Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #61 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke bare er dette ikke "fakta": Det er bare tull. Å skjelle noen ut grunnet avvisning skyldes sviktende regulering. Det er ikke i seg selv fundamentalt galt å skjelle noen ut, i den forstand at det er noe man "aldri skal gjøre". Derimot er det en handling som må vurderes ut fra det konkrete tilfelle, slik at respons avpasses til situasjon. Denne problemstillingen er altså relativ. Drap er absolutt. Det er aldri OK å drepe noen, så dette er ikke et spørsmål om å regulere respons ut fra situasjon men kun om du faktisk er utrustet med normal evne til å avstå fra handlinger du uansett aldri skal begå. Når du vurderer hvordan du skal reagere, da skal ikke drap dukke opp på menyen i det hele tatt. Så å drepe noen grunnet avvisning er ikke sviktende regulering, men derimot manglende grenser. Dette er helt spesifikt to forskjellige problemstillinger. Det ene er å velge en helt feil respons, altså en som ikke passer til den aktuelle situasjonen, mens det andre er å velge en helt sinnssyk respons som ikke passer til noen situasjon i det hele tatt. Det finnes ikke noen "slippery slope" fra utskjelling til drap, fordi drap krever mangel på noe annet enn hva malplassert utskjelling krever. Anonymkode: a9412...72e Det er helt greit at du mener det, jeg er uenig i det resonnementet. I bunn og grunn handler det om selvkontroll. At det er ulike terskler for å slenge dritt og begå drap, er ganske selvforklarende. Min konklusjon er den samme: Man mangler ressurser for å takle en gitt situasjon. At terskelen for å begå drap er høyere endrer ikke dette faktum for min del. Det er ofte en fin linje mellom å være ok med å utøve vold og at drap utføres. Er mange drap rundt om som er utført uten at dette var intensjonen i gjerningsøyeblikket. At du velger å skille dette i ulike begreper er helt greit det, for min del så handler ikke dette utelukkende om alvorlighetsgrad, men om grunnleggende menneskelige egenskaper. At noen mangler respekt for menneskeliv er en ting, men å si at prinsippet om selvkontroll og selvregulering ikke gjelder utskjelling så vel som drap synes jeg er feil å si. Det ene utelukker ikke det andre i min verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #62 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (6 minutter siden): Jeg er helt enig med deg i teorien. Men så er det dette igjen med realiteten da, som vi har vært inne på noen ganger. Dette handler ikke alltid om tolkning, men om erfaring. Hvis damene er utydelige så vil det prege hvordan mannen ser situasjonen. Mange menn har erfaringer med at damer gjør seg "kostbare" og at de må jobbe litt for det. Dette tenker jeg da at fører til at man enkelte ganger mistolker "parringsdans" og avvisning. Det er klart at man kanskje tenker at det er interesse, hvis damen før spilte spillet, selv om realiteten er en annen. De mennene som får flest damer, er også de mennene som er best på å lese kvinnenes oppførsel og signaler. Menn og kvinners roller i dette er ulikt. Kvinner blir oftest oppsøkt, og mannen er den som oppsøker. Dette gjør selvfølgelig at hvordan vi forholder oss til den andre parten er ulik. I en kvinnes hode vil det derfor kanskje være naturlig å tenke at nei betyr nei, mens mannen har en erfaring om at nei kan bety ja. Er enig i at det ikke burde være slik, men igjen så blir mange skadelidende av at enkelte damer er utydelige i sin kommunikasjon. Om menn føler at de har fått et svar de ikke er enig i som er nei da de håpet på ja, betyr jo ikke det at kvinner er utydelige eller egentlig ikke mener det de sier. Det betyr at man av og til kan overtales til å endre svaret sitt. I mitt hode er ja og nei ord med motsatt betydning, og selv om jeg selv åpenbart vet at man kan overtale noen til å endre mening, forstår jeg betydningen av ordene og mener ikke at om noen sier nei til meg, føler de muligens ja egentlig. Jeg kan absulutt prøve og av og til lykkes med å endre noens mening, men det betyr ikke at de egentlig mente ja, men var utydelig, men at jeg maste, var manipulerende og fikk viljen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #63 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Om menn føler at de har fått et svar de ikke er enig i som er nei da de håpet på ja, betyr jo ikke det at kvinner er utydelige eller egentlig ikke mener det de sier. Det betyr at man av og til kan overtales til å endre svaret sitt. I mitt hode er ja og nei ord med motsatt betydning, og selv om jeg selv åpenbart vet at man kan overtale noen til å endre mening, forstår jeg betydningen av ordene og mener ikke at om noen sier nei til meg, føler de muligens ja egentlig. Jeg kan absulutt prøve og av og til lykkes med å endre noens mening, men det betyr ikke at de egentlig mente ja, men var utydelig, men at jeg maste, var manipulerende og fikk viljen min. Selvfølgelig og jeg forstår tankegangen din. Ja og nei er to motsetninger helt klart. Problemet blir når nei kan bli til ja, og ja kan bli til nei. Da er ikke disse begrepene lenger absolutte eller hva? Enkelte liker oppmerksomheten fra menn, uavhengig av om de er interessert i mannen eller ikke. Dette fører da til at de indikerer at de er interessert selv om de ikke er det egentlig. Dette er en situasjon som mange menn har vært i, og bidrar nok til dette jeg har snakket om tidligere. Samtidig så er min erfaring at menn flest respekterer et nei. En annen ting som er verdt å nevne er at kvinner oftere enn menn, er flinkere til å tolke kroppsspråk. Dette vil da føre til at du kanskje forstår med en gang at venninnen din er totalt uinteressert i fyren som prøver å sjekke henne opp, uten at denne fyren nødvendigvis har forstått dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #64 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (5 minutter siden): Det er helt greit at du mener det, jeg er uenig i det resonnementet. I bunn og grunn handler det om selvkontroll. At det er ulike terskler for å slenge dritt og begå drap, er ganske selvforklarende. Min konklusjon er den samme: Man mangler ressurser for å takle en gitt situasjon. At terskelen for å begå drap er høyere endrer ikke dette faktum for min del. Det er ofte en fin linje mellom å være ok med å utøve vold og at drap utføres. Er mange drap rundt om som er utført uten at dette var intensjonen i gjerningsøyeblikket. At du velger å skille dette i ulike begreper er helt greit det, for min del så handler ikke dette utelukkende om alvorlighetsgrad, men om grunnleggende menneskelige egenskaper. At noen mangler respekt for menneskeliv er en ting, men å si at prinsippet om selvkontroll og selvregulering ikke gjelder utskjelling så vel som drap synes jeg er feil å si. Det ene utelukker ikke det andre i min verden. Det er ingenting å være uenig i her. Det er fundamental kvalitativ forskjell på å bomme på riktig respons for en gitt situasjon og å velge en respons som uansett ikke er riktig for noen situasjon. Det ene er å være sosialt klønete, det andre er å være gal. Dette er ikke en "terskel" som skiller disse to. Anonymkode: a9412...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #65 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingenting å være uenig i her. Det er fundamental kvalitativ forskjell på å bomme på riktig respons for en gitt situasjon og å velge en respons som uansett ikke er riktig for noen situasjon. Det ene er å være sosialt klønete, det andre er å være gal. Dette er ikke en "terskel" som skiller disse to. Anonymkode: a9412...72e Hvis du skal bli svært teoretisk og teknisk angående dette, så stemmer helt sikkert det. Jeg ser ikke like svart-hvitt på det. At drap er uopprettelig og et helt annet nivå er jeg selvfølgelig enig i. Prinsippet om selvbeherskelse står for min del. Selv om alvorlighetsgraden og grensene er ulike i dette tilfellet, så handler det overflatisk om at man ikke klarer å kontrollere seg i en gitt situasjon. Dette er tanker jeg har på et generelt nivå, og var ikke ment som et dypdykk inn i konkrete psykologiske teorier og volds-scenarioer av ulik alvorlighetsgrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #66 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig og jeg forstår tankegangen din. Ja og nei er to motsetninger helt klart. Problemet blir når nei kan bli til ja, og ja kan bli til nei. Da er ikke disse begrepene lenger absolutte eller hva? Enkelte liker oppmerksomheten fra menn, uavhengig av om de er interessert i mannen eller ikke. Dette fører da til at de indikerer at de er interessert selv om de ikke er det egentlig. Dette er en situasjon som mange menn har vært i, og bidrar nok til dette jeg har snakket om tidligere. Samtidig så er min erfaring at menn flest respekterer et nei. En annen ting som er verdt å nevne er at kvinner oftere enn menn, er flinkere til å tolke kroppsspråk. Dette vil da føre til at du kanskje forstår med en gang at venninnen din er totalt uinteressert i fyren som prøver å sjekke henne opp, uten at denne fyren nødvendigvis har forstått dette. Alle mennesker kan endre mening, men det betyr ikke at de er utydelige om de svarer ja eller nei. det betyr bare at av og til endrer man mening. Det at man ønsker at noen skal endre mening handler ikke om at man ikke forstår ordet nei, men at man vil bruke tid på å endre personens mening. Jeg tror kvinner er mer opptatt av om mannen de er sammen med liker dem, mens noen menn aksepterer at noen egentlig ikke finner dem attrktive, men om man maser kan noen overtales. Min erfaring er også at de fleste aksepterer et nei. Jeg tror heller ikke det å bli avvist og overgrep har en sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #67 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Alle mennesker kan endre mening, men det betyr ikke at de er utydelige om de svarer ja eller nei. det betyr bare at av og til endrer man mening. Det at man ønsker at noen skal endre mening handler ikke om at man ikke forstår ordet nei, men at man vil bruke tid på å endre personens mening. Jeg tror kvinner er mer opptatt av om mannen de er sammen med liker dem, mens noen menn aksepterer at noen egentlig ikke finner dem attrktive, men om man maser kan noen overtales. Min erfaring er også at de fleste aksepterer et nei. Jeg tror heller ikke det å bli avvist og overgrep har en sammenheng. Jeg tror vi er ganske enige her. Poenget mitt var kun at selv om du mener nei, så kan denne mannen ha erfaringer med andre damer hvor nei har betydd noe annet. Det handler ikke nødvendigvis om at du er utydelig, men at mannens tidligere erfaring forteller han at du kanskje bare gjør deg kostbar. I ditt tilfelle er dette helt sikkert feil, men i hans hodet kan det være noe annet. Så er det selvfølgelig noen som er slik du skildrer som bare nekter å ta hintet og maser og maser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #68 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (1 minutt siden): Jeg tror vi er ganske enige her. Poenget mitt var kun at selv om du mener nei, så kan denne mannen ha erfaringer med andre damer hvor nei har betydd noe annet. Det handler ikke nødvendigvis om at du er utydelig, men at mannens tidligere erfaring forteller han at du kanskje bare gjør deg kostbar. I ditt tilfelle er dette helt sikkert feil, men i hans hodet kan det være noe annet. Så er det selvfølgelig noen som er slik du skildrer som bare nekter å ta hintet og maser og maser. Jeg forstår absolutt konseptet med å forhandle, og at man kan overtale noen til å endre mening, men jeg forstår ikke at menn tenker at det å mase er noe kvinner ønsker og for å få mer av det, gjør vi oss kostbare. Jeg personlig vil ha så lite mas som mulig når det gjelder alle relasjonene i livet mitt, og jeg forstår ikke at noen liker å bli mast på enten det handler om å støvsuge eller gå på date. Om en mann investerer mas på meg tror jeg det har samme verdi som at jeg maser på en partner om å vaske vasken etter at han har barbert seg. Det er mulig han gjør det, men det er ikke hyggelig for noen av oss. I mitt hode burde alle etterlate badet i samme stand som man fant det, og om han glemmer å vaske etter seg, tror ikke jeg at han gjør seg interessant og er gira på at jeg skal mase om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #69 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Jeg forstår absolutt konseptet med å forhandle, og at man kan overtale noen til å endre mening, men jeg forstår ikke at menn tenker at det å mase er noe kvinner ønsker og for å få mer av det, gjør vi oss kostbare. Jeg personlig vil ha så lite mas som mulig når det gjelder alle relasjonene i livet mitt, og jeg forstår ikke at noen liker å bli mast på enten det handler om å støvsuge eller gå på date. Om en mann investerer mas på meg tror jeg det har samme verdi som at jeg maser på en partner om å vaske vasken etter at han har barbert seg. Det er mulig han gjør det, men det er ikke hyggelig for noen av oss. I mitt hode burde alle etterlate badet i samme stand som man fant det, og om han glemmer å vaske etter seg, tror ikke jeg at han gjør seg interessant og er gira på at jeg skal mase om det. Jeg er helt enig med deg jeg. Jeg tror nok ikke menn flest har lyst til å mase, men enkelte opplever kanskje at de må det hvis det skal bli noe av. Ikke godt å si. Hadde vært veldig deilig generelt om vi hadde levd i en verden der alle hadde tatt hensyn til hverandre, dessverre så er vi ikke der i 2023. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #70 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Beautylover skrev (12 minutter siden): Jeg er helt enig med deg jeg. Jeg tror nok ikke menn flest har lyst til å mase, men enkelte opplever kanskje at de må det hvis det skal bli noe av. Ikke godt å si. Hadde vært veldig deilig generelt om vi hadde levd i en verden der alle hadde tatt hensyn til hverandre, dessverre så er vi ikke der i 2023. Kvinner har heller ikke lyst til å mase. Det er et virkemiddel for å oppnå noe. Det er delvis effektivt, men det lager dårlig stemning. Jeg lurer på hva som hadde vært en god måte å avvise en mann på som både gjorde at han forstod svaret, men som heller ikke gjør at mannen føler at han blir behandlet dårlig eller at kvinnen er respektløs? Endret 3. desember 2023 av Helene1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #71 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (7 minutter siden): Jeg er helt enig med deg jeg. Jeg tror nok ikke menn flest har lyst til å mase, men enkelte opplever kanskje at de må det hvis det skal bli noe av. Ikke godt å si. Hadde vært veldig deilig generelt om vi hadde levd i en verden der alle hadde tatt hensyn til hverandre, dessverre så er vi ikke der i 2023. Det kan ende opp som overgrep. Ikke lurt. Hva skal kvinner gjøre da, for å unngå at slike menn ikke tar nei for nei, når de faktisk mener det? Hva om hun er redd for å bli aggresiv? Anonymkode: cd1d8...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #72 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Kvinner har heller ikke lyst til å mase. Det er et virkemiddel for å oppnå noe. Det er delvis effektivt, mendet lager dårlig stemning. Jeg lurer på hva som hadde vært en god måte å avvise en mann på som både gjorde at han forstod svaret, men som heller ikke gjøt at mannen føler at han blir behandlet dårlig eller at kvinnen er respektløs? Det er svært vanskelig å svare på, man vet jo aldri hvordan personen vil reagere. Personlig tenker jeg at det beste er å være høflig og avvisende på en og samme gang. Noe som: "Det er veldig hyggelig altså, men jeg er ikke interessert". Tenker at så lenge mannen ikke føler seg ydmyket eller blir snakket til nedlatende, så tror jeg 9.9/10 menn vil akseptere det. Den siste 0.1% tror jeg dessverre vil takle det dårlig uansett. Litt det vi var inne på i stad med at enkelte må lære seg å takle nederlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #73 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan ende opp som overgrep. Ikke lurt. Hva skal kvinner gjøre da, for å unngå at slike menn ikke tar nei for nei, når de faktisk mener det? Hva om hun er redd for å bli aggresiv? Anonymkode: cd1d8...38e Det er jo dessverre det som er en del av problemet. Avvis på en høflig og tydelig måte. Noe mer enn det kan man ikke gjøre. Det er dessverre slik at noen vil takle det dårlig uansett. Men jeg tror at mesteparten vil akseptere det, så lenge de ikke opplever avvisningen som ufin. Har sett mange situasjoner på byen hvor enkelte damer har vært direkte ufine. Himlet med øynene og latterliggjort mannen foran venninner. I slike situasjoner mener jeg at man konstruerer situasjonen selv. De aller fleste er heldigvis snillere enn det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #74 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (4 minutter siden): Det er jo dessverre det som er en del av problemet. Avvis på en høflig og tydelig måte. Noe mer enn det kan man ikke gjøre. Det er dessverre slik at noen vil takle det dårlig uansett. Men jeg tror at mesteparten vil akseptere det, så lenge de ikke opplever avvisningen som ufin. Har sett mange situasjoner på byen hvor enkelte damer har vært direkte ufine. Himlet med øynene og latterliggjort mannen foran venninner. I slike situasjoner mener jeg at man konstruerer situasjonen selv. De aller fleste er heldigvis snillere enn det da. Jeg er klar over at det finnes både kvinner og menn som holder beilere på gress for egen bekreftelse, men jeg mener bestemt at om noen ikke er like gira på deg som du er på dem, er det ikke du som vinner om du overtaler dem, men man tar til takke med noen som kan like oppmerksomheten, men ikke nødvendigvis personen. Jeg mener at menn spesielt burde sette høyere krav for å finne en partner. Jeg tror ikke på masing, men jeg tror at det å bli avvist på en vanlig måte er noe alle må tåle, og når man skal finne en partner bør man finne en som ikke spiller spill. Jobben i et forhold er ikke å få noen på kroken, men finne en man kan leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #75 Del Skrevet 3. desember 2023 LadeJarl skrev (5 timer siden): 😂🙈...For noe tull! Jeg har blitt avvist massevis av ganger og aldri tatt det med noe annet enn et smil..Menn som surner fordi de blir avvist er idioter helt enkelt. I en annen tråd skrev du at du har knapt vært singel i voksen alder, og at du hadde avvist Hollywood-stjerner selv. Hva er sannheten av disse to innleggene? Anonymkode: 187d6...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #76 Del Skrevet 3. desember 2023 Alfon skrev (5 timer siden): Avslag fra noen som er lavere på en utseende-skala enn deg selv slår hardere enn hvis hun er høyere på skalen. Jeg blir mer skuffa av å bli avvist av ei mindre pen dame enn ei fin ei. Føler ikke at jeg blir sint men mer skuffa, Tenker da på en skala fra 1-10. 1 =stygg og 10 Supermodel. Jeg selv ser på meg selv som litt over middels. 5 til 6 på en god dag:) Det virker som du tror avvisning alltid er knyttet til utseende, for hvorfor skulle du ellers bli så fornærmet over at en du anser som mindre pen enn deg selv, avviser deg? Anonymkode: 2827a...404 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #77 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Helene1982 skrev (9 minutter siden): Jeg er klar over at det finnes både kvinner og menn som holder beilere på gress for egen bekreftelse, men jeg mener bestemt at om noen ikke er like gira på deg som du er på dem, er det ikke du som vinner om du overtaler dem, men man tar til takke med noen som kan like oppmerksomheten, men ikke nødvendigvis personen. Jeg mener at menn spesielt burde sette høyere krav for å finne en partner. Jeg tror ikke på masing, men jeg tror at det å bli avvist på en vanlig måte er noe alle må tåle, og når man skal finne en partner bør man finne en som ikke spiller spill. Jobben i et forhold er ikke å få noen på kroken, men finne en man kan leve med. Akkurat dette tenker jeg også, vær den du er og ikke prøv å være noen andre. Da er sannsynligheten større for at du finner en som liker deg for den du er, og kanskje liker mye av det samme. Tror nok mange menn (og sikkert kvinner) tar til takke med noen som de egentlig ikke passer med, fordi de er redd for å ende opp alene. En annen ting jeg alltid har stusset på er de som blir sammen med noen de har kjent i 2-3 uker. Er ikke i nærheten av nok tid til å bli ordentlig kjent med hverandre. Ingen bombe for min del når jeg hører at disse forholdene ryker for å si det sånn. Det som er enda mer uforståelig er når denne aktuelle personen en måned senere har enda en ny kjæreste, og samme visa gjentar seg gang etter gang... Endret 3. desember 2023 av Beautylover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #78 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (Akkurat nå): Akkurat dette tenker jeg også, vær den du er og ikke prøv å være noen andre. Da er sannsynligheten større for at du finner en som liker deg for den du er, og kanskje liker mye av det samme. Tror nok mange menn (og sikkert kvinner) tar til takke med noen som de egentlig ikke passer med, fordi de er redd for å ende opp alene. En annen ting jeg alltid har stusset på er de som blir sammen med noen de har kjent i 2-3 uker. Er ikke i nærheten av nok tid til å bli ordentlig kjent med hverandre. Ingen bombe for min del når jeg hører at disse forholdene ryker for å si det sånn. Det som er enda mer uforståelig er når denne aktuelle personen en måned senere har enda en ny kjæreste, og samme visa gjentar seg gang etter gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #79 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I en annen tråd skrev du at du har knapt vært singel i voksen alder, og at du hadde avvist Hollywood-stjerner selv. Hva er sannheten av disse to innleggene? Anonymkode: 187d6...1de De utelukker jo ikke hverandre. Knapt vært singel betyr ikke, aldri singel. Å det går an å være utro, desverre. Ikke at jeg anklager den utpekte for det. Å ha avvist noen, selv hollywood stjerner, betyr ikke at noen aldri kan ha blitt avvist av noen. Situasjonelle faktorer og smak og behag gjelder for alle, uansett stjerne status, jobb, utsendet. Anonymkode: cd1d8...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #80 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (2 minutter siden): Akkurat dette tenker jeg også, vær den du er og ikke prøv å være noen andre. Da er sannsynligheten større for at du finner en som liker deg for den du er, og kanskje liker mye av det samme. Tror nok mange menn (og sikkert kvinner) tar til takke med noen som de egentlig ikke passer med, fordi de er redd for å ende opp alene. En annen ting jeg alltid har stusset på er de som blir sammen med noen de har kjent i 2-3 uker. Er ikke i nærheten av nok tid til å bli ordentlig kjent med hverandre. Ingen bombe for min del når jeg hører at disse forholdene ryker for å si det sånn. Det som er enda mer forståelig er når denne aktuelle personen en måned senere har enda en ny kjæreste, og samme visa gjentar seg gang etter gang... Jeg mener at behov for bekreftelse er noe alle burde være opptatt av både i seg selv og andre. En partner som stadig trenger bekreftelse fra ukjente vil oftere være utro og en partner som hele tiden trenger bekreftelse fra sin partner er ofte usikker på seg selv og er redd for å bli forlatt. Jeg merker meg også folk som aldri er single og går inn i et nytt forhold nesten før det gamle er over, og jeg tror nok det er noen som fungerer dårlig alene, men det er også noen som inviterer inn alt de finner som svinser rundt dem. Og det er ofte disse menneskene som velger samme person gang etter gang, men ikke forstår hvorfor det ikke fungerer, mens alle som står litt utenfor ser hva de gjør feil ekstremt tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå