AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #21 Skrevet 1. desember 2023 Hmmmmmm skrev (4 minutter siden): hvorfor bor dere ikke i nærheten av barna? Fordi livet. Jobb, familie på annet hold... Anonymkode: 757d9...478
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2023 #22 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi livet. Jobb, familie på annet hold... Anonymkode: 757d9...478 Hvem sin ide var det å flytte fra barna? Gjorde far det før din tid kanskje? Ville du ha flyttet fra barna dine for en jobb? eller for annen familie?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #23 Skrevet 1. desember 2023 Hmmmmmm skrev (4 minutter siden): Hvem sin ide var det å flytte fra barna? Gjorde far det før din tid kanskje? Ville du ha flyttet fra barna dine for en jobb? eller for annen familie? Mange som må flytte på grunn av jobb. Og mange som får dette til å fungere helt fint Anonymkode: 757d9...478
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2023 #24 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mange som må flytte på grunn av jobb. Og mange som får dette til å fungere helt fint Anonymkode: 757d9...478 Mange flytter ikke fra barna nei. Men noen gjør kanskje det. men du svarer ikke på spørsmålene da 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #25 Skrevet 1. desember 2023 Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Mange flytter ikke fra barna nei. Men noen gjør kanskje det. men du svarer ikke på spørsmålene da Spørsmålene dine er jo ikke relevante. Anonymkode: 757d9...478
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2023 #26 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spørsmålene dine er jo ikke relevante. Anonymkode: 757d9...478 Jo, veldig faktisk. Det sier mye om far at han ikke skjønner viktigheten av å bo i nærheten av sine barn, for å bevare et godt forhold. Og en hverdag med barna. Det er ikke noe som heter å være foreldre når det passer. Jeg skjønner at han antagelig har tenkt på seg selv når han flyttet, og du derfor ikke vil svare på det? 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #27 Skrevet 1. desember 2023 Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): Jo, veldig faktisk. Det sier mye om far at han ikke skjønner viktigheten av å bo i nærheten av sine barn, for å bevare et godt forhold. Og en hverdag med barna. Det er ikke noe som heter å være foreldre når det passer. Jeg skjønner at han antagelig har tenkt på seg selv når han flyttet, og du derfor ikke vil svare på det? Du legger veldig mye forforståelse inn i noe du ikke vet noe om. Og det er faktisk ikke din sak. Jeg tror faktisk bare du spør fordi du er nysgjerrig. Poenget er at han nå bor et annet sted og jeg kan love deg at han sørger for at barna har alt de trenger nå og i fremtiden. Anonymkode: 757d9...478
MiaHI Skrevet 1. desember 2023 #28 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørsmålene dine er jo ikke relevante. Anonymkode: 757d9...478 De er veldig relevante. Spørsmålene har sannsynligvis til hensikt å få deg til å reflektere rundt situasjonen du står på sidelinjen av. Men det vil du ikke, eller så evner du det ikke. Du vil bare høre at folk er enige med deg. Ja, fytti for noen frekke, utakknemlige og materialistiske unger?!!🙄 ….som ikke er dine. Her lukter det ond stemor lang vei. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #29 Skrevet 1. desember 2023 MiaHI skrev (3 minutter siden): De er veldig relevante. Spørsmålene har sannsynligvis til hensikt å få deg til å reflektere rundt situasjonen du står på sidelinjen av. Men det vil du ikke, eller så evner du det ikke. Du vil bare høre at folk er enige med deg. Ja, fytti for noen frekke, utakknemlige og materialistiske unger?!!🙄 ….som ikke er dine. Her lukter det ond stemor lang vei. Du har helt rett. Jeg hater stebarna mine. Jeg ønsker dem dit peppern gror. Det er derfor vi forsøker å opprettholde kontakten. Det er mange grunner til at man flytter til andre steder. Og jeg har nevnt at dette var på grunn av jobb. Nå er jobb relativt viktig for de fleste for å betale regninger og sånn. Anonymkode: 757d9...478 1
MiaHI Skrevet 1. desember 2023 #30 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har helt rett. Jeg hater stebarna mine. Jeg ønsker dem dit peppern gror. Det er derfor vi forsøker å opprettholde kontakten. Det er mange grunner til at man flytter til andre steder. Og jeg har nevnt at dette var på grunn av jobb. Nå er jobb relativt viktig for de fleste for å betale regninger og sånn. Anonymkode: 757d9...478 Du står i spissen for å opprettholde denne kontakten? Eller sitter du å sutrer over oppførselen til din samboers barn og skriver tåpelige innlegg om dem på kvinneguiden? Et innlegg hvor du går til angrep på enhver person som stiller seg kritisk til deg/din samboer. Det er ikke alle svar man vil høre, men da får du holde dette problemet for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #31 Skrevet 1. desember 2023 MiaHI skrev (4 minutter siden): Du står i spissen for å opprettholde denne kontakten? Eller sitter du å sutrer over oppførselen til din samboers barn og skriver tåpelige innlegg om dem på kvinneguiden? Et innlegg hvor du går til angrep på enhver person som stiller seg kritisk til deg/din samboer. Det er ikke alle svar man vil høre, men da får du holde dette problemet for deg selv. Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men jeg har behov for å lufte tanker med andre. Og jeg syns ikke hvorfor han ikke bor på samme sted er så relevant lenger, for det er nå realiteten og det er dette vi må få til å fungere. Da hjelper det lite med en haug med kommentarer som antar at han er en dårlig far og at man ikke skal flytte fra barna sine. De fleste kjenner til tilfeller av dette. Men det er forskjell på å stille seg kritisk og på å gå til fullt frontalangrep om at man er en dårlig far og en ond stemor. Det er faktisk mulig å jobbe for å få noe til å fungere. Anonymkode: 757d9...478
MiaHI Skrevet 1. desember 2023 #32 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men jeg har behov for å lufte tanker med andre. Og jeg syns ikke hvorfor han ikke bor på samme sted er så relevant lenger, for det er nå realiteten og det er dette vi må få til å fungere. Da hjelper det lite med en haug med kommentarer som antar at han er en dårlig far og at man ikke skal flytte fra barna sine. De fleste kjenner til tilfeller av dette. Men det er forskjell på å stille seg kritisk og på å gå til fullt frontalangrep om at man er en dårlig far og en ond stemor. Det er faktisk mulig å jobbe for å få noe til å fungere. Anonymkode: 757d9...478 Med den lille informasjonen du har gitt om saken så er det rom for å spekulere. Det vi vet her er at det er en stor avstand mellom far og barn fordi far har flyttet bort. Min tanke er at avstanden i seg selv ikke er avgjørende for om relasjonen er god eller dårlig, men at en dårlig relasjon + at far har flyttet langt unna vitner om at det er andre ting enn avstanden som gnager på denne relasjonen. Når du skriver at du ikke forstår hvorfor barn vil motta gaver fra en person de ikke vil ha noe med å gjøre (sin egen far!) vitner det om at du har et veldig snevert syn på denne saken. Men for all del, kanskje du har rett. Kanskje de er både frekke og utakknemlige. Det er dog svært uvanlig at barn ikke ønsker en god relasjon til sine foreldre, så sant det ikke ligger noe grums under overflaten… 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #33 Skrevet 1. desember 2023 MiaHI skrev (12 minutter siden): Med den lille informasjonen du har gitt om saken så er det rom for å spekulere. Det vi vet her er at det er en stor avstand mellom far og barn fordi far har flyttet bort. Min tanke er at avstanden i seg selv ikke er avgjørende for om relasjonen er god eller dårlig, men at en dårlig relasjon + at far har flyttet langt unna vitner om at det er andre ting enn avstanden som gnager på denne relasjonen. Når du skriver at du ikke forstår hvorfor barn vil motta gaver fra en person de ikke vil ha noe med å gjøre (sin egen far!) vitner det om at du har et veldig snevert syn på denne saken. Men for all del, kanskje du har rett. Kanskje de er både frekke og utakknemlige. Det er dog svært uvanlig at barn ikke ønsker en god relasjon til sine foreldre, så sant det ikke ligger noe grums under overflaten… Men tenker du virkelig ikke da at man ville i alle fall svart på hver 5. melding kanskje? Om man vil ha et forhold. Jeg skjønner det faktisk ikke. Om det var meg og jeg ikke ville ha noe med min far å gjøre, så ville jeg heller ikke hatt gaver fra ham. Anonymkode: 757d9...478
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #34 Skrevet 1. desember 2023 Har det på samme måte vi og.. Vi prøver å holde kontakten,men h vil bare ha kontakt når h vil ha noe.. Anonymkode: a604e...457
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #35 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det på samme måte vi og.. Vi prøver å holde kontakten,men h vil bare ha kontakt når h vil ha noe.. Anonymkode: a604e...457 Det er både vondt og slitsomt. Hvordan er deres samarbeid med den andre forelderen? Man føler seg som En minibank… Anonymkode: 757d9...478
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2023 #36 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men tenker du virkelig ikke da at man ville i alle fall svart på hver 5. melding kanskje? Om man vil ha et forhold. Jeg skjønner det faktisk ikke. Om det var meg og jeg ikke ville ha noe med min far å gjøre, så ville jeg heller ikke hatt gaver fra ham. Anonymkode: 757d9...478 Jeg tenker at barna tenker at når de først har en tivoli far, så er det akkurat det han er til 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #37 Skrevet 1. desember 2023 Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at barna tenker at når de først har en tivoli far, så er det akkurat det han er til Hvorfor tenker du at det er greit å kalle han det? Anonymkode: 757d9...478
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2023 #38 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tenker du at det er greit å kalle han det? Anonymkode: 757d9...478 Ser han barna sine ukentlig?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #39 Skrevet 1. desember 2023 Jeg har også stebarn på 17 og 19. De lever i en egen boble og er ganske så selvsentrerte. Noe som min egen sønn på 16 også er, hvis ikke jeg minner han må at han må vise omsorg og ta hensyn til andre. Tenåringer er en egen rase Anonymkode: e2045...43d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #40 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ja, det har vi selvfølgelig forståelse for. Og vi forventer ikke at de skal svare på minuttet eller hver gang, men når man aldri får svar, eller de aldri tar telefonen så blir man ganske motløs etter hvert. De er 17 og 19 og har selvfølgelig egne liv, men synes jo det er trist at man bare hører fra dem når det er noe å "hente". Anonymkode: 757d9...478 Gutter? Du reager på at folk prøver å spekulere og gjette på sammenhenger her i tråden. Men - samtidig er det jo akkurat det samme du selv gjør om disse tenåringene. Du spekulerer og tillegger dem intensjoner og holdninger som du ikke kan ane om er sant eller ikke. Ungdommer i den alderen er helt naturlig at er lite orientert mot en forelder som bor langt unna. Sånn er det bare. Spesielt om det er gutter, så vil det gjerne være vanskelig å oppnå kontakt noen år. De har fullt opp med skole, lekser/innleveringer, venner, trening, kjæreste, gaming, jobb kanskje. Det føles nok ekstra sårt fordi far bor langt unna. Men det er helt normalt at en knapt ser ungene sine i den alderen, selv om en bor i samme hus. Ja, selv om en bor sammen kan det være frustrerende vanskelig å få snakket med en nesten voksen tenåring som alltid er på farten. Også helt naturlig at de blir litt mer orientert mot familien sin når det nærmer seg familiehøytider som jul og bursdager. Omfavn nå heller det En godt voksen dame selv, men snakker nok også mye mer med mine foreldre og slektninger nå i desember, enn jeg har gjort i høst f.eks. Anonymkode: 32333...5c9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå