Gå til innhold

Får ikke i barnet antibiotika, kan vi forvente sykehus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Senest i vinter ja. Har ett ørebarn, men de andre har kanskje hatt en ørebetennelse hver.

Anonymkode: db61e...012

Vi har aldri fått AB for ørebetennelse. 

Anonymkode: a20a4...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke sant. Når folk ikke var enige med deg kom du med tilleggsinformasjon. Barn med diagnoser var uansett ikke en del ts' av problemstilling. Så enig, helt håpløst når folk drar inn noe annet enn det som diskuteres. 

Anonymkode: eaea7...d03

Forklarte fordi noen mente det var lett med dems 3åring og at det var teit at jeg ikke fikk det til med min alltid. Men altså, mennesker uten noen slags forståelse orker jeg ikke diskutere med lenger og måten jeg blir dratt ned på. Det er vanskelig som det er å stå i med et barn med så store utfordringer enn å bli rakket ned på i tillegg bare fordi man prøver å forklare at det ikke er så lett å få det til med noen barn. Jeg forstår at problemstillingen ikke var diagnoser hos ts, jeg svarte en annen i tråden. Men igjen, jeg blir helt oppriktig lei meg av det her. Og grunnen til at jeg føler jeg må forklare meg til mennesker som rakker ned på meg er fordi jeg blir dømt hver eneste dag bare vi går ut døren fordi barnet mitt har så store utfordringer. Det er ikke lett. Og nei, tråden handlet ikke om det heller, men det her er vondt og medmenneskelighet her er ikke-eksisterende. Jeg er nok litt sår fordi det er vanskelig å deale med dette i det virkelige liv, så jeg er nok ikke rette person til å sitte her inne og skrive noe som helst når det går så innpå meg. Jeg er ute av diskusjonen nå :) 

Anonymkode: 80474...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har blitt nevnt før her, men tabeletter med overtrekk kan være en god løsning. Vi brukte flere timer på å få i barnet flytende antibiotika.. 
men med tabeletten gjorde det litt ”spennende” og til en lek. Barnet fikk ta på overtrekker selv. Etterhvert ble 5 åringen så gira på å ta medisin at det gledet seg nesten til neste gang. Vi delte tabeletten i to og tok på overtrekk. Det fåes kjøpt på apoteket.. 3499A82C-3191-4C7A-A22D-FDAF817BC246.thumb.jpeg.00c2e6ed51c7d1fbb61bdb331963e86f.jpeg

Anonymkode: 9f5a6...8e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 14.21):

Var det så upedagogisk da? Det var vel bare klar beskjed 

Anonymkode: db61e...012

Tja, vi har vært på legevakta i ettertid, og når jentungen ser den legen grøsser hu 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Til abkode ...8db:

Vi har ikke lov til å utgi oss for å være helsepersonell her inne.

Anonymkode: e1024...081

Hvor er den loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 18.56):

Nei, da var han ikke under utredning, så det var 7 leger som måtte holde fast. Han har ikke fått diagnosene enda, men utredes. 
Eneste poenget mitt var at med noen barn er det fysisk umulig. Så de gjør det ikke med mindre det er helt nødvendig, den gangen var det snakk om liv. 
Ørebetennelsen for en stund siden gikk over av seg selv, gjør ofte det på barn. 

Anonymkode: 80474...bcd

Hvilket sykehus er dette som har 7 leger for hånd til dette her? 

Anonymkode: 948a4...cbe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo en helt episk tråd! Hvorfor har jeg ikke sett denne før? Den har alt! Mødrene hvis barn har både autisme og ADHD og bruker disse unntakstilfeller i argumentasjonen, 3,5-åringen som er sterk som en bjørn og måtte bli holdt fast av intet mindre enn SYV (!) leger (hvor kom alle disse legene fra?), bryterkongen som er himmelfallen over at man som forelder ikke lærer seg jiu jitsu og fastholdingsteknikker med referanser til utrykningspolitiet (!) og psykisk syke, ørten «da har du ikke gjort det riktig»-kommentarer, hun som alltid kverner på CRPs fortreffelighet i differensieringen mellom bakterielle og virale infeksjoner og generelt oppsop fra Livets Harde Skole. Takk!

Anonymkode: 27ad9...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...