Gå til innhold

Hvorfor blir mange menn så sinte av å bli avist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har noen innspill eller tanker på hvorfor dette skjer. Dette er noe jeg har merket av både personlig erfaring og av mange andre kvinners opplevelser. 
Jeg dater både kvinner og menn, men har mine preferanser på hva jeg tiltrekkes av slik som alle andre. Jeg har aldri opplevd at en kvinne har reagert med sinne og upassende oppførsel av å bli avist. Selvfølgelig kan man bli lei seg, men de tar det alltid på en fin og passende måte. 
Menn derimot, har opplevd skremmende mange negative reaksjoner, selv om jeg er bare hyggelig i måten jeg sier det på. Sekundet man sier nei, blir man kallt de styggeste skjellsordene om både utseende og personlighet. Mange fortsetter å prøve seg om og om igjen etter man klart har sagt nei. Noen blir til og med så sinte at de begynner å spre falske rykter om deg og snakke styggt bak ryggen din.

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle menn. Mange menn er bare hyggelige når du takker nei. Men det er også urovekkende mange som ikke aksepterer å bli avist. Er det noen sosiale,kulturelle eller genetiske grunner til dette?  

Anonymkode: a1af6...e93

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Small-dick-energy.☺️🤗 Ikke bry deg, hans iissues med seg selv og «manndommen», er ikke dine issues. 

Anonymkode: 0a141...ecf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt tilfeldig at du opplever at kvinner tar det bedre. Jeg syns stort sett menn tar avvisningen bra og mye bedre enn meg som kvinne🥴. Jeg kan bli fryktelig pinlig dramatisk. Det handler jo også en del om følelser. Alle tar avvisning bra om de ikke er så interessert.

Anonymkode: 84084...044

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror det er litt tilfeldig at du opplever at kvinner tar det bedre. Jeg syns stort sett menn tar avvisningen bra og mye bedre enn meg som kvinne🥴. Jeg kan bli fryktelig pinlig dramatisk. Det handler jo også en del om følelser. Alle tar avvisning bra om de ikke er så interessert.

Er enig med deg her. Synes det er en uting at man legger dette på menn som et kjønn. Dette handler om personlige erfaringer og personlighet hos den enkelte. Jeg kjenner både menn og kvinner som tar avslag svært bra og svært dårlig. En eks av meg (kvinne) sa rett ut til meg da jeg gjorde det slutt, at hun kom til å snakke dritt om meg for å komme over meg. Heldigvis tar ikke jeg meg nær av sånt, og kunne aldri gjort dette selv. 

Anonymkode: bfeb1...e83

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn som er veldig aktiv (og velykkede) på dating markedet har opparbeidet seg et så massivt ego,at bare det minste tilbakeslag eller antydning til avvisning tilter hele virkeligheten deres. Derfor.

Endret av Fant80
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslag fra noen som er lavere på en utseende-skala enn deg selv slår hardere enn hvis hun er høyere på skalen.

Jeg blir mer skuffa av å bli avvist av ei mindre pen dame enn ei fin ei.

Føler ikke at jeg blir sint men mer skuffa,

Tenker da på en skala fra 1-10. 1 =stygg og 10 Supermodel.

Jeg selv ser på meg selv som litt over middels. 5 til 6 på en god dag:)

Endret av Alfon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig med deg her. Synes det er en uting at man legger dette på menn som et kjønn. Dette handler om personlige erfaringer og personlighet hos den enkelte. Jeg kjenner både menn og kvinner som tar avslag svært bra og svært dårlig. En eks av meg (kvinne) sa rett ut til meg da jeg gjorde det slutt, at hun kom til å snakke dritt om meg for å komme over meg. Heldigvis tar ikke jeg meg nær av sånt, og kunne aldri gjort dette selv. 

Anonymkode: bfeb1...e83

Barnslig oppførsel av den kvinnen, men dette er snakk om et samlivsbrudd? Kanskje litt annderledes enn å klikke totalt på ukjente mennesker? Finnes alltid slike folk innenfor begge kjønn, det har du rett i. Men det er et faktum at nesten alle kvinner har en eller flere slike opplevelser, dette skjer ikke i nærheten av like stor grad med menn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

&@12&@ skrev (3 minutter siden):

Barnslig oppførsel av den kvinnen, men dette er snakk om et samlivsbrudd? Kanskje litt annderledes enn å klikke totalt på ukjente mennesker? Finnes alltid slike folk innenfor begge kjønn, det har du rett i. Men det er et faktum at nesten alle kvinner har en eller flere slike opplevelser, dette skjer ikke i nærheten av like stor grad med menn. 

Det er vel litt vanskelig å vite hvis man er kvinne selv tror du ikke? Dette er jo generelt et problem for oss alle, at vi har ikke selv opplevd hvordan det er å være det motsatte kjønn. Derfor er det vanskelig å forstå hva motparten føler og opplever til daglig. Uten at dette er noen unnskyldning, så er nok også mange menn frustrerte over at de sliter med å få napp på sjekkemarkedet, og at dette går utover kvinnen. Dette gjør det ikke greit, men kan være en årsak til hvorfor den enkelte reagerer som den gjør. Tror vi alle skal gjøre et forsøk på å tenke over hvorfor enkelte mennesker reagerer slik de gjør, uten at vi trenger å være enige eller synes at det er grei oppførsel av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfon skrev (3 minutter siden):

Avslag fra noen som er lavere på en utseende-skala enn deg selv slår hardere enn hvis hun er høyere på skalen.

Jeg blir mer skuffa av å bli avvist av ei mindre pen dame enn ei fin ei.

Føler ikke at jeg blir sint men mer skuffa,

Tenker da på en skala fra 1-10. 1 =stygg og 10 Supermodel.

Jeg selv ser på meg selv som litt over middels. 5 til 6 på en god dag:)

Latterlig påstand spør du meg:) kan vel motbevise dette argumentet enkelt med at jeg tar modelloppdrag. Kvinner i min omgangskrets som er solide 10/10 har akkurat samme opplevelser som meg. Er vel mer at menn føler seg provosert av å ikke få tilgang på vakre kvinner. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er en sosial egenskap vi ikke øver nok på lenger. Det å bli avvist er ikke en urettferdighet som rammer noen, men et faktum av at det er ikke alle som liker deg eller ser dine egenskaper på samme måte som du ser dem selv. Om foreldre sier til barna sine at de andre tik feil hver gang noen ikke vil leke med barnet deres eller at konkurransen var urettferdig hver gang ikke barnet vinner, lærer vi ikke at det er ok å ikke bli likt, valgt av alle og det reflekterer ikke ødvendigvis oss som person, men at vi ikke blir likt av alle. Vi kan jobbe med oss selv for å bli valgt/likt av flere, men alle blir avvist gjennom livet, og av og til er det vondt. Man må slutte å forvente å bli heiet på hele livet. Når ble det krise å oppleve vanskelige følelser?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vanskelig å vite. 

Jeg synes kvinner scorer soleklart verst på avvisning hvis vi ser på enkeltsaker. Det er mange stygge enkeltsaker.

Mens menn er mer generelt hårsåre. Men mindre hevngjerrige, og man ser sjeldent de ekstreme tilfellene.

(Nå snakker jeg om hverdagsfolk da og ikke sånne drittsekker som bruker vold)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Latterlig påstand spør du meg:) kan vel motbevise dette argumentet enkelt med at jeg tar modelloppdrag. Kvinner i min omgangskrets som er solide 10/10 har akkurat samme opplevelser som meg. Er vel mer at menn føler seg provosert av å ikke få tilgang på vakre kvinner. 

Jeg tror alle føler seg såret når man innser at man ikke blir vurdert som god nok, tror du ikke? Du hadde vel ikke reagert utelukkende positivt du heller om alle du var interessert i avslo deg blankt? Folk er forskjellige, noen er veldig vokale om det, noen spiller en rolle der og da, men baksnakker senere, noen tar det greit og går videre. Å sette mennesker i bås basert på om de har innover- eller utovertiss, er lite matnyttig og gjør ingen av oss noen tjenester.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (18 minutter siden):

De fleste menn som er veldig aktiv (og velykkede) på dating markedet har opparbeidet seg et så massivt ego,at bare det minste tilbakeslag eller antydning til avvisning tilter hele virkeligheten deres. Derfor.

Ja er nok noe i det du sier, men disse mennene er i akkurat like mange tilfeller folk uten lykke og suksess på dating markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (2 minutter siden):

Vanskelig å vite. 

Jeg synes kvinner scorer soleklart verst på avvisning hvis vi ser på enkeltsaker. Det er mange stygge enkeltsaker.

Mens menn er mer generelt hårsåre. Men mindre hevngjerrige, og man ser sjeldent de ekstreme tilfellene.

Dette stemmer jo ikke statistisk sett. Om man skal sammenligne drap som handler om at en av partene har blitt avvist er menn soleklart overrepresentert. Folk flest blir ikke kriminelle av å bli avvist, men her er statistikken soleklar om vi skal se på kjønn som grupper.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Dette stemmer jo ikke statistisk sett.

Jeg skriver jo at da ser jeg bort i fra kriminelle saker. Men hva jeg og du ser i hverdagen vår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at dette er en sosial egenskap vi ikke øver nok på lenger. Det å bli avvist er ikke en urettferdighet som rammer noen, men et faktum av at det er ikke alle som liker deg eller ser dine egenskaper på samme måte som du ser dem selv. Om foreldre sier til barna sine at de andre tik feil hver gang noen ikke vil leke med barnet deres eller at konkurransen var urettferdig hver gang ikke barnet vinner, lærer vi ikke at det er ok å ikke bli likt, valgt av alle og det reflekterer ikke ødvendigvis oss som person, men at vi ikke blir likt av alle. Vi kan jobbe med oss selv for å bli valgt/likt av flere, men alle blir avvist gjennom livet, og av og til er det vondt. Man må slutte å forvente å bli heiet på hele livet. Når ble det krise å oppleve vanskelige følelser?

Her synes jeg du sier mye fornuftig. Svært mange som vokser opp i dag (og enkelte andre) blir satt på en pidestall fra de er svært små. En ting jeg føler at mange folk glemmer i oppdragelsen er selve roten til vår oppgave som forelder: Å forberede barna våre best mulig på voksenlivet. Hvis man aldri har fått kritikk, sluppet unna med alt og har fått ros for middelmådige prestasjoner, er man da tilstrekkelig forberedt på voksenlivet? 

En ting er hva vi drømmer om, men av egen erfaring så vet jeg dessverre at virkeligheten er en annen. Mennesker utenfor din nærmeste omgangskrets kommer til å kritisere deg hvis du har gjort en dårlig jobb, eller stille deg til ansvar for dårlig oppførsel. Hvis man har blitt fortalt hele livet at alt man gjør er fantastisk, så tror jeg det blir vanskelig å takle disse realitetene når man en dag blir voksen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
&@12&@ skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skulle ikke det skje i like stor grad for menn? Jeg kunne kanskje gått med på at menn kan reagere mer truende, ved avvisning, mens kvinner tenderer mer til drama. Men jeg syns det er søkt å hevde at kvinner tåler avvisning bedre enn menn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (22 minutter siden):

😂🙈...For noe tull!  Jeg har blitt avvist massevis av ganger og aldri tatt det med noe annet enn et smil..Menn som surner fordi de blir avvist er idioter helt enkelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (9 minutter siden):

Vanskelig å vite. 

Det er jo motsatt - menn tyr oftere til vold, voldtekt, drap, skoleskytninger, selvdrap eller familiedrap når det kommer til avvisning.

Anonymkode: dd58c...e7c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver jo at da ser jeg bort i fra kriminelle saker. Men hva jeg og du ser i hverdagen vår.

Søskenbarnet mitt ble drept av eks-samboern sin etter hun slo opp med han, det her er hverdag for mange.

Anonymkode: dd58c...e7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...