Gå til innhold

Hvordan gå mange skritt?

anonymisert2001

Anbefalte innlegg

Leste i en tråd her at enkelte går 100.000 skritt på en uke; jeg går ca 60k ila en uke. Alt mellom 6000-12000 per dag. Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå så mange skritt? Jeg jobber på skole og har vanligvis nådd målet mitt (som er ca 8000 skritt om dagen) når jobbdagen er over. Kan hende jeg tar meg en tur ut på kvelden for å spasere men føler jeg ikke har tid til å gå liksom 15k-20k skritt om dagen!! Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har en jobb hvor de får mange skritt. Noen har ikke jobb, men går lange turer. Og man får vel flere skritt på en time hvis man jogger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det virkelig nødvendig å gå så mange skritt? Du ligger jo allerede ok an virker det som. Er ikke 10 000 ansett som bra nok? Du er jo nesten der.

Det kan også være bra å trene litt andre ting tenker jeg. Styrketrening, yoga/tøying og kanskje en høyintensitetsøkt. Tar du en høyintensitetsøkt (typ 4x4) kan du jo forresten få inn en del skritt der.

Anonymkode: 9d367...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal gå så mange skritt må man ha sykt masse ledig tid hvis det ikke er inkludert trening. Gå til og fra jobb, butikken osv, og det er lite effektivt. 

Personlig går jeg mellom 85.000 og 95.000 skritt i uka (inkluderer trening), og synes det er nok! Man skal jo gjøre andre ting også. 

Men om dette er noe du virkelig vil oppnå, da er det bare å sette av noen timer til gåing hver dag, droppe bil og buss og ikke ta snarveier. 

Anonymkode: 4b5ec...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 000 skritt om dagen er ikke overdrevent mye. 

Går jeg et par timer på handlesenter eller i byen eller på hundelufting med venninne etter jobb så er jeg der. 

Det er ca 4-5 timer med gåing ila døgnet 

Anonymkode: 04af8...188

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymisert2001 skrev (19 timer siden):

Leste i en tråd her at enkelte går 100.000 skritt på en uke; jeg går ca 60k ila en uke. Alt mellom 6000-12000 per dag. Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå så mange skritt? Jeg jobber på skole og har vanligvis nådd målet mitt (som er ca 8000 skritt om dagen) når jobbdagen er over. Kan hende jeg tar meg en tur ut på kvelden for å spasere men føler jeg ikke har tid til å gå liksom 15k-20k skritt om dagen!! Hjelp?

Jeg går som regel 10-12 k steg i løpet av en arbeidsdag. Så er jeg på trening 3-4 ganger i uken i tillegg til at jeg går tur, er det fint vær ute går jeg gjerne til jobb også.  Blir fort 15-20 k da

Anonymkode: 54259...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går til og fra jobb samt løper/går tur. Det er sjelden jeg sitter på raua når jeg er hjemme og. Sjelden under 10 000 skritt, da skal jeg være sjuk!

Anonymkode: 2162e...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange løper jo også, og det er jo inkludert i hvor mange skritt man tar. 

Går man til/fra jobb, går mye på jobben, og så løper seg en god tur, så har man fort 20 000 skritt ila dagen. 

Jeg har kontormølle, og går som regel en mil bare i løpet av arbeidsdagen. I tillegg går jeg til/fra barnehagen med unger, og løper en god del. 

Anonymkode: 79c6e...9bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange løper jo også, og det er jo inkludert i hvor mange skritt man tar. 

Går man til/fra jobb, går mye på jobben, og så løper seg en god tur, så har man fort 20 000 skritt ila dagen. 

Jeg har kontormølle, og går som regel en mil bare i løpet av arbeidsdagen. I tillegg går jeg til/fra barnehagen med unger, og løper en god del. 

Hva gjør du mens du går på mølla. Jeg har kontorjobb med pc-bruk, men sliter med å stå og jobbe, da jeg ikke treffer på når jeg skal skrive på PC/ flytte musa, så å gå ville jo blitt enda verre, mn jeg skulle gjerne hatt mer aktivitet, da en god dag for meg er 3000 når jeg går hjem.  Mye overtid i perioder, gjør at det blir alt for lite bevegelse i mange mnd i året. 

Anonymkode: 55e69...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en 1-1,5 time tur på kvelden, vipps har jeg 7000-8000 flere skritt😅

Anonymkode: 63dfd...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tar buss og går fra og til busstoppene. En del ekstraskritt, ellers må du ta en joggetur eller gåtur 

Anonymkode: 7d3d3...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur med hund på morgenen før jobb.  Går til jobb.  Går en del trapper på jobb,  jobber også på skole. Går hjem fra jobb.  Går en lang tur i skogen med hunden.  Går så en rask kveldstur før jeg legger meg.  Dette blir ca 14000 skritt hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 18.31):

Hva gjør du mens du går på mølla. Jeg har kontorjobb med pc-bruk, men sliter med å stå og jobbe, da jeg ikke treffer på når jeg skal skrive på PC/ flytte musa, så å gå ville jo blitt enda verre, mn jeg skulle gjerne hatt mer aktivitet, da en god dag for meg er 3000 når jeg går hjem.  Mye overtid i perioder, gjør at det blir alt for lite bevegelse i mange mnd i året. 

Anonymkode: 55e69...daa

Jeg jobber som utvikler, så programmerer, skriver dokumentasjon, osv osv. Jeg går i 3 km/h, null problem å skrive eller bruke mus. Hviler du armen skikkelig på bordet, da? Hele underarmen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontorjobb. I lunsjen istedenfor å spise, går jeg tur. Går rundt om jeg prater i telefonen, går rundt når jeg spiller mobilspill, går rundt hjemme mens jeg venter på at potene skal koke, eller kjøtte steke. Går istedenfor å stå stille. 

Anonymkode: a4ca4...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på rundt 25 000 skritt om dagen. Går hjemmefra og opp til stasjonen ca 1,2 km og fra stasjonen opp til jobben ca 1,2 km. Tur/retur utgjør jo dette nesten 5 km, Jobber i barnehage, der går jeg veldig mye rundt, både inne og ute.  Har bikkje, så en blir jo en del tusen skritt av det også.

Hvis jeg trener kan jeg legge til enda en del tusen skritt. På treningsdagene ligger jeg på godt over 30 k skritt om dagen.

Anonymkode: 6645c...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter en fot forran den andre, så flytter jeg den som nå er bakerst slik at den blir fremst. Dette gjentas x antall ganger. Kan være litt vanskelig i starten, men når du først kommer inn i det er det utrolig hvor mange ganger du klarer å gjenta denne oprasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...