Concert Skrevet 29. november 2023 #1 Skrevet 29. november 2023 (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/KnJQp5/det-neste-klimamaalet-dette-kan-du-paavirke-selv-og-saa-stor-effekt-det-har "Miljødirektoratet foreslår at Norge kutter klimagassutslippene med minst 80 prosent innen 2035." Norsk stat har bestemt at alt skal nås, uansett. Vi kan ikke ta slike mennesker alvorlig. Klimapsykosen har tatt over fullstendig, tror at et lite land med 5.5millioner innbyggere har noen særlig betydning for klimaet i verden. Tiltak er greit, men det går en grense hvor galt det skal bli i fremtiden. Så, lev NÅ. Mens dere kan, vurder aktiv dødshjelp i fremtiden. Ikke produser mer barn som skal leve i fremtidens galskap. Endret 29. november 2023 av Concert 4 3 5
NatNat Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 2 minutter siden, Concert said: https://www.vg.no/nyheter/i/KnJQp5/det-neste-klimamaalet-dette-kan-du-paavirke-selv-og-saa-stor-effekt-det-har "Miljødirektoratet foreslår at Norge kutter klimagassutslippene med minst 80 prosent innen 2035." Norsk stat har bestemt at alt skal nås, uansett. Vi kan ikke ta slike mennesker alvorlig. Klimapsykosen har tatt over fullstendig, tror at et lite land med 5.5millioner innbyggere har noen særlig betydning for klimaet i verden. Tiltak er greit, men det går en grense hvor galt det skal bli i fremtiden. Så, lev NÅ. Mens dere kan, vurder aktiv dødshjelp i fremtiden. Ikke produser mer barn som skal leve i fremtidens galskap. mindre matsvinn, er jeg 100% for, det gjør meg kvalm å se hvor mye mat enkelte mennesker kaster i søppel. Og kjøtt, spiser jeg ikke. Men tog og sykkel foran bil ? nei takk, over my dead body. Det er som å ta bort selve min frihet. Spesielt når jeg vet at det skal gjøre null forskjell. 9 1
Honey Dew Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 NatNat skrev (3 timer siden): mindre matsvinn, er jeg 100% for, det gjør meg kvalm å se hvor mye mat enkelte mennesker kaster i søppel. Og kjøtt, spiser jeg ikke. Men tog og sykkel foran bil ? nei takk, over my dead body. Det er som å ta bort selve min frihet. Spesielt når jeg vet at det skal gjøre null forskjell. Det er jo veldig greit for oss som bor uti gokk å ta tog eller sykkel til butikken, når butikken er 3 mil unna og det ikke går tog. Buss går det annenhver time. 8 1 5
1000x Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Concert skrev (3 timer siden): Så, lev NÅ. Mens dere kan, vurder aktiv dødshjelp i fremtiden. Ikke produser mer barn som skal leve i fremtidens galskap. Godt råd. Hele befolkningen betaler en sviende pris, kun for at norske politikere skal oppnå internasjonal status som klimahelter. Hvor i all verden kommer disse tilbakestående klimatullingene fra? Klima må vi ta vare på. Men vi venter på vår tur. Vi har verdens beste klima, og vi har større behov for energi enn de aller fleste, nettopp pga kjølig klima. Norske klimapolitikere bør kastes ut av Norge snarest. De kan gjøre mye mer nytte for seg andre steder, hvor det virkelig er klimakrise. En holdningskampanje er mer enn nok på det stadiet "krisen" er i Norge. Men her i landet handler dessverre alt om påbud, forbud og bøter. Alt sammen for å bli best, der ingen andre anstrenger seg, fordi de vet bedre. 4 2 5
NatNat Skrevet 29. november 2023 #5 Skrevet 29. november 2023 1 minutt siden, Honey Dew said: Det er jo veldig greit for oss som bor uti gokk å ta tog eller sykkel til butikken, når butikken er 3 mil unna og det ikke går tog. Buss går det annenhver time. ja i tillegg. Men uansett, jeg liker å kjøre steder hvor ingen buss går. Derfra, går jeg lange turer i skogen og mark. Og jeg får ikke influenza, covid og andre dritt når jeg er i bilen i motsetning til bussen
NatNat Skrevet 29. november 2023 #6 Skrevet 29. november 2023 1 minutt siden, 1000x said: Godt råd. Hele befolkningen betaler en sviende pris, kun for at norske politikere skal oppnå internasjonal status som klimahelter. Hvor i all verden kommer disse tilbakestående klimatullingene fra? Klima må vi ta vare på. Men vi venter på vår tur. Vi har verdens beste klima, og vi har større behov for energi enn de aller fleste, nettopp pga kjølig klima. Norske klimapolitikere bør kastes ut av Norge snarest. De kan gjøre mye mer nytte for seg andre steder, hvor det virkelig er klimakrise. En holdningskampanje er mer enn nok på det stadiet "krisen" er i Norge. Men her i landet handler dessverre alt om påbud, forbud og bøter. Alt sammen for å bli best, der ingen andre anstrenger seg, fordi de vet bedre. Enig. Jeg er often på Windy.com, Ventusky.com er bra også. hvis man går på https://www.windy.com, der er en meny på høyre sida med "air quality"... veldig lett å skjekke hvordan der er i Norge hvor man bor og andre steder... Enda mer detaljert på Ventusky. 1 1
Honey Dew Skrevet 29. november 2023 #7 Skrevet 29. november 2023 NatNat skrev (1 minutt siden): ja i tillegg. Men uansett, jeg liker å kjøre steder hvor ingen buss går. Derfra, går jeg lange turer i skogen og mark. Og jeg får ikke influenza, covid og andre dritt når jeg er i bilen i motsetning til bussen Nettopp. Er så lei å få dette klimauvesenet tredd nedover hodet hele tiden. Ser ut til at politikerne tror at mennesker kun bor i byene. De har heller ikke peiling på hvordan det er å bo i grisgrendte strøk. Jeg jobber i en by og må bruke bilen for å komme tidsnok på jobben. Buss går det ikke an å ta da den som sagt går sjelden og jeg må foreta bussbytte 3 ganger. 1
NatNat Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 4 minutter siden, Honey Dew said: Nettopp. Er så lei å få dette klimauvesenet tredd nedover hodet hele tiden. Ser ut til at politikerne tror at mennesker kun bor i byene. De har heller ikke peiling på hvordan det er å bo i grisgrendte strøk. Jeg jobber i en by og må bruke bilen for å komme tidsnok på jobben. Buss går det ikke an å ta da den som sagt går sjelden og jeg må foreta bussbytte 3 ganger. måtte le i går, fortauene var så glatte i byen at det var rett og slett umulig å gå ut uten å risikere å brekke et bein. Men det skal være sunt å gå og sykle... ja, spesielt om vinteren 5 4
Gjest Tutte Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 NatNat skrev (7 timer siden): måtte le i går, fortauene var så glatte i byen at det var rett og slett umulig å gå ut uten å risikere å brekke et bein. Men det skal være sunt å gå og sykle... ja, spesielt om vinteren Da må man bruke skøyter👍
Gjest Gagaen Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 NatNat skrev (7 timer siden): måtte le i går, fortauene var så glatte i byen at det var rett og slett umulig å gå ut uten å risikere å brekke et bein. Men det skal være sunt å gå og sykle... ja, spesielt om vinteren brodder.piggsko
Gjest Tutte Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 1000x skrev (7 timer siden): Godt råd. Hele befolkningen betaler en sviende pris, kun for at norske politikere skal oppnå internasjonal status som klimahelter Dette. Alle bør bemerke seg akkurat disse ordene, og det er så sant som det er sagt.
Gjest Tutte Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 Gagaen skrev (1 minutt siden): brodder.piggsko Da blir det sikkert piggskoavgift
Brutex Skrevet 30. november 2023 #13 Skrevet 30. november 2023 15 hours ago, Honey Dew said: Nettopp. Er så lei å få dette klimauvesenet tredd nedover hodet hele tiden. Ser ut til at politikerne tror at mennesker kun bor i byene. De har heller ikke peiling på hvordan det er å bo i grisgrendte strøk. Jeg jobber i en by og må bruke bilen for å komme tidsnok på jobben. Buss går det ikke an å ta da den som sagt går sjelden og jeg må foreta bussbytte 3 ganger. At det er vanskelig for noen betyr ikke at man ikke skal legge det bedre til rette og oppmuntre de som det er lettere for til å reise mer klimavennlig. 4
Brunello Skrevet 30. november 2023 #14 Skrevet 30. november 2023 NatNat skrev (19 timer siden): mindre matsvinn, er jeg 100% for, det gjør meg kvalm å se hvor mye mat enkelte mennesker kaster i søppel. Og kjøtt, spiser jeg ikke. Men tog og sykkel foran bil ? nei takk, over my dead body. Det er som å ta bort selve min frihet. Spesielt når jeg vet at det skal gjøre null forskjell. Problemet er at vi er ca en milliard mennesker i den vestlige verden som er avhengig at syv milliarder andre, som i har en levestandard og frihet langt under vår, skal ta det meste av kuttene. Noe som vil medføre at de ikke får noe særlig bedre levestandard. Tror du de vil gå med på det uten at vi også ofrer noe? 1
Stina234 Skrevet 30. november 2023 #15 Skrevet 30. november 2023 Rekordmange kommer med privatfly til årets klimakonferanse. Helt sykt. Ser ut til at klimatiltak ikke gjelder for de store viktige herrene som skal bestemme klimakutt for oss andre. 6 5
