Gå til innhold

Han kalte barna mine drittunger

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sprite skrev (Akkurat nå):

Ja har meget god erfaring med det

Hvor mange barn har du skjemt bort da, og hvordan har de blitt? 

Anonymkode: c415b...0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange barn har du skjemt bort da, og hvordan har de blitt? 

Snakker ikke om mine egne

Skrevet

Tja, jeg kan til en viss grad forstå samboeren din, for i mine ører høres det ut som at hun VIL bli hentet/kjørt og lurer på om du er for full eller kan kjøre likevel. Og da tenker jeg at når man nærmest oppfordrer eller forventer at mor skal promillekjøre for at du ikke gidder å gå hjem, ja, så er du strengt tatt bortskjemt. Og hos din samboer kom ordet "drittunge".

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ordvalget var unødvendig, men det høres jo ut som om han er inne på noe... Å tilby er fint, men her har det bikket over i forventning og manglende evne til å forstå et nei.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert den type uttalelser nei.

Men et spørsmål om «hva mener du med spørsmålet» er innafor. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde reagert på samme måte som samboeren din.

De er voksne?? Hvor gamle er de da?

Jeg syns de burde klare seg fint selv.

Mannen min er nok litt mer som deg,som kjører og henter.(ikke alltid,men ofte. For ofte,etter min mening.Jeg syns de bør lære seg å bli selvstendige,og ikke lære at mamma/pappa alltid er der for å kjøre/hente de til enhver tid,kun fordi det feks.regner.)

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror spørsmålet fra «barnet», bare var en ubetenksom kommentar fra en ung voksen. 
Mens hans kommentar var en frekk og stygg ting å si, som sannsynligvis kom fra et dypere sted enn akkurat det spm fra barnet. 

Det tror ikke jeg. Jeg tror det var med viten og vilje. Om man har blitt vant til å få noe, så gir man seg ikke om noe er litt annerledes. 

Hadde kanskje ikke sagt drittunge selv, men bortskjemt ja. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner spørsmålet til datteren jeg, hvis du bare hadde drukket et glass vin så er du sannsynligvis godt under promillegrensen uansett. Må jo være lov å sjekke 🙂 

• Liker 2
Skrevet

Om de er bortskjemte eller ikke, tenker jeg er likegyldig her. Kommentaren om "farens bortskjemte drittunger" er uansett helt utafor og altfor aggressiv respons, i mine øyne. Da burde han ventet til senere og tatt opp at han synes barna har for høye forventninger til ts. 

Hadde reagert selv og gitt veldig tydelig beskjed om at det ikke er greit å si sånt. 

Anonymkode: 80305...372

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.27):

Da ristet samboeren min på hodet og sa (uten at datteren min hørte det). "Faens bortskjemte drittunger".

Hvordan prater han til vanlig? Hvor er dere fra? 

Han kaller, som noen andre sier her, en spade for en spade. Tenker han kunne funnet på å si det samme om det hadde vært hans egne døtre. Om vi ikke hadde brukt ordet drittunger, kunne vi nok sagt bortskjemte jentunger, om våre egne døtre. Vel vitende om at vi hadde vært med på å forme dem der selv.

Han syntes nok din datter hadde nådd en topp med tanke på freidighet i forhold til å få deg til å kjøre dem hjem. I tillegg sa han det slik at ikke de hørte det.

Tror ikke det er noe å lage en stor sak ut av. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men de er vel bortskjemte da, TS. Å kreve å bli kjørt hjem selv om sjåføren har drukket, eller at du ikke kan drikke et glass vin når de er der fordi de må kjøres etterpå - det er ikke greit når besøket er en voksen som bor i nærheten.

Jeg regner med at dette ikke er første gangen han har reagert på at du skjemmer bort jentene. Hva annet hjelper du de med? Mange som syr så mye puter under armene at barnet ikke kan bevege seg uten hjelp etterpå.

Anonymkode: a9ad2...7b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Amantha skrev (På 27.11.2023 den 12.07):

De vet ikke hvor mye glede det ligger i å være snill og skjemme bort barna sine.  

Dette. Det er akkurat dette som er det store problemet med dagens oppdragelse.

Anonymkode: fdda4...f0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 9.46):

Synes ikke det var så ille 🙈 Er de litt bortskjemte kanskje? Rart at din datter spurte hvor mye du hadde drukket, du kunne jo ikke kjørt uansett. 

Anonymkode: 3c483...856

Er jo bare et lite glass da...Blir jo ikke full så kunne hende hun var kjørbar så barnet slapp å gå.

Anonymkode: 222e9...990

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo bare et lite glass da...Blir jo ikke full så kunne hende hun var kjørbar så barnet slapp å gå.

Anonymkode: 222e9...990

Loven sier man kan kjøre med 0,2 promille. Men har du 0,1 og havner i en ulykke får du skylda, så det er nok ikke så veldig lurt nei.

Anonymkode: a9ad2...7b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 11.46):

De vet ikke hvor mye glede det ligger i å være snill og skjemme bort barna sine. 

Æsj!

Hva med barnas glede av å oppleve mestring og selvstendighet? Hvilken ville du valgt: foreldrenes glede over å skjemme bort barna sine eller barnas selvstendighet? Hva er viktigst for deg? I dette tilfellet kan du bare velge en av de.

Anonymkode: 3a45e...e9a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Det er akkurat dette som er det store problemet med dagens oppdragelse.

Anonymkode: fdda4...f0b

Å legge inn navnet mitt som den anonyme brukeren?
Spesielt når jeg aldri skrev det der. 
IMG_3189.thumb.jpeg.02c08cf7f2451047dc703b5ac12950ff.jpegIMG_3188.thumb.jpeg.42e8374d40fa00ae9d03bf56737d611d.jpeg

Endret av Amantha
Skrevet

Svarer egt mer til dere som blir så fryktelig opphengt i kommentaren til datteren, men som ung selv så tror jeg det er ganske vanlig å spørre om?😂 

Mine søsken spør alltid meg om det samme, og jeg til dem. Da vi gjerne på familiemiddager kan drikke kun ett halvt glass vin/øl på 4-5 timer. Ergo fullt kjørbare.. 

Anonymkode: 94dbe...ca1

• Liker 2
Skrevet

Her ligger det nok mye mer bak irritasjonen. Om de faktisk er bortskjemte kan en kommentar som nærmest oppfordrer til kjøring med promille få det til å bikke over for de fleste nøkterne voksne 

Anonymkode: 44fc2...5cc

• Liker 2
Skrevet

Neste steg er at det plutselig begynner å bli veldig ubeleilig at døtrene dine er hos dere i det hele tatt, hvis han må være alene med dem eller gjøre noe for dem så kommer det til å være lignende klaging og mas etterpå om at du skjemmer henne bort(det gjør du IKKE!). Dette vil selvsagt døtrene dine begynne å få med seg etter hvert, og det er en helt jævlig følelse å ikke være akseptert av forelderen sin sin nye partner. Til sist vil han gi deg et ultimatum der det står mellom ham eller datteren din. Da håper jeg du velger riktig, jeg har selv en pappa som valgte feil her da han ble fremstilt med det ultimatumet. Jeg var voksen da, og jeg har PTSD av å ha mistet min far selv om han er i live. Ungene mine har en biologisk morfar men de tror faktisk talt han er død, fordi han får ikke lov til å ha normal kontakt med dem. Han sniker seg unna én gang i året for å møte dem. Heldigvis har jeg en bonuspappa som ALDRI har kalt meg bortskjemt eller drittunge. HAN er morfar for mine unger og tar rollen med glede. Han er også flink til å "skjemme bort" mine barn med kjærlighet, omsorg og hjelp når enn han kan. Du risikerer i siste instans at døtrene dine kutter kontakt med deg, så jeg anbefaler virkelig at du tar turen med hornene og gir samboeren din klar beskjed om at du har døtre og han kom etterpå. Han kan drite i å klage og IHVERTFALL i å kalle døtrene dine "drittunger"! Det er rett og slett en no-go. Hvis han ikke syns at døtrene dine er gode nok til det punktet at han kaller dem drittunger så kan han jo finne seg noen uten barn. Du skal ikke finne deg i å ha en voksen mann til å styre hva slags forhold du har til dine døtre! 

Anonymkode: 7bee4...5c6

Skrevet

Nå er ikke drittunge et ord jeg har i mitt vokabular, men om han prater litt slik til vanlig så tenker jeg at kommentaren til dels er berettiget.

Du skjemmer dem jo bort til å bli nettopp det. 

Om han normalt ikke har et slikt vokabular så tolker jeg det nok mer som noe ugreit. Da ville jeg nok sagt ifra at jeg ikke synes noe om at han omtaler barna slik, og så tatt en prat om det underliggende problemet. Og det er trolig at du gjør dine barn en bjørnetjeneste i at du skjemmer dem bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...