AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Har hørt det er en del i den alderen, som klager på at ting er vanskelig å få med seg og at de måp skru opp volumet så høyt. Er en sifragris, så må forberede meg. Anonymkode: 2a3f8...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Er godt over 60. Har ikke merket enda at ting er vanskelig å få med seg, hverken når folk snakker eller å lese tekst. Når det gjelder volum må jeg heller ofte skru ned lyden, i allfall når det er irriterende reklamer.😉 Anonymkode: f5b19...061 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Nei. Må heller skru ned lyden. Har heller ikke problemer med å få med meg ting. Jeg blir 63 i februar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 Dette handler ikke kun om volumet. Men at de innebygde høyttalerne er dårlige slik at stemmene blir vanskelig å skille fra bakgrunnsstøyen(f.eks om de som snakker i filmen står ved en bilvei og man hører bilene kjøre forbi samtidig som de snakker). Å kjøpe noen eksterne høyttalere av en viss kvalitet kan være en mulig løsning slik at man både kan høre hva de sier på skjermen og slippe å ha volumet på maksimalt volum. Så den dagen du ikke lenger kan høre stemmene på TVen så kan det være en ide å kjøpe eksterne høyttalere. En del slike eksterne høyttalere har også egen funksjon som gjør stemmer mer tydelig, men denne funksjonen går på bekostning av resten av lyden. Anonymkode: 4bac5...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 30. november 2023 #5 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette handler ikke kun om volumet. Men at de innebygde høyttalerne er dårlige slik at stemmene blir vanskelig å skille fra bakgrunnsstøyen(f.eks om de som snakker i filmen står ved en bilvei og man hører bilene kjøre forbi samtidig som de snakker). Å kjøpe noen eksterne høyttalere av en viss kvalitet kan være en mulig løsning slik at man både kan høre hva de sier på skjermen og slippe å ha volumet på maksimalt volum. Så den dagen du ikke lenger kan høre stemmene på TVen så kan det være en ide å kjøpe eksterne høyttalere. En del slike eksterne høyttalere har også egen funksjon som gjør stemmer mer tydelig, men denne funksjonen går på bekostning av resten av lyden. Anonymkode: 4bac5...5da Jeg er ikke 60 ennå, men jeg merker godt at bakgrunnstøy gjør det vanskeligere å høre tale. Noen nyhetssendinger på radio har musikk/lyd i bakgrunnen samtidig som nyhetene blir lest opp. Utrolig masete å høre på. Og noen filmer har et lydbilde der bakgrunnstøyen er like høy som stemmene, så det hjelper ikke å skru opp volumet, akkurat som du sier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #6 Del Skrevet 30. november 2023 61, ingen problemer. Anonymkode: 6a1b8...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 30. november 2023 #7 Del Skrevet 30. november 2023 errr nei, det går bra, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Del Skrevet 30. november 2023 65 i Januar, ingen problem annet enn at det blir mer og mer dritt på tv. Anonymkode: 1d185...12f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #9 Del Skrevet 1. desember 2023 14 hours ago, Hedda-78 said: Jeg er ikke 60 ennå, men jeg merker godt at bakgrunnstøy gjør det vanskeligere å høre tale. Noen nyhetssendinger på radio har musikk/lyd i bakgrunnen samtidig som nyhetene blir lest opp. Utrolig masete å høre på. Og noen filmer har et lydbilde der bakgrunnstøyen er like høy som stemmene, så det hjelper ikke å skru opp volumet, akkurat som du sier. Nettopp. Filmers lydspor er også laget for å spilles av på kino hvor lydopplevelsen er helt ulik den man har på TVens innebygde høyttalere. Anonymkode: 4bac5...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå