Gå til innhold

Snøfall 2 - med spoiler!

Haugenjenta

Anbefalte innlegg

Ariana807 skrev (På 10.12.2023 den 16.25):

Fikk ikke sett i går, så ble to episoder i dag.

Dette begynner å bli spennende. Jeg hadde håpet at vi skulle få se Julius, men han er nok kanskje borte i mange episoder til.

Jeg håper at håp-lyset til Noah har det bra? Den falt, men vi fikk ikke se noe mer. Det virker jo som at den kommer til å være med i løsningen på dette. Sammen med smutthullene? For de må jo også ha noe poeng.

Jeg gleder meg alltid til jul, men kanskje litt ekstra i år, for jeg er så spent på hvordan dette skal gå.

Jeg synes så synn i Luna. Hun mente jo ingenting med dette. Men hvordan tenkte hun at det å oppsøke Dunkel var løsningen 🥺

Det er en julekalender, og reglene i en julekalender er jo alt alt ting ender godt. Men hvor skal dette gå hen? 🥺

huff jeg syns ikke synd på Luna. Hun er både feig og et brødhue. Hadde hun innrømmet alt og var villig til å hjelpe til å redde jula, så hadde julius tilgitt henne. Men neida. Hun surrer seg bare mer og mer inn i tull og løgner og ødelegger bare ennå mer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 19.48):

Jeg har sett for mye Side om Side til å klare å ta Winter seriøst. 
Hører bare Jonas 😂😂

Anonymkode: b170e...76a

skal man ta winter seriøst da? I denne sesongen er det jo han som er det comedic break eller hva det heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke samme skuespiller

Snøfall 2 er jo nesten en kopi av 1, spesielt noen episoder er akkurat like 

Anonymkode: 72c1a...ed2

er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er en brannfakkel, men jeg må jo bare le av "woke-grepet" til produksjonen. At Gjertrud plutselig ble lesbisk virker å være rimelig krampeaktig for å tilfredsstille "mangfoldet".

Live Nelvik har jo ingen reell rolle. Hun fremstår bare som staffasje for å tikke av en av de obligatoriske boksene.

Nelviks rollefigur har jo knapt en eneste replikk.

Anonymkode: e197f...b75

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg sett to episoder etter å ha gått glipp av en dagen før. Det var egentlig ikke så dumt det, så kanskje jeg hopper over i dag og heller ser to imorgen.

Jeg er enig i at jeg tror magien er borte, ettersom orakelet er borte. Noah trenger julen og julemagien i år, så jeg tror og han har havnet det fordi han trenger å være der og fordi de trenger han der for å få tilbake magien. 

Personlig liker jeg at de har fått inn flere typer familier jeg. Ikke helt logisk åssen det har skjedd for oss voksne at Eli og Gjertrud har fått barn, men kan da være adopsjon, barn fra tidligere forhold? Eller hvem vet, resultat av juleønsker? Kanskje nissebarn blir til på en annen måte enn oss menneskebarn 🤷‍♀️ Og for barn som ser på tror jeg det er godt å kunne kjenne seg igjen i familiene der, mange barn i dag som lever med mor og mor, far og far, mor, far, mor og stefar osv. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa endelig fikk vi svar! Og det var nøyaktig det vi trodde, at Elise er Ruths datter. Men ingen tvillinger da 😆

Anonymkode: aa351...b65

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Winter, jeg - håper han får en skikkelig bra slutt denne sesongen. Enten at han blir lærling (han har jo faktisk vært sitt ansvar bevisst, støttet Pil, sørget for at ting går rundt osv.), eller at han flytter til Vu, får en vanlig, kjedelig jobb og er overlykkelig 😂 IQs smutthull blir kanskje en permanent portal mellom Vu og Snøfall, så det går an å besøke hverandre?

Jeg tror ikke Ruth er moren til Albin som noen sier i denne tråden, men hun er definitivt moren til Elise. 

Anonymkode: 945d4...d7f

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Meget langdradd nå. Det må skje noe. Lite kos og magi, lite jul. Nei, nå daler serien mange hakk. 

Anonymkode: ab4c5...dce

Tuller du? Det er jo såå spennende! Gleder meg til hver dag, og er helt hektet på Snøfall! Liker denne sesongen kanskje enda mer enn forrige, for jeg synes det er så ubehagelig med utpressing og drit slik som Winter drev med. Godt å slippe det i år. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke noe i gårsdagens innlegg rundt dette, men føler jo at dagens episode bekrefter at Tore nok ikke er faren til Elise. Mulig bare en god venn som hjalp til rundt Ruths graviditet.

Vi har nå nesten, så godt som, fått bekreftet det vi alle har fundert på, Ruth hadde en datter, og alle piler peker mot at Elise er det barnet.

Jeg kan ikke si at jeg tror helt på hele teorien om at Julius er faren i bildet her 😅 men akkurat nå begynner jeg jo litt å lure 😅

Jeg ser nok for meg at kommentaren til Tore om at Ruth var populær blant alle, kanskje spiller inn i hvem faren er; ingen vi kjenner. Dog stiller jeg jo spørsmål om Ruth har endt opp alene pga. det var noe tvang inne i bildet her, alkohol og fest kan føre til at mye skjer 😰 og hun aldri kom seg etterpå. 

Jeg tror enda på at det er magien som er borte som forklarer at Pil ikke lengre kan gjøre noe. Eneste som kan bekrefte noe vil jo være Julius, å få han tilbake med eller uten Orakelet.

jeg håper jo at vi snart kan få se noe fra han. Tok «desperantene» han, er det derfor ikke noe har skjedd. Eller har han vært på reise tilbake hele denne tiden? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har ment at   Tore og Ruth  er foreldrene, og at Noah kun kom til Snøfall fordi Elise skrev brev. Den teorien kan endelig skrotes, har hele veien ment at det er altfor opplagt og enkelt.

Etter å ha sett episode 16 så kan vi bekrefte at Tore ikke er faren. Når Tore snakker med Ruth er det ganske tydelig at han ikke  er faren, men men at han visste om barnet. Tore sier også «det er mye for deg å bære», ikke for «oss».

I slutten av episoden åpner Ruth en eske, der er det en Teddybjørn, barneklær, et rosa bånd med «Ruths lille pike», ikke Ruth og Tore, men Ruth i entall. Nederst i esken ser vi en konvolutt hvor det står «Ruth» og «Gratulerer», altså et gratulasjonskort.

Gratulasjonskortet er nok fra Tore som fant ut om barnet. Ruth adopterte bort barnet, og har nok etter dette gitt klar beskjed til Tore om at dette skal ikke snakkes om, og at ingen må få vite.

I episode 16 kommer det også frem at Pil forteller de andre  at han ikke lenger er lærling, viktig detalj er at ingen har blåst julekule siden Noah ankom Snøfall.

I sesong 1 blir det fortalt at Selma kom seg til Snøfall fordi hun er fra Snøfall, dette må derfor gjelde for Noah også. Disse lovene kan ikke bare endres, kun fordi Elise har kreft, eller?

Jeg tror at Noah er den nye lærlingen, Ruth er moren til Elise, og Ruth må derfor ha en kobling til Snøfall og mest sannsynlig Julius.

Det kan godt hende at Julius fikk Albin med noen andre, og at Selma og Noah derfor er halvsøsken, hvem vet.

Men det jeg er sikker på er at Ruth er moren til Elise. Og det jeg er nesten sikker på er at hun har en kobling til Snøfall og at Noah er den nye lærlingen. 

Det neste som vil skje er at Vinter prøver å blåse en julekule uten å lykkes, og Noah vil vel fortsette å lete etter Julius,. Har en ny teori at når Noah ikke finner Julius blir Noah til slutt så desperat at han blåser en julekule og finner ut at han er den nye lærlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (15 minutter siden):

Mange som har ment at   Tore og Ruth  er foreldrene, og at Noah kun kom til Snøfall fordi Elise skrev brev. Den teorien kan endelig skrotes, har hele veien ment at det er altfor opplagt og enkelt.

Etter å ha sett episode 16 så kan vi bekrefte at Tore ikke er faren. Når Tore snakker med Ruth er det ganske tydelig at han ikke  er faren, men men at han visste om barnet. Tore sier også «det er mye for deg å bære», ikke for «oss».

I slutten av episoden åpner Ruth en eske, der er det en Teddybjørn, barneklær, et rosa bånd med «Ruths lille pike», ikke Ruth og Tore, men Ruth i entall. Nederst i esken ser vi en konvolutt hvor det står «Ruth» og «Gratulerer», altså et gratulasjonskort.

Gratulasjonskortet er nok fra Tore som fant ut om barnet. Ruth adopterte bort barnet, og har nok etter dette gitt klar beskjed til Tore om at dette skal ikke snakkes om, og at ingen må få vite.

I episode 16 kommer det også frem at Pil forteller de andre  at han ikke lenger er lærling, viktig detalj er at ingen har blåst julekule siden Noah ankom Snøfall.

I sesong 1 blir det fortalt at Selma kom seg til Snøfall fordi hun er fra Snøfall, dette må derfor gjelde for Noah også. Disse lovene kan ikke bare endres, kun fordi Elise har kreft, eller?

Jeg tror at Noah er den nye lærlingen, Ruth er moren til Elise, og Ruth må derfor ha en kobling til Snøfall og mest sannsynlig Julius.

Det kan godt hende at Julius fikk Albin med noen andre, og at Selma og Noah derfor er halvsøsken, hvem vet.

Men det jeg er sikker på er at Ruth er moren til Elise. Og det jeg er nesten sikker på er at hun har en kobling til Snøfall og at Noah er den nye lærlingen. 

Det neste som vil skje er at Vinter prøver å blåse en julekule uten å lykkes, og Noah vil vel fortsette å lete etter Julius,. Har en ny teori at når Noah ikke finner Julius blir Noah til slutt så desperat at han blåser en julekule og finner ut at han er den nye lærlingen.

Huh? Magien forsvant jo allerede før Noah kom til snøfall, nordlyset hadde allerede sluttet å virke, men han kom seg igjennom portalen pga. det lille lyset som Julius blåste som ønske fra Elise, vet ikke hva det lille lyset skal symbolisere, men det var vel en liten bit magi som skulle passe på Noah. Eneste grunnen til at Noah dro til snøfall er han sterkt ønsket å få snakket med Julius om å få oppfylt sitt ønske siden brevet han skrev ikke ble sendt den natten, og i brevet har han jo tydelig skrevet at moren må bli frisk og komme hjem til jul. Når dette ønsket blir oppfylt kommer jo Noah til å dra tilbake.

Magien sluttet jo å virke fordi Luna kastet brevene som skulle arkiveres i peisen, Winter snakker jo lenge om viktigheten av brevene og at det er det som holder magien i live i Snøfall. Når Luna hører dette så leter hun etter en bok som forklarer dette mer, der det går frem hvor viktig disse brevene er. Da skjønenr hun at det er hun som er årsaken til at magi har sluttet å virke i Snøfall og at hun har tilkalt det mørke.

Pil har nok ikke sluttet å være lærling, men han tror han ikke er lærling lenger fordi magien ikke virker. Hadde Julius vært der og blåst kule hadde han nok heller ikke fått det til da mer og mer magi har forsvunnet, ikke noe nordlys, det er ikke noe feil med Pil men dette skjønner han jo selvfølgelig ikke nå og tror nok det skyldes at han har gjort det så dårlig på eksamen.

Ellers er det ganske åpenbart nå at Ruth er moren til Elise, det skjønte jeg egentlig allerede i første episode da hun ikke ville innom Antikvariatet, og når hun først dro innom og så på Ruth så skjønte jeg at Elise visste hvem hun var, men ikke turte å si der og da.

Endret av missmcbeal
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (2 timer siden):

og tror nok det skyldes at han har gjort det så dårlig på eksamen

Skjønner hvor du vil, men akkurat eksamen har ikke vært ennå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Live Nelvik har jo ingen reell rolle. Hun fremstår bare som staffasje for å tikke av en av de obligatoriske boksene.

Nelviks rollefigur har jo knapt en eneste replikk.

Anonymkode: e197f...b75

Heldigvis. Ble så skuffet da jeg så henne i Snøfall. Hun passer ikke inn.

Anonymkode: 0c01f...c40

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollert skrev (15 timer siden):

Skjønner hvor du vil, men akkurat eksamen har ikke vært ennå da. 

Ja beklager, han har vel kanskje ikke hatt eksamen enda men har slitt med forberedelsene og er overbevist om at han vil stryke og at han derfor ikke er en verdig lærling. Poenget står seg fortsatt, sammen med at han ikke får til å blåse kulene eller tilkalle reinsdyra så er han overbevist om det er han det er noe feil med, når det er magien i Snøfall som er borte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (19 timer siden):

Huh? Magien forsvant jo allerede før Noah kom til snøfall, nordlyset hadde allerede sluttet å virke, men han kom seg igjennom portalen pga. det lille lyset som Julius blåste som ønske fra Elise, vet ikke hva det lille lyset skal symbolisere, men det var vel en liten bit magi som skulle passe på Noah. Eneste grunnen til at Noah dro til snøfall er han sterkt ønsket å få snakket med Julius om å få oppfylt sitt ønske siden brevet han skrev ikke ble sendt den natten, og i brevet har han jo tydelig skrevet at moren må bli frisk og komme hjem til jul. Når dette ønsket blir oppfylt kommer jo Noah til å dra tilbake.

Magien sluttet jo å virke fordi Luna kastet brevene som skulle arkiveres i peisen, Winter snakker jo lenge om viktigheten av brevene og at det er det som holder magien i live i Snøfall. Når Luna hører dette så leter hun etter en bok som forklarer dette mer, der det går frem hvor viktig disse brevene er. Da skjønenr hun at det er hun som er årsaken til at magi har sluttet å virke i Snøfall og at hun har tilkalt det mørke.

Pil har nok ikke sluttet å være lærling, men han tror han ikke er lærling lenger fordi magien ikke virker. Hadde Julius vært der og blåst kule hadde han nok heller ikke fått det til da mer og mer magi har forsvunnet, ikke noe nordlys, det er ikke noe feil med Pil men dette skjønner han jo selvfølgelig ikke nå og tror nok det skyldes at han har gjort det så dårlig på eksamen.

Ellers er det ganske åpenbart nå at Ruth er moren til Elise, det skjønte jeg egentlig allerede i første episode da hun ikke ville innom Antikvariatet, og når hun først dro innom og så på Ruth så skjønte jeg at Elise visste hvem hun var, men ikke turte å si der og da.

Uenig her, jeg tror datteren til Ruth døde, og at Noah er lillebroren til Selma, og at Elise er fostermor for han. Ruth er redd for at Selma skal få vite dette og ta med seg Noah til Snøfall og forlate henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 desember, fortsatt ingen Julius å se 😕 hadde håpet vi skulle få se en liten scene i det minste. Menmen.

Ruth er med all sannsynlighet på vei til å besøke Elise. Håper at vi får mer informasjon om hvem, hva og hvor da.

Jeg kommer nok ikke til å tro at Noah har noen familiær tilknytning til Snøfall før de evt. faktisk sier det i serien. For jeg klarer ikke å få det til å henge helt sammen. Det kan absolutt være sant, men akkurat nå for meg gir det ikke helt mening.

Jeg vil si at det er denne lysende kula som ligger til grunn for at Noah kom seg til Snøfall, likt som at den er grunnen til at brevfuglen hans fant veien til Elise.

Blir spennende å se om denne Nordlys maskinen kan «åpne et sort hull», slik vi så den lysende ballen gjøre. En portal for å la fuglene fly frem til Snøfall. Men hva som vil skje når de kommer dit, det er jo en annen ting. Disse desperant lignende vesnene de fortsetter å spy ut av Dunkel 😕 Nå har Noah og Amira begge to sett en av dem i hagen. Kanskje Julius er tilbake i morgen, han forteller om det han så, og så forteller de hva de så i hagen, og det leder dem til Dunkel 🤔 I morgen er kanskje et litt for fort for at det skjer, men i de neste episodene 😅

En ting er sikkert; jeg er veldig spent på å få vite hvilken av teoriene som kommer frem her, som er nærmest det som kommer til å skje 👀

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens episode (18) var raskt å se. Mye om mora på sykehuset. Klarer ikke å se kreft biten. Så den spoles fort over.

Anonymkode: c5951...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel kanskje litt mye å håpe på et møte mellom Ruth og Elise i dag 😅 24 episoder er ofte veldig kjekt, men akkurat nå er det litt for mange 😅

Det går så seint.

Ting skjedde jo, vi fikk jo et lite håp om at Selma og Håkon skal få gang på brevfuglene via den nordlys maskinen.

Pil og Frida fikk se at disse desperantene kommer fra Dunkelsteinen.

Mye har skjedd, men også så lite 😅

Luna. Ja det begynte med en ting, hun gikk til Dunkel og er nok blitt overtatt av mørket og gjør nå mye dumme ting. Hun prøver nok å peke fingeren mot Vinter 😕

En dag nærmere, 6 episoder igjen! 🤩

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan de skal rekke så mye på de siste 6 episodene, når det skjer egentlig ganske lite per episode. Hvordan skal de rekke å lese igjennom og arkivere alle brevene som har samlet seg opp og ikke reist? Er så mye som skal skje og så lite tid, spent på hva som skjer de neste episodene hvertfall.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...