Gå til innhold

Kampen mot overspising


Dedication

Anbefalte innlegg

19.12.23

Var i ganske dårlig form så ble mindre mat og holdt meg under kalorimålet. Skrittene endte på 5929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21.12.23

Spiste 1629 kcal, gikk 16 591 skritt og trente 38 min styrketrening. Fornøyd med dagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.12.23

ikke den beste dagen. Endte med 1870 kcal inn, 7564 skritt og 37 min styrketrening. Treninga var ikke ben beste, men var bare sliten og stressa. Gjennomførte uansett. En dårlig økt er bedre enn ingen økt tenker jeg. 😊 planen var egentlig å gå litt på mølla etter økta. Prøvde, men ble bare svimmel og uvel. Så da ble det litt mindre skritt enn jeg hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du mener med overspising, men når du skriver du føler du mister kontrollen over hvor mye du spiser så høres det ut som overspisingslidelse. Ved overspisingslidelse så handler det om en måtte å takle følelser på, ikke dårlig selvkontroll. For sånne pasienter frarådes det å telle kalorier og ha rigide slankeplanner da det kan gjøre ting være. Det er mer effektivt å jobbe med å håntere følelsene sinne på andre og bedre måter (helst med hjelp av profesjonele). 

Leger med en link til en sak om den vanligste spiseforstyrrelsen i tilfelle du er intresert I å lese mer om det TS. 

https://www.sykehuset-ostfold.no/nyheter/overspisingslidelse-den-vanligste-spiseforstyrrelsen

Lykke til uanset hvordan du går fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva du mener med overspising, men når du skriver du føler du mister kontrollen over hvor mye du spiser så høres det ut som overspisingslidelse. Ved overspisingslidelse så handler det om en måtte å takle følelser på, ikke dårlig selvkontroll. For sånne pasienter frarådes det å telle kalorier og ha rigide slankeplanner da det kan gjøre ting være. Det er mer effektivt å jobbe med å håntere følelsene sinne på andre og bedre måter (helst med hjelp av profesjonele). 

Leger med en link til en sak om den vanligste spiseforstyrrelsen i tilfelle du er intresert I å lese mer om det TS. 

https://www.sykehuset-ostfold.no/nyheter/overspisingslidelse-den-vanligste-spiseforstyrrelsen

Lykke til uanset hvordan du går fremover ❤️

Tusen takk for tips 😊 skal lese gjennom den. Får behandling i psykiatrien samtidig for å håndtere følelser bedre. Mye av det startet da jeg startet på en medisin for søvn. Er dessverre en kjent bivirkning, men føler endelig at jeg begynner å få kontroll igjen selv om jeg fortsatt står på medisinen. Tusen takk ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.12.23

Tok litt fri fra trening og skritt denne dagen. Maten gikk veldig gikk veldig bra. overspiste ikke. Føler jeg har kommet inn i en god rutine.

ukessammendrag

kalori gjennomsnitt: ca 1600 kcal

skritt gjennomsnitt: 9965 skritt

treningsøkter: 3

gjennomsnittsvekt: 56,1 kg (0,5 kg)

total vektendring siden start: -1,1 kg

 

 

0F6CA169-639C-4452-8E1F-8BF5C4753481.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.12.23

gikk på en sprekk. Dagen endte med 2770 kcal inn, 11 349 skritt og 40 min styrketrening. Planen nå er å legge denne dagen bak seg og fokusere fremover 💪🏼 fremtiden er det eneste jeg kan endre så da velger jeg å legge fokuset der så godt det lar seg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.12.23

dagen endte med 1555 kcal inn 11 154 skritt.

28.12.23

spiste 1975 kcal og gikk 10 381 skritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29.12.23

spiste 1516 kcal, gikk 15 718 skritt og trente 48 min styrketrening. 
 

30.12.23

Dagen endte med 2066 kcal og 7314 skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31.12.23

dagen endte med 1948 kcal, 11 172 skritt og 42 min styrketrening.

ukessammendrag

kalorier gjennomsnitt: 1926

skritt gjennomsnitt: 10 463

styrkeøkter: 3

gjennomsnittsvekt: 55,9 (-0,2 kg)

Total vektendring siden start: - 1,3 kg

 

0B13A32F-342D-4B80-9571-B7D0383CD9E5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har oppdatert her nå. Har fortsatt med vektnedgangen. Sliter litt med psyken om dagen. Og fant ut at jeg heller skal prøve å oppdatere ca en gang i uka. 
 

Vekten er nå 54,8 (-1,1 kg)

total vektendring siden start: -2,4 kg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden forrige oppdatering her. Må bli litt flinkere på å oppdatere. Maten har ikke gått så bra i det siste. 
men er på samme vekt som forrige gang jeg oppdaterte. 

gjennomsnittsvekten er 54,8 (-0,0 kg)

total vektendring siden start: - 2,4 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...