AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #41 Skrevet 29. november 2023 Dere skulle ta et glass vin (sammen)? Så ringer disse barna dine og krever at du skal kjøre igjen! Det kan jo faktisk være et uttrykk for at han blir frustert for at når dere endelig skal kose dere, så blir det litt ufin stemning, Kanskje blir du stresset fordi du har unnet deg et glass vin, og det påvirker også han... Slik tolker jeg det. Det er voksne barn, og han vil ha mammaen deres for seg selv en kveld. Anonymkode: db766...551 1
TuridGifteklar Skrevet 29. november 2023 #42 Skrevet 29. november 2023 Jeg reagerer mer på datterns holdninger til å kjøre i påvirket tilstand. Trafikkloven er ikke akkurat nyansert når det gjelder alkohol. Begynn der du. Ta en prat med ungene dine. Og mannen etterpå. Kartlegg forventninger. 2
Mintbird Skrevet 29. november 2023 #43 Skrevet 29. november 2023 uavhengig av om barna er bortskjemte eller ei, så synes jeg ordbruken og formuleringene er nedsettende og vitner om dårlig stemning. Det er aldri bra for noe... 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #44 Skrevet 29. november 2023 On 11/27/2023 at 9:27 AM, AnonymBruker said: Sist de hadde vært på søndagsmiddag spurte den ene om jeg kunne kjøre dem hjem. Jeg sa jeg ikke kunne, for jeg hadde tatt et glass vin. Jeg pleier nesten aldri å drikke, og drikker veldig lite, så kanskje derfor spurte hun, "Åja, hvor mye da?" Anonymkode: 5f4ff...3b3 Hvordan blir dette til at datteren stamper i gulvet og rasende insisterer på moren skal kjøre henne uansett? Og er det ikke noen som har funnet 17 diagnoser å slenge på datteren samtidig? Anonymkode: 4d564...1da 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #45 Skrevet 29. november 2023 Jeg tenker man ikke skal overtolke noe, spesielt i en setting der alle har drukket alkohol. Litt dumt av datter å spørre hvor mye har du drukket, sikkert derfor stefar kom med den kommentaren. Men kommentaren kom til mor og ikke datter. Drikker man alkohol kommer litt sleivete kommentarer oftere ut. Uansett bør jo svaret fra mor til datter være klinkeklart hvis mor nekter å kjøre med alkohol i blodet! Anonymkode: d23c0...2cd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #46 Skrevet 29. november 2023 Bortskjemt eller ei, man slenger ikke ut sånne ord. Hvordan er han ellers mot dem? Jeg hadde helt klart spurt hva han mente med det etter barna hadde gått. Jeg hadde blitt forbannet om min samboer hadde kalt barna mine for drittunger, men han skulle fått lov til å forklare seg først og be om unnskyldning. Anonymkode: 40ae5...d1c 1
Ishavet Skrevet 29. november 2023 #47 Skrevet 29. november 2023 (endret) 😬 Endret 29. november 2023 av Ishavet
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #48 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 11.46): Han har sikkert ikke barn selv? typisk at voksne som ikke er foreldre tenker at alle andre burde være mye strengere med sine barn. De vet ikke hvor mye glede det ligger i å være snill og skjemme bort barna sine. Han er sikkert sjalu på at du er god med dine barn og syns nok sikkert at du burde bare være god med han. Menn er ofte slik - for eks, i dyrelivet kan hannen drepe barna til den han ønsker å parre seg med slik at han får parret seg. Overført til mennesker: menn vil gjerne ha all sin kvinnes gunst og oppmerksomhet. Andre menns barn er i deres øyne noe herk. Anonymkode: c415b...0bf Så det er bedre at mor mister lappen, får bot og muligens fengsel for å kjøre i fylla? Da må i hvert fall drittungene begynne å gå. Anonymkode: 4c8fb...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #49 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.27): Samboer syns jeg er for grei med mine voksne døtre. Blant annet at jeg alt for ofte går med på å kjøre dem hjem når de har vært på besøk, f.eks hvis det regner, er mørkt, de må gå alene osv. De kan egebtlig fint gå, det tar ca 20 min. for den ene og 30 minutter for den andre, men å kjøre dem tar meg 10 minutter. Sist de hadde vært på søndagsmiddag spurte den ene om jeg kunne kjøre dem hjem. Jeg sa jeg ikke kunne, for jeg hadde tatt et glass vin. Jeg pleier nesten aldri å drikke, og drikker veldig lite, så kanskje derfor spurte hun, "Åja, hvor mye da?" Da ristet samboeren min på hodet og sa (uten at datteren min hørte det). "Faens bortskjemte drittunger". Ble litt paff, for det er ulikt ham, men må være uttrykk for irritasjon over lengre tid. Jeg sa ingenting, selv om jeg syns det var over grensen, for det kan sikkert være litt irriterende når man syns andre er for lite strenge med "barna" sine. Men ble litt lei meg også. Hadde dere reagert på en sånn uttalelse? Var den forståelig? Anonymkode: 5f4ff...3b3 Hvorfor har ikke dine voksne døtre førerkort og kan kjøre selv? Anonymkode: 35958...4d4 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #50 Skrevet 29. november 2023 Handler egentlig ikke om man kan kjøre med ett glass innabords eller ei, men om noen sier de har drukket vin/øl etter forespørsel om skyss så tolker jeg det som «jeg ønsker ikke kjøre» og man lar det da være. Jeg ser for meg dette kun er en dråpe i glasset for samboeren og det rant nok litt over. Må ha mer informasjon. Anonymkode: 297ee...2f9 2
Mufle Skrevet 29. november 2023 #51 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.27): Samboer syns jeg er for grei med mine voksne døtre. Blant annet at jeg alt for ofte går med på å kjøre dem hjem når de har vært på besøk, f.eks hvis det regner, er mørkt, de må gå alene osv. De kan egebtlig fint gå, det tar ca 20 min. for den ene og 30 minutter for den andre, men å kjøre dem tar meg 10 minutter. Sist de hadde vært på søndagsmiddag spurte den ene om jeg kunne kjøre dem hjem. Jeg sa jeg ikke kunne, for jeg hadde tatt et glass vin. Jeg pleier nesten aldri å drikke, og drikker veldig lite, så kanskje derfor spurte hun, "Åja, hvor mye da?" Da ristet samboeren min på hodet og sa (uten at datteren min hørte det). "Faens bortskjemte drittunger". Ble litt paff, for det er ulikt ham, men må være uttrykk for irritasjon over lengre tid. Jeg sa ingenting, selv om jeg syns det var over grensen, for det kan sikkert være litt irriterende når man syns andre er for lite strenge med "barna" sine. Men ble litt lei meg også. Hadde dere reagert på en sånn uttalelse? Var den forståelig? Anonymkode: 5f4ff...3b3 Faens sure jævla gubbe hadde jeg sagt da. Og POFF ut med han.
lillevill Skrevet 29. november 2023 #52 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.27): Samboer syns jeg er for grei med mine voksne døtre. Blant annet at jeg alt for ofte går med på å kjøre dem hjem når de har vært på besøk, f.eks hvis det regner, er mørkt, de må gå alene osv. De kan egebtlig fint gå, det tar ca 20 min. for den ene og 30 minutter for den andre, men å kjøre dem tar meg 10 minutter. Sist de hadde vært på søndagsmiddag spurte den ene om jeg kunne kjøre dem hjem. Jeg sa jeg ikke kunne, for jeg hadde tatt et glass vin. Jeg pleier nesten aldri å drikke, og drikker veldig lite, så kanskje derfor spurte hun, "Åja, hvor mye da?" Da ristet samboeren min på hodet og sa (uten at datteren min hørte det). "Faens bortskjemte drittunger". Ble litt paff, for det er ulikt ham, men må være uttrykk for irritasjon over lengre tid. Jeg sa ingenting, selv om jeg syns det var over grensen, for det kan sikkert være litt irriterende når man syns andre er for lite strenge med "barna" sine. Men ble litt lei meg også. Hadde dere reagert på en sånn uttalelse? Var den forståelig? Anonymkode: 5f4ff...3b3 Jeg er så pass impulsiv og hønemor at jeg hadde hentet både mine og hans unger, om jeg hadde hatt en mann med barn. Synes ikke det er å skjemme bort, men å ta vare på de man er glad i. mannen din er ikke bare kjip og frekk, men stygg i kjeften. Jeg hadde ikke likt det.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #53 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.36): Hvor lenge har dere vært sammen / samboere ? En slik kommentar tyder på at han irriterer seg over dine barn,og har gjort det en stund. Man sier ikke slikt sånn plutselig. Uansett ikke greit. Hvordan er relasjonen hans til ungene ellers. ? Og selvsagt svipper du ungene hjem uten å måtte tenke ekstra over det . Sånn til vanlig ❤ Anonymkode: ca29e...6c2 Jeg synes faktisk det er greit å blåse ut til en samboer når begeret renner over. Han har selvfølgelig strengt tatt ikke noe med at du kjører dem, men hvis de er på besøk "hele tiden" og du dueller mye med dem, skjønner jeg han kan bli drittlei. Anonymkode: 34116...89f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #54 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Svarer egt mer til dere som blir så fryktelig opphengt i kommentaren til datteren, men som ung selv så tror jeg det er ganske vanlig å spørre om?😂 Mine søsken spør alltid meg om det samme, og jeg til dem. Da vi gjerne på familiemiddager kan drikke kun ett halvt glass vin/øl på 4-5 timer. Ergo fullt kjørbare.. Anonymkode: 94dbe...ca1 Dette var overraskende å lese, og jeg lurer på hvor gammel du er? Da jeg var ung var promillegrensen på 0,5 og det fleste syntes det var innafor med "kjørepils" - dvs helt innafor å kjøre etter å drukket en halvliter. Det er også mulig at det var, men problemet var at denne regelen liksom var gyldig for "alle". Det er en grunn til at promillegrensen ble senket til 0,2, for da kan man ikke lenger ta sjansen på "kjørepils". Anonymkode: bcea2...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #55 Skrevet 29. november 2023 Høres vel ut som han irriterer seg over at de maser på deg. Du sa nei pga vin. Også var det jo et upassende spm , om hvor mye. Når det åpenbart ligger et spm i om du kan kjøre alikevel. Anonymkode: b879b...6f4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #56 Skrevet 29. november 2023 Dere hadde jo hatt en felles søndagsmiddag og da må jo døtrene dine ha sett at du har drukket vin. Da er det faktisk utrolig frekt og meget spesielt at de kunne ha noen forventninger om å bli kjørt hjem. De er voksne og må kunne klare å ta en taxi eller evt. gå hjem. Jeg skjønner at samboeren din ble irritert, det virker jo som dine døtre ikke unner deg ett glass vin, men bare tenker på seg selv. Anonymkode: 87b51...41a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå