Gå til innhold

Hvorfor blir mange menn så sinte av å bli avist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene1982 skrev (1 time siden):

Jeg mener jo at man må tåle å bli avvist og etter 1-5 dates kan man ikke forklare annet enn at man ikke følte det. Jeg har ingen tro på at noen jenter ønsker at du prater mer om du vanligvis omtaler andre med sålite respekt som du gjør her.

Det er så ufattelig kleint å sitte der og forklare at man ikke er interessert til ei jente som maser igjen og igjen om at "men du må jo gi det tid", "vi har jo ikke blitt ordentlig kjent ennå", og om man da er dum nok til å innrømme at jeg syns ikke vi passer bra nok sammen fordi vi er for ulike så får man slengt hissig tilbake at "du bare brukte meg du, din drittsekk!!"

Igjen dette handler ikke om samboerskap og kjæresteforhold men når man har datet i noen uker eller max to måneder. Det er også masse jenter som får hekt og det er rett og slett litt skummelt, hvordan de drømmer opp en person som hvert fall ikke er meg.

Anonymkode: f5cbe...b1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de innerst inne i utgangspunktet ikke respekterer kvinner som egne individer, kun som mindreverdige skapninger her for menns nytelse og tjenester. Når de blir avvist viser kvinnen at hun har makt over egen kropp og liv og dette trigger de mennene som er misogynister og er av oppfatning at menn skal ha makt over kvinner. Dette er holdninger som sitter dypt ankret i veldig mange menn, menn generelt, også såkalt snille menn, etter tusenvis av år med patriarkalske verdier som styrer samfunnet. 

Anonymkode: 48bab...02a

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er så ufattelig kleint å sitte der og forklare at man ikke er interessert til ei jente som maser igjen og igjen om at "men du må jo gi det tid", "vi har jo ikke blitt ordentlig kjent ennå", og om man da er dum nok til å innrømme at jeg syns ikke vi passer bra nok sammen fordi vi er for ulike så får man slengt hissig tilbake at "du bare brukte meg du, din drittsekk!!"

Igjen dette handler ikke om samboerskap og kjæresteforhold men når man har datet i noen uker eller max to måneder. Det er også masse jenter som får hekt og det er rett og slett litt skummelt, hvordan de drømmer opp en person som hvert fall ikke er meg.

Jeg forstår det om du er en av dem som har mast masse etter at hun har sagt nei da det kan oppfattes som ustabil oppførsel. Jeg har ikke hørt om verken kvinner eller menn som blir sinte om en av partene ikke vil fortsette å date. De fleste jeg kjenner setter pris på at en date sier ifra på en ordentlig måte så tidlig som mulig om man vet at det ikke kommer til å bli hjertefølelser om det er det man søker. Jeg kjenner også kun kvinner som har sex med menn og som ikke gir menn sex og forventer et eventyr som betaling. Jeg tror de fleste tenker: slapp av så interessat er du ikke om man sier ifra tidlig at man ikke ser for seg et forhold, men jeg mener fortsatt at det er riktig å gi beskjed. Man trenger ikke si: Det som er feil med deg er…, men at man ikke føler at det kan bli en kjæresterelasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

cope harder jenter

her er enda en studie

https://econtent.hogrefe.com/doi/10.1024/2673-8627/a000019

A study from February 2022 shows that women tend to be more sensitive to rejection than men, and they are more prone to being anxious about forming and maintaining relationships with others.

hvor er deres?

Anonymkode: f7ad8...320

Men herlighet, da, incel. Forstår du virkelig ikke forskjellen på å være «sensitiv til avvisning» og å reagere med utagering på avvisning?

De fleste kvinner blir lei seg og gjør ikke noe utover det. Men imponerende mange menn blir ufine, aggressive, pågående etc. Noen blir også voldelige, og noen av de igjen tar det helt ut og dreper.

Jeg har datet både menn og kvinner, og som andre her er min erfaring at kvinner tar det greit, mens mange menn blir idioter.

Husker fremdeles en fyr jeg var på date med som responderte helt nydelig på at jeg høflig avviste ham. Han var bare hyggelig og respektfull og det var ikke noe tull i det hele tatt. Og DET stakk seg ut, for det er derfor jeg husker akkurat ham…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror det er litt tilfeldig at du opplever at kvinner tar det bedre. Jeg syns stort sett menn tar avvisningen bra og mye bedre enn meg som kvinne🥴. Jeg kan bli fryktelig pinlig dramatisk. Det handler jo også en del om følelser. Alle tar avvisning bra om de ikke er så interessert.

Anonymkode: 84084...044

Helt enig, kvinner takler nok dette dårligere. 

Selv liker jeg å få klar tilbakemelding, setter pris på det! Derfor takler jeg det bra etterpå. :) Ghosting er feigt og umodent, så disse gidder jeg ikke bruke 1 sekund mer på.

Anonymkode: 8feee...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at menn kanskje er mer synlig nærtagende enn kvinner (uten å generalisere). Responsen er mer umiddelbar og ekstrovert. En skuffet kvinne kan i større grad (statistisk oftere?) svelge kamelen der og da, og ta støyten når hun er hjemme i trygge omgivelser, kanskje. Min erfaring er at menn i langt mindre overveid grad hurtig/umiddelbart vil gi uttrykk for responsen på noe, mens kvinner foretrekker å fordøye. Og igjen, det gjelder ikke alle, men for meg er dette noe av forklaringen 

Anonymkode: 254c6...2af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om noen har noen innspill eller tanker på hvorfor dette skjer. Dette er noe jeg har merket av både personlig erfaring og av mange andre kvinners opplevelser. 
Jeg dater både kvinner og menn, men har mine preferanser på hva jeg tiltrekkes av slik som alle andre. Jeg har aldri opplevd at en kvinne har reagert med sinne og upassende oppførsel av å bli avist. Selvfølgelig kan man bli lei seg, men de tar det alltid på en fin og passende måte. 
Menn derimot, har opplevd skremmende mange negative reaksjoner, selv om jeg er bare hyggelig i måten jeg sier det på. Sekundet man sier nei, blir man kallt de styggeste skjellsordene om både utseende og personlighet. Mange fortsetter å prøve seg om og om igjen etter man klart har sagt nei. Noen blir til og med så sinte at de begynner å spre falske rykter om deg og snakke styggt bak ryggen din.

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle menn. Mange menn er bare hyggelige når du takker nei. Men det er også urovekkende mange som ikke aksepterer å bli avist. Er det noen sosiale,kulturelle eller genetiske grunner til dette?  

Anonymkode: a1af6...e93

Noen mennesker bare er sånn. Sånn sett så skal man smile og takke over at du SER de røde flaggene nå - ikke langt inn i et forhold. 🙂 Hurra, hurra, hurra - slipper den negative energien i livet! For fakta er at livet slår mot en i perioder, så når man da legger seg ned og sutrer på den måten, så ja, da takk og lov. 

Jeg har truffet menn som NEKTER å tro på at jeg ikke er interessert i dem når jeg avviser dem og har spammet meg med utallige meldinger i etterkant om at jeg har avvist dem fordi jeg ikke taklet å være så hodestups forelsket i dem. 😅

Anonymkode: ed013...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men dere burde jo skjønne greia?? Hvorfor har dere behov for å bli fortalt at "jeg syns faktisk at du har en altfor kjedelig personlighet/at du er altfor tafatt og hjelpeløs/du tenner meg ikke seksuelt/jeg har blitt kjent med ei annen jente som er utrolig mye mer morsom og sporty enn deg"? Hva er behovet for den samtalen? Annet enn å straffe meg? Hvorfor skal jeg stå skolerett og bli irettesatt som et barn fordi jeg rett og slett ikke klarte å forelske meg i deg?

Fordi når man får forklaringen, kan man endre seg i sitt neste forhold for å unngå det samme. 

Anonymkode: 187d6...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I en annen tråd skrev du at du har knapt vært singel i voksen alder, og at du hadde avvist Hollywood-stjerner selv. Hva er sannheten av disse to innleggene?

Anonymkode: 187d6...1de

😂🙈. Trodde du jeg skulle føle behov for å komme løpende å forsvare meg nå?

Et personlig spm fra en som er så feig at hen spør med anonymbruker?

Imponer meg nå og still det samme spm med nicket ditt hvis du tør så skal jeg svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (11 timer siden):

De fleste menn som er veldig aktiv (og velykkede) på dating markedet har opparbeidet seg et så massivt ego,at bare det minste tilbakeslag eller antydning til avvisning tilter hele virkeligheten deres. Derfor.

