnløs får vi alltid spørsmålet. I starten svarte jeg bare at hehe vi får se, men nå har jeg begynt å irettesette folk. Nå svarer jeg «du som voksen bør vel være såpass reflektert at dette ikke er spørsmål man stiller noen. Du hverken vet noe om eller har rett til å vite noe om hvorfor vi ikke har barn. Slike spørsmål kan være sårt, så vær forsiktig med å still slike spørsmål» Nå er det sjeldent noen spør Anonymkode: 73dac...c56 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #30 Skrevet 5. desember 2023 Ville spurt hvorfor de ikke godtar at du og mannen har sagt nei til barn. Og vent på svaret. 'Barn er meningen med livet' - nei, ikke for oss. Fint for deg, men ikke mitt ønske. 'Du kommer til å bli ensom i alderdommen' - at du har barn er ingen garanti for at de besøker deg på eldrehjemmet. 'Dere ville fått så vakre barn' - ok, kommer du og mater det, bytter bleier, tar permisjonen, handler inn alt i 18 år? Trodde ikke det nei. Og sist men ikke minst, ville jeg bare sagt nei betyr nei. Og stirret skikkelig i øyene på dem. Gir de seg ikke da kan du jo spørre hvordan de vet at dette ikke er et veldig vondt tema for deg, og be de slutte å grave. Eller så kan du jo spørre om noe personlig tilbake. "Hvor ofte har du og mannen sex da? Hva er favorittposisjonen? Å var det et ubehagelig spørsmål? Det er like ubehagelig at du MASER om at jeg skal få barn. Er det vanskelig for deg å forstå ordet nei?". Jeg er ufrivillig barnløs, og hater spørsmål. Slutt å spørre folk. De er i stand til å bestemme selv om de vil ha barn eller ikke, og de vet om alternativene om de sliter. Det er ikke noe som heter gode råd rundt dette min bok. Anonymkode: 3bfa7...081 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #31 Skrevet 5. desember 2023 Folk spør fordi det er naturlig å få barn. Det er ikke verre enn det! Synes mange frivillige barnløse blåser dette vannvittig opp og er utrolig nærtakende! En venninne av meg er slik. Vi snakket om barn og barnebarn på klubb da en venninne skal bli mormor. Da tøyste vi og tullet med at hun burde få et barn til så fikk hun barnebarn på samme alder som eget barn. Det var ingen spurte om hun skulle få barn snart for vi vet jo at hun ikke ønsker, det var heller ikke tema eller i tankene våre, men likevel så klarte hun å vri det til at vi snakket om barn for å hinte til at nå burde hun få før det er for sent og lagde drama.... Forslagene mange kommer med for å "ta" de som spør om et helt naturlig spørsmål, særlig fra en mor eller far, er bare helt hinsides. Man trenger ikke oppføres seg som dritt fordi man får naturlige spørsmål. Bare til å si at dere ikke ønsker barn, selv om dere må gjenta det. Er det noen som maser ihjel på dere (selv om de færreste egentlig blir mast så mye på, de bare tar ett sprøsmål som 10 spørsmål...), må dere si det som det er at dere skal ikke ha barn og at dere ikke ønsker mas om dette. Man får da mange spørsmål i livet man ikke ønsker, sånn er livet når man har venner og spesielt familie som ønsker at den skal produseres videre. Anonymkode: ae362...f92
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #32 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som ufrivillig barnløs får vi alltid spørsmålet. I starten svarte jeg bare at hehe vi får se, men nå har jeg begynt å irettesette folk. Nå svarer jeg «du som voksen bør vel være såpass reflektert at dette ikke er spørsmål man stiller noen. Du hverken vet noe om eller har rett til å vite noe om hvorfor vi ikke har barn. Slike spørsmål kan være sårt, så vær forsiktig med å still slike spørsmål» Nå er det sjeldent noen spør Anonymkode: 73dac...c56 Å "sette på plass" og "ta" folk osv, synes jeg blir for dumt uansett! Anbefaler heller at man er åpen om det, hvis det er sårt for en at folk spør, enn å komme med krasse irettesettelser og sette folk i en ekkel situasjon fordi de ikke ser det fra din side.... Anonymkode: ae362...f92
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #33 Skrevet 5. desember 2023 Det som irriterer meg mest av alt av de som spør hele tiden, er at de ser kun på meg ikke mannen min når spørsmålet blir stilt. Hvorfor skal ikke han svare på hvorfor vi ikke vil ha barn? Hvorfor tror de at det er jeg som kvinne som er unatrulig/rar pga. vi begge ikke ønsker barn. Synes egentlig det er rart at det ikke er omvendt, jeg har flere grunner for at jeg ikke vil ha barn men en stor del av grunnen er at det å gå gravid og føde er noe jeg aldri vil gå igjennom, jeg vil helt ærlig kutte av meg benet enn det der. Skal aldri utsette meg for noe sånt mot kroppen min. Mens en mann ikke må igjennom det så jeg forstår ikke hvorfor de fleste tar det så lett når en mann sier han ikke ønsker barn, men når en kvinne sier det så er det noe feil. Dette gjelder ikke alle selvfølgelig, men det jeg personlig har fått oppleve.. Anonymkode: 4b69d...52a 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #34 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 22.22): Dette er det vel stort sett mora di som bryr seg om. Alle andre driter i om du får barn. For en oppkonstruert problemstilling! Anonymkode: 346e2...a53 Det er ikke oppkonstruert nei. Anonymkode: c9784...ee3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #35 Skrevet 11. desember 2023 Veninnen min driver i tillegg å sier at jeg blir nok snart gravid, og svarer jeg nei det blir jeg ikke, vi bruker sikker prevansjon, så svarer hun bare jo du blir nok gravid snart, bare vent. Er det rart man blir gæærn? 🙄 Anonymkode: c9784...ee3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #36 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 21.53): Si at dere har prøvd i x år men ikke fått noe. Og dere har alt vært igjennom IVF uten hell. Har ikke råd å gå privat. Om noen gir dere penger for IVF så takker du og anser det som fristilte penger. Anonymkode: 47953...6fb Det er kjedelig å måtte lyve om noe sånt. »Vi vil ikke ha barn, og anser det valget som et anliggende for oss to og ikke verden utenfor» Anonymkode: 8596b...854
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #37 Skrevet 2. januar 2024 Ble spørsmål i julen også. Vi sa at vi fortsatt ikke vil ha barn. Fikk bare til svar at vi kommer nok til å ombestemme oss, og det haster for snart er vi for gamle. Stakkars svigermor som ikke får barnebarn osv osv... Jeg gir opp å få de til å forstå. Anonymkode: c9784...ee3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #38 Skrevet 2. januar 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Ble spørsmål i julen også. Vi sa at vi fortsatt ikke vil ha barn. Fikk bare til svar at vi kommer nok til å ombestemme oss, og det haster for snart er vi for gamle. Stakkars svigermor som ikke får barnebarn osv osv... Jeg gir opp å få de til å forstå. Anonymkode: c9784...ee3 Bare gå for «Vi har fått beskjed at vi ikke kan få barn og vi ønsker ikke snakke om det mer». Anonymkode: 7a6ed...28a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #39 Skrevet 2. januar 2024 On 12/11/2023 at 6:42 PM, AnonymBruker said: Det er kjedelig å måtte lyve om noe sånt. »Vi vil ikke ha barn, og anser det valget som et anliggende for oss to og ikke verden utenfor» Anonymkode: 8596b...854 Dessverre er det slik at enkelte ikke klarer å forstå, uansett hvor mye man har prøvd. Da tenker jeg det er ok med en løgn for å få dem 1) til å holde kjeft og avslutte saken for godt, 2) gjøre det ubehagelig så de kanskje aldri maser på andre igjen for det er par som møter dette spørsmålet som ikke kan få barn Anonymkode: 7a6ed...28a 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #40 Skrevet 2. januar 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Ble spørsmål i julen også. Vi sa at vi fortsatt ikke vil ha barn. Fikk bare til svar at vi kommer nok til å ombestemme oss, og det haster for snart er vi for gamle. Stakkars svigermor som ikke får barnebarn osv osv... Jeg gir opp å få de til å forstå. Anonymkode: c9784...ee3 Då hadde eg sagt "eg forstår at du ikkje forstår at du ikkje får barnebarn av oss, det skjer ikkje. Vi skal ikkje ha barn" Om det ikkje går inn svarer du "drit og dra" Anonymkode: e817e...187
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå