Gå til innhold

Alvorlig syk mor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mor er alvorlig syk. Hun er alkoholiker, har hjertesvikt og er veldig overvektig. Hun har opp gjennom årene nektet hjelp og jeg har trukket meg unna. Men nå er det direkte trist å se på. Hun klarer ikke ivareta egen hygiene, og både hus og hun selv lukter ille. Hun nettshopper enormt, det står store esker i hagen med dyre varer som blir ødelagt av regnet. Vi snakker shopping for hundretusenvis av kroner.

Hun er så dårlig form at hun ikke har forlatt huset på flere måneder. Holder seg i en etasje, for er for tungt å gå i trapper.

Hun har ingen fastlege. Er det noen som helst det går an å kontakte? Skjønner at hun må få gjøre som hun vil, men det er vondt å se på et menneske lide slik inn i døden.

Anonymkode: a7339...58a

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så forferdelig. Jeg har lignende erfaringer, men dessverre er det blitt veldig høye grenser for tvang. Faren min stod med et maleri rundt halsen, blod i hele ansiktet, ropte at han var Jesus og kastet penger ut av en konvolutt han hadde 100.000 kroner i. Fortsatt var det ingen som ville ta ham med seg.

Man må omtrent være døende, det er helt tragisk. Det er vanskelig å gi råd, men det er verdt et forsøk å ta kontakt med kommuneoverlegen i hennes bostedskommune. De bryr seg ikke om lukt eller noe, men hvis du har fokus på hjerteproblemene hennes/hennes dårlige fysiske helse og at du ikke tror hun er samtykkekompetent lenger pga. dårlig psykisk helse, så kan det hende hun kan få hjelp. 

Anonymkode: 66ca9...b27

• Hjerte 1
Skrevet

Det høres ikke bra ut!

Har du mulighet til å få en fastlege til henne?

Hadde det vært min mor, hadde jeg tatt en helg med rydding og vasking. 

Kan hun handle så mye, så kan hun kanskje ha råd til vaskehjelp også?

Hva med hjemmesykepleien?

Anonymkode: 038c5...330

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ringt kommunelegen og drøftet det med h*n

Skrevet

Kontakt kommunen for råd og bistand. 

Anonymkode: 3da92...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...