Gå til innhold

Super flaut å drite seg ut på den måten, spesielt når man er ett ektepar i 30 årene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er mannen frisk, så vil det komme sædceller før utløsning, og det er ikke snakk om "litt utløsning", men det kommer noen dråper gjennom akten. Fint at du har vært heldig, men det er bare det du har vært, heldig, for hvis en mann ikke er steril, så kan han potensielt gjøre en dame gravid uten å komme i henne, mannen trenger ikke engang å få utløsning 

Anonymkode: e0e1f...0da

Min mann er helt frisk, vi har brukt hoppe av metoden i 8 år. Ble gravid på første forsøk når han kom i meg.

Husker et tv-program for noen år siden hvor de testet forsatsen til et knippe friske unge menn og ingen hadde sædceller i den. Mistenker at noen menn ikke er så flinke til å hoppe av i tide.

Anonymkode: 6d72a...190

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi hoppa av i svingen i 8 år. Helt utrolig å tenke på det. Ville ha barn for 2 år siden, og fikk det på første forsøk. Spinnvilt at det ikke skjedde før. 8 år Med verdens minst sikre prevensjon. Men du kan ha vert max uheldig på din ene. 

Anonymkode: a9bfb...c0e

Vi har hoppet av i svingen i 25 år. Har to planlagte barn, de begge satt på første forsøk. 

Anonymkode: 57d60...864

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Er mannen frisk, så vil det komme sædceller før utløsning, og det er ikke snakk om "litt utløsning", men det kommer noen dråper gjennom akten. Fint at du har vært heldig, men det er bare det du har vært, heldig, for hvis en mann ikke er steril, så kan han potensielt gjøre en dame gravid uten å komme i henne, mannen trenger ikke engang å få utløsning 

Anonymkode: e0e1f...0da

Dette er ikke sant. Det er som jeg sier, NOEN menn men ikke alle som har sædutløsning gjennom akten. Du kan ikke bruke hoppeav i svingen som prevensjon med en ukjent mann, men du vil finne hundrevis av faste par som har brukt det som prevensjon i årevis og det går helt fint. 

Anonymkode: fc375...37f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (14 timer siden):

Å hoppe av i svingen er en veldig usikker prevensjonsmetode, så det kan godt hende du er gravid, men det finner du ikke ut før du har testet deg.

Den er sikker nok, bare mannen ikke dryger for lenge med å dra den ut. De siste 10-15 sek før en spruter er et minimum.

Hilsen en som har drevet med dette i over 20 år på 6 forskjellige partnere.

Anonymkode: 30a27...957

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig flaut at blodpropp er vanlig i min familie, min søster fikk det da hun var 18 år og legen anbefaler meg ikke p-piller. Og jeg har som sagt brukt kobberspiral, men jeg greide ikke å leve med store blødninger og ryggsmerter… :sarkasme:

Anonymkode: da152...03a

Men det er da mange prevensjonsmidler man kan bruke som ikke gir økt risiko for blodpropp? Les på helsenorge. Alt som kun inneholder gestagen er ok, det er de med kombinasjonen gestagen + østrogen som gir økt risiko for blodpropp. Jeg skal også holde meg unna kombinasjonspreparater, men har brukt gestagenpreparater med stort hell, aldri prøvd kobberspiral. Bruker nå p-stav og er veldig fornøyd med den. 

IMG_1875.jpeg

Anonymkode: 88a9a...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt østeogenfrie ppiller ts? Jeg tåler ikke andre ppiller enn østrogenfrie og kunne heller ikke ha spiral pga kroppen bare støtet de ut.

Anonymkode: 5d427...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du forsøkt østeogenfrie ppiller ts? Jeg tåler ikke andre ppiller enn østrogenfrie og kunne heller ikke ha spiral pga kroppen bare støtet de ut.

Eller p-stav og p-sprøyte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi har hoppet av i svingen i 25 år. Har to planlagte barn, de begge satt på første forsøk. 

Anonymkode: 57d60...864

Kan ikke påberope meg like lang tid, men her i huset har vi også veldig god erfaring med å hoppe av i svingen. Ingen uplanlagte barn, men to planlagte da vi valgte å ikke hoppe av. 

Synes det er den beste metoden om man er i et stabilt parforhold og det ikke er krise å bli gravid. 

Gratulerer til TS, kanskje du har fått livets julegave 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har brukt det før, men jeg fikk store blødninger og ryggsmerter av den. Måtte derfor kutte den ut…

hvorfor gjorde ikke han noe med det da siden du ikke tåler prevansjon? ✂️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig

Altså, flaut er det kun dersom du forteller historien på denne måten. Om du er gravid er det jo bare å si til alle rundt at barnet var helt planlagt. Er jo normalt å få barn nr 2 etter nr 1 når alt er på stell?? Finnes ikke en sjel som stusser på det vel…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ihvertfall flaut å hevde man ikke "tåler prevansjon". Sånne folk bør steriliseres.

Anonymkode: 12bf6...18a

hæ? for en slem ting å si. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eller p-stav og p-sprøyte. 

Hvis østrogen er problemet er ikke p-stav eller sprøyte løsningen.

Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Kan jo hende de vil ha flere barn bare ikke akkurat nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oppdatering Ts? Har du testa deg?

Anonymkode: 1f714...be1

Nei, ikke testet meg, men fikk mensen i dag. Så no harm done

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Vi har lyst på flere barn i fremtiden, bare ikke flere akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd gestagen p-piller, fikk uren hud og slet med uregelmessige blødninger og mye kvalme pga det. Jeg har også forsøkt kobberspiral, det førte til veldig store blødninger og ryggsmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, veldig flaut at blodpropp er vanlig i min familie, min søster fikk det da hun var 18 år og legen anbefaler meg ikke p-piller. Og jeg har som sagt brukt kobberspiral, men jeg greide ikke å leve med store blødninger og ryggsmerter… :sarkasme:

Ikke jeg som skrev den kommentaren til deg, men strever med samme som deg. Kan ikke ha østrogen og ikke tålt p stav, vanlig hormon spiral eller kobber spiral. Jeg tester nå ut Slinda tablett. Hvis den ikke funker, så blir det sterilisering her. Skjønner at det er litt sent med tips om du er gravid, men ellers verdt å spørre legen om du kan ha

Anonymkode: d17e2...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis østrogen er problemet er ikke p-stav eller sprøyte løsningen.

Jo, siden ingen av dem inneholder østrogen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe av i svingen, si hallo til mitt mellomste barn, dritten i midten

Anonymkode: faafd...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hoppe av i svingen, si hallo til mitt mellomste barn, dritten i midten

er 35 nå, yngste er 1, mannen min steriliserte seg i år for at jeg skulle slippe all giften, jeg blir også dårlig av prevensjon

vi er fornøyd med 3 barn😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...