Gå til innhold

Fysioterapeuter - ren svada?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, CMHuser said:

Og bare så du vet det - fysioterapi gjør vondt, så ikke sammenlign det med massasje overhodet.

Jeg vet veldig godt at fysioterapi gjør vondt. Jeg har nemlig 3 vonder pga fysioterapi nå, vs 1 som jeg hadde da jeg skulle få hjelp. Det er helt utrolig at denne yrkesgruppen får holde på under helseautorisasjon. Nesten alt de gjør er pseudovitenskap, og de flyter på at folk kommer med plager som egentlig fikser seg av seg selv. Problemet er når vi med ordentlige problemer lures til å ta fysioterapiveien, og de innbitt pusher på til noe annet brister.

Anonymkode: db250...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært hos flere dårlige og en  dyktig som klarte å behandle og trene meg opp. 

Anonymkode: 72a08...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med fysio er også litt ymse. De sitter nok på en del kompetanse som er viktig og nyttig, men jeg erfarer at ikke alt de gjør er særlig vitenskapsbasert eller kunnskapsbasert. Noen trenger en faglig oppdatering. 

Jeg gikk til fysio i flere måneder pga senebetennelse. Hjalp absolutt ingenting. Prøvde diverse stråling, som google senere var forklart meg har liten effekt, og da fysio til slutt gikk over til AKUPUNKTUR sluttet jeg. Klarte til slutt å google meg frem til at senebetennelsen var hormonutløst pga amming. Det skjønte aldri fysioterapeuten! Takk for ingenting, liksom. Hun diagnostiserte aldri betennelsen som altså var de Quervains senebetennelse. Infrarød stråling, ultralydbehandling og akupunktur står ikke på listen over anbefalt behandling. 😑 Staten sløste bort en del tusenlapper der ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset ting av både kiropraktor og fysioterapeut, aldri fått noe mer problemer av å gå til noen av de. 

Anonymkode: 89b65...808

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (17 timer siden):

Ene fysioterapeuten jeg var til, ga meg beskjed om dette:

Så løfter du armen saaaaakte opp slik at den ligger horisontalt. Så senker du den saaaaakte ned igjen.

Etter det der sluttet jeg å gå til fysioterapeut og gikk til kiropraktor i stedet og hun klarte å få orden på armen min igjen.

Kiropraktor er svindel.

Hvorfor skulle du løfte armen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært hos flere fysioterapeuter og ikke opplevd å få hjelp av dem. Det har blitt veldig puslete og forsiktig, uten resultater. Men det betyr ikke at ingen andre for effekt av fysioterapi. Synes det blir veldig unyansert å skrive innlegg som hovedinnlegget her, ulike mennesker trenger ulike ting, og ulike behandlere.

Anonymkode: 9af6e...809

Prøvde du rådene du fikk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (1 minutt siden):

Prøvde du rådene du fikk da?

Fulgte selvsagt opplegget og gjorde alt av øvelser. Gjorde meg verre til jeg fikk hjelp av en annen yrkesgruppe som fikset problemet.

Anonymkode: 9af6e...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMHuser skrev (20 timer siden):

Og bare så du vet det - fysioterapi gjør vondt, så ikke sammenlign det med massasje overhodet.

Da har vi gått til forskjellig type massasje. :D Jeg har gått til både fysioterapi og massasjeterapi (for vidt forskjellige problemer), og jeg skal love deg massasjen var ti ganger vondere enn noe fysioterapeuten gjorde. 

Men begge deler fungerte. :) 

Anonymkode: f5eca...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiologer er også bare svada. Hva kan de liksom. De sa til meg jeg skulle spise mindre sukker og fysioterapeuten gav meg bekken øvelser jeg skulle gjøre hver dag. Skal jeg liksom gjøre alt selv? Hva betaler jeg dem for?

Anonymkode: 22747...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så du går i behandling i årevis og påstår at det fungerer? Den var ny

Anonymkode: db250...f79

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så det finnes ikke bevis på at det fungerer for deg altså? Hvis målet er at noen ikke skal bli verre, er det mange som kommer til å lykkes med alle slags tvilsome metoder. Heksedoktorer er spesielt gode på slike ting.

Anonymkode: db250...f79

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er mange som forsvarer klarsynte også og insisterer på at de har hjulpet dem med å prate med sin døde mor. Det beviser ingenting. Fysioterapeuter er og blir liksom-helsepersonell og burde fratas autorisasjon som det. De bør ha samme status som massesjeterapeuter, personlige trenere og andre kroppspleiere.

Anonymkode: db250...f79

Nå fjaser du bare.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Gentle reminder om at innlegget er postet i "skråblikk og generaliseringer" og at det derfor ikke akkurat legger opp til en… god, dyp og seriøs debatt…

Anonymkode: bb963...b44

Det er greit, men skråblikk og generaliseringer betyr ikke ville (anektdotiske) påstander etterfulgt av fullstendig avskrivelse av andres opplevelser og meninger, og total mangel på ønske om å diskutere. TS vil ikke diskutere, han vil bare ha rett. Og trolle litt.

Anonymkode: 50b07...956

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt kjempegod hjelp av fysio til idrettsskade. Men måtte komme til en som ga meg øvelser jeg skulle gjøre selv. Hadde prøvd noen uten resultat i tillegg til lege på Olympiatoppen som heller ikke hjalp. Tror kanskje noen ikke gjør som de får beskjed om i form av øvelser og trening, og da hjelper det ingenting. Noen ganger må det litt egeninnsats til.

Anonymkode: ad28f...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror kanskje noen ikke gjør som de får beskjed om i form av øvelser og trening, og da hjelper det ingenting. Noen ganger må det litt egeninnsats til.

Anonymkode: ad28f...6c5

Tulling. Les tråden før du uttaler deg.

Anonymkode: db250...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vondt i ryggen for 40 år siden. Fikk treningsopplegg av fysioterapeut og har ikke hatt problem siden.

Hadde kneoperasjon for tre år siden. Fikk da også et opplegg som medfører at jeg ikke har smerter lengre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tulling. Les tråden før du uttaler deg.

Anonymkode: db250...f79

Tulling selv. Tråden handler om spørsmålet om fysio er svada eller ikke, tåler man ikke et svar man ikke liker, får man la være å debattere. For meg har det noen ganger hjulpet med fysio, andre ganger ikke. Jeg sa at at noen gjør kanskje ikke øvelser, men forventer at de skal bli friske av bare å bli behandlet. 

Anonymkode: ad28f...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tulling selv. Tråden handler om spørsmålet om fysio er svada eller ikke, tåler man ikke et svar man ikke liker, får man la være å debattere. For meg har det noen ganger hjulpet med fysio, andre ganger ikke. Jeg sa at at noen gjør kanskje ikke øvelser, men forventer at de skal bli friske av bare å bli behandlet. 

Anonymkode: ad28f...6c5

Det er ikke fysioterapien som hjelper deg. Det du har blitt bra av hadde du blitt bra av til tross for fysioterapi. Det du ikke har blitt bra av er hvor fysioterapien har sabotert, noe det gjør. Du kan ikke trene musklene dine bedre. Tid gjør de bedre. treningen er bare humbug og kan i verstefall gjøre at du skaffer deg flere problemer. Disse kvakksalverene bør miste sin helseautorisasjon.

Anonymkode: db250...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du surver for. Hvis du mener at alt blir bra uten noe behandling, så er det vel bare å sette seg til og vente på at de ekstra vondtene går over. 

Anonymkode: ad28f...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan si meg enig. Dro til en fysioterapeut her jeg dro. Tok med røntgen og mr bilder. 

At folk skal jobbe i blinde skulle ikke skje. Men hun kunne ikke tyde noe så jeg bøyde og tøyde muskler. Fikk øvelser. Etter andre time endte jeg på krykker i 4 måneder.

Med svar at ryggen blir verre før den blir bedre. Så setter ikke min fot innafor en fysioterapeut igjen. Å ja, keg skjærer alle under en kam.

Anonymkode: f553e...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med senebetennelse i armen (tennisalbue) og fikk beskjed fra legen om å holde armen i ro og så gå til fysioterapeut.

Jeg gjorde som han anbefalte og tok kontakt med terapeuten. Hun ga meg øvelser der jeg skulle løfte og strekke armen i hytt og pine. Det har jeg gjort og etter å ha gjort øvelsene i noen uker, verket jeg 100 ganger mer enn hva jeg gjorde før.

Aldri mer fysioterapeut for meg.

Jeg har gått til kiropraktor (anbefalt fra legen min) fordi jeg hadde en så vond rygg at jeg hadde problem med å sitte og stå. Hun klarte å få ryggen mye bedre, men selvsagt ikke helt bra siden jeg har skeiv ryggsøyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...