AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg er en normal kvinne op 46 som trener mye løping. Trenger komme i gang med trening av overkropp og arm på grunn av en idrett som jeg driver med i sommerhalvåret. Jeg har manualer på 2kg som jeg trener med, og her takler jeg fint 30+ reperisjoner. Ønsker å kjøpe en medisinball, siden jeg har mange gode minner fra gymtimene i grunnskolen, da vi trente med medisinball. Jeg innbiller meg at det kan være bra for stabilitet, mage og kjernemuskulatur i tillegg til arm. Jeg gjør yoga og armhevninger i tillegg til de lette manualene. Mitt spm: Hva er vekt på medisinball i gymsalene på ungdoms og videregående? Dvs jeg ønsker å vite hva slags vekt "de normale jentene" skal ha på denne type utstyr. Anonymkode: 9d91a...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Del Skrevet 28. november 2023 Medisinball kan være et fint verktøy for å trene kjernemuskulatur, men veldig mange øvelser kan også gjøres med manual istedet, så litt avhengig av hvilke øvelser du liker og om du eventuelt vil trene andre muskelgrupper, så kan det hende at manualer vil passe deg i stedet. En fordel med manualer er at du får bedre grep og derfor kan løfte tyngre. Vi har medisinballer i alt fra 1-9 kilo i gymsalen der jeg jobber. Ingen fasit på hvilken ball som passer til "de normale", da det kommer helt an på hvilke øveler vi bruker dem til. Vi bruker medisinballer til noe lek/oppvarming, elever med alternativ trening og av og til som sirkeltrening. Bruker mest de letteste medisinballene, siden mange sliter litt med grepet, og for at alle i en klasse skal kunne bruke samme ball på øvelser. Men vil absolutt anbefale deg å heller gå å prøve en ball selv enn å bruke gymsalen som målestokk. Kroppsøving er ikke ren styrketrening, og skal du kunne få nyttig bruk av ballen er det viktig at den passer til deg. Ballen bør være tung nok til at du utfordrer deg selv: løft opp ballen i butikken, hold den strakt ut fra kroppen. Det skal være tungt nok til at du kjenner det i både armer og kjernemuskler, men ikke så tungt at du har problemer med å holde den, eller ikke får tak. Lykke til! Anonymkode: ccf86...bdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Del Skrevet 29. november 2023 Takk for svar. Nyttig. Jeg skal gå og forsøke i butikken. Tenkte å ligge på rygg og løfte den rundt overkroppen i ulike retinger. Men når jeg googler så ser jeg at den kan drukes til ganske mye: https://www.lekendelett.net/lekendelett-trening-medisinball/ Anonymkode: 9d91a...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå