Gå til innhold

Hvordan stoppe mas om barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er 37 år. Har ingen barn og føler ikke noe ønske om barn heller. Vi er enige om ingen barn. Men de fleste sier at nå må vi få barn snart for vi er snart for gamle. Sier vi at vi ikke ønsker osd barn så får vi bare høre at innerst inne gjør vi nok det, for alle ønsker seg jo barn. Når kommer barnebarna osv...

Hvordan stoppe dette? Er så lei.

Anonymkode: c9784...ee3

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så får vi bare høre at innerst inne gjør vi nok det, for alle ønsker seg jo barn

HVEM sier det? 

.. du kan vel le av dem og utsagnene deres, og kommentere at det jo er interessant at vedkommende kjenner deg bedre enn du kjenner degselv. 

Anonymkode: db40b...3e0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

HVEM sier det? 

.. du kan vel le av dem og utsagnene deres, og kommentere at det jo er interessant at vedkommende kjenner deg bedre enn du kjenner degselv. 

Anonymkode: db40b...3e0

Stortsett venner og familie.

Anonymkode: c9784...ee3

Gjest Middelmådig
Skrevet

Si at du har sterilisert deg. Det burde stoppe munnen selv på bestemor. 

Skrevet

Si at dere har prøvd i x år men ikke fått noe. Og dere har alt vært igjennom IVF uten hell. Har ikke råd å gå privat. Om noen gir dere penger for IVF så takker du og anser det som fristilte penger. 

Anonymkode: 47953...6fb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har sett folk på Internett si at du skal svare: "hvorfor er du så interessert i om jeg og Erik har sex?!"

Vet ikke om jeg hadde turt det da. 😅

Er selv frivillig barnløs, men har heldigvis ikke fått noe særlig spørsmål om når jeg skal få barn. Kanskje fordi jeg er singel? 

Det eneste var at etter jeg sa til mamma at jeg ikke vil ha barn spurte hun om å adoptere... Det ER å ha barn, nei takk! 😆

Hvis du er interessert i å chatte er innboksen min åpen. :)

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har desverre ingen gode tips eller råd, men er «offer» for samme greia. Vi er forlovet, har tilsammen 4 barn i alderen 12-17 år og vi er «bare» 35 og 36 år gamle.

Absolutt alle rundt oss virkelig maser om hvor nydelige barn vi kommer til å få og gnåler om når vi skal begynne å tenke på å få «kjærlighetsbarnet» vårt…. Det er faktisk skikkelig slitsomt. Rett og slett.

Vi er en kjempefin familie som vi er; og vi ønsker ikke å få et fellesbarn. Vi elsker de 4 ungdommene vi har fra før og alt vi kan tilby dem her i livet. Vi ble begge foreldre i ung alder med ungsdomskjærester og har gode relasjoner til den andre parten på hver vår kant. Det er jo ikke vårt problem at det har blitt normalisert å lage drømmefamilien langt oppi 3-åra. Vi er jo langt forbi det stadiet og savner hverken bleier, våkenetter eller føler et savn etter flere barn oss i mellom. 

Kommer til å følge tråden i håp om at noen har en bra one-liner til folk rundt oss og deres forutinntatthet….

Føler med dere!

Anonymkode: b4d69...f72

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har desverre ingen gode tips eller råd, men er «offer» for samme greia. Vi er forlovet, har tilsammen 4 barn i alderen 12-17 år og vi er «bare» 35 og 36 år gamle.

Absolutt alle rundt oss virkelig maser om hvor nydelige barn vi kommer til å få og gnåler om når vi skal begynne å tenke på å få «kjærlighetsbarnet» vårt…. Det er faktisk skikkelig slitsomt. Rett og slett.

Vi er en kjempefin familie som vi er; og vi ønsker ikke å få et fellesbarn. Vi elsker de 4 ungdommene vi har fra før og alt vi kan tilby dem her i livet. Vi ble begge foreldre i ung alder med ungsdomskjærester og har gode relasjoner til den andre parten på hver vår kant. Det er jo ikke vårt problem at det har blitt normalisert å lage drømmefamilien langt oppi 3-åra. Vi er jo langt forbi det stadiet og savner hverken bleier, våkenetter eller føler et savn etter flere barn oss i mellom. 

Kommer til å følge tråden i håp om at noen har en bra one-liner til folk rundt oss og deres forutinntatthet….

Føler med dere!

#skulle være langt oppi 30-åra.😁👍

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Si at dere har prøvd i x år men ikke fått noe. Og dere har alt vært igjennom IVF uten hell. Har ikke råd å gå privat. Om noen gir dere penger for IVF så takker du og anser det som fristilte penger. 

Anonymkode: 47953...6fb

Hvorfor i all verden skal de si det? 
Burde være mer enn godt nok å si at NEI, vi ønsker faktisk ikke barn. 

Det er ekstremt uhøflig å trenge på sine ønsker for barnebarn, og påstå at "alle" ønsker barn. Veldig mange angrer faktisk på at de fikk barn. 

Anonymkode: 2e22f...106

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

«Joda, vi får se. Har du hørt om Ingebrigtsen/Maskorama/nordlyset...?»

Anonymkode: d2baa...1a4

• Liker 2
Skrevet

Får si du har så dårlige gener så du vil ikke avle videre.

Anonymkode: e5196...4b1

• Liker 2
Skrevet

«Et barn bør være ønsket av sine foreldre, vi ønsker oss ikke barn»

Eventuelt spill mer på samvittigheten dems å si at dere dessverre har fått beskjed om at dere ikke kan få barn. Dessuten ville det være ekstremt risikabelt for deg å bære fram et barn, det ville jo vært brutalt om du skulle falt bort og din kjæreste sitte igjen alene med en nyfødt. Dette er da pga personlige grunner, for jeg aner hvertfall ikke hvilke diagnoser osv man må ha for å ha disse risikoene 😅

Anonymkode: d5e8d...cad

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 35 år med 3 barn, dere er for gamle med å starte.

kjøp deg undulat med speil

Anonymkode: 585d9...3f0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er det vel stort sett mora di som bryr seg om. Alle andre driter i om du får barn. For en oppkonstruert problemstilling! 

Anonymkode: 346e2...a53

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

«Vi er 37 år gamle og kjenner oss selv godt nok til å vite at vi ikke vil ha barn. Slutt å spør, vi er lei»

Anonymkode: 9a5e8...9b4

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Setninger som har fungert for meg: 

Vi hadde skikkelig lyst på barn før, men så møtte vi ungene dine…. 

Barn? Nei, vet du hva? Takk Herren for abort og p-piller! 

Hvordan synes du selv du mestrer å være mor/far? (Sagt med kritisk røst og dømmende blikk)  

Det er allerede nok av defekte folk i familien om ikke jeg også skal formere meg. 

Jeg skjønner godt at du angrer på å ha fått barn. Jeg er så glad for at jeg kan lære av dine feil. 

Anonymkode: d57ae...2a4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

"Jeg liker ikke barn, er sååååå glad jeg aldri skal ha". 

Etter jeg begynte å si dette før folk rekker å mase så har jeg sluppet maset 

Anonymkode: 387c4...2db

• Liker 2
Skrevet

Tuller du? Jo gamlere vi blir, jo sikrere blir vi på at vi har valgt rett.

Vi skal ikke ha barn, vennligst respekter vårt valg for vårt liv.

Å få barn er ikke noe lite sideprosjekt, det er altoppslukende. Vi er bare ikke interessert. Vi ønsker et annet liv. Vi misjonerer ikke vårt syn til deg, så da kan du la være å misjonere til oss om din ene sanne vei til lykken.

Anonymkode: 0a8e8...040

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg pleier å begynne en triade om fødselsomsorgen og fødselsskader som aldri blir rapportert fordi det er ansett som vanlig å tisse og bæsje på seg etter en fødsel. Deretter går jeg videre på underbemanningen i barnehagen og skolen, adferdsproblemer som vokser frem, hvor dyrt det er med barn, skjermbruk i skolen osv. Da holder de godt kjeft for godt for å slippe at jeg starter på nytt 🤣

Anonymkode: f6e31...4a9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ingen gode tips, men jeg bare sier om de spør om barn- neeei takk og ler, for så og bytte tema eller se en annen vei. Kommer nok veldig an på hvem som spør/hvordan familien din er. Min familie er ikke sånn at de spør hele tiden og graver når de har fått et svar. Men har opplevd at et par i familien ikke tror på svaret mitt, kjenner det irriterer men mer tenker jeg at javel tenk hva du vil, jeg som har svaret. Så bortsett fra det så lar jeg det ikke plage meg. De får ikke gjort noe med det uansett.

Kvinne 28 år, hadde et ønske om barn fra jeg var rundt 15-20 og fra 20 til nå så får jeg mindre og mindre lyst på for hvert år som går, så den biologiske klokka alle snakker om man føler kommer med årene, på går baklengs hos meg 😅

Anonymkode: 4b69d...52a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...