Menn som er vant til å få oppmerksomhet i fra kvinner blir sure hvis en dame aviser dem. Det er ikke ok at de ikke godtar et nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (12 timer siden):

De fleste menn som er veldig aktiv (og velykkede) på dating markedet har opparbeidet seg et så massivt ego,at bare det minste tilbakeslag eller antydning til avvisning tilter hele virkeligheten deres. Derfor.

min erfaring er det motsatte. Jo mindre damer som ser deres vei, jo større konsekvenser må man deale med. Hvis mannen uansett får en dame et annet sted er det ikke så fali hvis en dame ikke vil ha han … meeeen, hvis det kun er den ene damen han hadde innbilt seg at han hadde sjans på —- full eksplosjon —- 😅 derfor foretrekker jeg menn som har flere damer, de er ikke så needy … de ødelegger ikke livet ditt hvis du ikke har lyst på dem. 

Anonymkode: 9b243...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

min erfaring er det motsatte. Jo mindre damer som ser deres vei, jo større konsekvenser må man deale med. Hvis mannen uansett får en dame et annet sted er det ikke så fali hvis en dame ikke vil ha han … meeeen, hvis det kun er den ene damen han hadde innbilt seg at han hadde sjans på —- full eksplosjon —- 😅 derfor foretrekker jeg menn som har flere damer, de er ikke så needy … de ødelegger ikke livet ditt hvis du ikke har lyst på dem. 

Eller hvis de har barn eller en viss sosial status de må ta vare på, det er også en sikkerhetsmekanisme. Hvis de ikke har noe sosialt rykte å ta vare på så har de ingenting å tape og da blir det baluba. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo også attraktive menn med ego-problemer … som er grusomt høye på seg selv, når jeg tenker etter. Men de er jo sykt turn offe … selvhøytidelige de lux. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slik er min erfaring også.

De som vet at de enkelt kan slenge ut snøret andre steder tar en avvisning med fatning og går videre. De som er desperate og kanskje ikke har lett for å få kontakt med damer og ende opp med dates kan komme voldsomt i forsvarsposisjon. Dette gjelder også de selverklærte "snille"  guttene. Noen av de har faktisk vist seg å være de verste når det gjelder dette. Her tror jeg forøvrig ikke at menn er verre enn kvinner. Det handler mest om personlighet, og om man hviler i seg selv eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jeg datet veldig lite gjennom årene, men de mennene som har hatt mange av å velge i er de som fullstendig eksplodert når jeg har avvist dem.

Anonymkode: ed013...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (14 minutter siden):

Slik er min erfaring også.

De som vet at de enkelt kan slenge ut snøret andre steder tar en avvisning med fatning og går videre. 

Jaja, må veie dette mot baksiden. Disse mennene opplever en stadig strøm av interesse fra kvinner. Har gjerne 2 eller 3 kull barn ila. livet om ressurssterke økonomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo motsatt - menn tyr oftere til vold, voldtekt, drap, skoleskytninger, selvdrap eller familiedrap når det kommer til avvisning.

Anonymkode: dd58c...e7c

Desverre er det sånn. 

Menn er nok mer aggressive som skapninger, desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at folk faktisk sitter hær å argumenter og unnskylder for hvordan et nei kan tolkes som et ja. Hvordan er dette en unnskyldning for å ikke akseptere å bli avisst? Hvis jenta du liker ombestemmer seg, vil hun ta kontakt med deg selv. Å mase seg til et ja, eller prøve seg om og om igjen er å ikke akspeptere avisning. 

Anonymkode: a1af6...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 timer siden):

Desverre er det sånn. 

Menn er nok mer aggressive som skapninger, desverre. 

Verbalt også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Er enig med deg her. Synes det er en uting at man legger dette på menn som et kjønn. Dette handler om personlige erfaringer og personlighet hos den enkelte. Jeg kjenner både menn og kvinner som tar avslag svært bra og svært dårlig. En eks av meg (kvinne) sa rett ut til meg da jeg gjorde det slutt, at hun kom til å snakke dritt om meg for å komme over meg. Heldigvis tar ikke jeg meg nær av sånt, og kunne aldri gjort dette selv. 

Anonymkode: bfeb1...e83

Er ingen uting, dessverre helt normalt både her og i utland at menn dreper kvinner når de vil skilles. Har selv blitt ropt jævla hore etter når jeg har avslått. Kvinner kan bli bitchy når de blir avvist men ikke truende og aggressive. Gode menn men sunn psyke takler det bra, så man må bare være forsiktig når man siler ut

Anonymkode: 3d0d7...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...