Concert Skrevet 30. november 2023 Forfatter #16 Skrevet 30. november 2023 1000x skrev (16 timer siden): Godt råd. Hele befolkningen betaler en sviende pris, kun for at norske politikere skal oppnå internasjonal status som klimahelter. Hvor i all verden kommer disse tilbakestående klimatullingene fra? Klima må vi ta vare på. Men vi venter på vår tur. Vi har verdens beste klima, og vi har større behov for energi enn de aller fleste, nettopp pga kjølig klima. Norske klimapolitikere bør kastes ut av Norge snarest. De kan gjøre mye mer nytte for seg andre steder, hvor det virkelig er klimakrise. En holdningskampanje er mer enn nok på det stadiet "krisen" er i Norge. Men her i landet handler dessverre alt om påbud, forbud og bøter. Alt sammen for å bli best, der ingen andre anstrenger seg, fordi de vet bedre. Stina234 skrev (19 minutter siden): Rekordmange kommer med privatfly til årets klimakonferanse. Helt sykt. Ser ut til at klimatiltak ikke gjelder for de store viktige herrene som skal bestemme klimakutt for oss andre. Klimapsykosen handler kun om å tjene penger på det, tilskudd/støtter etc. Bygging av vindkraft er også noe an gjør pga de som bygger får støtte. Er kun penger dette handler om, som alt annet i verden. Kontroll OG penger. Mens de vanlige menneske skal lide for dette. De grepene vi holder på med i Norge har ingen betydning i heletatt, en liten dråpe i det store. Se på store land rundt i verden som bryr seg null. Det er fint å gjøre grep for utslipp i vann og luft, men alt må skje på en fornuftig måte. Ikke bare for synets skyld eller politisk. Som å kjøpe klimakvoter hos andre land 🤣 Som om det kan måles at de har sluppet ut mindre etterpå 🤣. Det er flaut å se hvor dumme våre politikere er. Oppgående mennesker orker jo ikke bli politikere, det er for de dumme og inkompetente dessverre. Artig bok: https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/klima-antiklimaks-9788275192309 Han har også endel artige video på facebook der han belyser ting. 2 5
iliah Skrevet 30. november 2023 #17 Skrevet 30. november 2023 Honey Dew skrev (16 timer siden): Det er jo veldig greit for oss som bor uti gokk å ta tog eller sykkel til butikken, når butikken er 3 mil unna og det ikke går tog. Buss går det annenhver time. Ja, det virker jo som at det blir lagt opp til at alle skal bo i byer. Smart cities kanskje? 3
LadeJarl Skrevet 30. november 2023 #18 Skrevet 30. november 2023 NatNat skrev (20 timer siden): mindre matsvinn, er jeg 100% for, det gjør meg kvalm å se hvor mye mat enkelte mennesker kaster i søppel. Og kjøtt, spiser jeg ikke. Men tog og sykkel foran bil ? nei takk, over my dead body. Det er som å ta bort selve min frihet. Spesielt når jeg vet at det skal gjøre null forskjell. Elbiler blir produsert med 100% fornybart innen få år...og lades med 100% fornybar strøm også om noen få år.. Det er fossilt som skal bort,..for vår del OLJEINDUSTRIEN ...Ikke biler, båter, fly, anleggsmaskiner, landbruksmaskiner og alt annet som går på bensin/ diesel i dag......Alt det der vil gå på strøm i morgen og koste 1/10 av nå.... 1 1
NatNat Skrevet 30. november 2023 #19 Skrevet 30. november 2023 1 hour ago, Brunello said: Problemet er at vi er ca en milliard mennesker i den vestlige verden som er avhengig at syv milliarder andre, som i har en levestandard og frihet langt under vår, skal ta det meste av kuttene. Noe som vil medføre at de ikke får noe særlig bedre levestandard. Tror du de vil gå med på det uten at vi også ofrer noe? hvis med de 7 milliarder andre, du inkluderer Kina og India (byene i Kina har forresten langt fra dårlig levestandard) det er også de som forurenser mest i verden. Norge er en dråpe i havet. Jeg reiser ikke særlig til utlandet, jeg kjøper veldig lite, jeg bor nok som nordmenn flest bodde i 80 og 90 årene, jeg kaster stort sett ingenting og... JEG HAR IKKE BARN ! Bare dette gjør me mer miljøvennlig enn de fleste. Så, unnskyld meg om jeg vil fortsette å kjøre. Forresten, har ikke tenkt å ofre noe som helst for folk jeg ikke en gang kjenner. Det er ingen "vi" 2 2
NatNat Skrevet 30. november 2023 #20 Skrevet 30. november 2023 1 minutt siden, LadeJarl said: Elbiler blir produsert med 100% fornybart innen få år...og lades med 100% fornybar strøm også om noen få år.. Det er fossilt som skal bort,..for vår del OLJEINDUSTRIEN ...Ikke biler, båter, fly, anleggsmaskiner, landbruksmaskiner og alt annet som går på bensin/ diesel i dag......Alt det der vil gå på strøm i morgen og koste 1/10 av nå.... Skal kansje få meg e-bil dagen de har stor rekkevide, de små inkludert. Jeg er alltid i sjokk når jeg ser størrelse på de fleste e-bil for tiden. så tunge, hvorfor ? Hvordan skal alt gå på strøm uten å bygge små kjernekraftverk? Det kommer til å trenges en del mer strøm enn nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå