Haugenjenta Skrevet 1. desember 2023 #1 Skrevet 1. desember 2023 Jeg er en av de voksne uten barn som elsket Snøfall da den kom i 2016 ♥️ Første episode av Snøfall 2 er sett, og jeg ble allerede rørt under de 10 første sekundene (kan også skyldes forkjølelsen) Det er nok ikke alle som er like investert som meg, men jeg syns det hadde vært gøy med en tråd hvor vi som kanskje er over middels interessert kan diskutere, lure, spoile og ja.. ☃️ 5
Sawyer Skrevet 1. desember 2023 #2 Skrevet 1. desember 2023 Love it! Jeg må si at voksenhjernen min har fått kjørt seg en del her, som har fanget opp ting barna ikke får med seg (tror jeg) 1) Gjertrud fått seg familie? Ser ut som hun har fått kone og barn. Har de spermklinikk i Snøfall også? 2) Sett i forhold til nr 1: Snøfall virker som et sted med såpass få folk, at alle får plass inne hos julenissen. Da må vel alle også være i slekt med hverandre. Kan jo forklare hvorfor de ser usynlige ting osv. Må jo være skadd hele gjengen. 3) Merverdig mange ulike "hudfarger" der oppe. Skikkelig verdensamfunn det der snøfall ass. 4) Moren til Pil plutselig blitt skilt, fått ny mann, og tilsynelatende en kid? som ikke er i alderen man ville forvente basert på antall år som liksom skal ha gått. Men, elsker snøfall, og gleder meg nok like mye til hver dag nå, som sist det gikk. 9
Munchlax Skrevet 1. desember 2023 #3 Skrevet 1. desember 2023 Må man ha sett Snøfall 1 for å følge med denne gangen? Ungene på 8, 8 og 7 har så lyst til å se i år, men de så aldri den første.
Sawyer Skrevet 1. desember 2023 #4 Skrevet 1. desember 2023 Munchlax skrev (2 minutter siden): Må man ha sett Snøfall 1 for å følge med denne gangen? Ungene på 8, 8 og 7 har så lyst til å se i år, men de så aldri den første. Nei, per nå virker det som det skal gå helt fint å se uten å ha sett snøfall 1. Ville bare forklart kanskje hvem Selma er fra forrige sesong Hvordan en bare kan "kommunisere" med julenissen. Men tror nok NRK har tatt hensyn til at de som fulgte med i 2016, nå gjerne ikke er i alderen for å se, at det er på en måte en "ny" generasjon + oss voksne da. Er en del voksenhumor underveis, som går rett over hodet til barna 3
enkefru Skrevet 1. desember 2023 #5 Skrevet 1. desember 2023 Jeg elsket 1-ern.... MÅ se på denne! 😍 2
Ariana807 Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 (endret) Jeg elsket den første serien og har gledet meg enormt til dette. Og jeg er litt sjokka av åpningen med første desember av Snøfall 2 😅 ikke på en negativ måte, bare mye sanseinntrykk å ta inn 😅 Hele snøfall har jo endret struktur. Nisseskolen er jo helt annerledes, og ja alle husene og atrukturen over alt er annerledes. Vinter har fått et svært hus sammenlignet med det som vi så forrige gang. Døra til hagen er flytta på, eller husene rundt er flytta på. Den har også fått en ekte dør. Og hagen i seg selv! Den er jo helt annerledes. Sovetåka og alt forsvant jo, så da kunne de jo kanskje utvikle seg over et større område kanskje. Men helt orakel båten og det der er jo også endret. Et helt hav ser det jo ut til å være der, eller en innsjø. Utenom det, Gjertrud har kone og barn? 👀 super koselig! Men vi fikk jo ikke boe dialog, så vanskelig å vite hva som er va. Samme med mor til Pil, jeg trodde hun var sammen med han som blåser glasskuler, men det var nå en mørkhudet mann i huset og barn? Drama? Skillsmise? Eller? Igjen vi fikk ikke sett noe mer enn et kort overblikk, men jeg ønsker å se mer 😄 Så heller ikke noe til Lilly, lurer på hvor hun har blitt av 🤔 Eller det var kanskje hun blonde jenta vi så sammen med glassblåseren? Ja kanskje skillsmisse og Lilly bor med far og Pil med mor 👀 *Så akkurat noen nevne alder på det som virker som søsteren til Pil, skikkelig drama? nesten litt såpeopera? 👀 Dette er jo en barneserie, så er nok kanskje ikke fult så dramatisk. 😅 begynner jo å tenke litt på hva som er hva. Men det kan jo være barnet til den nye mannen, og ingen blod-releasjon med Pil og familien. Alle har jo blitt så store! Eneste, føler det jo blir litt frekt å si 😅 Absolutt ikke vont og negativt ment og sagt; men jeg hadde forventet en noe dypere stemme på Pil 😅 Ikke noe galt med stemmen! Absolutt ikke, hadde bare forventet noe annet 😅 Og lurer på hva slags drama som er mellom moren med kreft og antikvariatet eller Ruth? Og er spent på han Noah, og hva han skal gjøre i serien. Også spent på hva som kommer til å skje denne gangen. Kunne jo se ut som om mørket kommer tilbake og jakter på brevfuglene og orakelet i åpningstegneserien 🤔 Jeg er generelt veldig spent på alt de neste episodene har å by på. De har mye å leve opp til etter første sesong! Hater at jeg ikke kan se alt på en gang, men det blir en fin nedtelling (opptelling 🤔) til jul 😄✨ Endret 1. desember 2023 av Ariana807 2
enkefru Skrevet 1. desember 2023 #7 Skrevet 1. desember 2023 Litt skuffende start, men slik er det jo ofte med «nye» serier, en trenger tid for å komme seg inn i dem. Største skuffelsen var at det var nytt lydspor… jeg elsket den forrige musikken som var til 7
Ifyousayso Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Synes det er viktig å lære barn om kreft/sykdom osv, men synes egentlig ikke det passer i en julekalender. 8 4
MissStiles Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 Her i huset så vi ikke på Snøfall ifjor og vi elsket det! Og gledet oss masse til nye episoder igår!!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 Ifyousayso skrev (1 time siden): Synes det er viktig å lære barn om kreft/sykdom osv, men synes egentlig ikke det passer i en julekalender. Enig! Anonymkode: c5951...828 3
Ariana807 Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 Da har vi sett Lilly, og hun bor annen hver måned hos mor og far. Da er jo et slags brudd bekreftet der. Så er spørsmålet med Luna forfatteren; har hennes historier noe med adventkalenderen å gjøre? Blir det mor til Frida som er skurken denne gangen 👀 Pil skal opp til eksamen. Jeg kan faktisk ikke se for meg at det blir en skriftlig eksamen 😅 men greit å være forberedt, kanskje 😅Tenker at Pil burde få ha Frida som lærer for å bli klar 😅 Synes synn på moren til Noah, og Noah selv. Kan ikke være enkelt for noen av dem 🥺 Liker ikke helt faren til Amina (eller Nina 🤔) basert på det lille vi så 😅 vet at mange barn sier merkelige ting og foreldre ikke tror på det. Men de bor i en magisk verden, da kan naskenisser selvsagt være ekte. Julius vet jo om dem virket det som. Etter leksjonen til Frida er det jo nesten klart at det er kula det kommer til å skje noe med 😅 er det det som er det lyset i starten vi ser som redder brevfuglene 🤔 Noah … ja… hvem er han, hvor kommer han fra? Tydelig at han kan se noe, magisk? Mørket? Kommer det til å ta over Noah? Jeg ønsker jo at Selma skal få se alle igjen, men synes jo så synn i Rut som da blir alene 🥺 Noe kommer jo til å skje, og det ender jo alltid godt. Håper vi får treffe på familien til Gjertrud neste episode. Det var den episoden, tiden går alt for fort. 2 desember allerede 🤩 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 2 hours ago, Ifyousayso said: Synes det er viktig å lære barn om kreft/sykdom osv, men synes egentlig ikke det passer i en julekalender. Jeg har ikke sett enda. Hvordan tas det opp i serien? Anonymkode: 21e4e...b1f
Møl Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Jeg lurer mest på hvorfor Winther har fått såpass tiltro at lærlingen bruker tid på å lære seg det han tror er viktig. Ble vel vist ganske greit sist at vinter vet null og niks om hva som er viktig med en nisse. 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 Noen her som har noen formening om hvilken aldersgruppe denne julekalenderen skal treffe? Mine barn er 3 og 5 år og eldstemann hadde veldig lyst til å se Snøfall 2 i år siden alle på samme alder i bhg skal se den. Jeg introduserte ungene for Jul I Blåfjell i fjor og de elsket det! Så minsten ser det først også får eldste se Snøfall mens minsten steller seg for kvelden. Vi har ikke sett den første sesongen Snøfall og så langt skjønner vi ikke så mye av årets sesong.. Forstår ingenting av hoppingen mellom to verdner eller disse bokhandlerne osv 🫣😂 Men mulig 5 år er for tidlig for å skjønne denne serien? I tillegg synes jeg det er et unødvendig trekk å legge inn kreft i en julekalender for barn. Skjønner absolutt tanken bak men synes barna skal ha julemagien som en "flukt" fra virkeligheten og få lov til å lulle seg inn i en verden med nisser og mysterier uten at det alltid skal være en moral eller pedagogisk tanke bak! Synes Blåfjells klima-bakteppe er helt i grenseland fra før, så ble litt skuffet når de absolutt måtte dra inn livets harde realiteter i denne julekalenderen også! Anonymkode: ec61c...bae 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Jeg tror definitivt at det er en relasjon mellom Ruth og Elise, syns også skuespillerne ligner på hverandre. Min umiddelbare tanke er om det er datteren hennes? Det har skjedd litt i Snøfall, både med Hjerterud og familien til Pil - håper vi får mer forklaring rundt det. Historien rundt Luna er jeg også nysgjerrig på. Skulle likt å lese «Nattens Dronning» selv. Når jeg ser hvor mye kreft det er i dagens samfunn så syns jeg egentlig det er litt fint de har det med, og jeg vil anta det får en lykkelig slutt. Julens mirakel? Da jeg var liten viste jeg ikke hva kreft var, og nå i voksen alder syns jeg det bare har eksplodert - var det like mye av det når jeg var liten, men ble jeg skånet fra det? Jeg har stått nære kreftrammede familiemedlemmer, alle med verst tenkelig utfall, inkludert Pappa. Ja, det er en veldig voksen og alvorlig tematikk, men fin lærdom. Ellers syns jeg det var veldig fint å se Kasper ♥️ Anonymkode: e7c82...1b8 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 Skikkelig skuffende start. Gir det en sjanse, men føler allerede at dette ikke er noe jeg kommer til å se ferdig.. Barna har allerede valgt snøfall 1 igjen Anonymkode: 8d437...e36 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I tillegg synes jeg det er et unødvendig trekk å legge inn kreft i en julekalender for barn. Skjønner absolutt tanken bak men synes barna skal ha julemagien som en "flukt" fra virkeligheten og få lov til å lulle seg inn i en verden med nisser og mysterier uten at det alltid skal være en moral eller pedagogisk tanke bak! Anonymkode: ec61c...bae Jeg synes de klarer å kombinere livets til dels brutale realiteter med julens magi på en fin måte. Snøfall 1 har jo også i utgangspunktet et trist bakteppe med Selma som har mistet begge foreldrene på tragisk vis og på toppen av det hele må vokse opp i det som først virker som et kjærlighetsløst hjem, og med en uforutsigbar fremtid. Gjennom serien lærer man at alt håp ikke nødvendigvis er ute, selv om livet kan være vanskelig. Akkurat dette budskapet tror jeg serieskaperene kommer til å klare å formidle denne gangen også🙂 Forøvrig humrer jeg godt av IQ sitt arbeid med å lage smutthull🤭 Anonymkode: 9a6c7...cc3 3 2
Ariana807 Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 Vi får se litt mer til alle i dagens episode, men jeg skulle ønske de var litt lengre 😅 Det er mange spennende tråder som foregår; Nattens dronning, Luna, Vinter og alt som skjer der. Håper at Luna finner tilbake til arkiveringen 😅 virket som om det lå en del mer bar den arkiveringen enn hva det kanskje ser ut til. Kreften sprer seg. man kan jo si at kreft og dysterhet ikke hører hjemme i en adventkalender. Jeg tror at alt Noah føler på rundt dette vil være det som bringer historie videre dit den skal dra, litt som det var for Selma. Og håper jo at det ender med et lite julemirakel til slutt. Vi fikk høre litt mer om «naskenissene» og om hvordan de ikke finnes. Det blir spennende å se hvor akkurat det der fører hen. Lurer på om det var noe gjenkjennelse hos Rut i forhold til moren til Noah. Det kunne nesten se litt slik ut, men ikke helt godt å si. Jeg håper at Pil kan klare å først av alt snakke med Julius, for han burde jo faktisk ha vært gjennom dette selv en gang. Og for det andre håper jeg at han kan klare å snakke med Frida om å få litt hjelp. Tror ikke lesing er Pil sin sterkeste side og måte å lære på 😅 Så har vi jo spørsmålet om hvor viktig teori vil være for denne eksamen da 😅 Jeg er litt skuffet over årets sang. Selmas sang har fått plass på lista mi, men det får nok ikke denne. Den fenger meg ikke på noen måte 😕 3
enkefru Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 Jeg skrev etter episode 1 at jeg ikke var like begeistret som jeg var for første sesong. Allikevel er det noe i den som trekker… jeg blir å se på videre ja 😅 2 2
solsolsol Skrevet 4. desember 2023 #20 Skrevet 4. desember 2023 Hva var greia med den syke mora og antikvariatet med at hun absolutt ikke ville dit, og dagen etter var det helt fint? Og arkiveringen av brevene? Det ser jo ut som de blåser julekuler før arkivering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå