Gå til innhold

Snøfall 2 - med spoiler!


Haugenjenta

Anbefalte innlegg

Jeg har en teori;

Arkivering har en viktig rolle, som vi alle ikke forstår og vet om. (Som sikkert ikke var like viktig i første sesong 😅).

Det at Luna nå ikke arkiverer brev, det kommer til å føre til en eller annen katastrofe, som gjør at … mørket eller hva nå enn det er vi ser i starten, kommer til å klare å ta over.

Helt klart at juleønske til Elise har satt noe i gang her. En lysende hårete ball som kan lage sorte hull/(wormhole) for å transportere seg selv 😅

Er det denne ballen som er håpet, kan det bekjempe mørket som kommer til å eksplodere ut fra at brev ikke blir arkivert? 🤔

Jeg kommer nok til å ha flere og flere tanker og teorier for hver dag som går fremover mot jul 😂

Jeg liker årets sesong! Eneste jeg ikke liker er at episodene er for korte 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I traileren ser man Luna brenne brev, og at brevene slutter å komme. Så noen konsekvenser får det nok etterhvert. Ser også Noah krype inn hullet i bokhyllen til Snøfall slik som Selma gjorde. Spent på fortsettelsen 🫣😀

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det ikke slik i sesong 1, at for å i det hele tatt kunne komme til snøfall fra VU, så måtte de ha en "connection" til snøfall? Lurer da på hvordan Noah havner inn i alt. Men igjen, det kan jo ha noe med den historien vi ikke ble fortalt i sesong 1, rundt hvorfor Ruth ble "stuck" med Selma fra hun var liten etter at foreldrene døde. Sies at hun ikke har noen familie. Kanskje det er slik at Ruth egentlig er fra snøfall? Nå er jo snøfall et merkelig sted, og typisk bygd opp som en historie som kun voksne vil stille spørsmål ved. Men vi har jo aldri hørt noe om "nissemor", eller er det slik at Julius magisk fikk Albin? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi sett at dette mørke i innledningen er … sjelen til Dunkel eller noe slikt. Ikke bra å brenne brevene, og vil hun fortsette med dette?

Jeg håper vi kan få høre hvorfor arkivering er så viktig. Vi så jo at Vinter hadde permene sine forrige gang, et litt simplere system enn det de har nå. Men det var fortsatt et arkiveringssystem.

Mener det var rundt 6 desember at Selma fant veien til Snøfall, vil det skje denne gangen også? Men nå med Noah. Vil dette lyset vise han veien?

Når vi er inne på det, hva tror vi skjedde med trestammen fra Julius sit kontor ut til hagen. Er den fortsatt der? 

Anonymkode: 98f1d...a98

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja da har vi sett at dette mørke i innledningen er … sjelen til Dunkel eller noe slikt. Ikke bra å brenne brevene, og vil hun fortsette med dette?

Jeg håper vi kan få høre hvorfor arkivering er så viktig. Vi så jo at Vinter hadde permene sine forrige gang, et litt simplere system enn det de har nå. Men det var fortsatt et arkiveringssystem.

Mener det var rundt 6 desember at Selma fant veien til Snøfall, vil det skje denne gangen også? Men nå med Noah. Vil dette lyset vise han veien?

Når vi er inne på det, hva tror vi skjedde med trestammen fra Julius sit kontor ut til hagen. Er den fortsatt der? 

Anonymkode: 98f1d...a98

Alltid den der anonym knappen! 😅 jeg trykker send in svar, klarer jo å bomme, huker av anonym og før jeg oppdager det har jeg trykket send igjen 😅

Jaja, det får nå være slik 😅

Gleder meg uansett til å få mer svar 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og barna synes det er kjempespennende i år! Hvordan skal de klare å fikse at hun BRANT brevene?? Og hva handler boka om? Og reiser Selma til snøfall? Kanskje smutthullet til IQ løser alt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker dette, vi har sett sesong 1 hvert år unntatt i fjor da vi så Blåfjell. Synes sesong to har masse potensial til å bli like bra som første! ❤️

Ang kreft-storylinen, det var faktisk ganske mørke temaer i sesong 1 også, med foreldreløst barn som levde på nåde i et kjærlighetsløst hjem. Det er jo nesten værre enn situasjonen til Noah, han har jo en mor som elsker ham himmelhøyt, og vi vet jo at hun blir frisk til jul (obviously). 

Med Selma visste vi ikke at relasjonen med Ruth ville bli bedre, der trodde hvertfall jeg at Ruth var litt sånn semi-skurk og at Selmas lykkelige slutt ville bli i Snøfall med bestefaren. Massiv tvist der som jeg aldri blir lei av. ❤️

Liker alle de nye og viktige karakterene, synes det er helt fantastisk at de har med nesten alle de "gamle" skuespillerne, selv om jeg savner Håkon veldig. ❤️

Lurer på hvorfor han valgte det vekk, men det er jo mange mulige forklaringer på det. ❤️

Alt i alt så elsker både jeg og barna (8 og 11) sesong 2, og gleder oss til videre episoder. 😍

Anonymkode: ea440...053

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 6, der kom Noah seg til Snøfall, og neste episode blir spennende. Hva skjer videre? Finner de ut at Luna brant brevene? Hvordan skal de få orden i det, for de har jo gått opp i røyk?!

Og ikke minst hvordan skal de få åpnet veien for fuglene tilbake til Snøfall? Det tyder jo på at Noah kommer til å vise dem veien, med den håp-ballen sin. Men hvordan det vil fungere, det må vi bare vente å se 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg ventet litt lenger før jeg begynte å se disse episodene 😅 Man blir jo hekta!

Anonymkode: aa351...b65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sawyer skrev (På 1.12.2023 den 15.11):

Love it!  Jeg må si at voksenhjernen min har fått kjørt seg en del her, som har fanget opp ting barna ikke får med seg (tror jeg)

1) Gjertrud fått seg familie? Ser ut som hun har fått kone og barn. Har de spermklinikk i Snøfall også? 

2) Sett i forhold til nr 1:  Snøfall virker som et sted med såpass få folk, at alle får plass inne hos julenissen. Da må vel alle også være i slekt med hverandre. Kan jo forklare hvorfor de ser usynlige ting osv. Må jo være skadd hele gjengen. 

3) Merverdig mange ulike "hudfarger" der oppe. Skikkelig verdensamfunn det der snøfall ass. 

4) Moren til Pil plutselig blitt skilt, fått ny mann, og tilsynelatende en kid? som ikke er i alderen man ville forvente basert på antall år som liksom skal ha gått. 

 

Men, elsker snøfall, og gleder meg nok like mye til hver dag nå, som sist det gikk. 

Live Nelvik, som spiller Eli, sa i podkasten Julestemning, at barna er Eli sine fra et tidligere forhold. Så altså Hjertrud sine bonusbarn 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sawyer skrev (På 5.12.2023 den 13.18):

Men var det ikke slik i sesong 1, at for å i det hele tatt kunne komme til snøfall fra VU, så måtte de ha en "connection" til snøfall? Lurer da på hvordan Noah havner inn i alt. Men igjen, det kan jo ha noe med den historien vi ikke ble fortalt i sesong 1, rundt hvorfor Ruth ble "stuck" med Selma fra hun var liten etter at foreldrene døde. Sies at hun ikke har noen familie. Kanskje det er slik at Ruth egentlig er fra snøfall? Nå er jo snøfall et merkelig sted, og typisk bygd opp som en historie som kun voksne vil stille spørsmål ved. Men vi har jo aldri hørt noe om "nissemor", eller er det slik at Julius magisk fikk Albin? 

Enig i mye av det du skriver, men Ruth ble vel stuck med Selma fordi hun var naboen som passer selma da Albin og Selmas mor døde. Også ryddet BV aldri opp, ettersom jeg forstod det.
Det utelukker jo imidlertid ikke at det er en tilknytning utover det. 

Jeg stusset mer over Elises aversjon mot å gå inn i antikvariatet og følte det er en connection der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig ventet på er slik innlegg siden serien starter.

Jeg vil jo tro at fremover nå så vil vi ikke se like mye til kreft, da moren er lagt inn på sykehus langt borte og Noah er i Snøfall.

Men de første episodene er jo de som skal fenge, og det har blitt for sterk kost for mange.

https://www.dagbladet.no/nyheter/refser-nrk-skikkelig-skuffet/80633401

Jeg føler personlig at første sesong var tristere, da Selma var foreldreløs, bodde i et hjem uten kjærlighet. Men barn merker kanskje ikke like mye til den tristheten der, for kreften er mer synlig og visuell for dem kanskje.

Jeg har kost meg til nå, men spørs om det blir mer Snøfall i ettertid av denne adventkalenderen 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg klarte å trykke på anonym da jeg postet første innlegget etter jeg startet tråden 😅
Svar 15, Anonymkode: e7c82...1b8.

Jeg koser meg, og begge kalenderene startet ganske trist, men det blir mer lysbetont etter hvert som handlingen utspiller seg. 
Det tok jo noen episoder før første kom skikkelig i gang og, så syns kanskje folk gir litt fort opp? 
Folk er også veldig raske til å dømme og klage, hvilket jeg syns er synd. 
Skal man skånes fra alt som er trist og vanskelig så blir det en hardere realitet å forholde seg til når man brått blir voksen - hvorfor skal så mye ties i hjel? 😕

Jeg tror også Ylva (?) og bestefaren (Sven Nordin) kan bli et spennende innslag, gleder meg til å se hvilken utvikling det vil ha - kanskje Ruth endelig får seg en kjæreste på sikt? 😁

Endret av Haugenjenta
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger Snøfall 2, akkurat som Snøfall 1 😊 Spennende og koselig og mange fine rollefigurer. Syns Winter er litt artig jeg 😄 Ser det har kommet klager på tematikken rundt sykdom, og jeg skjønner at det kan være en tung tematikk for noen. Men kanskje kan det være fint for noen at det tas opp også? Regner med det kommer til å gå bra med henne til slutt. Hvis man ser det sammen og snakker litt om det så tror jeg ikke det er noe problem for de fleste. Så noen spurte om alder, jeg syns egentlig det passer best fra 5-6 år og oppover. Vi gleder oss til dagens episode! 

Anonymkode: 06ce9...431

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erger meg fortsatt over at winter er så viktig og i en høyt betrodd stilling etter sesong 1. Vet det er Luna som har gjort den alvorlige synden denne gangen, men føler det er litt mer nisse adferd.

 

IQ og smutthullene kommer til å bli løsningen på å få brevene fra VU tipper jeg.  

 

Kreft syns jeg er mindre sørgelig enn forrige sesong start. For denne gangen er det jo mye omsorg og kjærlighet som vises.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kommet meg gjennom alle episodene til nå. Og et nytt spørsmål har meldt seg. Er tv-serien ment å være satt til 70-80 tallet?.. Fastelefon, hvitevarer fra typ 70 tallet, og interiør fra samme tid. Har gjengen gått bakover i tid? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett for mye Side om Side til å klare å ta Winter seriøst. 
Hører bare Jonas 😂😂

Anonymkode: b170e...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har sett for mye Side om Side til å klare å ta Winter seriøst. 
Hører bare Jonas 😂😂

Anonymkode: b170e...76a

Samme her! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sawyer skrev (32 minutter siden):

Nå har jeg fått kommet meg gjennom alle episodene til nå. Og et nytt spørsmål har meldt seg. Er tv-serien ment å være satt til 70-80 tallet?.. Fastelefon, hvitevarer fra typ 70 tallet, og interiør fra samme tid. Har gjengen gått bakover i tid? 

Har lagt merke til det samme. Synes Snøfall 1 var mere "tidsnøytral", og nå er plutselig alt veldig 70-talls-preget :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger det gammeldagse i denne sesongen! Jeg tenker det fenger 🤩

Anonymkode: aa351...b65

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...