AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #1 Del Skrevet 30. november 2023 Jeg leste om Foie Gras nylig og hvordan de tvangsfôrer gås til dem utvikler en leversykdom, så grusomt! Anonymkode: 835fe...8ae 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Del Skrevet 30. november 2023 Det er nok ikke alle som leverer gåselever til foie gras som tvangsforer gjessene sine. Men at det skjer, er jo ingen stor hemmelighet. Anonymkode: ec4fb...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Del Skrevet 30. november 2023 Dette er eldgammelt nytt. Oi, går damplokomotiv på damp? Anonymkode: 80870...5e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok ikke alle som leverer gåselever til foie gras som tvangsforer gjessene sine. Men at det skjer, er jo ingen stor hemmelighet. Anonymkode: ec4fb...a1b Vel, i Frankrike MÅ fuglene tvangsfores for at det skal være lovlig å kalle det «foie gras». Anonymkode: 9570c...f9d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. november 2023 #5 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er eldgammelt nytt. Oi, går damplokomotiv på damp? Anonymkode: 80870...5e8 Det er kanskje eldre nytt for en på 50 enn en på 20? Eller er du eldre og tok et eksempel fra egen barndom? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er eldgammelt nytt. Oi, går damplokomotiv på damp? Anonymkode: 80870...5e8 Det skjer fortsatt og er like grusomt! Anonymkode: 835fe...8ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg spiser ikke kjøtt, men hadde uansett aldri spist det nei. Anonymkode: 9a935...138 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 2. desember 2023 #8 Del Skrevet 2. desember 2023 Unødvendig lidelse. De bruker ikke hele dyret, så er lite nyttig i matauke sammenheng. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 21.50): Jeg leste om Foie Gras nylig og hvordan de tvangsfôrer gås til dem utvikler en leversykdom, så grusomt! Anonymkode: 835fe...8ae Det er en grunn til at det ikke er lov å produsere foie gras i Norge og at flere og flere spisesteder fjerner det fra menyen når de blir gjort oppmerksom på hvordan foie gras blir laget. Anonymkode: 6a777...fa6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 Brunello skrev (På 1.12.2023 den 0.34): Det er kanskje eldre nytt for en på 50 enn en på 20? Eller er du eldre og tok et eksempel fra egen barndom? Og jeg vet så mange tyve/ tretti åringen som er fullt klar over denne prosessen. Anonymkode: 6a777...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Del Skrevet 2. desember 2023 Det er en grusom ting, og jeg fatter ikke at det er lovlig noen plass!😓 Men land rundt om i verden har mange groteske måter å behandle dyr på🤮 AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 0.31): Dette er eldgammelt nytt. Oi, går damplokomotiv på damp? Anonymkode: 80870...5e8 For en måte å svare på!😱🤦♀️ Alle vet ikke alt, før de lærer om det aktuelle, og å kommentere slik har ingen nytte🤷♀️ Peters skrev (8 minutter siden): Unødvendig lidelse. De bruker ikke hele dyret, så er lite nyttig i matauke sammenheng. Så det hadde vært greit om de brukte hele dyret? Anonymkode: 0de94...0e4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 2. desember 2023 #12 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er en grusom ting, og jeg fatter ikke at det er lovlig noen plass!😓 Men land rundt om i verden har mange groteske måter å behandle dyr på🤮 For en måte å svare på!😱🤦♀️ Alle vet ikke alt, før de lærer om det aktuelle, og å kommentere slik har ingen nytte🤷♀️ Så det hadde vært greit om de brukte hele dyret? Anonymkode: 0de94...0e4 Utenom tvangsforing, så er det greit med oppdrett for mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellinl Skrevet 2. desember 2023 #13 Del Skrevet 2. desember 2023 Grusomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #14 Del Skrevet 2. desember 2023 Peters skrev (14 minutter siden): Utenom tvangsforing, så er det greit med oppdrett for mat. Hvordan? Anonymkode: 835fe...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Del Skrevet 2. desember 2023 Peters skrev (44 minutter siden): Utenom tvangsforing, så er det greit med oppdrett for mat. Ja, det er jeg forsåvidt enig i, men her handler det jo om tvangsforing. Oppdrett av dyr til mat er jo noe som må til, og ikke noe jeg er imot, så lenge dyrevelferden er bra. Jeg er utdannet agronom, og har jobbet med dyr i store deler av livet, så jeg absolutt ikke imot oppdrett. (Ikke at jeg har jobbet som agronom, utenom som avløser i min ungdom) Anonymkode: 0de94...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det er jeg forsåvidt enig i, men her handler det jo om tvangsforing. Oppdrett av dyr til mat er jo noe som må til, og ikke noe jeg er imot, så lenge dyrevelferden er bra. Jeg er utdannet agronom, og har jobbet med dyr i store deler av livet, så jeg absolutt ikke imot oppdrett. (Ikke at jeg har jobbet som agronom, utenom som avløser i min ungdom) Anonymkode: 0de94...0e4 Kunne du funnet på å gjøre noe sånt som med gjessene? Anonymkode: 835fe...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #17 Del Skrevet 2. desember 2023 Peters skrev (11 timer siden): Unødvendig lidelse. De bruker ikke hele dyret, så er lite nyttig i matauke sammenheng. Gjør de ikke? Hvorfor ikke? Gås er jo god mat. Anonymkode: c1212...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #18 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kunne du funnet på å gjøre noe sånt som med gjessene? Anonymkode: 835fe...8ae Jeg skriver jo at jeg syns det er helt forferdelig, og at det er viktig med dyrevelferd, så nei, jeg kunne aldri ha gjort noe slikt. Anonymkode: 0de94...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #19 Del Skrevet 2. desember 2023 Motbydelig dyremishandling. Men jeg spiser gjerne en glad gås som har levd et godt liv. Anonymkode: 463aa...fb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg er driver et hotell med restaurant. Jeg legger meg lite opp i menyen, men har 3 krav. Ingen foie gras, ikke hval (her i området er hval en stor greie) og kun kjøtt/egg fra frittgående dyr. Heldigvis har jeg en kjøkkensjef med samme verdier som meg. Anonymkode: e38dc...da3 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå