AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #121 Del Skrevet 18. desember 2023 Dette er som Glamour. Ingenting skjer. Trenger litt julemagi nå. Er lei serien. Anonymkode: ab4c5...dce 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 19. desember 2023 #122 Del Skrevet 19. desember 2023 Nå er det spennende! 👏 Utrolig mye som skal nøstes opp i de få, siste episodene, så regner med at det skjer MYE de neste dagene. Jeg er en voksen dame og elsker denne julekalenderen 😅😍 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2023 #123 Del Skrevet 19. desember 2023 Fjugur skrev (1 time siden): Nå er det spennende! 👏 Utrolig mye som skal nøstes opp i de få, siste episodene, så regner med at det skjer MYE de neste dagene. Jeg er en voksen dame og elsker denne julekalenderen 😅😍 jeg og. Blir skikkelig engasjert. Blir sååå forbanna på Luna. Fyyy for ei hurpe. Håoer hun får en form for straff etter dette her. Ja Winter ble ond sist men jeg syns dette er mye verre. Winter prlvde ikke å frame noen andre for det han gjorde. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 19. desember 2023 #124 Del Skrevet 19. desember 2023 Maleficenta skrev (3 minutter siden): jeg og. Blir skikkelig engasjert. Blir sååå forbanna på Luna. Fyyy for ei hurpe. Håoer hun får en form for straff etter dette her. Ja Winter ble ond sist men jeg syns dette er mye verre. Winter prlvde ikke å frame noen andre for det han gjorde. Jeg føler og at Winter sist ble drevet mot Dunkel ettersom han ble veldig såret over å ikke bli valgt til lærling. Mens Luna har jo fra start hatt egoistiske motiver, og jobbet med boka si i det skjulte og neglisjert sine egentlige arbeidsoppgaver. Men, jeg vet ikke åssen ting funker i Snøfall. Kanskje man blir født inn i en rolle, og den skal fylles livet ut? Og kanskje Luna er låst til en rolle hun ikke egentlig liker, men hele tiden får beskjed om at hun må fylle slik hennes forgjengere gjorde? Winter er jo ikke så forståelsesfull akkurat, men jeg tror hun ville møtt forståelse om hun ytret forfatterdrømmen sin for Julius, så jeg tror hun egentlig har hatt andre muligheter og valg. Så for øyeblikket har jeg ikke sånn altfor mye sympati for henne, sympati for at hun ikke får jobbe med det hun egentlig vil, men måten hun går fram for å få det til har vært feil lenge før hun tok kontakt med dunkelsteinen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 19. desember 2023 #125 Del Skrevet 19. desember 2023 Noen som har fått med seg at Noah plutselig har fått tannregulering?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2023 #126 Del Skrevet 19. desember 2023 Lillrex skrev (1 time siden): Jeg føler og at Winter sist ble drevet mot Dunkel ettersom han ble veldig såret over å ikke bli valgt til lærling. Mens Luna har jo fra start hatt egoistiske motiver, og jobbet med boka si i det skjulte og neglisjert sine egentlige arbeidsoppgaver. Men, jeg vet ikke åssen ting funker i Snøfall. Kanskje man blir født inn i en rolle, og den skal fylles livet ut? Og kanskje Luna er låst til en rolle hun ikke egentlig liker, men hele tiden får beskjed om at hun må fylle slik hennes forgjengere gjorde? Winter er jo ikke så forståelsesfull akkurat, men jeg tror hun ville møtt forståelse om hun ytret forfatterdrømmen sin for Julius, så jeg tror hun egentlig har hatt andre muligheter og valg. Så for øyeblikket har jeg ikke sånn altfor mye sympati for henne, sympati for at hun ikke får jobbe med det hun egentlig vil, men måten hun går fram for å få det til har vært feil lenge før hun tok kontakt med dunkelsteinen. Ja Winter er jo litt dust mot lyna. Likevel fortjente ikke han å få skylden for alt helvetet hun har satt i stand. og om hun ville bli forfatter kunne hun jo bare gått til julius å sagt det istedet for hemmelighetskremmeriet. Alt er fordi hun er en feig liten rotte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 19. desember 2023 #127 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg heier på Winther i år, det hadde jeg aldri sett for meg 😅 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 19. desember 2023 #128 Del Skrevet 19. desember 2023 Kanskje Ruth ble gravid da hun var på utveksling i Frankrike som sekstenåring? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 19. desember 2023 #129 Del Skrevet 19. desember 2023 Enda et skritt nærmere jul. Enda en dag nærmere slutten av dette. Det er flere tråder som følges og som skal ha en ende. Kommer Selma, Håkon og Kjell til å klare å låne denne nordlys lageren? Jeg ville jo egentlig tenkt at det ville vært enklere for dem å «overnatte» på museumet og bruke maskinen uten tilsyn 😅 Vi får se hvordan de løser den, men det virker jo som om de beveger seg mot det som en løsning. Spørsmålet er jo kanskje hva som skjer på andre siden om brevene kommer gjennom. Vil vi få sen den lysende ballen av håp fra Noah igjen, lede brevfuglene slik som i åpningssekvensen? Vi har alle tenkt at «smutthull» maskinen må ha en grunn her, tror vi at julekule maskinen ikke kommer til å fungere uten å implementere den sammen med smutthullene? Kanskje er det noe der. Fortsatt ingen Julius. Jeg liker ikke at vi nok en gang får se så lite av han 😕 Vinter er nå i husarrest. Jeg … jeg ser ikke helt hvorfor dette skal løse alle Lunas problemer 🤔 Vinter er mistenksom og ja da får han ikke lurt mer på ting rundt Luna, men jeg tror at husarresten kommer til å bli nyttig som bevis for at Vinter ikke har gjort noe denne gangen. I forhold til å ha nok tid til å lese alle brevene og blåse alle kulene. De klarte det forrige gang 😅 2 ganger, så jeg tror med både Julius og Pil at det skal gå fint, bare vi får løst opp i alt med Nordlyset, desperantene og orakelet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sago Skrevet 19. desember 2023 #130 Del Skrevet 19. desember 2023 Lillrex skrev (7 timer siden): Jeg føler og at Winter sist ble drevet mot Dunkel ettersom han ble veldig såret over å ikke bli valgt til lærling. Mens Luna har jo fra start hatt egoistiske motiver, og jobbet med boka si i det skjulte og neglisjert sine egentlige arbeidsoppgaver. Men, jeg vet ikke åssen ting funker i Snøfall. Kanskje man blir født inn i en rolle, og den skal fylles livet ut? Og kanskje Luna er låst til en rolle hun ikke egentlig liker, men hele tiden får beskjed om at hun må fylle slik hennes forgjengere gjorde? Winter er jo ikke så forståelsesfull akkurat, men jeg tror hun ville møtt forståelse om hun ytret forfatterdrømmen sin for Julius, så jeg tror hun egentlig har hatt andre muligheter og valg. Så for øyeblikket har jeg ikke sånn altfor mye sympati for henne, sympati for at hun ikke får jobbe med det hun egentlig vil, men måten hun går fram for å få det til har vært feil lenge før hun tok kontakt med dunkelsteinen. Jeg tror Luna blir avslørt av si egen bok. Noen som leser den (Hjerterud, kanskje?) kommer til å gjenkjenne det som skjer i Snøfall med handlingen i boka og legge to og to sammen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 19. desember 2023 #131 Del Skrevet 19. desember 2023 Sago skrev (25 minutter siden): Jeg tror Luna blir avslørt av si egen bok. Noen som leser den (Hjerterud, kanskje?) kommer til å gjenkjenne det som skjer i Snøfall med handlingen i boka og legge to og to sammen. Mannen hennes (?) fikk boka for å lese nå som han skal være vakt utenfor hos Winther, tenker han vil gjenkjenne noe (selv om han ikke akkurat virker så skarp ellers) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sago Skrevet 19. desember 2023 #132 Del Skrevet 19. desember 2023 Fjugur skrev (1 minutt siden): Mannen hennes (?) fikk boka for å lese nå som han skal være vakt utenfor hos Winther, tenker han vil gjenkjenne noe (selv om han ikke akkurat virker så skarp ellers) Stål er mannen til Yndis. Sant, det kan være han skjønner det. Han virker riktignok ikke særlig skarp, men har er jo faren til Frida så kanskje det er mer der enn det ser ut til 😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møl Skrevet 19. desember 2023 #133 Del Skrevet 19. desember 2023 1 hour ago, Sago said: Stål er mannen til Yndis. Sant, det kan være han skjønner det. Han virker riktignok ikke særlig skarp, men har er jo faren til Frida så kanskje det er mer der enn det ser ut til 😁 Ståle kommer ikke til å skjønne noe, men han kommer til å si noe om handlingen til Frida som plutselig skjønner alt. De begynner å få det travelt nå. Jeg tror det at terellaen bruker magnetisme til og skape nordlys og at Noah og moren har hver sin magnetiske stein kommer til å bety noe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #134 Del Skrevet 19. desember 2023 Sago skrev (4 timer siden): Jeg tror Luna blir avslørt av si egen bok. Noen som leser den (Hjerterud, kanskje?) kommer til å gjenkjenne det som skjer i Snøfall med handlingen i boka og legge to og to sammen. Ja, det er det som står under en episode på NRK tv om snøfall 2. At yndis blir sur, for hun skjønner boka handler om ho. Anonymkode: c5951...828 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #135 Del Skrevet 19. desember 2023 Det er nok ikke relevant for handlingen, men jeg lurer på hvem Winter har bilde av på veggen! I dagens episode (da de lette etter Mørkeboka og urkula hjemme hos Winter) ser vi et svart/hvitt-bilde av en mann på veggen. På bordet rett under brenner det masse levende lys. Synes hele det oppsettet med de varme, koselige lysene var veldig ulikt hvordan vi kjenner Winter ellers. Hvem er mannen på bildet, tro? Faren? Broren? Winter selv? Kjæresten? Anonymkode: 945d4...d7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 20. desember 2023 #136 Del Skrevet 20. desember 2023 Sago skrev (13 timer siden): Jeg tror Luna blir avslørt av si egen bok. Noen som leser den (Hjerterud, kanskje?) kommer til å gjenkjenne det som skjer i Snøfall med handlingen i boka og legge to og to sammen. Så var det Winther som leste boka og skjønte hva Luna hadde gjort. Hun har allerede flyktet ut til skogen for å søke råd og hjelp hos stenen… nå drar det seg virkelig til. Og at Rut fortalte Selma om datteren hun fikk da hun var 17 år…. Åhhh, så mye som skjer 😅👏👏👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 20. desember 2023 #137 Del Skrevet 20. desember 2023 missmcbeal skrev (På 16.12.2023 den 17.54): Huh? Magien forsvant jo allerede før Noah kom til snøfall, nordlyset hadde allerede sluttet å virke, men han kom seg igjennom portalen pga. det lille lyset som Julius blåste som ønske fra Elise, vet ikke hva det lille lyset skal symbolisere, men det var vel en liten bit magi som skulle passe på Noah. Eneste grunnen til at Noah dro til snøfall er han sterkt ønsket å få snakket med Julius om å få oppfylt sitt ønske siden brevet han skrev ikke ble sendt den natten, og i brevet har han jo tydelig skrevet at moren må bli frisk og komme hjem til jul. Når dette ønsket blir oppfylt kommer jo Noah til å dra tilbake. Magien sluttet jo å virke fordi Luna kastet brevene som skulle arkiveres i peisen, Winter snakker jo lenge om viktigheten av brevene og at det er det som holder magien i live i Snøfall. Når Luna hører dette så leter hun etter en bok som forklarer dette mer, der det går frem hvor viktig disse brevene er. Da skjønenr hun at det er hun som er årsaken til at magi har sluttet å virke i Snøfall og at hun har tilkalt det mørke. Pil har nok ikke sluttet å være lærling, men han tror han ikke er lærling lenger fordi magien ikke virker. Hadde Julius vært der og blåst kule hadde han nok heller ikke fått det til da mer og mer magi har forsvunnet, ikke noe nordlys, det er ikke noe feil med Pil men dette skjønner han jo selvfølgelig ikke nå og tror nok det skyldes at han har gjort det så dårlig på eksamen. Ellers er det ganske åpenbart nå at Ruth er moren til Elise, det skjønte jeg egentlig allerede i første episode da hun ikke ville innom Antikvariatet, og når hun først dro innom og så på Ruth så skjønte jeg at Elise visste hvem hun var, men ikke turte å si der og da. Alle i tråden her ment at det jeg skriver er tull, og alle som har diskutert imot meg har sanket likes. Se dagens episode, teorien jeg la ut 12. desember viste seg å stemme. Jeg har nå sagt i flere dager at Noah er lærling, og at Noah og Selma er i familie. Det har alle ment at er tull, og at jeg tar så feil. I dagens episode kommer det frem at Ruth ikke bare er mammaen til Elise, men også mammaen til Selma. Elise og Selma er søsken, Noah er derfor i familie med Julius og den rettmessige lærlingen. Derfor Noah fikk kulen med seg, den kommer han til å blåse i når han ikke finner Julius. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 20. desember 2023 #138 Del Skrevet 20. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (6 minutter siden): Alle i tråden her ment at det jeg skriver er tull, og alle som har diskutert imot meg har sanket likes. Se dagens episode, teorien jeg la ut 12. desember viste seg å stemme. Jeg har nå sagt i flere dager at Noah er lærling, og at Noah og Selma er i familie. Det har alle ment at er tull, og at jeg tar så feil. I dagens episode kommer det frem at Ruth ikke bare er mammaen til Elise, men også mammaen til Selma. Elise og Selma er søsken, Noah er derfor i familie med Julius og den rettmessige lærlingen. Derfor Noah fikk kulen med seg, den kommer han til å blåse i når han ikke finner Julius. Ruth er adoptivmammaen til Selma ja. Men Liv er hennes biologiske mor. 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #139 Del Skrevet 20. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (9 minutter siden): Alle i tråden her ment at det jeg skriver er tull, og alle som har diskutert imot meg har sanket likes. Se dagens episode, teorien jeg la ut 12. desember viste seg å stemme. Jeg har nå sagt i flere dager at Noah er lærling, og at Noah og Selma er i familie. Det har alle ment at er tull, og at jeg tar så feil. I dagens episode kommer det frem at Ruth ikke bare er mammaen til Elise, men også mammaen til Selma. Elise og Selma er søsken, Noah er derfor i familie med Julius og den rettmessige lærlingen. Derfor Noah fikk kulen med seg, den kommer han til å blåse i når han ikke finner Julius. Noah er jo ikke i slekt med Julius bare fordi Selma er det 😂 Og Ruth er jo ikke den biologiske moren til Selma. Selma er Ruths adoptivdatter, og da er hun altså Elises adoptivsøster. Og tante til Noah. Men det gir jo ikke Noah noen blodsbånd til Julius overhodet. Hvis teorien din skal stemme burde jo Selma blitt lærling i første sesong, siden hun er barnebarnet til Julius. Nei, Pil er nok fortsatt lærling, men siden magien er borte tror han at han ikke er det lenger. Anonymkode: 945d4...d7f 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #140 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noah er jo ikke i slekt med Julius bare fordi Selma er det 😂 Og Ruth er jo ikke den biologiske moren til Selma. Selma er Ruths adoptivdatter, og da er hun altså Elises adoptivsøster. Og tante til Noah. Men det gir jo ikke Noah noen blodsbånd til Julius overhodet. Hvis teorien din skal stemme burde jo Selma blitt lærling i første sesong, siden hun er barnebarnet til Julius. Nei, Pil er nok fortsatt lærling, men siden magien er borte tror han at han ikke er det lenger. Anonymkode: 945d4...d7f …og orakelet velger nok lærling utifra hvem som er «julenissemateriale», og ikke utifra slektsbånd. Så hvis Noah nå mot formodning ER den nye lærlingen er det nok fordi orakelet har sett at han har de rette kvalitetene. Kanskje han da f.eks. har fått lærlingmagi for en liten stund, slik at han kan blåse en spesiell julekule for Elise («kan du gi Noah et håp»), også går magien tilbake til Pil igjen etterpå. Og Pil får bestått på eksamen siden han har vist seg ærlig, modig og uselvisk eller noe sånt. Anonymkode: 945d4...d7f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå