Gå til innhold

Han kalte barna mine drittunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer syns jeg er for grei med mine voksne døtre. Blant annet at jeg alt for ofte går med på å kjøre dem hjem når de har vært på besøk, f.eks hvis det regner, er mørkt, de må gå alene osv. De kan egebtlig fint gå, det tar ca 20 min. for den ene og 30 minutter for den andre, men å kjøre dem tar meg 10 minutter.

Sist de hadde vært på søndagsmiddag spurte den ene om jeg kunne kjøre dem hjem. Jeg sa jeg ikke kunne, for jeg hadde tatt et glass vin. 

Jeg pleier nesten aldri å drikke, og drikker veldig lite, så kanskje derfor spurte hun, "Åja, hvor mye da?"

Da ristet samboeren min på hodet og sa (uten at datteren min hørte det). "Faens bortskjemte drittunger".

Ble litt paff, for det er ulikt ham, men må være uttrykk for irritasjon over lengre tid.  Jeg sa ingenting, selv om jeg syns det  var over grensen, for det kan sikkert være litt irriterende når man syns andre er for lite strenge med "barna" sine.

Men ble litt lei meg også. Hadde dere reagert på en sånn uttalelse? Var den forståelig?

Anonymkode: 5f4ff...3b3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen / samboere ? 

En slik kommentar tyder på at han irriterer seg over dine barn,og har gjort det en stund. Man sier ikke slikt sånn plutselig. 

Uansett ikke greit. Hvordan er relasjonen hans til ungene ellers. ? 

Og selvsagt svipper du ungene hjem uten å måtte tenke ekstra over det . Sånn til vanlig ❤

Anonymkode: ca29e...6c2

• Liker 14
  • Hjerte 4
Skrevet

Ja, jeg hadde reagert på den. Jeg hadde blitt både lei meg og irritert og jeg hadde også sagt i fra. 

Jeg mener det er en fryktelig uting å kalle andre for dritt. 

Stemoren til datteren min kalte henne og venninnen for drittunger en gang hun var sint og da sa jeg klart i fra til eksen at dersom dama skal kalle datteren min for dritt så skal jeg fortelle datteren min at hun kan kalle dama for dritt og det blir bare for dumt og barnslig. Hørte ikke noe om at stemoren sa det en gang til. 

Det kommer helt sikkert an på hvilket toneleie datteren din spurte hvor mye du hadde drukket, og hvis hun sa det i en provoserende tone så skjønner jeg at samboeren din syns hun er bortskjemt. Men, drittunge kan han fint la være å si. 

Anonymkode: 9c106...534

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kan jo være at de er litt bortskjemte og at han syns de tar for mye plass. Det kan jo være greit å sette seg ned å snakke om forventninger, dersom dere ikke allerede har gjort det. Barna dine er voksne nå. Det kan være at du stiller opp mer enn hva normalt er, selv om det ikke føles sånn hos deg. Det kan også være at det er innenfor normalen, men at han syns det blir for mye i forhold til sine forventninger. Snakk sammen. Se om dere finner en felles vei. 

Anonymkode: 29d20...ec4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes ikke det var så ille 🙈 Er de litt bortskjemte kanskje? Rart at din datter spurte hvor mye du hadde drukket, du kunne jo ikke kjørt uansett. 

Anonymkode: 3c483...856

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet

Døtrene dine kan vel kjøre selv?

Anonymkode: 2bb61...b75

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå var det kanskje ikke bare denne ene hendelsen som fikk det til å renne over for samboeren din TS? Men uansett tenker jeg han burde latt være å si noe og jeg skjønner at du syns det var ugreit, men spørsmålet du kanskje må stille deg er jo om du i din iver etter å være en "grei mamma" er litt for grei? Hvis det er rom for et "tja" eller direkte "ja" her er det kanskje også rom for å gjøre barna mer selvstendige? De er gamle nok til å bo for seg selv så da er de også gamle nok til å ta mer ansvar kanskje? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med din samboer! Noen ganger så må man kalle en spade for en spade. Risikere din sikkerhet som trygg sjåfør for at de skal slippe å gå i 20-30 min? Nei, vet du hva. Da er de bortskjemte drittunger. Men det er ikke deres feil, men din. Du som har oppdratt de sånn. 

Anonymkode: 6a7cf...9b6

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har sikkert ikke barn selv? 
typisk at voksne som ikke er foreldre tenker at alle andre burde være mye strengere med sine barn. De vet ikke hvor mye glede det ligger i å være snill og skjemme bort barna sine. 

Han er sikkert sjalu på at du er god med dine barn og syns nok sikkert at du burde bare være god med han. Menn er ofte slik - for eks, i dyrelivet kan hannen drepe barna til den han ønsker å parre seg med slik at han får parret seg. Overført til mennesker: menn vil gjerne ha all sin kvinnes gunst og oppmerksomhet. Andre menns barn er i deres øyne noe herk. 

Anonymkode: c415b...0bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er de bortskjemte da? Ligger nok mer bak her enn bare kjøring ja…

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

typisk at voksne som ikke er foreldre tenker at alle andre burde være mye strengere med sine barn. De vet ikke hvor mye glede det ligger i å være snill og skjemme bort barna sine.  

Så det du sier er at du synes det hadde vært greit å kjørt de voksne barna hjem i ruspåvirket tilstand? 
Hva om noe skjedde? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han er sikkert sjalu på at du er god med dine barn og syns nok sikkert at du burde bare være god med han. Menn er ofte slik - for eks, i dyrelivet kan hannen drepe barna til den han ønsker å parre seg med slik at han får parret seg. Overført til mennesker: menn vil gjerne ha all sin kvinnes gunst og oppmerksomhet. Andre menns barn er i deres øyne noe herk. 

Og du vet tydeligvis ikke hvordan barn blir av å bli bortskjemte. 

Skrevet

De er jo bortskjemt. Hadde reagert mer på datteren din sin respons som heller vil risikere promillekjøring enn å komme seg hjem på egenhånd.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Kort oppsummert:

Man kaller ikke folk drittunger, drittkjerring, drittgubbe osv

Man spør ikke noen som har drukket vin om skyss

Høres ut som om døtrene er voksne, med egne boliger. Da klarer de å komme seg til/fra besøk selv, om det ikke er noe spesielt.

Anonymkode: 8dbb4...aac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Amantha skrev (16 minutter siden):

Så det du sier er at du synes det hadde vært greit å kjørt de voksne barna hjem i ruspåvirket tilstand? 
Hva om noe skjedde? 

Haha snakk om å vri på det folk sier. Dette blir for dumt. Det sier jeg ikke. Jeg tror spørsmålet fra «barnet», bare var en ubetenksom kommentar fra en ung voksen. 
Mens hans kommentar var en frekk og stygg ting å si, som sannsynligvis kom fra et dypere sted enn akkurat det spm fra barnet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha snakk om å vri på det folk sier. Dette blir for dumt. Det sier jeg ikke. Jeg tror spørsmålet fra «barnet», bare var en ubetenksom kommentar fra en ung voksen. 
Mens hans kommentar var en frekk og stygg ting å si, som sannsynligvis kom fra et dypere sted enn akkurat det spm fra barnet. 

Er det stygt å kalle en spade for en spade?

Skrevet
Sprite skrev (14 minutter siden):

Og du vet tydeligvis ikke hvordan barn blir av å bli bortskjemte. 

Bra du vet det så godt da…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra du vet det så godt da…

Ja har meget god erfaring med det

Skrevet
Sprite skrev (Akkurat nå):

Er det stygt å kalle en spade for en spade?

Spade er ikke et skjellsord. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...