AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #21 Del Skrevet 30. november 2023 Går nesten aldri ute om det er kaldere enn fem blå. Er helst i Spania om vinteren. Hvorfor skal jeg stå ute og fryse mens noen holder på med noe? Anonymkode: 1c4dd...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 30. november 2023 #22 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 0.20): Når er det for kaldt for deg å gå tur i en time eller to? Grader? Når er det for kaldt for deg å stå stille å feks. Stå som publikum for å se på feks. Ishockey eller skirenn ute? Eller stå ute for å se på barna? Anonymkode: 1399d...d8b Ser noen reagerer på at du stiller to spørsmål på en gang, men det er ingen problem for min del Jeg trives ikke spesielt godt i minusgrader. Skal jeg gå en times tur i frosten er det ikke noe jeg gleder meg til. Jeg kan selvsagt kle meg som en norpolfarer og gå tur i -25, men jeg foretrekker plussgrader. Det er forferdelig å stå stille når det er iskaldt ute. Jeg klarer en pliktig times tid i noen få minusgrader, men gjør alt jeg kan for å slippe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. november 2023 #23 Del Skrevet 30. november 2023 (endret) Jeg hater kulden, elsker sommeren og varmen og har ingen problemer med å ligge ute eller gå en fjelltur i 28-30 varmegrader på noen timer. Når det derimot er kalt og vinter er jeg mer inne. Har hatt tre lag med ull på meg bare til og fra jobb denne uken + stor tykk boblejakke og tykk vindbukse (og jeg bor på vestlandet, her vi er kjent for å ikke ha vinter...) Det å stå stille i kulden er noe jeg svært skjeldent gjør mer enn absolutt nødvendig: Jeg er ikke selvskader og ønsker ikke meg selv så vondt. Er ytterst svært få ting det er verdt å stå stille å se på i kulden, kan ikke komme på en her og nå. Å vente på bussen i 3 minutter i 10 minus føles ut som en torturfest uten like. Men jeg kan godt gå en fjelltur. Har planer om det på lørdag, med litt ved i sekken og fyre opp bål når jeg kommer på toppen. Sånt kan være koselig så lenge det er en varmekilde eller jeg har mulighet til å være i bevegelse. Men når det kryper ned mot 8-10 minus er det begrenset hvor *godt å deilig* det er å være ute ja. Da er det bare det mest nødvendige som gjøres ute og så skynte seg inn. Endret 30. november 2023 av skreppamedleppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #24 Del Skrevet 1. desember 2023 Hvor kaldt kuldegrader føles er veldig avhengig av luftfuktighet. Da jeg bodde på fjellet var -5 til -10 helt greie temperaturer, da gikk jeg på ski uten hansker ned til minus 16 grader uten problemer. Ved kysten oppleves -10 grader mange ganger kaldere enn -10 på fjellet hvor luften er tørr. På fjellet gikk jeg til og fra jobb selv ned i -25 til -30 grader, men under minus 25 var vel kaldt. Her jeg bor her hadde jeg mest trolig ikke gått utenfor døren om det var minus 25 grader. Videre er vind, som andre nevner, også veldig viktig. Man skal være forsiktig med blå grader og vind, mange er ikke klar over hvor mye kaldere det blir for f.eks. huden. Jeg stod nesten helt i ro i 5-6 timer søndag kveld, da var det 7-8 minusgrader her, ved kysten. Det ble litt for kaldt. Men det var på føttene jeg ikke hadde varme nok, så hadde jeg hatt varme nok vintersko der hadde det nok gått greit. Anonymkode: 1ab39...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 1. desember 2023 #25 Del Skrevet 1. desember 2023 Synes det er verre å være ute i 0 grader enn -10-20. Dess kaldere jo lettere å kle kulda ute. Så -10 er egentlig helt perfekt temperstur å være ute i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #26 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hørt slikt tull. Anonymkode: fe183...9cd Ja, for tenk🙄 Anonymkode: ffe6d...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #27 Del Skrevet 1. desember 2023 Spørsmål 1: Når bikkja nekter å gå tur er det for kaldt (har ennå aldri skjedd…). Spørsmål 2: Det spørs hvor viktig arrangementet er. Strekker meg langt for å heie på tantebarna. Anonymkode: dece9...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. desember 2023 #28 Del Skrevet 1. desember 2023 -30 er litt for kaldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #29 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, for tenk🙄 Anonymkode: ffe6d...8a7 Jepp. Bare svada. Anonymkode: fe183...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 2. desember 2023 #30 Del Skrevet 2. desember 2023 (endret) Håper at denne arme stakkaren klarer å isolere den bedre mot den verste kulden neste gang. Høres fryktelig vondt ut https://www.nrk.no/sport/calle-halfvarsson-forfros-penisen-i-sprengkulde-_-vil-ha-regelendring-1.16661310 Da er det for kaldt altså. Jeg har alltid vært frossen av meg, og fryser både ute og inne. Janus ullstilongs er obligatorisk, og jeg trenger noen flere. Overdeler også. Endret 2. desember 2023 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #31 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg har gode og varme klær, men synes kulde er såpass ubehagelig i ansiktet at jeg holder meg inne når det er mindre enn 10 effektive kuldegrader. De siste ukene har temperaturen her ligget på rundt 20-25 kuldegrader, så jeg gidder ikke bevege meg ute mer enn jeg er absolutt nødt til. Å gå tur i kulda når snørret og tårene renner og fryser til is er ikke noe jeg orker å utsette meg for. Anonymkode: 8c987...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #32 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg fryser kjempelett på fingre og tær (passet ikke godt nok på når jeg var liten) så det gjør vondt med litt kulde og har ingen sko som holder meg varme på tærne, selv varmesåler hjelper ikke på tærne Anonymkode: af168...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. desember 2023 #33 Del Skrevet 2. desember 2023 Elsker kulde, så temperaturene skal bli ekstremt lave før jeg ikke klarer å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #34 Del Skrevet 2. desember 2023 Honey Dew skrev (51 minutter siden): Elsker kulde, så temperaturene skal bli ekstremt lave før jeg ikke klarer å gå ut. Elsker regn og torden også du. Og storm. Anonymkode: fe183...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 2. desember 2023 #35 Del Skrevet 2. desember 2023 Aldri tror jeg. jobber ute hele året, uavhengig av varme/kulde/regn/sludd. Må jobbe for å ha en inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #36 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 0.20): Når er det for kaldt for deg å gå tur i en time eller to? Grader? Når er det for kaldt for deg å stå stille å feks. Stå som publikum for å se på feks. Ishockey eller skirenn ute? Eller stå ute for å se på barna? Anonymkode: 1399d...d8b Pga astma begynner jeg å hoste så fort jeg er utenfor døra rundt -15. Puster jeg i en hals eller noe så er det lettere. Anonymkode: 99ee2...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #37 Del Skrevet 2. desember 2023 Alt under 15+ er egentlig noe herk i min verden og går det under +10 bruker jeg minst mulig tid ute. Ja jeg bor i feil land men så var det det med levestandard da. Anonymkode: 264f6...cad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 2. desember 2023 #38 Del Skrevet 2. desember 2023 Var tosifret blå her med noe vind. Det ble for kaldt å gå en lengre tur i. Hadde det ikke vært vind, så hadde jeg nok gått lengre. Jeg liker å gå flere timer med tur hver dag, men legger meg på ca 1,5-2 timer maks når det er vind og 5 minus og nedover. Må da gå aktivt. Testet 7 minus og kun en halvtime ute tidligere i uken, og det var kaldt pga jeg ikke fikk opp varmen, og jeg hadde ikke orket å stå å se på noe lengre enn det da heller. Måtte vært veldig viktig i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #39 Del Skrevet 2. desember 2023 -25 vart litt heftig. Grensa mi er på omtrent -18 grader. Var ute i 2t i -6 grader idag. Anonymkode: 0c6e0...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 2. desember 2023 #40 Del Skrevet 2. desember 2023 Jeg fryser fort på rompe og lår, uansett hva jeg har på meg om jeg står stille eller er i full aktivitet om det er 0 eller -20, men astmaen min liker seg ikke fra 10 og nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå