AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #1 Del Skrevet 1. desember 2023 Prøver å finne fine navn til jenter men det er jo så mange rare navn som foreksempel Marigona, Roxana og Gudrunn?? hvilket navn bør man holde seg langt unna? Ser for meg at barna blir utsatt for noe pga navnene, om de får noen av de tre navnene jeg skrev hvertfall. Anonymkode: 6e4aa...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 1. desember 2023 #2 Del Skrevet 1. desember 2023 De to første er ikke navn. Gudrun er et tradisjonelt gammelt navn, men fint? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #3 Del Skrevet 1. desember 2023 Lorieen skrev (28 minutter siden): De to første er ikke navn. Gudrun er et tradisjonelt gammelt navn, men fint? Nei. Jo det er navn det også. Sjekk ssb Anonymkode: 6e4aa...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 1. desember 2023 #4 Del Skrevet 1. desember 2023 Velg korte navn (max 2 stavelser) uten stumme bokstaver og «originale» stavemåter. Ett fornavn og ett etternavn er nok. Tenk på at personen skal bære navnet gjennom alle livsfaser - barndom, ungdom, voksenliv og alderdom. For å ta et eksempel: Milian og Timian er kanskje søtt på en tre mnd gammel baby, men det er ikke like kledelig på en voksen mann med skjegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #5 Del Skrevet 1. desember 2023 4 hours ago, Lorieen said: Velg korte navn (max 2 stavelser) uten stumme bokstaver og «originale» stavemåter. Ett fornavn og ett etternavn er nok. Tenk på at personen skal bære navnet gjennom alle livsfaser - barndom, ungdom, voksenliv og alderdom. For å ta et eksempel: Milian og Timian er kanskje søtt på en tre mnd gammel baby, men det er ikke like kledelig på en voksen mann med skjegg. Det finnes mange navn med mer enn to stavelser som passer i alle livsfaser, og som i tillegg er tradisjonelle. Christian og Johannes er noe ganske annet enn Milian og Timian. Anonymkode: c957f...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 1. desember 2023 #6 Del Skrevet 1. desember 2023 Syns det var spesielle navn, men det er en smakssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 1. desember 2023 #7 Del Skrevet 1. desember 2023 Det finnes mange nye motens navn jeg aldri ever har hørt, har jo fått en atpåklatt så dermed hører jeg det i barnehagen. Men disse navnene er ikke fine, dem du nevner het da, ikke mange av dem fra barnehagen. Gudrunn er et gammelt norsk navn og bør tilhøre fortiden 😅 men jeg synes det er mange nye flotte navn som sagt jeg aldri har hørt før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #8 Del Skrevet 1. desember 2023 Jeg hadde aldri valgt de to første, det siste er ok, men litt "tungt". Da jeg fikk barn, tenkte jeg at de skulle kunne uttales både på norsk og engelsk. For en jente kan det f eks Kristin, May, Siri, Sofie. Anonymkode: 3ca5f...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 1. desember 2023 #9 Del Skrevet 1. desember 2023 Et av mine nye fav navn jeg aldri hadde hørt før er Vibe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 1. desember 2023 #10 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finnes mange navn med mer enn to stavelser som passer i alle livsfaser, og som i tillegg er tradisjonelle. Christian og Johannes er noe ganske annet enn Milian og Timian. Anonymkode: c957f...32c Jada, for all del. Men jo kortere, jo bedre. Minst mulig dilldallholom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #11 Del Skrevet 1. desember 2023 Aleksander den stores kone het Roxana Anonymkode: 12a17...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå