Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har kjempefett hår, og har vasket der hver dag siden 18 årsdagen min. Alle forteller meg at det blir mindre fett av å vaske sjeldnere, men det er bs. Frem til jeg var 18  nektet moren min meg å vaske håret oftere enn annenhver dag. Resultatet? Årevis med fett hår som hang i klaser fra hodet annenhver dag. ikke spesielt kult, og enda verre som tenåring. Frisøren mente det kunne hjelpe å stripe håret, at det skulle tørke it hodebunnen. Der var også løgn og bedrag.

Dette handler om fysiologi, og det er rett og slett ikke sikkert at din hodebunn har det i seg å produsere mindre fett (eller sebum, som det heter). Det er helt naturlig for pattedyr å lage dette fettet, som i sin tid beskyttet oss mot å bli våte. Det er bare en naturlig variasjon at noen produserer mer enn andre.

Anonymkode: 6513c...804

Jeg har det likedan og etter svangerskap ble håret mitt så fett at hvis jeg skulle på fest og vasket det klokken 17, var det fett 8 t senere, altså før jeg kom hjem fra festen.

Hos meg er det hormonelt. Nå er jeg i overgangsalderen og håret er konstant fett.

Anonymkode: 7152d...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang i uka. Har langt krøllete hår så det å vaske det tar mye tid. Har heller ikke fett hår, så er ikke nødvendig å vaske det så ofte. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2-3 dager mellom. Den klør sånn i hodebunnen hvis d blir sjeldnere. 

Anonymkode: da336...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uken. Define Morrocan argan oil shampoo på røttene og ned til håret rundt nakken. Resten bruker jeg morrocan argan oil balsam på (el en hårkur om jeg har det). Hodebunnen trenger ordentlig vask og hårtuppene trenger fuktighet, så for meg gir rutinen mening. Jeg bruker en sjelden gang morrocan argan oil når håret er statisk/uregjerlig, ellers i praksis ingen behandling el produkter. Håret er sunt, langt og slitesterkt (sikkert mest genetikk da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca hver andre eller hver tredje dag. Men i mer intensive treningsperioder må jeg vaske det daglig, da håret blir helt vått av svette når jeg trener.

Anonymkode: 6767d...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, pop up bruker said:

En gang i uka. Har langt krøllete hår så det å vaske det tar mye tid. Har heller ikke fett hår, så er ikke nødvendig å vaske det så ofte. 

Samme her! 

Anonymkode: f4f3c...969

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i uka, med Vicky Dercos flass-sjampoo! Glatt hår og null flass. 🙂Hvis man sliter med flass og Head and Shoulders ikke fungerer, er den å anbefale. Litt dyrere, men den fungerer virkelig.

Anonymkode: b6fa9...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-3 ganger i uka. Varierer etter hvor mye jeg trener og svetter. Bruker curly company sjampo/balsam. Alltid olje i håret etter vask, og eventuelt leave in balsam. Bruker ofte olje i tuppene dagene uten vask også.

Rutinene ellers er at jeg aldri bruker spray/skum/gele og aldri farger håret. Børster håret kun i dusjen, ellers kun med fingrene. Varmebehandling i form av føn maks 2-3 ganger i året.

Anonymkode: f588d...052

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vasker hver 4 dag ca. Bruker shampo for tørt hår fra redken/kerastase/joico, varierer litt. En gang i mnd ca bruker jeg en dyptrensende shampo fra joico/redken for å fjerne buildup av hårspray/gele/tørrsjampo/død hud og få det skikkelig squeky clean. Kurer det hver gang jeg dusjer, bruker da enten amica sin lilla-kur for å tonet det eller wella sp classic luxe oil keratin restore mask. Er helt avhengig av å kure det, synes balsam gir null effekt. Bruker også hårolje og varmebeskyttende spray etter vask for å roe ned brusingen. Har veldig tykt, bølgete hår som trenger mye fukt for å trives

Anonymkode: 04264...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 g i uken. Håret mitt vokser kun til skuldrene og fliser seg og er tynt og jævlig uansett hva jeg gjør.  Har prøvd serum, hårpiller og diverse sjampoer for håravfall.  Har heldigvis ikke fett hår, da hadde jeg vasket det oftere.  Noen ganger vasker jeg bare luggen i dusjen eller vasken hvis det går for mange dager... Bruker litt forskjellig sjampo.  Har ikke spille noen rolle fra eller til om jeg har brukt en til 30 eller 300 kr, det samme gjelder balsam og kurer.  Men føler jeg må bruke balsam/kurer oftere om vinteren.

Anonymkode: 2fa2d...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver eneste dag. Trener hver dag og svetter mye i hodebunnen. Bruker dyre frisørprodukter, Kevin Murphy er favoritten. Har glatt og flatt hår😅

Anonymkode: b3272...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håret hver 3. dag. Utsetter det en dag dersom jeg ikke skal noe den dagen jeg skal vaske det. Så omtrent 2 ganger i uken. 

Anonymkode: c402e...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca en gang i uka. Jeg skulle gjerne vasket det hver fjerde dag eller hver femte, men pga sykdom blir det sjeldnere. Ingen som ser meg da, er bare hjemme.

Bytter ofte shampo og balsam.

Anonymkode: 2f11c...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ganger i uken. Shiseido Tsubaki Premium Repair sjampo og balsam. Bruker hårkur en gang i uken. Akkurat nå bruker jeg The Saem Silk Hair Repair Pack.

Anonymkode: 56e70...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i uken når jeg kun er hjemme. Ut på fest etc vasker alltid håret da sammen med dusj.

Anonymkode: 8911b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...