totti_1 Skrevet 3. desember 2023 #21 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søskenbarnet mitt ble drept av eks-samboern sin etter hun slo opp med han, det her er hverdag for mange. Men vi er enige om det. Dont you worry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #22 Del Skrevet 3. desember 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det er litt tilfeldig at du opplever at kvinner tar det bedre. Jeg syns stort sett menn tar avvisningen bra og mye bedre enn meg som kvinne🥴. Jeg kan bli fryktelig pinlig dramatisk. Det handler jo også en del om følelser. Alle tar avvisning bra om de ikke er så interessert. Anonymkode: 84084...044 Enig med deg. De færreste av oss dater "et representativt utvalg av menn og kvinner". Så man skal være forsiktig med å generalisere. Og som regel modnes man jo også over tid. Man lærer både bedre hvem man bør date og hvordan man skal takle situasjoner. Så det er ikke kun kjønn som avgjør, også alder vil påvirke datingerfaringen. Samme kan gjelde med hvilket miljø man er i, man kan kan være i ulike miljøer i ulike faser av livet. Også kan samme situasjon tolkes ulikt avhengig av personen det er snakk om. Kanskje blir man mindre rett av å bli stalket av en liten kvinne enn en stor mann. Anonymkode: 1abee...305 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #23 Del Skrevet 3. desember 2023 totti_1 skrev (3 minutter siden): Jeg skriver jo at da ser jeg bort i fra kriminelle saker. Men hva jeg og du ser i hverdagen vår. Det som generelt er forskjellen er at menn føler seg avvist av kvinner de ikke kjenner, mens kvinner oftere føler seg avvist av menn de har investert noe tid sammen med, men som forsvinner etter at de har sagt at de er interessert. Dette er veldig generelt og gjelder overhodet ikke alle eller de fleste. Det sies ofte at menns største frykt er å bli avvist og kvinners største frykt er å bli drept. Og jeg tror at det handler om ulike ting når man blir avvist – generelt. Jeg tror at menn ofte føler at deres ego blir krinket, mens kvinner føler at mannen hadde uærlige intensjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #24 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (5 minutter siden): Jeg tror alle føler seg såret når man innser at man ikke blir vurdert som god nok, tror du ikke? Du hadde vel ikke reagert utelukkende positivt du heller om alle du var interessert i avslo deg blankt? Folk er forskjellige, noen er veldig vokale om det, noen spiller en rolle der og da, men baksnakker senere, noen tar det greit og går videre. Å sette mennesker i bås basert på om de har innover- eller utovertiss, er lite matnyttig og gjør ingen av oss noen tjenester. Hvis noen aviser meg tenker jeg at jeg ikke er deres type og går videre i livet. Alle har sine preferanser på hvem de tiltrekkes av og det er okei. Selvfølgelig kan man føle seg såret som du sier, men det er ingen unnskyldning for å være stygg i oppførselen mot andre. Man kan være såret uten å reagere med raseri og personangrep. Jeg prøver ikke å sette noen i en bås, ingen påstander stemmer 100% for alle innenfor en gruppe. Men det kan allikevel være et urovekkende stort antall innenfor gruppen det gjelder. Det er dermed fortsatt et problem selv om ikke gjelder alle. Anonymkode: a1af6...e93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 3. desember 2023 #25 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Spot on det, Helene1982 Endret 3. desember 2023 av totti_1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #26 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis noen aviser meg tenker jeg at jeg ikke er deres type og går videre i livet. Alle har sine preferanser på hvem de tiltrekkes av og det er okei. Selvfølgelig kan man føle seg såret som du sier, men det er ingen unnskyldning for å være stygg i oppførselen mot andre. Man kan være såret uten å reagere med raseri og personangrep. Jeg prøver ikke å sette noen i en bås, ingen påstander stemmer 100% for alle innenfor en gruppe. Men det kan allikevel være et urovekkende stort antall innenfor gruppen det gjelder. Det er dermed fortsatt et problem selv om ikke gjelder alle. Anonymkode: a1af6...e93 Som jeg skriver så har jeg heller ikke sagt at det er greit, men at jeg kan forstå bakgrunnen. Jeg er som deg og går videre, men det er ikke alle som har lært den leksen. Dette gjelder jo i mange ulike situasjoner, ikke bare innen dating. Du har helt sikkert møtt på folk som ikke tåler at noen er morsommere, noen som blir sinte hvis de tar feil om noe osv. Dette er jo liknende trekk bare i en annen drakt om du skjønner? Jeg tror at nøkkelen er å akseptere at verdenen ikke er perfekt. Sier ikke at man skal like det, eller la folk komme unna med ting, men rett og slett ikke bruke energi på det. Jeg skulle ønske at våpen ikke eksisterte, men jeg innser også at dette er utopi, derfor velger jeg heller å parkere den tanken lengst bak i "hjerne-kjelleren". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #27 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Typisk kvinnetråd Hvorfor er det slik at ( legg inn negative egenskaper om menn som ikke stemmer) fordi jeg (legg inn anekdoter fra deres lille liv og presenter det som fakta) kjære kvinner, når det gjelder avvisning fra det andre kjønn, eller kritikk for den slags skjyld så er det soleklart kvinner som tar avvisning hardest og forskning backer det opp. Menn blir avvist daglig og har det helt fint, over to the next kvinner går hjem, spiser 3 kg is og griner seg i søvn om de blir avvist og er generelt sett big pussies. forskningen : A study from February 2022 shows that women tend to be more sensitive to rejection than men, and they are more prone to being anxious about forming and maintaining relationships with others Analyses of variance revealed gender differences: men anticipated a less negative and more positive affective response to sexual rejection than women did. Men also reported they would experience a more positive than negative affective response after supposedly being sexually rejected. så kjære kvinner, før dere igjen i alle disse trådene om menn begynner med gjetninger, konspirasjonsteorier og anekdoter....vær så snill, i en diskusjon bruker vi fakta, studier og logisk tankegang. følelser, personlige meninger og anekdoter er ikke bevis dette er grunnen til at menn styrer verden Anonymkode: f7ad8...320 Dette er det minst vitenskapelige innleget jeg har sett i mitt liv. Dette er grunnen til at du blir avvist. Det du sier gir ikke mening selv om du skriver på engelsk. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #28 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (29 minutter siden): Det er vel litt vanskelig å vite hvis man er kvinne selv tror du ikke? Dette er jo generelt et problem for oss alle, at vi har ikke selv opplevd hvordan det er å være det motsatte kjønn. Derfor er det vanskelig å forstå hva motparten føler og opplever til daglig. Uten at dette er noen unnskyldning, så er nok også mange menn frustrerte over at de sliter med å få napp på sjekkemarkedet, og at dette går utover kvinnen. Dette gjør det ikke greit, men kan være en årsak til hvorfor den enkelte reagerer som den gjør. Tror vi alle skal gjøre et forsøk på å tenke over hvorfor enkelte mennesker reagerer slik de gjør, uten at vi trenger å være enige eller synes at det er grei oppførsel av den grunn. Selvfølgelig, de fleste har mer kunnskap innenfor sitt eget kjønn enn der motsatte. Men mange har jo uansett venner av begge kjønn som forteller om sine opplevelser. Det stemmer også statistisk sett at menn tåler avisning dårligere enn kvinner. Statestikk innenfor overgrep, æredrap, stalking, vold og trakkasering er noen eksempler på det. Menn er overreprensentert innenfor disse kategoriene. Alle har sine grunner til hvorfor de gjør tingene de gjør. Men med den logikken kan man jo stortsett unnskylde alt? På et punkt velger man selv om man vil være et godt menneske eller ikke, alle har en trist historie. Å bli utsatt belastende opplevelser, får meg til å ville være alt annet et slem mot andre. Anonymkode: a1af6...e93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #29 Del Skrevet 3. desember 2023 Menn er vel kanskje mer opplært i at den eneste akseptable følelsen er sinne, så når de blir avvist, noe som jo er sårende, så reagerer de med den eneste følelsen de har blitt lært opp til er greit at de uttrykker. Mens kvinner kanskje kan vise mer såre følelser. Anonymkode: e1b6b...76b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #30 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene1982 skrev (45 minutter siden): Jeg mener at dette er en sosial egenskap vi ikke øver nok på lenger. Det å bli avvist er ikke en urettferdighet som rammer noen, men et faktum av at det er ikke alle som liker deg eller ser dine egenskaper på samme måte som du ser dem selv. Om foreldre sier til barna sine at de andre tik feil hver gang noen ikke vil leke med barnet deres eller at konkurransen var urettferdig hver gang ikke barnet vinner, lærer vi ikke at det er ok å ikke bli likt, valgt av alle og det reflekterer ikke ødvendigvis oss som person, men at vi ikke blir likt av alle. Vi kan jobbe med oss selv for å bli valgt/likt av flere, men alle blir avvist gjennom livet, og av og til er det vondt. Man må slutte å forvente å bli heiet på hele livet. Når ble det krise å oppleve vanskelige følelser? Godt skrevet. Alle opplever å bli avisst på en eller annen måte. Bare fordi man liker noen, betyr det ikke at den andre personen er forpliktet til å gi deg en sjanse. Anonymkode: a1af6...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #31 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn er vel kanskje mer opplært i at den eneste akseptable følelsen er sinne, så når de blir avvist, noe som jo er sårende, så reagerer de med den eneste følelsen de har blitt lært opp til er greit at de uttrykker. Mens kvinner kanskje kan vise mer såre følelser. Anonymkode: e1b6b...76b Faktisk aldri opplevd at menn har blitt sint av å bli avvist. De få jeg har avvist som tok på vei på en måte jeg opplevde truende ble plagsom og pågående. Ikke sint. De bare fortsatte å ta kontakt og tok ikke nei for ett nei før jeg truet med anmeldelse. Anonymkode: 84084...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #32 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig, de fleste har mer kunnskap innenfor sitt eget kjønn enn der motsatte. Men mange har jo uansett venner av begge kjønn som forteller om sine opplevelser. Det stemmer også statistisk sett at menn tåler avisning dårligere enn kvinner. Statestikk innenfor overgrep, æredrap, stalking, vold og trakkasering er noen eksempler på det. Menn er overreprensentert innenfor disse kategoriene. Alle har sine grunner til hvorfor de gjør tingene de gjør. Men med den logikken kan man jo stortsett unnskylde alt? På et punkt velger man selv om man vil være et godt menneske eller ikke, alle har en trist historie. Å bli utsatt belastende opplevelser, får meg til å ville være alt annet et slem mot andre. Anonymkode: a1af6...e93 Helt klart ingen skal bli behandlet dårlig uavhengig av kjønn, men det er dessverre noe jeg tviler på at vi kan bli helt kvitt. Mener heller ikke at forståelsen skal bidra til å unnskylde, men å forstå årsakene bak. Da blir det i det minste litt mer forståelig når reaksjonen kommer. Nå er ikke jeg noen statistisk ekspert eller har innsikt i funnene du legger fram her, men tenker vel at det kanskje blir litt enkelt å konkludere med det ut i fra det du nevner. Overgrep kan drives av noe helt annet enn avslag, og kan bunne i noe dypere. Æresdrap setter ikke jeg i sammenheng med avslag, men heller en meningsløs kultur der status er viktigere enn menneskeliv. Stalking er det også mange som hevder at bunner i helt andre ting, selv om det nok i enkelte tilfeller også kan ha med avslag å gjøre. Vold er som du sier menn mer disponert for, og det bygger jo på produksjonen av testosteron. Igjen ingen unnskyldning men en forklaring. Trakassering er jeg uenig med deg i. Kvinner bruker sjelden vold, men er nok mer villige til å utøve psykisk vold og ryktespredning enn menn, som jeg vil hevde er en form for trakassering. Uansett så er konklusjonen at alle burde lære den harde realiteten at man ikke kan bli likt av alle, eller få det man vil ha til enhver tid. Verden hadde nok vært et bedre sted om de fleste av oss hadde gitt slipp på bagateller, som i det store og hele ikke betyr stort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #33 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15162085/ Jeg har fakta og studier på bordet, du har personlige meninger, føleri, anekdoter og er en kjent mannehater på forumet her. Du har ingenting å backe opp med her Jeg har presentert 2 studier, hva har du? Anonymkode: f7ad8...320 Jeg har ikke en studentoppgave fra Nederland med 120 deltagere mellom 18 og 30 som selvrapporterer hvordan de håndterer avvisning – du har rett i det. Det er ikke viktig for meg om kvinner eller menn har mest problemer med avvisning, men at de som har problemer med det, og ønsker å ikke ha det sånn kan øve på å takle det bedre. Det jeg kan presentere er at du kaller meg en kjent mannehater. Og at du presenterer studieoppgaver som fakta. Som sagt er det ikke viktig for meg om kvinner eller menn "vinner" tittelen om å bli mest krenket av å bli avvist, men hvordan folk kan bli tryggere i seg selv slik at de tåler det bedre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #34 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor skulle ikke det skje i like stor grad for menn? Jeg kunne kanskje gått med på at menn kan reagere mer truende, ved avvisning, mens kvinner tenderer mer til drama. Men jeg syns det er søkt å hevde at kvinner tåler avvisning bedre enn menn. Anonymkode: 84084...044 Google er gratis, statestikk motbeviser det du sier. Hvis menn tåler avisning bedre hvorfor er de da overreprensentert innenfor alle former for overgrep, vold, stalking og hevndrap? Hele verden rundt. Anonymkode: a1af6...e93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #35 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Menn er vel kanskje mer opplært i at den eneste akseptable følelsen er sinne, så når de blir avvist, noe som jo er sårende, så reagerer de med den eneste følelsen de har blitt lært opp til er greit at de uttrykker. Mens kvinner kanskje kan vise mer såre følelser. Anonymkode: e1b6b...76b Her tror jeg du er inne på noe. Menn blir i oppveksten flasket opp til at man ikke skal diskutere følelser og klage over ting. Dette kan også dessverre slå negativt ut i kontakt med kvinner. Mange kvinner (ikke alle) opplever slike menn som svake og mindre tiltrekkende enn disse "alfaene". Tror nok mange menn sitter med bekymringer og frustrasjon som de føler at de ikke får ventilert. Dette fører nok dessverre til at enkelte gjør svært uheldige ting når det endelig renner over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #36 Del Skrevet 3. desember 2023 Tror du leter på feil plass etter menn 😂 Anonymkode: fa53a...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #37 Del Skrevet 3. desember 2023 Beautylover skrev (6 minutter siden): Helt klart ingen skal bli behandlet dårlig uavhengig av kjønn, men det er dessverre noe jeg tviler på at vi kan bli helt kvitt. Mener heller ikke at forståelsen skal bidra til å unnskylde, men å forstå årsakene bak. Da blir det i det minste litt mer forståelig når reaksjonen kommer. Nå er ikke jeg noen statistisk ekspert eller har innsikt i funnene du legger fram her, men tenker vel at det kanskje blir litt enkelt å konkludere med det ut i fra det du nevner. Overgrep kan drives av noe helt annet enn avslag, og kan bunne i noe dypere. Æresdrap setter ikke jeg i sammenheng med avslag, men heller en meningsløs kultur der status er viktigere enn menneskeliv. Stalking er det også mange som hevder at bunner i helt andre ting, selv om det nok i enkelte tilfeller også kan ha med avslag å gjøre. Vold er som du sier menn mer disponert for, og det bygger jo på produksjonen av testosteron. Igjen ingen unnskyldning men en forklaring. Trakassering er jeg uenig med deg i. Kvinner bruker sjelden vold, men er nok mer villige til å utøve psykisk vold og ryktespredning enn menn, som jeg vil hevde er en form for trakassering. Uansett så er konklusjonen at alle burde lære den harde realiteten at man ikke kan bli likt av alle, eller få det man vil ha til enhver tid. Verden hadde nok vært et bedre sted om de fleste av oss hadde gitt slipp på bagateller, som i det store og hele ikke betyr stort. Er viktig å forstå årsakene til hvorfor mennesker handler som de gjør, det er jeg helt enig i. Jeg tror heller ikke dette er noe vi 100% kan bli kvitt. Men å sette fokus på ting man vil forandre i et samfunn sosialt, har jo bidrat til endring gjennom hele verdenshistorien. Du sier overgrep kan drives av noe helt annet en avslag? Et overgrep er jo ikke et overgrep om personen sier ja, overgrep er jo bokstavelig talt å ikke akseptere nei? Altså avvisning. Akkurat samme med stalking, hvem stalker noen som vil ha deg i livet sitt? Altså avvisning det og. Enig i at det nok er mange mørketall på trakkasering mot menn, men menn er allikevel overrepresentert. Du går kanskje litt mot din egen logikk også når du sier at den harde realiteten er at man ikke kan bli likt av alle? Er jo netopp det som er mitt poeng. Man kan ikke bli likt av alle, derfor kan man oppføre seg saklig å akseptere nei. Å bagatellisere dette er vel også å ta det litt langt? Er jo en grunn til at kvinner har blitt undertrykkt gjennom det meste av historien. Er først nå i moderne tid ting begynner å endre seg, men det er fortsatt et problem når hver femte kvinne oppgir at de har vært utsatt for et overgrep minst en gang iløpet av livet. Dette er tall fra Norske kvinner. Anonymkode: a1af6...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #38 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At du prøver å diskreditere studien fordi det var "studenter" og studier var selvrapporterende som mange andre studier er hjelper ikke. Jeg leverte fakta og statistikk og du forsetter med personlige meninger og anekdoter. Har levert utdrag fra 3 forskjellige studier nå i den første kommentaren menmen, du tapte denne vertfall kvinner☕ Anonymkode: f7ad8...320 Har du selv lest studiene du linker til? Som er helt uten verdi mer enn en test i et ukeblad da n=tallet er lavt det er basert på en quiz og om du leser handler om sexuell avvisning og ikke å bli avvist for å etablere en relasjon med en ukjent. Jeg er usikker på hvorfor dette er en konkurranse og hva vi konkurrerer om eller i. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #39 Del Skrevet 3. desember 2023 Helene1982 skrev (42 minutter siden): Dette er det minst vitenskapelige innleget jeg har sett i mitt liv. Dette er grunnen til at du blir avvist. Det du sier gir ikke mening selv om du skriver på engelsk. Helene1982 skrev (29 minutter siden): Jeg har ikke en studentoppgave fra Nederland med 120 deltagere mellom 18 og 30 som selvrapporterer hvordan de håndterer avvisning – du har rett i det. Det er ikke viktig for meg om kvinner eller menn har mest problemer med avvisning, men at de som har problemer med det, og ønsker å ikke ha det sånn kan øve på å takle det bedre. Det jeg kan presentere er at du kaller meg en kjent mannehater. Og at du presenterer studieoppgaver som fakta. Som sagt er det ikke viktig for meg om kvinner eller menn "vinner" tittelen om å bli mest krenket av å bli avvist, men hvordan folk kan bli tryggere i seg selv slik at de tåler det bedre. Fyren bruker studentoppgaven som facts og har åpenbart aldri vært inne på statistisk sentralbyrå å lest. Morsomt. Anonymkode: a1af6...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautylover Skrevet 3. desember 2023 #40 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er viktig å forstå årsakene til hvorfor mennesker handler som de gjør, det er jeg helt enig i. Jeg tror heller ikke dette er noe vi 100% kan bli kvitt. Men å sette fokus på ting man vil forandre i et samfunn sosialt, har jo bidrat til endring gjennom hele verdenshistorien. Du sier overgrep kan drives av noe helt annet en avslag? Et overgrep er jo ikke et overgrep om personen sier ja, overgrep er jo bokstavelig talt å ikke akseptere nei? Altså avvisning. Akkurat samme med stalking, hvem stalker noen som vil ha deg i livet sitt? Altså avvisning det og. Enig i at det nok er mange mørketall på trakkasering mot menn, men menn er allikevel overrepresentert. Du går kanskje litt mot din egen logikk også når du sier at den harde realiteten er at man ikke kan bli likt av alle? Er jo netopp det som er mitt poeng. Man kan ikke bli likt av alle, derfor kan man oppføre seg saklig å akseptere nei. Å bagatellisere dette er vel også å ta det litt langt? Er jo en grunn til at kvinner har blitt undertrykkt gjennom det meste av historien. Er først nå i moderne tid ting begynner å endre seg, men det er fortsatt et problem når hver femte kvinne oppgir at de har vært utsatt for et overgrep minst en gang iløpet av livet. Dette er tall fra Norske kvinner. Anonymkode: a1af6...e93 Jeg tror du misforstår litt hva jeg vil fram til her. At handlingen overgrep er å ta seg til rette er jeg enig i, men det er ikke mitt poeng. Poenget er at personen som utfører overgrepet kan være drevet av andre årsaker. Dette kan være traumatiske opplevelser, seksuelt misbruk i barndommen osv. Altså så er årsaken til selve overgrepet ikke nødvendigvis frykten/sinnet over avslaget isolert sett. Stalking er litt i samme gate. Du har helt rett i at enkelte tilfeller av stalking handler om avvisning, men av det lille jeg har lest om emnet, så kan det også være underliggende psykologiske problemer som ligger bak. Altså er ikke nødvendigvis avslaget årsaken i seg selv, men en trigger på det underliggende. Ikke at jeg tenker det er greit altså, bare så det er sagt. Konklusjonen min var vel mer en generell betraktning om livet og ikke nødvendigvis om akkurat dette vi diskuterte. Kom kanskje ikke så klart fram, så det har jeg ingen problemer med å ta selvkritikk på. Dette med undertrykkelse blir jo subjektivt igjen og er en interessant diskusjon. I enkelte verdensdeler og epoker så har nok mange kvinner blitt undertrykt ja, det er ingen stor hemmelighet. Samtidig så kan man jo spørre seg om kvinnene på 50-tallet som en enhet følte seg undertrykt fordi mannen var den som var i arbeid. Er nok mange som også var fornøyd med å kunne ha tid til å pleie hjem og ha masse tid til barna, uten at jeg skal være bastant her. Er vel mer at jeg er en som ofte tenker at ting er litt mer komplisert enn vi ofte tror, og at det ofte er mange faktorer som til slutt utgjør sluttsummen. De tingene vi verdsetter i dag, var ikke nødvendigvis like viktig for mennesker som levde i en annen tid og vice versa. Endret 3. desember 2023 av Beautylover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå