AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #141 Del Skrevet 30. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei de færreste leger gir sb for ørebetennelse nå så nei de gir ikke lett ab Anonymkode: d5498...bfc Har ikke opplevd å ikke få ab til barn med ørebetennelse. Anonymkode: db61e...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #142 Del Skrevet 30. november 2023 Vi har flere barn, og det har aldri vært noe alternativ å ikke ta medisiner man har fått utskrevet. Det har vi bestemt, og om de vil gjøre det med hyl og skrik og å bli holdt fast, eller om de vil gjøre det fort og "frivillig" med belønning etterpå som tar bort smaken, det bestemmer de selv, men medisinen skal tas. Ja, det har skjedd noen ganger at vi ba legen om tabletter istedenfor mikstur, og alle begynte tidlig å foretrekke tabletter, men det var uansett ikke noe alternativ å droppe medisinen. Det samme gjelder blodprøver hos legen, undersøkelse hos tannlegen, å ha på bilbelte og redningsvest. Og nei, ikke alle barna her er enkle, én har diagnose. Men de er vant til fra de var små at vi forklarer i forkant at vi skjønner at de ikke vil og at det smaker vondt/gjør vondt, men at man må allikevel. Og ettersom man må uansett, så kan de velge mellom å gjøre det rolig og godta det, eller hyle, sprelle og bli holdt fast. Og så har vi gjennomført. De har selvfølgelig fått velge selv hva de vil ha for å få bort smaken etterpå, dersom det er medisin det gjaldt. Dersom det er noe de kan velge å ta/gjøre, så har de fått informasjon om det før vi gir det. For eksempel paracet ved ubehag når det ikke har vært tvingende nødvendig. De har altså blitt informert tidlig om hva som er valgfritt, og hva som faktisk bare må gjøres. Og nei, det er ikke alltid en 2-3-åring godtar at ting bare må gjøres, men man gjør det allikevel. Etter forklaring, men uten dilling. Anonymkode: 60fd7...9d9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #143 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og jeg trur mange foreldre blir foreldre uten å være klar over hvilke situasjoner som ofte oppstår, hvor de MÅ være de voksne, stå i det vonde og ta ubehagelige avgjørelse. Meg selv inkludert. Med første var jeg slik som mange her "dere aner ikke hvor sta barnet er, det er umulig" osv osv. Ja barn er forskjellig, men trenger barnet medesin så hjelper det ikke hvor sta barnet er, du er den voksne, få det til å skje. Jeg lærte fort da førstemann ble lagt inn på intensiven med pustemaske og sonde. Når han ble friskere dro han jo ut sonden flere ganger, men barnet åt fortsatt ikke, INGEN leger får til en hyggelig situasjon når den sonden skal inn igjen. Det beste er full tvang fra starten så situasjon går over fortest mulig. Dette tok jeg med meg med de andre barna, sprøyter medesin inn i munnen mens jeg har de i fanget mitt, mine ben over dems, en arm holder hode andre sprøyte, spytter de ut igjen er det en gang til, svelger de for de noe godt. Og ja, selvfølgelig er de sterke, du må holde hardt. Men mye bedre med 2 minutter av det, enn og holde på i timesvis. Anonymkode: 351f3...554 Som farmasøyt og småbarnsmor høres dette helt forferdelig ut! Antibiotika er en legemiddelgruppe der enkelte av preparatene er helt grusomme på smak. Dårlig smak er ikke alltid lett å maskere og barn kan være spesielt sensitive. For ikke lenge siden fikk min 5-åring påvist urinveisinfeksjon og måtte få tabletter mot dette. De smakte så grusomt at hun kastet opp. Vi forsøkte gjentatte ganger men det gikk ikke. Vi kjøpte sukkerovertrekk på apotek, prøvde å maskere tabletten i mat osv...Det gikk bare ikke - selv om også barnet ville få det til. Å presse medisin i et barn som kaster opp av smaken, i tillegg til å ha feber og være uvel er faktisk ingen god løsning. Jeg ringte legevakten og ba om et nytt legemiddel. Fikk en ung LIS-lege på telefonen med samme innstilling som deg. Til slutt måtte jeg bare forklare henne at dette går ikke og hun gikk til slutt med på å forskrive et nytt preparat. Det fikk vi i 5-åringen uten problemer. Så TS: Be om et nytt preparat, om du ikke allerede har gjort det, så ordner det seg nok. Anonymkode: 2ac59...cf1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #144 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sprøyte som du tar helt bakerst i munnen Anonymkode: d5498...bfc Ja, vi brukte det, men vi måtte jo fortsatt få den inn i munnen på et vis, og når vi fikk den bak i munnen og ga medisinen så fikk hun likevel alt ut igjen på et vis. Uansett hvor rask jeg var til å prøve å holde for munnen. Så jeg står ved at det hjelper lite med teknikker og tvang hvis et lite barn har bestemt seg for at det ikke skal ha medisinen. Anonymkode: 3a7c5...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #145 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 18.11): Var hos fastlege i dag, etter noen dager med dårlig form, med feber, slapphet, spiser ikke, osv. Fikk flytende antibiotika for ørebetennelse. Men det å få i femåringen dette var helt uaktuelt. Prøvde i flere timer nå i ettermiddag, med å forklare, fortelle, lokke. Blande ut, doseringssprøyte og måleskje. ..Men nei. Og si hva dere vil om tvang, men når en unge kniper den munnen igjen mens vi holder armer og bein og prøver å få dytta den sprøyta inn i munnen, så går det til et visst punkt, og så må vi faktisk bare gi oss. Skulle vi gått så langt som å holde hodet som i ei skrustikke, og presse på inn i munnen, så hadde det kommet like fort ut igjen uansett. Og det er dessuten ei grense for hvor langt jeg vil dra den tvangen der, selv om de må ha medisin. Og dette skal gjøres fire ganger om dagen, i sju dager..... Så vi ga opp til slutt, og må ringe fastlegen igjen i morgen. Men kan vi forvente å bli sendt til sykehuset, for intravenøst? Anonymkode: ebe9b...d8e Tving! Du er den voksne. Skal vi bruke skattepenger for at du ikke klarer å få i medisin på en FEMåring??? Anonymkode: 0bae5...5ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #146 Del Skrevet 30. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, vi brukte det, men vi måtte jo fortsatt få den inn i munnen på et vis, og når vi fikk den bak i munnen og ga medisinen så fikk hun likevel alt ut igjen på et vis. Uansett hvor rask jeg var til å prøve å holde for munnen. Så jeg står ved at det hjelper lite med teknikker og tvang hvis et lite barn har bestemt seg for at det ikke skal ha medisinen. Anonymkode: 3a7c5...23b Littbsamme greia her. Både leger og sykepleiere har vært imponert over hvor vanskelig det har vært å gi mine barn oral medisin. De prøvde første gang ved 6 uker på minste. Anonymkode: db61e...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 30. november 2023 #147 Del Skrevet 30. november 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Det trenger jo ikke å være nødvendig, ikke alle unger lager problemer, men om du har en uoppdragen hysterisk unge som ikke vil samarbeide så kan det være lurt å lære noen triks ja Hvorfor tenker du at legen er den som har kunnskaper om dette? Snakk heller med utrykningspolitiet for eksempel. Anonymkode: d4081...dc6 Du snakker utrolig respektløst om barn som er redde for å ta medisin. Er du ikke redd for noen ting? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #148 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jeg noooengang skrevet at barnet ikke må ha medisin? 😂 slutt å legg ord i munnen på meg, dette blir for dumt. Jo, det er en unnskyldning for hvorfor det er veldig vanskelig. Som alenemamma har jeg heldigvis en lege som hjelper meg med å enten bytte medisin eller få det i barnet, fordi det ikke er mulig alene med noen ting. Men igjen, forventer ikke at uvitende mennesker forstår det - var visst litt vanskelig for dere. Anonymkode: 80474...bcd Så de som er uvitende er de som vet at det finnes teknikker man kan bruke på ekstremt lite samarbeidsvillige pasienter, som krakilske barn, sinte/redde hunder, utagerende psykisk syke mennesker etc, mens du som ikke er uvitende, er uvitende om disse teknikkene? Ja det ga jo mening. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, vi brukte det, men vi måtte jo fortsatt få den inn i munnen på et vis, og når vi fikk den bak i munnen og ga medisinen så fikk hun likevel alt ut igjen på et vis. Uansett hvor rask jeg var til å prøve å holde for munnen. Så jeg står ved at det hjelper lite med teknikker og tvang hvis et lite barn har bestemt seg for at det ikke skal ha medisinen. Anonymkode: 3a7c5...23b Jeg står ved at det er mulig å få i dem ved bruk av riktig teknikk med mindre de faktisk kaster opp av medisinen, men det er ikke hyggelig selvsagt, og bør kun gjøres om medisinen er aldeles nødvendig. Man bruker ikke en sånn metode fordi ungen har 39 i temp og ikke vil ta febernedsettende, liksom. Men ellers synes jeg det er veldig rart at man ikke klarer å lage sterkere miksturer, så man hadde fått i seg samme mengde medisin med mindre mengde mikstur, spesielt til barn. Det er ofte sinnsykt store mengder, særlig for de små barna, og det er grusomt å måtte tvinge i dem store mengder motbydelig mikstur mens de spreller, gråter og brekker seg, 4 ganger om dagen i 10-14 dager. Så for all del, jeg sier ikke at det er lett eller problemfritt, men at det finnes metoder og teknikker for å bruke tvang ved behov, uten å påføre pasienten skade, blåmerker, «brekke beina» som en her påsto etc. Anonymkode: d4081...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #149 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Littbsamme greia her. Både leger og sykepleiere har vært imponert over hvor vanskelig det har vært å gi mine barn oral medisin. De prøvde første gang ved 6 uker på minste. Anonymkode: db61e...012 Uff, det er så frustrerende, for alt hadde jo blitt bedre om de bare tok den. Heldigvis har mine fått det i seg som babyer, men 2 åringen ga meg god motstand høst, og etter å ha spyttet ut 90% av medisinen 4 x 3 dager så måtte vi bytte. Problemet er at hun nå er enda mer skeptisk til ALT etter at vi prøvde å lure inn den med ekkel smak, så da vi fikk byttet til en "god" en så måtte vi jobbe inn den også. Endte opp med om at hun ba om medisin, men da hun trengte nurofen for feberen i går så var det samme kampen igjen. Anonymkode: 3a7c5...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #150 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke overrasket over dette men mer overrasket over at du ikke reflekterer mer over hvorfor barnet er blitt «umulig». Om barnet har opplevd at motstand gir resultater tidligere så er det imponerende hvor utholdende et barn kan være. Handler svært sjeldent om at det er helt umulig, men må våge å være ærlig med seg selv. Anonymkode: c6ef8...db3 Jeg tenker også at det er her hunden ligger begravet. Moderne foreldre har en tendens til å dille litt mye og spørre om barnas mening om alt mulig, og feiler på å øve inn autoritet der det er nødvendig. Handler ikke om å være streng og kjip, jeg og mine søsken fikk noe som ligger tett opp til fri oppdragelse, men på ting som var viktig ble vi trent nærmest som bikkjer. Dvs sikkerhetsbelte i bil, tannlege, ikke løpe ut i veien og ta medisinen vår. Fikk masse nærhet og forståelse for at ting kunne være vondt og ubehagelig, men ble aldri belønnet for å gjøre motstand, og det var ingen vei utenom. Som voksen ser jeg også at dette har gitt meg store fordeler i livet, å ha evnen til å bite tenna sammen og stå i ting som ikke gir umiddelbar belønning, enten det gjelder studier, arbeidsliv, fjelltopper eller kreativt arbeid, men dette ser ut til å være verdier som falt bort fra og med millennials, og nå er det disse folka som selv formerer seg, og da får man problemstilinger som dette. Anonymkode: b080a...b22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #151 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så de som er uvitende er de som vet at det finnes teknikker man kan bruke på ekstremt lite samarbeidsvillige pasienter, som krakilske barn, sinte/redde hunder, utagerende psykisk syke mennesker etc, mens du som ikke er uvitende, er uvitende om disse teknikkene? Ja det ga jo mening. Jeg står ved at det er mulig å få i dem ved bruk av riktig teknikk med mindre de faktisk kaster opp av medisinen, men det er ikke hyggelig selvsagt, og bør kun gjøres om medisinen er aldeles nødvendig. Man bruker ikke en sånn metode fordi ungen har 39 i temp og ikke vil ta febernedsettende, liksom. Men ellers synes jeg det er veldig rart at man ikke klarer å lage sterkere miksturer, så man hadde fått i seg samme mengde medisin med mindre mengde mikstur, spesielt til barn. Det er ofte sinnsykt store mengder, særlig for de små barna, og det er grusomt å måtte tvinge i dem store mengder motbydelig mikstur mens de spreller, gråter og brekker seg, 4 ganger om dagen i 10-14 dager. Så for all del, jeg sier ikke at det er lett eller problemfritt, men at det finnes metoder og teknikker for å bruke tvang ved behov, uten å påføre pasienten skade, blåmerker, «brekke beina» som en her påsto etc. Anonymkode: d4081...dc6 Vi fikk den jo inn, men ikke ned. Holdt henne bakover så jeg trodde hun måtte svelge den til slutt, men hun lurte den opp igjen. Er helt enig i det med mengde, og da også smak. På apoteket ble vi advart om at smaken var grusom. Mengden gjør det også vanskelig å blande ut, for hvis jeg skal maskere smaken så må vi blande det ut i ganske mye drikke, og de må jo drikke opp alt for å få i seg medisinen. Kanskje lettere å få et eldre barn til å drikke et større glass på rappen, men for en toåring så er det mye væske på én gang. Vi prøvde også tabletter, men de smakte det samme. Prøvde sukkerovertrekk, men skepsisen økte jo for hvert forsøk. Vi fikk til slutt en mikstur som smaker godt, og man trenger ikke like store mengder. Det er vel siste utvei fordi den er bredspektret, og man ønsker jo ikke å pøse på med unødvendig antibiotika. Min eldste, altså toåringen, har jo tatt annen oralmedisin før, så det er ikke det at vi aldri har fått det til, men den for ørebetennelsen var vond og "umulig". Hun hadde lungebetennelse for et år siden, og den gangen var det ikke noe problem, selv om den heller ikke smakte helt topp. Hun får også velge mellom mikstur eller stikkpille ved høy feber, og velger ofte nurofen mikstur f.eks. Anonymkode: 3a7c5...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #152 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke opplevd å ikke få ab til barn med ørebetennelse. Anonymkode: db61e...012 De siste årene? Har du ørebarn? Anonymkode: d5498...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #153 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tenker også at det er her hunden ligger begravet. Moderne foreldre har en tendens til å dille litt mye og spørre om barnas mening om alt mulig, og feiler på å øve inn autoritet der det er nødvendig. Handler ikke om å være streng og kjip, jeg og mine søsken fikk noe som ligger tett opp til fri oppdragelse, men på ting som var viktig ble vi trent nærmest som bikkjer. Dvs sikkerhetsbelte i bil, tannlege, ikke løpe ut i veien og ta medisinen vår. Fikk masse nærhet og forståelse for at ting kunne være vondt og ubehagelig, men ble aldri belønnet for å gjøre motstand, og det var ingen vei utenom. Som voksen ser jeg også at dette har gitt meg store fordeler i livet, å ha evnen til å bite tenna sammen og stå i ting som ikke gir umiddelbar belønning, enten det gjelder studier, arbeidsliv, fjelltopper eller kreativt arbeid, men dette ser ut til å være verdier som falt bort fra og med millennials, og nå er det disse folka som selv formerer seg, og da får man problemstilinger som dette. Anonymkode: b080a...b22 Du drar den veldig langt når du sammenligner "strever med å få i barnet medisinen som smaker helt jævlig" med fri barneoppdragelse og belte i bil. Det er klart vi har grenser selv om toåringen spytter ut medisinen som smaker helt jævlig. At toåringen gjør det betyr heller ikke at jeg som voksen ikke klarer å stå i tøffe og ubehagelige situasjoner. Jeg tilhører "millennials", og av de jeg har vokst opp med så er det svært uvanlig å ikke ha tatt høyere utdanning, med mindre man valgte et yrkesfag, så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen, annet enn å spy ut fordommer om en hel generasjon. Anonymkode: 3a7c5...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #154 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min 3 åring skjønte helt fint at selv om medisinen smakte grusomt, så var det den som kunne ta vekk au au i øret. Så da fikk jeg i ham medisin uten særlig protest. Ungen VIL vel ikke ha så vondt i øret som ørebetennelse gir? Anonymkode: c892f...bc4 Ja, om barnet forholder seg rasjonelt er det ingen sak å gi medisin. Jeg har en liten fornuftigper som tar medisiner, vaksiner og trekker tenner bare fordi det er en god grunn til å gjøre det. Men noen barn blir fullstendig irrasjonelle, spesielt hvis de er syke, og da har det ingen betydning hvordan du forklarer eller hva du eventuelt truer med. De har rett og slett ikke moden nok følelsesregulering til å veie for og imot. Jeg har en slik en også. Man bør alltid starte med å forklare og forsøke få til et samarbeid. Men når du ser at barnet ikke kommer til å klare samarbeide, er min erfaring at det blir minst opprørende for barnet å gå rett på tvang ved neste dose, før barnet har fått tid til å jage seg for mye opp. Da bør man være to (rolige) voksne, og ha planen klar for hvordan man skal holde, sprøyte inn og tvinge frem svelging. Masse omsorg etterpå, og eventuelt belønning når barnet er rolig nok til å ta imot. Og så finnes det helt sikkert barn som er enda vanskeligere enn min vanskelige, hvor heller ikke dette fungerer. Anonymkode: 7d140...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #155 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 18.56): Nei, da var han ikke under utredning, så det var 7 leger som måtte holde fast. Han har ikke fått diagnosene enda, men utredes. Eneste poenget mitt var at med noen barn er det fysisk umulig. Så de gjør det ikke med mindre det er helt nødvendig, den gangen var det snakk om liv. Ørebetennelsen for en stund siden gikk over av seg selv, gjør ofte det på barn. Anonymkode: 80474...bcd Imponerende å finne 7 leger som vil holde en 3,5 åring… Anonymkode: 40c30...0df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #156 Del Skrevet 30. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Nei? Jeg dro det inn i min egen situasjon fordi noen svarte meg med det ene og det andre. Nevnte ikke dette i første kommentar. Er det seriøst SÅ vanskelig å forstå at poenget mitt var at det ikke bare er å tulle/tøyse, bestikkelser osv med noen barn? Som jeg altså da svarte til. Ja, men nå finnes det ulike spektre av det og ulike tilleggsdiagnoser. Og gratulerer, heldig Har forsåvidt fått i min mange type medisiner selv, men ikke alt. Og heldigvis har de fleste leger vist stor forståelse ovenfor barnet med store utfordringer, men det var ikke det jeg diskuterte her. Håpløst 🤦🏻♀️ Anonymkode: 80474...bcd Ikke sant. Når folk ikke var enige med deg kom du med tilleggsinformasjon. Barn med diagnoser var uansett ikke en del ts' av problemstilling. Så enig, helt håpløst når folk drar inn noe annet enn det som diskuteres. Anonymkode: eaea7...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #157 Del Skrevet 30. november 2023 Jeg tenker at det er stor forskjell på barn og hvor lett de har for både og tolerere og svelge ned noe som smaker vondt. Jeg var selv et barn med stadig tilbakevendende ørebetennelser og urinveisinfeksjoner, som kastet opp når foreldrene fikk i meg antibiotika. Så jeg tenker først og fremst, er det virkelig helt nødvendig? Mitt eget ørebarn har alltid tatt antibiotika med noen grimaser og seigmann for å skylle bort smaken. Men jeg har opplevd flere ganger at legen har vært i tvil om det skulle skrives ut, og valgt å gi en kur fordi hun er så plaget. Jeg ville ikke tvunget det i barnet om det er en sykdom som vil gå over etter hvert. Men snakket mye med barnet om St antibiotika smaker vondt en kort stund, men det vil hjelpe mot smertene og plagene. Jeg ble tvunget som barn, og det var slik jeg fikk helt fullstendig vegring. Jeg ble så redd for medisin at jeg tisset i ei bøtte på rommet mitt hvert 2. minutt mens jeg vred meg i smerte fordi jeg ville skjule for foreldrene mine at jeg hadde fått UVI. Så er det klart at det finnes en god del tilfeller hvor en bør ha medisin, men blir frisk uten, og så finnes det tilfeller hvor en virkelig må. Og da en prøve alt annet en tvang først om det er tid og så dessverre bruke tvang om det ikke lar seg gjøre. For et barn er jo ikke i stand til å vurdere og forstå at medisinen må tas for å unngå alvorlig sykdom og livsvarige konsekvenser. Anonymkode: 17894...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #158 Del Skrevet 30. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: De siste årene? Har du ørebarn? Anonymkode: d5498...bfc Senest i vinter ja. Har ett ørebarn, men de andre har kanskje hatt en ørebetennelse hver. Anonymkode: db61e...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #159 Del Skrevet 30. november 2023 Sist min sønn måtte ha antibiotika, var han ca 4-5 år. Han er IKKE glad i medisin, og da han tok manglene nektet han paracet. Det er forsåvidt greit, men antibiotikaen MÅTTE han ta. Vi kjøpte en stor slush og blandet antibiotikaen oppi. Kaldheten gjorde at han ikke merket noe av smaken. Vi sa det IKKE til ham at det var medisin i slushen. Da ville han ha nektet. Anonymkode: d6054...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #160 Del Skrevet 30. november 2023 Til abkode ...8db: Vi har ikke lov til å utgi oss for å være helsepersonell her inne. Anonymkode: e1024...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå