Gå til innhold

Ingen erfaring som 33åring, er toget kjørt for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg er en mann på 33 år uten noen som helst erfaring med det motsatte kjønn, både når det kommer til det seksuelle og forhold.
Jeg er kommet til et punkt i livet hvor både utdanning, karriere og økonomi er på plass, og har virkelig begynt å føle savnet av å ha en familie og barn.
I utgangspunktet er jeg ganske introvert, og den sosialiseringen jeg har gjort fra 18 til nå har vært i veldig mannsdominerte miljøer som har gjort det veldig vanskelig å møte kvinner underveis, som også var en periode hvor jeg ikke egentlig ikke lengtet etter et forhold, men bare tenkt at jeg kunne utsette det, siden det jeg virkelig ville ha senere var noe seriøst, siden jeg ikke var helt klar for det da.
I tillegg har sosial angst og lav selvtillit skremt meg vekk fra dating fram til nå, spesielt når det kommer til det romantiske, jeg har ingen angst eller problemer rundt kvinner når det kommer til ikke-romantiske settinger.

Jeg skal begynne i terapi, men hvor begynner jeg etter det? Jeg føler tiden renner litt ut her, jeg har ikke lyst å bli far så sent i livet. Alt jeg selv har hørt på nettet og fra folk får det til å virke håpløst, at kvinner ikke vil ha slike som meg og dating i utgangspunktet er veldig vanskelig i disse dager.

Anonymkode: 7fa07...771

Dating er best IRL, og det jeg anbefaler er å gå inn med forventninger om å få til en fin stund sammen uten å tenke på etablering av forhold. Oppnår man en fin stund, så kan begge ønske å gjenta det. Jeg var på Match forrige datingperiode. Der var skriveferdigheter viktig, og jeg hadde vel rundt 100 hyggelige brevvekslinger. Du skriver også bra og vil fungere godt i slike brevvekslinger. Ut av brevvekslingene  kom det ti dater. Dating er en ferdighet. Til å begynne med var det ikke helt topp, det fikk litt jobbintervjupreg, men etter hvert ble ferdighetene bedre og jeg oppnådde mer og mer hyggelige møter. Dette er over ti år siden, og den siste dama i rekka der lever jeg lykkelig med den dag i dag.

33 er ingen høy alder.

Det praktiske og økonomiske er på plass for deg. Det gjør at du stiller med godt grunnlag for ha en del selvtillit.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er fra kvinners synspunkt. Så får du synspunktet til de fleste menn av meg, selv om jeg ikke er TS. At du mest sannsynlig har flere havarerte forhold regnes som positivt hos menn, men hos menn er det ikke positivt.  Jeg ler ofte når kvinner til og med skryter av skilsmisse. Som om det skulle være et "pluss i boka". 

Prøv å tenke nå på argumentet du selv bruker, nemlig: "mekanismer for konflikthåndtering i forhold, samliv med et annet menneske, og tilpasningsteknikker". Skjønner du nå hvor ironisk det høres ut som og hvordan man lett kan snu det andre veien (som mange menn naturligvis gjør) nemlig at din "brede erfaring med flere forhold" viser at du IKKE er tilpasningsdyktig i henhold til disse "teknikkene", ei heller skjønner du at samliv er å gi og ta og må tas svært seriøst, ei heller er det ikke noe å skryte av hvis man blir skilt, fordi det viser at din konflikthåndtering er lik null, men mindre mannen begynte å slå eller drive med massiv psykisk mishandling.

Igjen, når det gjelder sex, som du riktig påpeker: "de færreste damer ønsker å lære opp en uerfaren mann". Riktig det, noe som igjen viser at menn forstår at den seksuelle valutaen hos kvinner er en mann som har fått pult rundt en del. I motsatt tilfelle hos menn (det kjenner du sikkert allerede til) er det heller en "høy valuta" hvis en kvinne ikke har vært med mange menn - færrest mulig.  

Nå skjønner du hvorfor det kræsjer fullstendig, fordi en mann som verdsetter et livslangt forhold, muligens mer tradisjonell av seg (De fleste menn er), gir de absolutt ingen pluss i boka om dama har vært skilt, eller har en rekke havarerte forhold bak seg, eller har pult et passe høyt 2-sifret antall menn før det ble hans tur.

Anonymkode: f263c...942

Du trenger ikke å pule rundt. Du trenger å ha vært sammen med ei. Nettopp fordi menn ofte blir såre når dama har hatt flere partnere enn seg selv, skriver jeg dette. 

Anonymkode: ca093...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ti år siden var ikke engang hjernen din ferdig utviklet. For tyve år siden var du et lite barn. Du har minst 50 år igjen av livet og knapt blitt voksen.  Du har all tid foran deg og det er helt vanlig å ikke hatt kjæresteerfaring i din alder. Var også over 30 før jeg kom i første forhold 

Anonymkode: 5010e...1f9

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, jeg er en mann på 33 år uten noen som helst erfaring med det motsatte kjønn, både når det kommer til det seksuelle og forhold.
Jeg er kommet til et punkt i livet hvor både utdanning, karriere og økonomi er på plass, og har virkelig begynt å føle savnet av å ha en familie og barn.
I utgangspunktet er jeg ganske introvert, og den sosialiseringen jeg har gjort fra 18 til nå har vært i veldig mannsdominerte miljøer som har gjort det veldig vanskelig å møte kvinner underveis, som også var en periode hvor jeg ikke egentlig ikke lengtet etter et forhold, men bare tenkt at jeg kunne utsette det, siden det jeg virkelig ville ha senere var noe seriøst, siden jeg ikke var helt klar for det da.
I tillegg har sosial angst og lav selvtillit skremt meg vekk fra dating fram til nå, spesielt når det kommer til det romantiske, jeg har ingen angst eller problemer rundt kvinner når det kommer til ikke-romantiske settinger.

Jeg skal begynne i terapi, men hvor begynner jeg etter det? Jeg føler tiden renner litt ut her, jeg har ikke lyst å bli far så sent i livet. Alt jeg selv har hørt på nettet og fra folk får det til å virke håpløst, at kvinner ikke vil ha slike som meg og dating i utgangspunktet er veldig vanskelig i disse dager.

Begynn å trene. Seriøst. For å bygge muskler.

Høres overfladisk og flåsete ut, men det gjør faktisk underverker for selvtilliten. Og ja, det hjelper i tillegg på dametekket å være i skikkelig god form – uansett hvor mye kvinner måtte protestere på dette.

Det gjør rett og slett ting litt enklere for deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Begynn å trene. Seriøst. For å bygge muskler.

Høres overfladisk og flåsete ut, men det gjør faktisk underverker for selvtilliten. Og ja, det hjelper i tillegg på dametekket å være i skikkelig god form – uansett hvor mye kvinner måtte protestere på dette.

Det gjør rett og slett ting litt enklere for deg.

Det er ingen som noen gang har protestert på at en mann i god form er mer interessant enn en feit slabbedask med potetgullpose sittende i sofaen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke for sent for deg. Dersom du har karriere og økonomisk trygghet vil døren alltid være åpen.

Dog er det viktig å jobbe med selvtilliten og angsten. Kvinner sjekker i liten grad opp menn, og du må tørre å hoppe i det litt og våge å prøve deg litt frem.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg personlig hadde vært skeptisk til begge deler. Ikke på grunn av selve faktum at du er uerfaren, men på grunn av alle utfordringene som dessverre følger med. For eksempel, manglende forholdserfaring er ensbetydende med at du ikke har lært deg mekanismer for konflikthåndtering i forhold, samliv med et annet menneske, tilpasningsteknikker og lignende. Når det gjelder manglende seksuell erfaring, så er de færreste 33 år gamle damer jomfruer. De færreste ønsker å lære opp en helt uerfaren mann i sex, og det vil fort oppstå en situasjon der mannen føler ubalanse i det seksuelle mellom seg selv og dama, ønsker å utforske med andre, og lignende. Så fra min side hadde det dessverre blitt et "nei". Kanskje et særboerskap.

Dette vil jeg si kan (ikke er) være meget feilaktig.. Jeg (kvinne) har vært i et par forhold siden jeg var 16, møtte mannen min som aldri hadde vært i noen forhold når vi var henholdsvis 21 og 23.. Han hadde aldri vært i et forhold før det, med noe ormal logisk tenking fra hans side har det ikke vært et problem nå etter 10 år😅

Anonymkode: d65ca...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du har utdanning, jobb og karriere på plass, men mangler kvinnen i ditt liv. Kan du ikke bare ordne deg konto på Tinder da, og ta det derfra? Alt det andre ordner seg❤️ 

Et lite tips bare: vær tro mot deg selv og dine verdier, lytt til magefølelsen, hvis hun er «too cool for school» i den forstand at du ikke føler deg 100% avslappet og trygg, så gå videre. Min erfaring er at kjærlighet føles som «å komme hjem», det er en varm og god følelse. Lykke til❤️

Hilsen K46.

Anonymkode: 1ab9f...a0c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ingen som noen gang har protestert på at en mann i god form er mer interessant enn en feit slabbedask med potetgullpose sittende i sofaen.

Ny her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

For ti år siden var ikke engang hjernen din ferdig utviklet. For tyve år siden var du et lite barn. Du har minst 50 år igjen av livet og knapt blitt voksen.  Du har all tid foran deg og det er helt vanlig å ikke hatt kjæresteerfaring i din alder. Var også over 30 før jeg kom i første forhold 

Anonymkode: 5010e...1f9

Trådstarter har 50 år igjen hvor han kan få kjæreste. Men han har jo ikke 50 år igjen hvor han kan bli far og trådstarter ønsker heller ikke å bli for gammel far. Så vil ikke si han har "all tid foran seg".  Han har begrenset tid, men toget har ikke godt. Og jeg har absolutt tro på at han kan bli far om han jobber med psyken, begynner å date, osv. 

Anonymkode: 46ab9...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ingen damer ønsker en umoden gammel fuckboy uten reell samlivserfaring. 

Anonymkode: ac1a7...207

Ingen er vel å ta litt hardt i. 

Anonymkode: 23ae2...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mannosgmfæremyte. Ingen damer ønsker en umoden gammel fuckboy uten reell samlivserfaring. 

Anonymkode: ac1a7...207

Ts er en 33 år gammel jomfru, om jeg forstår ham riktig? Da er det vanskelig å være "fuckboy"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette vil jeg si kan (ikke er) være meget feilaktig.. Jeg (kvinne) har vært i et par forhold siden jeg var 16, møtte mannen min som aldri hadde vært i noen forhold når vi var henholdsvis 21 og 23.. Han hadde aldri vært i et forhold før det, med noe ormal logisk tenking fra hans side har det ikke vært et problem nå etter 10 år😅

Anonymkode: d65ca...47e

Men nå er det svært stor forskjell på 23 og 33, da. Som 23-åring er du ofte fortsatt student, eventuelt akkurat blitt ferdig med studiene og begynt i ny jobb med krevende tilværelse. Når du er 33 derimot, og ikke har hatt EN eneste relasjon til en kvinne, så vil de aller fleste rundt være flere hakk foran deg mht. erfaring, evne til samspill og tilpasning og så videre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (4 timer siden):

Ny her?

Nei. Har vært her i 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det finnes sikkert dine kvinnelige motstykker der ute et sted, som tenker og føler som deg, har litt sosial angst for det motsatte kjønn og som likevel ønsker seg partner og familie. Det gjelder bare å finne dem.

Det finnes også sjenerte kvinner der ute som har lite erfaring, kanskje noe, men finner det vanskelig å stole på menn.

Du behøver altså ikke tenke at du er den eneste, det finnes noen som liker deg og sånn du er for de er sånn selv :) 

Har du prøvd deg på noen datingapper? Skriv for all del i profil-infoen at du er en beskjeden type sånn at kvinner ikke tror du er uinteressert når det kommer til å ta initiativ til alt mulig, du er bare beskjeden eller litt tilbakeholden i begynnelsen. Og for all del, få med at du absolutt ønsker noe varig og fast forhold!

Anonymkode: 98758...b36

Deler. Ja vi finnes. Tenkte slik i 30 årene. Og hadde ingen erfaring med dating og sex så gav opp dette pga manglende selvfølelse. Har blitt mobbet i oppveksten og kritisert for utseende og mye sjenanse (angst).  Jeg visste ikke at jeg var søt da jeg var ung med et helt normalt utseende. Hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg kanskje turt å nærme meg menn i mye yngre alder. Nå er jeg over den alder der man skaffer seg barn og kjenner ingen uro over dette lengre. Vil være alene, fordi jeg er så sær og intimitet blir for vanskelig for meg å starte med nå.. Men det merkelige er at jeg stadig møter  menn som viser at de liker meg og vil ha meg som partner. Veldig merkelig når man ikke er ung. Kanskje fordi jeg holder meg bra og ser yngre ut ? Sist fikk jeg høre at jeg er søt og at han ville at vi skulle vært et par...og det ikke bare han. Derfor undrer jeg meg hvorfor opplever jeg dette nå ? 

Anonymkode: 92383...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke tenkt noe på det, oppriktig talt. Å date handler om god kjemi og personlige kvaliteter. 

Anonymkode: cc7c9...18d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg personlig hadde vært skeptisk til begge deler. Ikke på grunn av selve faktum at du er uerfaren, men på grunn av alle utfordringene som dessverre følger med. For eksempel, manglende forholdserfaring er ensbetydende med at du ikke har lært deg mekanismer for konflikthåndtering i forhold, samliv med et annet menneske, tilpasningsteknikker og lignende. Når det gjelder manglende seksuell erfaring, så er de færreste 33 år gamle damer jomfruer. De færreste ønsker å lære opp en helt uerfaren mann i sex, og det vil fort oppstå en situasjon der mannen føler ubalanse i det seksuelle mellom seg selv og dama, ønsker å utforske med andre, og lignende. Så fra min side hadde det dessverre blitt et "nei". Kanskje et særboerskap.

Personlig så syns jeg det høres veldig deilig ut. Det er så ufattelige mye sutring fra menn i 30-årene om den forferdelige eksen deres som våget å gå fra dem - og unnskyld meg jeg får helt latterkrampe av de der for når de begynner å snakke om forholdet så er det veldig tydelig at de har vært en dritt mot dama. Og som kvinne selv så merker jeg at jeg har fullstendig sympati med damene som har valgt å gå fra dem. Om du sitter der og ser på det som "har lært mekanismer for konflikthåndtering". Ja, takk for dagens latter 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet med angsten slik jeg ser det, er at den er veldig spesifikk. Den handler om usikkerheten og skammen rundt situasjonen min. Jeg har ikke et problem med sosiale ting. Derfor virker dating skremmende, mens jeg er ganske komfortabel rundt andre sosiale situasjoner.

Skammen sitter i hodet ditt og er noe du selv tenker over fordi du føler at situasjonen din burde være ditt og datt. Du må bare kaste deg ut i det og tenke at det går fint. Du vil bli mer komfortabel etter hvert, og se at det går seg til. Kanskje du møter en flott dame første daten og? ;) Dette kommer til å gå kjempefint. Lykke til  ❤️ Du fikser det 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg fant en sånn type mann for 4 år siden, han var rett før 30 år. Nå har jeg en bror som også er som deg og min mann var. Derfor var jeg ikke så redd for og satse, selv om mange rundt advarte meg. Jeg er den utadvendte typen og sjekket opp han. Han var jo veldig redd jeg ville avise han, jeg var mere redd for om vi ikke funket og hvordan han skulle ta det om jeg avsluttet forholdet, så gikk noen runder på det før jeg satset skikkelig. Men mitt bedte forhold, vi er gift i dag. Han er bonusfar og vi har også fått en datter nå nylig. Du må finne den kvinnen som ikke bryr seg så veldig om sånt, ikke alle gjør det. Lykke til, skriv litt ærlig om situasjonen på en dating side. 

Anonymkode: 34974...9d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig hadde det vært helt uaktuelt, og slik er det sikkert også for mange andre med lang forholdserfaring. Men det er absolutt ikke ensbetydende med at det ikke finnes noen som vil ha det du kan tilby!

Om du har jobb, utdanning, stabilitet og er snill og grei, vil jeg tro ganske så mange kvinner vil ha en mann som deg. Jeg tror det viktigste er å faktisk tørre å ta initiativ. Terapi blir sikkert også et kjempefint tiltak, du er flink som tar tak i livet ditt!

Jeg tror også at mange menn tenker at kvinner alltid har mye erfaring, men realiteten er at det er mange kvinner som også strever på datingmarkedet, og som ikke får tilbud om kjærlighet/sex. 

Ettersom du er veldig uerfaren blir nok det å finne forhold og kjæreste vanskeligere enn for folk flest, det er ikke til å komme utenom. Men du er absolutt ikke alene om å være i en slik situasjon, og jeg har all tro på at du også finner noen på samme alder med samme ønsker som deg. Det er mange kvinner som hadde drept for å finne en mann som er klar for familie og barn i en alder av 33, så dette kommer til å gå bra :) 

Anonymkode: 0be2f...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...