AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #41 Skrevet 2. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vurderer ikke om jeg vil eller ikke, så det går greit. Skulle jeg kjent etter, ville alt av invitasjoner i min manns familie blitt avslått. Dersom tidsskjema ikke går opp, er det selvsagt gyldig grunn til å melde avbud. Men det er noe annet enn at det bare ikke frister. Selv jeg som er introvert klarer å oppføre meg, ha en hyggelig samtale, og drar heller hjem tidlig. Anonymkode: 04484...c5e For et trist "skuespill" liv det må være 🥶🙈 Anonymkode: 91105...969 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #42 Skrevet 2. desember 2023 Jeg tenker du har en veslevoksen jente som virkeligmhar forstått det. Bursdagskulturen ER krampaktig. Det er kanskje bare 2-3 stkmder som virkelig bryr seg om bursdagsbarnet de aldri leker med ellers. De er der for kake, is og godtepose. Punktum. Noen synes nok selve selskapet er morsomt. Om en er sosial og utadvendt ellers. Men er en innadvendt og foretrekker få om gangen, er jo bursdag tortur. La datteren din få bestemme dette selv. Det er heller ikke sikkert hun alltid vil synes bursdager er teit, men her og nå syns hun det og da må hun få erfare det å tørre å skille seg ut og droppe det. Anonymkode: 2bdab...598 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #43 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): For et trist "skuespill" liv det må være 🥶🙈 Anonymkode: 91105...969 Langt fra trist. Men jeg ville synes det var trist hvis de jeg inviterte alltid vurderte hvor lyst de hadde til å gå. Jeg synes det er en fin regel at man møter opp hvis man kan. Det at man ikke har lyst, eller til og med gruer seg, betyr verken at man lider eller har det vondt. Mye man gjør i livet for å glede andre, livet dreier seg ikke bare om meg, meg, meg. Anonymkode: 04484...c5e 3
exictence Skrevet 3. desember 2023 #44 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er en førsteklassing. De har ikke umiddelbar tidsforståelse mere enn et par dager frem i tid. Og presses selvklart av hva moren forventer de skal svare ja/nei til. Anonymkode: 03486...36b Det er sant. Og hvis det byr henne veldig imot å gå på den bursdagen, så hadde hun selvsagt fått la være å gå. Men går utfra at det bare er litt sånn humør der og da at hun plutselig har sagt at hun ikke vil, siden hun først hadde lyst. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man spør jo ikke barnet. Man takker for invitasjonen og svarer ja. Så informerer man barnet i etterkant og snakker om hvor heldig hun er som inviteres i bursdag, og hvor morsom det nok blir. Anonymkode: 237b1...aea
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #45 Skrevet 3. desember 2023 Når det kommer til barnebursdager til barn i klassen har vi alltid sendt mine barn, med mindre vi er bortreist eller syk. Her får ikke barna velge. Er vi hjemme og frisk skal man gå i besøket - Anonymkode: 5a698...a7b 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #46 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg forventer verken at hun deltar eller ikke. Det får være helt opp til henne. Mulig jeg er alternativ, men jeg tror at vi bør normalisere det å kunne si nei til ting fordi man ikke vil, fremfor fellesskapet. Man skal gjøre noe fordi man har lyst, eller fordi det er obligatorisk.. Og jeg synes ikke hun skal delta på ting fordi alle andre gjør det. Anonymkode: 20e55...328 Hva hadde du syns om alle i klassen takket nei til å komme i ditt barns bursdag? De orker bare ikke den dagen. Det er jo ikke obligatorisk. Anonymkode: d33dd...588 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #47 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg forventer verken at hun deltar eller ikke. Det får være helt opp til henne. Mulig jeg er alternativ, men jeg tror at vi bør normalisere det å kunne si nei til ting fordi man ikke vil, fremfor fellesskapet. Man skal gjøre noe fordi man har lyst, eller fordi det er obligatorisk.. Og jeg synes ikke hun skal delta på ting fordi alle andre gjør det. Anonymkode: 20e55...328 Den holdningen der er nok en stor del av grunnen til at det finnes så mange skolevegrere. Anonymkode: 755d6...b11
nøtta Skrevet 3. desember 2023 #48 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde aldri tvunget barnet til noe. (barnevernet burde vært på besøk noen ganger hos dere da) huff Anonymkode: 91105...969 Hadde ditt barn invitert i bursdag og ingen hadde kommet og barnet ditt sitter der både skuffet og lei seg uten venner hadde du nok ikke vært like tåpelig og kunnskapsløs i dine meninger. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #49 Skrevet 3. desember 2023 Her har det vært bursdager siden de ble 4 år. Begge barna syns stort sett det er greit. Har skjedd de har ikke villet, men da har det vært grunner til det som vi har snakket om. Har alltid klart og overtalt de. Jeg hadde ikke ønsket mitt barn skulle ende opp med at ingen kom fordi ingen hadde lyst. Man må møte på ting man ikke vil hele livet så tenker det er en fin lærdom og tenke mer på andre og ikke bare seg selv. Anonymkode: 2c9b4...dc3 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #50 Skrevet 3. desember 2023 Greit at barn lærer seg at man kan stille opp for andre også. Det handler ikke alltid bare om meg og mine følelser. Anonymkode: d33dd...588 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #51 Skrevet 3. desember 2023 Nå er det vel ikke uvanlig at barn sier de ikke vil, men så har de det kjekt når de først er der. Dørstokkmila kan være tung, jeg kjenner på det selv som voksen. Selv ting jeg frivillig har sagt ja så kjenner jeg på at jeg har mest lyst å være hjemme når tiden nærmer seg. Men når jeg bare kommer meg ut dit så har jeg det kjekt og hadde angret om jeg ikke reiste. Anonymkode: 15f1b...136 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #52 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg takket ja på hennes vegne og jeg synes det ikke er greit å først takke ja, for så å avlyse. Anonymkode: 20e55...328 Helt riktig, så da går hun i selskap. Du kan eventuelt være med (det er helt ok når de er førsteklassinger), men forklar da foreldrene til bursdagsbarnet hvorfor du er med. Du holder deg selvsagt litt på avstand, og drar hjem dersom alt ser ut til å gå greit. Anonymkode: 28e42...804
saltvann Skrevet 3. desember 2023 #53 Skrevet 3. desember 2023 Har barnet ditt vært i mange barnebursdager tidligere? Eller kanskje det er en stund siden forrige bursdag. Kan hende noen i klassen har snakket om en lek hun ikke liker. Kan være mange grunner til at hun sier at hun ikke vil, men som oftest har de det gøy. Har du mulighet til å bli med i bursdagen, så har hun støtte og trygghet i at du er der. Jeg har blitt med mine barn i bursdager når de har trengt det Selv om de går på skolen så betyr ikke det at foreldrene ikke kan være der.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #54 Skrevet 3. desember 2023 nøtta skrev (2 timer siden): Hadde ditt barn invitert i bursdag og ingen hadde kommet og barnet ditt sitter der både skuffet og lei seg uten venner hadde du nok ikke vært like tåpelig og kunnskapsløs i dine meninger. 👏 Anonymkode: 5a698...a7b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #55 Skrevet 3. desember 2023 Voksne tvinges ikke til bursdager og arrangement. Det bør ikke barn tvinges til heller.kan forstå det blir mye når en hel klasse samles. Vi kan sammenligne med voksne. Noen har fått nok sosial kontakt på jobb. Hjemme vil de helst være i fred. Det samme kan skje med barn. I en klasse blir det mange bursdager på et år. Mye tvangssosialisering. Hvis barnet ellers er med venner og familie jevnlig, deltar på aktivitet av og til og juleavslutning ol, så er det kanskje mer enn nok for barnet. I noen perioder er kanskje barnet mer sosialt enn andre perioder. Anonymkode: 5f0d5...d94 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #56 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Voksne tvinges ikke til bursdager og arrangement. Det bør ikke barn tvinges til heller.kan forstå det blir mye når en hel klasse samles. Vi kan sammenligne med voksne. Noen har fått nok sosial kontakt på jobb. Hjemme vil de helst være i fred. Det samme kan skje med barn. I en klasse blir det mange bursdager på et år. Mye tvangssosialisering. Hvis barnet ellers er med venner og familie jevnlig, deltar på aktivitet av og til og juleavslutning ol, så er det kanskje mer enn nok for barnet. I noen perioder er kanskje barnet mer sosialt enn andre perioder. Anonymkode: 5f0d5...d94 Da burde det ikke være klassebursdager. Du kan ikke forvente at klassen stiller i ditt barns bursdag, om dere ikke stiller tilbake. Anonymkode: d33dd...588
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #57 Skrevet 3. desember 2023 Jeg tenker har man sagt ja så drar man, så lenge det ikke er snakk om en mobbesituasjon eller at man blir syk. Sånn er livet. Noen ganger må man møte opp til ting man ikke har kjempelyst til, så blir det hyggelig likevel når man først drar dit. Stakkars de "upopulære" barna som inviterer til bursdag hvis alle foreldrene skal la barna slippe å komme fordi de "ikke orker". Det er ikke rart at man sliter med å skape gode, inkluderende klassemiljø hvis alle foreldre tenker sånn som mange av innleggene her. "Meg, meg, meg", hva med å innse at noen ganger må man dra på ting fordi det er hyggelig og viktig for andre at man møter opp? Anonymkode: d9187...571 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #58 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg forventer verken at hun deltar eller ikke. Det får være helt opp til henne. Mulig jeg er alternativ, men jeg tror at vi bør normalisere det å kunne si nei til ting fordi man ikke vil, fremfor fellesskapet. Man skal gjøre noe fordi man har lyst, eller fordi det er obligatorisk.. Og jeg synes ikke hun skal delta på ting fordi alle andre gjør det. Anonymkode: 20e55...328 Og hva da med lille Sofia som ikke er så populær og opplever at nesten ingen kommer i bursdagen hennes? Fordi ingen har lyst? Er det greit å ha det sånn allerede på barneskolen, tenker du? Anonymkode: df808...a08 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #59 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Voksne tvinges ikke til bursdager og arrangement. Det bør ikke barn tvinges til heller.kan forstå det blir mye når en hel klasse samles. Anonymkode: 5f0d5...d94 En sannhet med modifikasjoner. Dropper jeg stadig venners bursdager eller andre markeringer uten god grunn, mister jeg gjerne de vennene. Om man ønsker gode relasjoner, tvinges man i bursdager. Anonymkode: df808...a08 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå