AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #1 Del Skrevet 29. november 2023 Tenker på det av og til. Alle disse damene som er 30+ og ser ”perfekte ut”. Det må jo koste litt å være rynkefri, håret ser Fresht ut og kroppen er stram. Anonymkode: 14f61...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #2 Del Skrevet 29. november 2023 Øh.. Hva er en "Oslobabe"? Og hva er "perfekt"? Anonymkode: 7f64a...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Du får google prisene på botox, fillers, frisør/juksehår, negler, bryn, vipper og selvbruning 😃 Anonymkode: db00f...ada 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Del Skrevet 29. november 2023 Det koster å se billig ut. Anonymkode: dd72a...f05 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 29. november 2023 #5 Del Skrevet 29. november 2023 Det er ekstremt dyrt, for de mister seg selv på veien.. og det klarer de ofte ikke å reparere. Det de på innsiden er skapt for, forsvinner og klarer de ikke å finne i jakt på det perfekte ytre. Mange går til grunne, dessverre. Bak fasaden er mange dypt ulykkelige, bevisst eller ubevisst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #6 Del Skrevet 29. november 2023 Humas skrev (3 minutter siden): Det er ekstremt dyrt, for de mister seg selv på veien.. og det klarer de ofte ikke å reparere. Det de på innsiden er skapt for, forsvinner og klarer de ikke å finne i jakt på det perfekte ytre. Mange går til grunne, dessverre. Bak fasaden er mange dypt ulykkelige, bevisst eller ubevisst Hæ..? Tror du overproblematiserer eller projiserer noe veldig. Anonymkode: 586bd...5cf 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 29. november 2023 #7 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hæ..? Tror du overproblematiserer eller projiserer noe veldig. Anonymkode: 586bd...5cf Jeg ser det store bildet. Spør meg igjen om noen år. Ofte kommer det frem etter 10,20,30 år. Jeg er voksen ja, men tiden som ‘babe’ for 20-30 år siden viste meg det. Mulig du mener jeg overproblematiser/projiserer, ok, setter det litt på spissen. Men, de som klarer seg av ‘babene’ er de med en veldig trygg oppvekst. Det er fler og fler som ikke har det, og blir ‘babe’ for å bli lagt merke til/sett. Dessverre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Del Skrevet 30. november 2023 Det koster sykt mye ja! Jeg er langt fra en sånn perfekt babe, men går til frisør tre ganger i året = ca 10.000 kroner for klipp og farging per år. Bruker hudkremer for ca 500 kr måneden = 6000 kroner i året. Sjampo, balsam og hår kur for ca 400 kr måneden = 4800 kr året, sminke som foundation kr 480 kr og bruker ca to av denne i året, fire mascaraer i året til 298 per stk, finishing pudder,blush, Neglelakk, håndkrem etc. Dere skjønner greia. Som dere ser er dette helt vanlige ting man ikke tenker at er så dyrt men ila et år er det mange penger! Og det for å være helt basic/minimum! Så tenk på de som har hairextensions som koster 6000 kroner som må byttes hver 6-8 uke, botox som må settes hver tredje måned som koster ca 3000 kr per område og tre områder er det optimale men mange tar flere områder enn det også. Da har man plutselig brukt 9000 kroner hver tredje måned bare på botox som blir nærmere 40.000 i året. Og fillers til 3500 pr milliliter de kanskje har fem millimeter av i året, og gå til hudpleier, og sette på vipper eller legge negler. Da er man på over 100.000 i året. Også er det massevis av andre behandlinger som dermapen og mesoterati og ditt og datt som koster mange tusen per gang. Laserhårfjerning til mange tusen per gang. Sofie Elise er et ekstrem eksempel men hun har sagt hun bruker en million i året på utseendet. Sånne som Pia Tjelta som ikke engang ser fake eller overdådig ut bruker nok 200-250.000 i året. Og de som bare går jevnlig til frisør og hudpleier , som for seg ikke høres mye ut, blir mye penger i året det også , mange titusener opp mot flere hundretusener.. Anonymkode: 8b241...3d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #9 Del Skrevet 30. november 2023 Glad jeg bare er en Oslo-burugle. Spart sykt mye på å droppe frisør og negler. Før jobbet jeg i en bransje hvor jeg hadde muligheten til å få tak i myyye billig hudpleie og klær, så jeg har spart meg opp et fyldig lager der. Gå for burugle-looken, anbefales. Anonymkode: 28637...187 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #10 Del Skrevet 30. november 2023 Alt for kliner inn i huden. Er de ikke redde for kreft. Kremer, salver, sminke ect. Huden vil ikke ha det. Kroppen blir forgiftet. Ikke bra. Vær naturlige slik vi er skapt. Anonymkode: 003be...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #11 Del Skrevet 30. november 2023 Tretinoin på resept koster bare litt, og er det eneste som har vist seg å virke. Just sayin.. Spise sunt og trene, holde deg slank, så kommer du langt utseendemessig. Syns ikke Sofie Elise er typisk Oslo babe. Hun har et helt ordinært utseende (se på vanlige bilder), og hadde nok sett vel så bra ut uten å bruke 1mill årlig. Hennes stil er preget av at hun hverken er byjente eller rik i utgangspunktet. Litt harry. De jeg ser rundt meg her ser klassiske og rike ut, det er mer subtilt og kvalitet i alle ledd. Det tror jeg nok er svært dyrt. Men samtidig gjør det jo ikke meg noe. Men er glad jeg ikke har det behovet selv. Anonymkode: 321c6...6ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #12 Del Skrevet 30. november 2023 Humas skrev (20 timer siden): Det er ekstremt dyrt, for de mister seg selv på veien.. og det klarer de ofte ikke å reparere. Det de på innsiden er skapt for, forsvinner og klarer de ikke å finne i jakt på det perfekte ytre. Mange går til grunne, dessverre. Bak fasaden er mange dypt ulykkelige, bevisst eller ubevisst Altså, jeg syns også det virker litt stusselig å være så utseendefokusert. Men ubevisst ulykkelige? Det kan man ikke si om andre altså. Anonymkode: 321c6...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 30. november 2023 #13 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Altså, jeg syns også det virker litt stusselig å være så utseendefokusert. Men ubevisst ulykkelige? Det kan man ikke si om andre altså. Anonymkode: 321c6...6ce Jeg tenker egentlig ikke på enkeltpersoner. Det er hele det vestlige samfunnet som har blitt ‘fortalt’ at man skal være pen og vellykket. Jeg er ‘for gammel’ til å bli hørt av de yngre. Men når man ser det utenfra, så ser man at fokuset dessverre har havnet utover istedenfor innover, generelt. Det presset som er i dag er jeg sjeleglad for at jeg ikke opplevde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #14 Del Skrevet 30. november 2023 Sminke trenger ikke være så dyrt om du kjøper store kvantum. https://www.obsbygg.no/maling/lim-fug-og-sparkel/2382000?v=ObsBygg-7029350005025&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI34-whoLsggMVc1yRBR2eHwCBEAQYASABEgLC2vD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 4dd74...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #15 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 15.26): Tretinoin på resept koster bare litt, og er det eneste som har vist seg å virke. Just sayin.. Spise sunt og trene, holde deg slank, så kommer du langt utseendemessig. Syns ikke Sofie Elise er typisk Oslo babe. Hun har et helt ordinært utseende (se på vanlige bilder), og hadde nok sett vel så bra ut uten å bruke 1mill årlig. Hennes stil er preget av at hun hverken er byjente eller rik i utgangspunktet. Litt harry. De jeg ser rundt meg her ser klassiske og rike ut, det er mer subtilt og kvalitet i alle ledd. Det tror jeg nok er svært dyrt. Men samtidig gjør det jo ikke meg noe. Men er glad jeg ikke har det behovet selv. Anonymkode: 321c6...6ce Nja, SE har jo operert omtrent alt som kan, og er totaltforvandlet ift opprinnelig utseende. Vil ikke si det er "ordinært". Anonymkode: b21ce...7d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #16 Del Skrevet 1. desember 2023 Jeg er 37, rynkefri, slank og har ett sunt og langt hår. Slank og velrent kropp koster rundt 379,- pr måned på treningssenter... At huden er fin handler nok mer om gener enn prisen, jeg har to serum som jeg veksler mellom, til 150kr pr stk, og bruker vel 300kr i året på ansiktskrem. Og selvfølgelig en god solkrem i sommerhalvåret. Klipper håret 2-3 ganger i året, men det ser fresht ut fordi jeg vasker det... Og det er sunt fordi jeg har kontroll på kosthold, bruker lite produkter i håret, og det ikke er farget. Anonymkode: abbed...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #17 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 37, rynkefri, slank og har ett sunt og langt hår. Slank og velrent kropp koster rundt 379,- pr måned på treningssenter... At huden er fin handler nok mer om gener enn prisen, jeg har to serum som jeg veksler mellom, til 150kr pr stk, og bruker vel 300kr i året på ansiktskrem. Og selvfølgelig en god solkrem i sommerhalvåret. Klipper håret 2-3 ganger i året, men det ser fresht ut fordi jeg vasker det... Og det er sunt fordi jeg har kontroll på kosthold, bruker lite produkter i håret, og det ikke er farget. Anonymkode: abbed...5c4 Tror det er snakk om en litt annen standard enn det du presenterer her altså Anonymkode: 81208...c40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #18 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er snakk om en litt annen standard enn det du presenterer her altså Anonymkode: 81208...c40 Jeg kjenner flere som fint kan gå inn under "oslobabe" uten å gjøre veldig mye for det utenom trening og kosthold. Men for all del. Hvordan definerer du standarden her? Ts nevner oslobabes som er slanke, rynkefri og med fresht hår. Vi er veldig veldig mange 30+ som bor i oslo som går inn under rynkefri, slanke, og freht hår uten å bruke penger på kosmetiske justeringer. Er man flink med kosthold og heldig med gener så er det ikke veldig dyrt se bra ut. Det som gjør det dyrt være typisk oslobabe på 35+ er ikke kosmetiske justeringer, det er klær og tilbehør. Anonymkode: abbed...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #19 Del Skrevet 1. desember 2023 Klassisk pen Oslo-babe ser forholdvis naturlig ut MEN bruker tusenvis årlig på behandlinger. Hun er gjennomført fordi hun har råd til å gå på de dyreste og beste stedene, spise og trene riktig og hun har penger nok til å kjøpe designerklær. Hun er smart nok til å vite at hun bør være moderat for å ikke se billig ut. Just saying. Anonymkode: aca2e...c0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #20 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klassisk pen Oslo-babe ser forholdvis naturlig ut MEN bruker tusenvis årlig på behandlinger. Hun er gjennomført fordi hun har råd til å gå på de dyreste og beste stedene, spise og trene riktig og hun har penger nok til å kjøpe designerklær. Hun er smart nok til å vite at hun bør være moderat for å ikke se billig ut. Just saying. Anonymkode: aca2e...c0a Helt sant. De aller fleste som investerer i utseendet sitt (trening, klær, kosthold, evt Botox og dyre hudpleierutiner) ser stort sett bare naturlig pene ut og holder seg tilsynelatende godt. Jeg har inntrykk av at dette er vanlig i enkelte deler av Oslo blant både yngre og godt voksne kvinner (og menn). Et slags statussymbol. Helt enig i at det kan bli vel i overkant utseendefokusert. Vil tippe at en typisk «Oslobabe» kan bruke 50-60 k i året bare på hudpleie, Botox (evt filler), hår etc, uten at man tar med ekstra kostnader for trening og sunt kosthold. Når det gjelder designerklær og -vesker vil det ofte gå i quiet luxury, altså kvalitet som ikke er skrikende. Dette er altså min oppfatning etter lengre tids observasjon (bor på Oslo Vest). Nyrike bloggere med overdreven filler og skrikende designervesker er ikke i denne kategorien. Anonymkode: 3a4a7...1ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå